Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 37 worden weergegeven.

Discussie: Led TV

  1. #1

    Standaard Led TV

    Hallo beste mensen,

    Ik heb interesse in een nieuwe LED TV,nu is mijn vraag of mensen hier ervaring hiermee hebben?
    Zo ja,wat zijn jullie ervaringen kwa zwart waardes,backlightbleeding,kleuren,kijkhoek,gamen op de Led TV?

    Welke Led Tv hebben jullie in je bezit?
    Wat zijn de plus en min punten van deze tv?

    Graag zou ik wat meer info willen verzamelen via deze weg.
    Ik ben wel al eens gaan kijken naar verschillende LED tv,maar wil toch graag wat meer info van mensen die er eentje bezitten,vandaar deze vragen.

    Alvast bedankt voor jullie medewerking!

  2. #2

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door bjorn32 Bekijk bericht
    Hallo beste mensen,

    Ik heb interesse in een nieuwe LED TV,nu is mijn vraag of mensen hier ervaring hiermee hebben?
    Zo ja,wat zijn jullie ervaringen kwa zwart waardes,backlightbleeding,kleuren,kijkhoek,gamen op de Led TV?

    Welke Led Tv hebben jullie in je bezit?
    Wat zijn de plus en min punten van deze tv?

    Graag zou ik wat meer info willen verzamelen via deze weg.
    Ik ben wel al eens gaan kijken naar verschillende LED tv,maar wil toch graag wat meer info van mensen die er eentje bezitten,vandaar deze vragen.

    Alvast bedankt voor jullie medewerking!
    Een duidelijk artikel over LED vs LCD:

    http://www.besteproduct.nl/artikelen...LCD_kopen.html

    Het is duidelijk dat LED TV gewoon een LCD TV is, maar wonderlijk genoeg hebben de fabrikanten het voor elkaar gekregen dat de consument denkt dat het een nieuwe technologie betreft,... een schoolvoorbeeld van marketing.
    Alle goedkope LED TV werken volgens het EDGE LED principe, en dit wordt vooral toegepast om de schermen slanker en dunner te maken, maar qua beeld weegt de verbetering vaak nog niet op tegenover de hogere prijs.
    UHD Blu-ray's: 244Blu-ray's: 1129DVD's: 226

  3. #3

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Frenkel Bekijk bericht
    Een duidelijk artikel over LED vs LCD:

    http://www.besteproduct.nl/artikelen...LCD_kopen.html

    Het is duidelijk dat LED TV gewoon een LCD TV is, maar wonderlijk genoeg hebben de fabrikanten het voor elkaar gekregen dat de consument denkt dat het een nieuwe technologie betreft,... een schoolvoorbeeld van marketing.
    Alle goedkope LED TV werken volgens het EDGE LED principe, en dit wordt vooral toegepast om de schermen slanker en dunner te maken, maar qua beeld weegt de verbetering vaak nog niet op tegenover de hogere prijs.
    Dat heb je heel mooi omschreven

    Inderdaad een hogere prijs voor ongeveer hetzelfde model LED LCD ten opzichte van de klassieke CCFL LCD uitvoering, dit als we spreken over edge LED.

    LED met local dimming en RGB LED met local dimming is weer een ander en duurder verhaal.

    daarom gekozen voor de CCFL LCD uitvoering, deze was in mijn geval honderden euro's voordeliger en het beeld hetzelfde als het dure LED broertje.
    Have fun and enjoy your collection

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door 8mile13 Bekijk bericht
    Zelf heb ik een ledLCD met rgbleds(1800 euro)die veegt de vloer aan met ccflLCD's.
    Is die echt beter? En een full led met gewoon witte ledjes dan? die kan ook de local dimming toepassen. Zoals de LG Infinia 42LE8500.

    Of is de goedkopere LG 42SL9000 met edge led kwa beeldkwaliteit net zo goed.

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door 8mile13 Bekijk bericht
    Zelf heb ik een ledLCD met rgbleds(1800 euro)die veegt de vloer aan met ccflLCD's.
    Als ik mijn TV ervoor zet zie je hem nooit meer terug, heb voor 1800 euro liever een beetje knap formaat dan een schijthuis geval waar je veel tever vanaf zit om er nog voordeel van te hebben.

    Het is maar waar je voorkeur ligt, en zo slecht zijn de huidige CCFL LCD's helemaal niet, zeker niet als er een beetje knap paneel voor zit
    Have fun and enjoy your collection

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door 8mile13 Bekijk bericht
    In reviews zetten ze de top ledLCD's(oa Sony 46/55 X4500,Samsung 8500) naast de beste PoineerPlasma's,het veschilt niet veel.
    Het ziet er na uit dat de top ledLCD's met kop en schouder boven de 'normale' ledLCD's uitsteken,dus voordat je zo'n 'ding' koopt veel informatie inwinnen.
    Alle waar naar zijn geld, die toppertjes kosten een veelvoud van de CCFL en Edge LED modellen, een fractie mooier beeld voor een berg meer geld. Je moet het er vanaf willen zien om het er voor uit te willen geven, zelf heb ik voor die kleine verbetering geen vermogen over. Over een paar jaar is het algemeen goed en hebben we weer wat anders. Het wordt elke keer weer wat mooier, vergeleken met de eerste generatie LCD's wonen we nu in het paradijs.
    Have fun and enjoy your collection

  7. #7

    Standaard

    Over een paar jaar projecteren we allemaal in 3D en zitten we zonder 3Dbril virtueel in de film.
    *droomt lekker verder*

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door 8mile13 Bekijk bericht
    Zelf heb ik een ledLCD met rgbleds(1800 euro)die veegt de vloer aan met ccflLCD's.

    Over welke Led tv hebben we het dan?

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door bjorn32 Bekijk bericht
    Over welke Led tv hebben we het dan?
    Daar ben ik ook wel benieuwd naar, en vooral het beelddiagonaal.

    Je LCD betreft dus een model dat ten tijde van aankoop al 2 jaar oud was, maar in de LCD branche maakt 2 jaar een enorm verschil.
    UHD Blu-ray's: 244Blu-ray's: 1129DVD's: 226

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door 8mile13 Bekijk bericht
    Mijn ledLCD kostte nieuw 4000/5000 euro,2jaar na z'n introductie kost ie 1800euro.
    De twee redenen waarom ik deze tv gekocht heb:
    Ik ben er duidelijk op vooruitgegaan en de prijs(1800 euro).

    Topt ledLCD's zijn een stuk beter als de rest - geen kleine verbetering - wel zal die kwaliteit na een een jaar of zo in alle ledLCD's zitten(daar ga ik niet op zitten wachten).

    En wat je er voor over hebt,dat is ieder voor zich.
    Je TV is er 1 die verleden jaar al voor 1500 euro te koop was, een jaar na zijn introduktie,nu een uitlopend model. Als je er 1800 voor hebt betaald op 16-2-2010 toen je hem kocht, was je geen spekkoper, maar je had het er voor over
    Have fun and enjoy your collection

  11. #11

    Standaard

    Als jullie zouden moeten kiezen,zou jullie keuze dan vallen op een LED tv of zouden jullie toch gaan voor een plasma tv?

  12. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door bjorn32 Bekijk bericht
    Als jullie zouden moeten kiezen,zou jullie keuze dan vallen op een LED tv of zouden jullie toch gaan voor een plasma tv?
    Je vraag is niet te beantwoorden.

    Ga voor de TV die je het meeste waar bied voor je geld.

    Bepaal eerst welk formaat je wil, binnen dat formaat moet je gaan zoeken in het budget dat je er voor hebt gesteld.
    Have fun and enjoy your collection

  13. #13

    Standaard

    Ik wil graag weten of er een wezelijk verschil zit tussen de edge lid LED's en de Full LED's, want er wordt alleen er mee gegooid dat ze zo dun mogelijk zijn, maar de beeldkwaliteit is toch veel belangrijker.

  14. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door bjorn32 Bekijk bericht
    Als jullie zouden moeten kiezen,zou jullie keuze dan vallen op een LED tv of zouden jullie toch gaan voor een plasma tv?
    Ik zou kiezen voor plasma. Het liefst een Pioneer, Panasonic tweede keus.
    Mijn HT: Panasonic TX-P42G20ES - Music Hall A25.2 - Music Hall CD25.2 - Music Hall DAC25.3 - Denon DVD-1940 - A.C. Ryan Playon!HD Mini - Logitech Squeezebox Duet - Phonar Veritas P5.5 EdMa Cap+ - Phonar Sub EdMa - Van den Hul kabels

  15. #15

    Standaard

    Ik weet niet of je het weet maar Pioneer produceerd geen tvs meer,dus 'dat is geen optie meer.
    En Panasonic,daar heb ik totaal geen ervaring mee,heb wel wat reviews gelezen(oa van de nieuwe G20),als ik de reviews mag geloven is dat een goed scherm.
    Heb ook wel eens in winkels voor Samsung plasma's gestaan,ik moet zeggen,die hebben ook geen slecht beeld.

    Als ik de gebruikers ervaringen van welke tv dan ook lees,zijn er altijd voor en tegenstanders voor een bepaalde tv.
    ik bedoel,die bevalt dat wel aan een bepaalde tv,de andere vind er geen ruk aan bij wijze van spreken,dus ik denk dat een tv keuze altijd iets persoonlijks is.

    Neem bijvoorbeeld de samsung B6000,sommige mensen prijzen de tv,voor de ander is het een onding.

    Ik ben ook al zeer vaak gaan kijken in winkels(ok,winkel instellingen zijn nu niet bepaald de beste instellingen!),maar ik moet zeggen je ziet wel wat verschil in beeldkwaliteit,maar deze zijn vaak(lees vaak,niet altijd!) maar zeer minimaal te noemen.
    Ok er zijn wel schermen die gewoon slecht zijn,dat zie je dan meteen,maar het blijft een lastige keuze om een nieuwe tv aan te schaffen vind ik,je ziet vaak door de bomen het bos niet meer,en om nou alleen maar van reviews uit te gaan,vind ik zelf ook een risico(daarmee wil ik niet zeggen dat ik reviews in de wind sla!).

    Daar komt nog bij dat winkeliers er vaak de ballen verstand van hebben,ze staan maar wat in de rondte te ***len en weten niet waar ze het over hebben,erg jammer,want van advies van een verkoper kun je al helemaal niet uitgaan!

    Smaak wat beeld en kleur en dergelijke betrefd blijft toch een zeer persoonlijke zaak.

    Ik merk wel aan mijn nu 4 jaar oude LCD tv dat het beeld wat korreliger word,de kleuren wat fletser beginnen te worden,de back light bleeding begint wat toe te nemen(wat je vooral in zwart tinten ziet!)

    Vandaar dat ik nog steeds naar een nieuwe tv op zoek ben.

    Het is voor mij of een goeie Led tv of een goeie plasma,die keuze blijft vooralsnog moeilijk.
    Nu kun je wel zeggen,de tv is pas 4 jaar oud,maar je begint het toch te zien.
    Laatst aangepast door bjorn32 : 20-04-2010 om 12:09

  16. #16

    Standaard

    Ik heb destijds gekozen voor plasma, omdat ik de zwartwaarden en huidtinten aanmerkelijk beter vond dan bij LCD TV's. Daarnaast vond ik op de LCD TV's het SD materiaal tegenvallen. En dat is wel het materiaal waar ik het meest naar kijk (Digitale TV en DVD).

    Als ik nu een nieuwe TV zou moeten kopen zou ik wederom voor plasma gaan.
    Mijn HT: Panasonic TX-P42G20ES - Music Hall A25.2 - Music Hall CD25.2 - Music Hall DAC25.3 - Denon DVD-1940 - A.C. Ryan Playon!HD Mini - Logitech Squeezebox Duet - Phonar Veritas P5.5 EdMa Cap+ - Phonar Sub EdMa - Van den Hul kabels

  17. #17

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door 8mile13 Bekijk bericht
    Als ik op zoek was naar een Plasma dan zou ik eerst eens kijken wat er nog aan pioneer Plasma's te koop is,daarna zou ik kijken naar panasonic V20.
    Helemaal mee eens. Vorige week bij Stassen nog een Pioneer 60 inch plasma gezien WOW! Wat een fantastisch beeld geeft dat!
    Mijn HT: Panasonic TX-P42G20ES - Music Hall A25.2 - Music Hall CD25.2 - Music Hall DAC25.3 - Denon DVD-1940 - A.C. Ryan Playon!HD Mini - Logitech Squeezebox Duet - Phonar Veritas P5.5 EdMa Cap+ - Phonar Sub EdMa - Van den Hul kabels

  18. #18

    Standaard

    Waarom wordt het elke keer weer LCD(led) versus plasma? Deze topic gaat toch over LCD's. Ik ga straks hopelijk een leuke LCD of LED lcd kopen, en het was wel mooi als daar alvast wat ervaringen over gedeeld kon worden. Want alleen reviews bekijken wordt je ook niet wijzer van.

  19. #19

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door monstermuis Bekijk bericht
    Ik wil graag weten of er een wezelijk verschil zit tussen de edge lid LED's en de Full LED's, want er wordt alleen er mee gegooid dat ze zo dun mogelijk zijn, maar de beeldkwaliteit is toch veel belangrijker.

    Dun zijn de edge led varianten, beeldkwaliteit is hetzelfde/vergelijkbaar als/met CCFL LCD modellen mits hetzelfde paneel is gebruikt. Dat de edge led modellen worden afgeraden vind ik een onvolledige uitspraak, aangezien edge led en ccfl modelllen gelijkwaardig beeld geven is het het prijsverschil dat bepaald welke de beste koop is, dikte van een TV maakt geen beter of minder beeld en als je er voor zit zie je dat toch niet.

    Dan de witte en rgb led modellen, deze beschikken over local dimming, dat houd in dat zij in donkere delen van de afbeeldingen het licht kunnen dimmen, dat geeft als resultaat een betere zwartwaarde, rgb led heeft daarboven dan nog als voordeel een ruimer kleurenbereik. Hier een artikel met meer details:

    http://en.wikipedia.org/wiki/LED-backlit_LCD_television

    Edge led geeft de dunste TV's, maar niet het beste beeld. De TV's met het mooiste beeld waren de plasma's van Pioneer, de zogenaamde Kuro's, daar zat wel een behoorlijk prijskaartje. Panasonic heeft de techniek van Pioneer, nadat deze is gestopt met het maken van plasma TV's.

    Uit een top 10 van beste HD TV's staat de Kuro op 1, een goede 2e was de RGB Led van Sharp, de Aquos LC-52XS1E, een extreem duur apparaat en een goede 3e was de panasonic TX-P54Z11 ook al belachelijk hoog geprijst.

    De beste TV's zijn momenteel de plasma's met de techniek van de Kuro's van Pioneer en de dure modellen met rgb led techniek.

    Natuurlijk is de beeldkwaliteit het belangrijkste, doch als daar een aanzienlijk prijskaartje aanhangt ben je wel eens gedwongen om een compromie te sluiten

    Als je Pana plasma plots na 2 jaar een aanzienlijk minder zwart plaatje laat zien, kan het zijn dat je wat minder vrolijk wordt, al schijnen ze dat nu wat gefaseerder te doen.... alle technieken hebben zo hun voor en nadelen.
    Have fun and enjoy your collection

  20. #20

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door monstermuis Bekijk bericht
    Waarom wordt het elke keer weer LCD(led) versus plasma? Deze topic gaat toch over LCD's. Ik ga straks hopelijk een leuke LCD of LED lcd kopen, en het was wel mooi als daar alvast wat ervaringen over gedeeld kon worden. Want alleen reviews bekijken wordt je ook niet wijzer van.
    Het leven bestaat eruit te vergelijken en een keuze te maken. Een review is ook een bespreking en een ervaring is dat ook, van reviews kun je echt wel wijzer worden, en je wordt ook wijzer als je gaat vergelijken, uiteindelijk komt dan de afweging.

    Verstandig is het om natuurlijk om zelf ook van je krent te komen en te gaan vergelijken, uiteindelijk bepaald je eigen voorkeur, het formaat en het budget dat je er voor hebt wat voor jou de beste keus is. Zo kan het dan ook zijn dat de beste keus van iemand anders in jouw geval helemaal niet zo'n beste keus is, life ain't easy

    Wie weet wordt je wel verliefd op een mooie plasma
    Have fun and enjoy your collection

  21. #21

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door monstermuis Bekijk bericht
    Waarom wordt het elke keer weer LCD(led) versus plasma? Deze topic gaat toch over LCD's.
    Misschien omdat de topic starter (bjorn32) deze vraag letterlijk aan ons stelt:
    Citaat Oorspronkelijk gepost door bjorn32 Bekijk bericht
    Als jullie zouden moeten kiezen,zou jullie keuze dan vallen op een LED tv of zouden jullie toch gaan voor een plasma tv?
    Daarop geef ik alleen een antwoord waarin ik mijn persoonlijke voorkeur (voor plasma) uitspreek
    Mijn HT: Panasonic TX-P42G20ES - Music Hall A25.2 - Music Hall CD25.2 - Music Hall DAC25.3 - Denon DVD-1940 - A.C. Ryan Playon!HD Mini - Logitech Squeezebox Duet - Phonar Veritas P5.5 EdMa Cap+ - Phonar Sub EdMa - Van den Hul kabels

  22. #22

    Standaard

    Misschien leuk en handig als we hier beginnen om de betere LED lcd tv's bij elkaar te zetten,zodat we een beter zicht krijgen op wat nu een goeie led lcd tv is.

    Ik heb zelf al eens voor de Sharp LC46LE705E gestaan en ik moet zeggen dat beeld was best ok.
    Volgens de site van Sharp heeft deze tv een full led backlight,volgens de technische specs op de Sharp site heeft deze echter geen local dimming.
    Ik vraag me dus af hoe dit het beeld beinvloed?

    Laten we dus on topic blijven en de LED vs Plasma discussie even laten voor wat het is.

    Dus,wat zijn nu de goede LED schermen en wat kosten ze (linkjes zijn handig!)?

  23. #23

    Standaard

    Verder heb ik mij laten vertellen dat de LED schermen van Philips ook goed moeten zijn,ik ben ze echter nog niet tegengekomen in de winkels,ben enkel gewone lcd tv's van Philips tegengekomen.
    Ik lees bijvoorbeeld op kieskeurig.nl dat Philips tv's momenteel erg moeilijk aan te komen zijn,erg jammer,dat betekend dus ook dat veel winkels ze niet hebben hangen de Philips LED tv's.

  24. #24

    Standaard

    Zijn de full LED's met witte ledjes kwa beeldkwaliteit net zo goed als edge LED?

  25. #25

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door monstermuis Bekijk bericht
    Zijn de full LED's met witte ledjes kwa beeldkwaliteit net zo goed als edge LED?
    Je hebt de posts toch niet allemaal goed gelezen;

    CCFL LCD en Edge Led LCD TV's doen niet voor elkaar onder op het gebied van beeldkwaliteit, daar zit geen wezenlijk verschil tussen, mits beide TV's van hetzelfde paneel gebruik maken.

    Full Led LCD TV's zouden een betere zwartwaarde kunnen geven omdat zij kunnen beschikken over local dimming, al hebben bepaalde Sharp modellen dat weer niet, dit betekent niet dat zij dan ook over de hele linie een beter beeld hebben

    Beeldkwaliteit hangt ook af van de kwaliteit van de gebruikte panelen, niet alleen van het soort achtergrondverlichting die gebruikt is, waar men nu al een hele tijd over ouwe ouwe ouwe neelt Ook de gebruikte software en de kwaliteit van overige onderdelen spelen een rol in het geheel, je kan niet zonder meer zeggen dat de ene beter is dan de andere.

    Zo kan het zijn dat fabriekanten hoger modelnummers te koop hebben met betere, hogere specificaties en een duurder prijskaartje, maar waar je als consument nu niet direct het betere beeld van ziet. Hogere modelnummers zijn over het algemeen de betere toestellen met de betere, nieuwste technieken, dat kan ook wel eens fout gaan.

    Bij Sony kijk je naar de letter, en de topmodellen zitten in de Xserie, Bij Samsung gaat het simpel je kijkt gewoon naar het serie nummer, hoe hoger hoe beter, Bij Philips zie je het ook aan de modelnummers hoe hoger het eerste cijfer hoe hoger de modelversie etc etc. Ik wil hierbij wel opmerken dat de prijs/kwaliteit niet altijd met elkaar in evenwicht zijn, de meest gangbare modellen hebben over het algemeen wel een goede prijs/kwaliteits verhouding, mensen worden vaak te hebberig of zijn juist te zuinig.....
    Have fun and enjoy your collection

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •