De resultaten 1 tot 5 van 5 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard LCD TV en het aantal HZ

    Goed ik ben voor mijn ouders opzoek naar een goede LCD TV... Ik heb totaal geen idee waar ik nu echt op moet letten. Heb zelf een panasonic Plasma maar mijn ouders behoeven geen plasma. Ze zullen wel meer Blu-Ray dvd's gaan kijken. De kijk afstand is niet zo heel groot, dus maximaal is een LCD van 94 cm...

    Nu hebben ze zelf een panasonic gezien met een 81cm beeld met 60hz

    Maar is die 60hz vandaag de dag voldoende? Ze gaan niet gamen of iets maar kijken dus vooral naar documentaires etc.

    Kortom is 60hz voldoende of kunnen ze beter voor 100hz gaan?

  2. #2

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door cns Bekijk bericht
    Goed ik ben voor mijn ouders opzoek naar een goede LCD TV... Ik heb totaal geen idee waar ik nu echt op moet letten. Heb zelf een panasonic Plasma maar mijn ouders behoeven geen plasma. Ze zullen wel meer Blu-Ray dvd's gaan kijken. De kijk afstand is niet zo heel groot, dus maximaal is een LCD van 94 cm...

    Nu hebben ze zelf een panasonic gezien met een 81cm beeld met 60hz

    Maar is die 60hz vandaag de dag voldoende? Ze gaan niet gamen of iets maar kijken dus vooral naar documentaires etc.

    Kortom is 60hz voldoende of kunnen ze beter voor 100hz gaan?
    Zou niet zozeer op het aantal Hz letten, bij CRT TV's moest je wel letten op 50 of 100Hz TV's, waarbij de 100Hz TV's een rustig beeld gaven en de 50Hz wel eens trillerig overkwamen. Bij LCD's en Plasma's heeft het een wat andere betekenis, als je er echt dieper op wilt gaan zul je wat moeten gaan googlen. Let bij een TV voornamelijk op de beeldkwaliteit.

    Ze willen meer Blu Rays gaan kijken, dan wordt het een Full HD en om daar een klein beetje het nut van in te zien heb je al gauw een iets groter scherm nodig, 37 inch is aan de kleine kant zelfs met een kleine kijkafstand van rond de 2 meter zal bij films met het formaat 2.40:1 een 42 inch al snel het fijnere maatje zijn.

    Prijs belangrijk? Beeldkwaliteit belangrijk? Energie zuinig belangrijk? Techniek belangrijk of mag het gewoon simpel....?
    Have fun and enjoy your collection

  3. #3

    Standaard

    Voor het aantal Hz-en geldt dat een TV zoveel mogelijk verschillende framerates kan ontvangen en verwerken. Nu zijn dat 24, 50, en 60Hz. Is een toestel 100Hz of 200Hz, dan kan deze de framerate kunstmatig verhogen en is het afhankelijk van de bron en de verwerking of dit wat toevoegt aan de weergave-kwaliteit.

    Een 37" scherm zal wat comfortabeler zijn om naar te kijken. Bij een te groot scherm zal TV kijken minder aangenaam zijn en bij een te klein scherm zal dit voor films gelden. In dit opzicht is 37" een mooi formaat.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Gerco Stuivenberg Bekijk bericht
    Voor het aantal Hz-en geldt dat een TV zoveel mogelijk verschillende framerates kan ontvangen en verwerken. Nu zijn dat 24, 50, en 60Hz. Is een toestel 100Hz of 200Hz, dan kan deze de framerate kunstmatig verhogen en is het afhankelijk van de bron en de verwerking of dit wat toevoegt aan de weergave-kwaliteit.

    Een 37" scherm zal wat comfortabeler zijn om naar te kijken. Bij een te groot scherm zal TV kijken minder aangenaam zijn en bij een te klein scherm zal dit voor films gelden. In dit opzicht is 37" een mooi formaat.

    Hier op het forum hebben de meeste leden toch een veel groter scherm, ik zit zelf te denken aan een 40 of 42 inch voor mezelf of eventueel een 46 inch.

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Gerco Stuivenberg Bekijk bericht
    Voor het aantal Hz-en geldt dat een TV zoveel mogelijk verschillende framerates kan ontvangen en verwerken. Nu zijn dat 24, 50, en 60Hz. Is een toestel 100Hz of 200Hz, dan kan deze de framerate kunstmatig verhogen en is het afhankelijk van de bron en de verwerking of dit wat toevoegt aan de weergave-kwaliteit.

    Een 37" scherm zal wat comfortabeler zijn om naar te kijken. Bij een te groot scherm zal TV kijken minder aangenaam zijn en bij een te klein scherm zal dit voor films gelden. In dit opzicht is 37" een mooi formaat.
    Als je op anderhalve meter van je TV zit is 37 inch wel een mooi maatje, verder dan 1,5 meter is het al gauw weer wat kneuterig.
    Have fun and enjoy your collection

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •