Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
De resultaten 26 tot 37 van 37 worden weergegeven.

Discussie: Led TV

  1. #26

    Standaard

    Ik heb even naar de X serie gekeken op de Sony site,deze zijn echter ook allemaal EDGE LED schermen,ik dacht dat deze juist niet zo goed waren?(de X700/900 serie!)

    Of zijn hier weer nieuwe modellen in aantocht die niet op de site erbij staan?

  2. #27

    Standaard

    Ik wil nog even een persoonlijke mening en ervaring geven omtrent local dimming.

    Het leuke van local dimming is dat er donkerdere zwart waarden bereikt worden, nadeel is echter dat detail in die donkere delen even hard mee verdwijnt. Ook is er vaak last van posterization in die gebieden.

    Full LED is een leuke doch zeer foutive naam die gebruikt wordt door de toch al creatieve lcd branch.
    Full LED zou bij mij oproepen dat elke pixel zijn eigen ledje heeft. Dit is echter bij lange na niet het geval. Er zijn klusters van pixels die door een led voorzien worden van backlight maar er is bij mijn weten geen normaal consumenten tv model dat net iets meer dan 2 miljoen ledjes heeft. Het "energie" zuinige zou er dan overigens ook redelijk snel vanaf zijn.
    Het is en blijft met local dimming dus ook altijd een beetje schipperen. Je dimt ook delen die beter niet gedimd zouden moeten worden en je boet in op je kleur bereik. Alleen bij volle licht sterkte bied een led het volledige kleuren spectrum.

  3. #28

    Standaard

    Ik denk dat ik me er maar niet druk meer om maak, ik ga straks in de zomer gewoon in meerdere winkels kijken en welke mij op het oog het mooiste beeld lijkt te hebben die koop ik. Het lijkt toch een beetje een gok.

  4. #29

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door monstermuis Bekijk bericht
    Ik denk dat ik me er maar niet druk meer om maak, ik ga straks in de zomer gewoon in meerdere winkels kijken en welke mij op het oog het mooiste beeld lijkt te hebben die koop ik. Het lijkt toch een beetje een gok.
    Das nu ook weer niet slim, probeer in ieder geval de info te gebruiken die hier gegeven is, zoek binnen je formaat en budget je beste TV, doe dat niet in 1 winkel, blijf vergelijken
    Have fun and enjoy your collection

  5. #30

    Standaard

    Ben laatst in twee winkels geweest, wat me opviel is dat ze bij de LCD alleen kleine maten hadden staan, Viel niet mee om daar de mooiste uit te zoeken, er was een philips weet niet precies welk type, die de mooiste beeld had alleen ver boven mijn budget. De prijzen zijn ook vaak veel hoger dan de prijzen op internet. Nou ja heb nog 2 maand de tijd.

  6. #31

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door monstermuis Bekijk bericht
    Ben laatst in twee winkels geweest, wat me opviel is dat ze bij de LCD alleen kleine maten hadden staan, Viel niet mee om daar de mooiste uit te zoeken, er was een philips weet niet precies welk type, die de mooiste beeld had alleen ver boven mijn budget. De prijzen zijn ook vaak veel hoger dan de prijzen op internet. Nou ja heb nog 2 maand de tijd.
    Wat is je budget en naar welke schermgrootte gaat je voorkeur uit?

    Je bent zeker in de verkeerde winkels geweest, bij een beetje winkel vind je ze van poppenhuisgrootte tot balzaalmodel en dan ook nog eens in allerlei prijsklassen.
    Have fun and enjoy your collection

  7. #32

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door 8mile13 Bekijk bericht
    Zoek je een leuke TV in een zaak uit en koop hem dan op internet.

    Dat wil mijn vrouw niet, heeft ze geen vertrouwen in.

    Ik heb ongeveer een budget van 1500 euro, en zoek een 42 of een 46 inch LCD. hij hoeft niet perse plat te zijn, maar wel een goede beeldkwaliteit en dat hij snelle bewegingen goed kan verwerken (weet niet hoe dat officieel heet) zonder dat je het ziet. Het beeldformaat heb ik al vele discussies gehad met mijn vrouw, daar kom ik niet uit, mag gewoon niet te groot van haar. Moet op onze meubel passen, die tot mijn genoegen nog breder was dan ik dacht 107 cm breed, dus bij 46 inch steekt hij maar een paar centimeter uit, dus dat kan nog net. De grootste ergenis van mijn huidige tv is het beeldformaat en dat je snelle bewegingen zo ziet, vooral als we iets opnemen met de panasonic hd recorder zie je die afwijkingen het ergst. Dus dat is het belangrijkst dat de nieuwe tv die snelle bewegingen beter kan verwerken.

  8. #33

    Standaard

    Je panasonic HD recorder maakt analoge opnamen. Dit is funest voor een lcd tv.
    In analoge opnamen zit heel wat ruis, ook al zie je dit maar beperkt. Tijdens het afspelen van zo'n signaal krijgt je tv het heel zwaar om er een ruisloos vloeiend beeld van te maken en rekend hij zich dus suf. Dit is met haast alle huidige tv's zo.
    Plasma's doen het bij dit soort bronnen nog het best, maar dat is meer een gevolg van het verbloemingseffect dat er dan bij plasma een positief effect heeft.

    Ik zou je willen aanraden om zoveel mogelijk digitale bronnen te gaan gebruiken, hoe groter het scherm hoe erger dit namelijk wordt, zeker bij SD opnames en dus al helemaal bij analoge SD opnamen.

    Neem dus digitale tv met een decoder die zelf kan opnemen op een interne harddisk. Dan heb je ook goede kwaliteit bij opnamen.

  9. #34

    Standaard

    Het is een HardDisc recorder alleen weet ik niet hoe je deze digitaal aansluit. Hij is nu doorgelust via de humax 5000. coaxxkabel in de digitale ontvanger plus 1 van de ontvanger naar de recorder. plus staan ze allebei via HDMI aangesloten op de tv. Neemt dus analoog op. Mijn broer heeft ook een harddiscrecorder en heeft deze problemen niet, dus het is niet altijd zo.

  10. #35

    Standaard

    Ik kijk persoonlijk het meeste dvd's, dus dat zal met een groter model hopelijk nog mooier worden. We nemen af en toe wat programma's op i.v.m. reclames, kunnen we die wegspoelen. Mijn zoon kijkt af en toe naar nick junior. Hopelijk komt daar in de toekomst nog een blu ray speler bij.

  11. #36

    Standaard

    Wat jammer dat we zo weinig reactie krijgen van mensen die daadwerkelijk een LED tv bezitten.
    Mag ik hieruit opmaken dat er maar weinig mensen een LED tv bezitten die dit forum bezoeken?
    Erg jammer naar mijn mening,het was immers mijn bedoeling om hier ervaringen van LED tv bezitters te verzamelen.

  12. #37

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door bjorn32 Bekijk bericht
    Wat jammer dat we zo weinig reactie krijgen van mensen die daadwerkelijk een LED tv bezitten.
    Mag ik hieruit opmaken dat er maar weinig mensen een LED tv bezitten die dit forum bezoeken?
    Erg jammer naar mijn mening,het was immers mijn bedoeling om hier ervaringen van LED tv bezitters te verzamelen.
    Je kan teleurgesteld zijn, maar een CCFL of edge-LED LCD TV verschillen in weze niets van elkaar. Je kan beter vragen naar de ervaringen van mensen die beschikken over backlight LED ipv edgeLED. BTW, niet alles is rozengeur en maneschijn:

    http://www.techzine.nl/nieuws/22192/...pulairder.html

    Zelf heb ik daarom om een aantal redenen nog een fijn door een CCFL verlicht scherm genomen....... enne.... dat bevalt uit de kunst

    Het soort verlichting bepaald namelijk niet alleen de kwaliteit van het beeld, de kwaliteit van het paneel, de gebruikte software en de kwaliteit van diverse componenten maken samen(na ook nog eens goed afgesteld/eventueel gecalibreerd te zijn) uit wat het uiteindelijke resultaat zal zijn.

    De besparing op de energierekening met een door LED aangedreven scherm is niet wereldschokkend, maar zo als met alles, alle kleine beetjes helpen
    Have fun and enjoy your collection

Pagina 2 van 2 EersteEerste 12

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •