De resultaten 1 tot 10 van 10 worden weergegeven.

Discussie: nieuw media center

  1. #1

    Standaard nieuw media center

    Hallo,

    Ik ben van plan om eem mediacenter aan te gaan schaffen,
    ik zit alleen met 2 vragen waar ik op internet niet echt uit kom.
    1. Heb op het moment voor mn dvd's en hdd een lg staan, de surroundset die ik daarbij heb, is zoiets aan te sluiten op een mediacenter?
    2. Ik heb al mijn muziek in itunes staan, ondersteund een mediacenter ook itunes?

    En als ik dan toch bezig ben,
    Zijn er mediacenters die echt aan te raden zijn cq af te raden zijn.
    en ik hoor ook mensen zeggen dat je ze zelf in mekaar kan zetten, als je een goede windows 7 pc aanschaft?

    Groet

  2. #2
    Glorious Member
    Registratie datum
    May 2009
    Woonplaats
    The Future's So Bright, I Gotta Wear Shades

    Standaard

    Vraag 1 laat 'k even aan iemand anders over.

    Vraag 2 je kan muziek afspelen met alle mediaspelers maar iTunes ondersteunen ze standaard niet. Je kan wel je iTunes bibliotheek op een externe HDD plaatsen en eventueel via USB koppelen met je mediaspeler.


    En dan nu, aan te raden, even denken als je ook Blu-Ray wilt Popcorn Hour C200 of Dune HD Prime 3.0 (mijn voorkeur ligt bij de Dune)
    HDX BD-1 was tot voor kort af te raden, maar een recente firmware heeft toch soelaas gebracht.

    Indien blu-ray niet gewenst is, dan is de Popcorn Hour A100 een aanrader.

    Als je ook DTS-HD Master Audio en Dolby-True HD wilt aanhoren vermijd dan alle spelers met een Realtek chipset, het werkt gewoon niet.

    Realtek heeft ondertussen wel een verbeterde chipset 1283+ uitgebracht welke A.C. Ryan zou gaan gebruiken in een update van een bestaande speler (PlayOn!DVRHD). Zie hiervoor ook dit draadje bij MPC Club (Engelstalig forum, waar je ook véél reviews kan vinden)

    Nog te vermijden XTreamer, wegens verspreiden van leugens o.a. over het DTS-MA en TrueHD verhaal.

    Oh ja zelf heb 'k een Mede8er MED500X staan en ben daar tevreden over. Is wel een Realtek-chipset based mediaspeler maar op die bak speel 'k niets af wat HD Audio bevat.


    Wat is je budget ?

  3. #3

    Standaard

    Alvast dank je wel voor de info,
    ga ik zeker gebruiken, inderdaad nu even hopen dat iemand vraag 1 nog weet hahaha.

    Ja heb met mn vriendin een beetje zitten denken, ik denk zo rond de 1000, ligt ook ff aan het boxen verhaal.

    en dan inc bluray, ja en qua geheugen, 1 of anderhalve terrabyte moet wel genoeg zijn denk ik. dat ook serie's e.d. die niet uitgebracht zijn in nederland van internet gehaald kunnen worden en bekeken worden. (heb het liefst origineel, maar als ze het niet aanbieden op dvd/bluray, ja dan moet het maar van internet komen )

  4. #4

    Standaard

    Grappig: Ik denk dat mediacenter en mediaspeler in dit topic door elkaar worden gehaald...

    Geheugen en opslag ook, zo te zien.

    Voor een mediaspeler is 1.000 euro erg veel. Voor een mediacenter ook nog ruim volgens mij.

    Ik heb het idee dat onze Alien (ufo, vandaar) geen idee heeft waarover hij het heeft. Opeens komen er boxen om de hoek, een lg, een surroundset...

    Bedenk eerst eens wat je wilt bereiken. Stel jezelf (of ons) dan de vraag wat je ervoor nodig hebt. Dit lijkt nergens op.
    Laatst aangepast door Marcellow : 29-04-2010 om 11:31
    SONY kdl37w5500|SONY str-da 2400es|SONY ps3 slim 250gb|KEF 2005.3|WD TVlive|Apple TV 2 (jailbreak)|ASUS TF101|Synology DS411j|

    If you suck at making proper movies, make 3d movies!

  5. #5

    Standaard

    Ja wellicht is het onduidelijk, dat zal ook zijn omdat ik er niet helemaal in thuis ben.

    Wat ik dus eigenlijk wil is het volgende:
    Ik wil graag een systeem hebben waar ik dvd/bluray op kan kijken, tv zenders op kan nemen, gedwonloade films cq series kijken, en muziek luisteren.

  6. #6

    Standaard

    En dat systeem wil je aansluiten op een TV en een Home Theater set?

    Ik ben altijd van de losse componenten, dus het beste apparaat voor iedere functie.
    SONY kdl37w5500|SONY str-da 2400es|SONY ps3 slim 250gb|KEF 2005.3|WD TVlive|Apple TV 2 (jailbreak)|ASUS TF101|Synology DS411j|

    If you suck at making proper movies, make 3d movies!

  7. #7

    Standaard

    Ja in principe wel, maar als dat niet gaat dan zal ik inderdaad er een apparaat bij moeten halen voor het geluid.
    Is dan wel afhankelijk van het budget uiteraard

  8. #8

    Standaard

    Ik snap er geen ruk van.

    Geluid moet uit luidsprekers komen. Om het geluid naar die luidsprekers te krijgen heb je een versterker of een reciever nodig.

    Ben jij op dit moment in het bezit van een Reciever, versterker en/of luidsprekers?

    Vervolgens... Een Media Center. Dat is een PC die meestal naast/ onder een TV wordt geplaatst om zodoende allerhande media te kunnen afspelen (vandaar ook de naam). Die kun je gewoon kant en klaar kopen.

    Maar... Waarom zou je er zonodig TV mee willen kunnen opnemen?

    Als je nu een mediaPlayer koopt, desnoods met een bluray er in (al zie ik daar de noodzaak ook niet van, want je geeft al aan te kunnen downloaden) ben je voor 100 euro klaar. misschien 200 als je er een wilt met een harde schijf er in.

    Nogmaals... Je begrijpt er zelf niet al te veel van en doet niet echt veel moeite om het duidelijker te maken. Dan kun je ook niet verwachten dat mensen je een duidelijk antwoord geven.
    SONY kdl37w5500|SONY str-da 2400es|SONY ps3 slim 250gb|KEF 2005.3|WD TVlive|Apple TV 2 (jailbreak)|ASUS TF101|Synology DS411j|

    If you suck at making proper movies, make 3d movies!

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door arjan_ufo Bekijk bericht
    Hallo,

    Ik ben van plan om eem mediacenter aan te gaan schaffen,
    ik zit alleen met 2 vragen waar ik op internet niet echt uit kom.
    1. Heb op het moment voor mn dvd's en hdd een lg staan, de surroundset die ik daarbij heb, is zoiets aan te sluiten op een mediacenter?
    2. Ik heb al mijn muziek in itunes staan, ondersteund een mediacenter ook itunes?

    En als ik dan toch bezig ben,
    Zijn er mediacenters die echt aan te raden zijn cq af te raden zijn.
    en ik hoor ook mensen zeggen dat je ze zelf in mekaar kan zetten, als je een goede windows 7 pc aanschaft?

    Groet
    1.Op veel sets zijn er wel mogelijkheden om een extra bron op aan te sluiten.
    Kijk eens aan de achterkant.
    Als je geen beeld door kunt zenden met je surround set kan je dat op je tv aansluiten.(is mestal het beste)
    Dan is het de vraag wat je wilt.
    Omdat je er ook mee wilt downloaden vallen er al wel veel af.
    (wdtv ps3 xbox ezv.)
    Je kunt voor een N.M.T gaan.
    Weet niet of er prog. zijn die het mogelijk maken om itunes te laten werken)
    Of een m.c. pc.

  10. #10

    Standaard

    Nou ben van het weekend internet aan het afstruinen geweest en wat winkels afgeweest,
    de meeste raden een goede wiindows 7 pc aan omdat deze uit te breiden is.
    Ben nu een beetje aan het kijken naar de HP Pavillion p6350nl, qua geluid ga ik voor een nieuwe set. ik heb nu een lg staan en die heeft een 9polige stekker en denk dat daar ook mijn verwarring zat, die kan ik op geen enkel apparaat vinden dan de lg recorder.

    En nog even voor marcellow, het is niet dat ik het niet duidelijk wil uitleggen,
    meer dat ik er nog echt geen kaas van heb gegeten, het si nog allemaal lastige materie voor me. dus excuus als het je een beetje knullig overkomt.

    groeten

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •