De resultaten 1 tot 3 van 3 worden weergegeven.

Discussie: breedbeeld tv

  1. #1

    Standaard breedbeeld tv

    Beste forummers,


    Ik beschik over een ietwat oudere Aristona breedbeeld tv, 50 hz. Ik heb even een link gezocht om de tv te visualiseren http://www.speurders.nl/overzicht/au...-50543745.html

    Bij het afspelen van dvd's is er wel eens sneeuw in beeld. Zou dit aan de tv kunnen liggen? Helaas heb ik niet het budget voor een LCD tv en dus wil ik overgaan naar een philips matchline 28PW9616 of philips matchline 32PW9527/12. of http://www.nodevice.com/images/um/bi...13/51376_1.jpg


    Welke winst zou ik daarmee boeken t.o.v. de Aristona tv die ik nu heb? En wat betekent pixel plus e.d.? Digital scan en dat soort dingen allemaal? En wat wordt er bedoeld met 50 hz en 100 hz?
    Laatst aangepast door djm008 : 25-04-2010 om 21:10

  2. #2

    Standaard

    Je zegt dat je geen budget hebt voor een LCD tv. Wat is je budget dan? Ik zou echt niet meer voor zo'n grote lompe bak gaan tenzij het echt niet anders kan.

    Als het beeld alleen een beetje stoort bij dvd's dan kan dit aan de kabel liggen waarmee je de speler hebt aangesloten aan je tv. Wellicht is die niet voldoende afgeschermd.
    LG OLED55E6V || Anthem MRX 720 || OPPO UDP-203 || Sony PS4 || Nvidia Shield

  3. #3

    Standaard

    Jouw huidige TV vervangen door een zelfde soort toestel als wat je nu hebt, zal niet zorgen voor verbetering van de weergave. Je kunt dan beter nog even sparen voor een LCD of Plasma of nu wat meer uitgeven voor een toestel waar je veel langer plezier van kunt hebben.

    Pixel Plus betekent dat het toestel pixels toe kan voegen om het scherper te laten lijken dan het is. Een platte TV's doet dit al van zichzelf als de resolutie van de bron niet overeenkomt met dat van het scherm. We noemen dit dan scaling.

    '100Hz', '50Hz' en 'Digital scan' hebben te maken met de weergave van bewegingen. De meeste bronnen zijn 24, 50 of 60Hz. Heb je een 100Hz toestel dan biedt deze de mogelijkheid om het aantal beelden per seconde kunstmatig te vergroten zodat bewegingen vloeiender weergegeven zouden kunnen worden. Of dit ook gebeurt is afhankelijk van de kwaliteit van de bron. Heb je een goede bron (zoals DTV via de kabel of de sateliet) dan zal dit beter gaan dan bij een minder goede (zoals Digitenne en analoge TV via de kabel).

    Het belangrijkste is ondersteuning voor de verschillende beeldwisselings-frekwenties en de weergave daarvan.

    Sneeuw kan verschillende oorzaken hebben nl.
    -onvoldoende afgeschermde kabels.
    -slordigheid van de fabrikant waardoor interferentie mogelijk is in het toestel.
    -de aanwezigheid van 'grain' in een bepaalde film
    Laatst aangepast door Gerco Stuivenberg : 27-04-2010 om 13:00
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •