Pagina 1 van 4 1234 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 93 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Avatar [Blu-ray Disc]

    Avatar

    De HD-uitgave van dit waarlijk visueel spektakel.

    Lees dit artikel

  2. #2

    Standaard

    Paar foutjes:
    Het is Grace Augustine, niet Augustinus.
    De Engelse audiotrack is 24 bit, niet 16 bit.
    En de Duitse en Franse audiotrack zijn respectievelijk in full-bitrate DTS en in half-bitrate DTS, dus geen DTS-HD.

  3. #3

    Standaard

    Vreemd, dat je met geen woord rept over de beeldverhouding, deze is veschillend met de versie in de bioscoop. Je kunt wel vinden waarom, in andere postings, maar voor degenen onder ons, die dat niet weten, zou ik het hier verwachten.
    Formerleewarmer (Five StarTrader) en (SafeTrader)

    LG OLED77G36LA, Marantz SR7015, OPPO 203 UHD, speakers: Xanadu, Apple TV 4K

  4. #4

    Standaard

    Over het verhaal waar de film zo op afgerekend wordt: Iron Man 1 en 2 : Good guy vs bad guy.
    Indiana Jones films: 1 avonturier, 1 mooie vrouw en grappige side-kick op zoek naar een of ander ding.
    Star Wars: Verzetsfilm in de ruimte.

    Wat ik bedoel is, dat er altijd een essentie in een film is. Met Avatar is dat een "pocahontas" achtig verhaal, met een greenpeace achtige inslag.

    De wijze waarop de wereld is ontworpen is werkelijk fenomenaal en het verhaal loopt gewoon lekker door.

    Een film moet niet op zijn verhaal afgerekend worden, maar op meer objectieve zaken, als bijvoorbeeld, hoeveel bezoekers (niet de belangrijkste graadmeter, maar heeft zeker invloed), al dan niet tenenkrommend acteren, hoe is er gefilmd/geanimeerd, de FX.

    Je kan 10 keer hetzelfde verhaal vertellen, maar volledig anders verpakken met wat aanpassingen hier en daar. Wordt het verhaal dan minder?

    Ik denk dat de originaliteit van een verhaal van ondergeschikt belang is aan de kwaliteit van de vertelling en dat maakt Avatar een meer dan goede film, die meer bollen zou moeten verdienen in mijn ogen.
    Marantz NR1501
    PS3
    Humax 5050C
    Popcorn Hour C200 (met LG104 BR)
    Mordaunt Short Premiere 5.1 speakers
    Panasonic 42G10

  5. #5

    Standaard

    Wel degelijk bevat de bluay een extra, namelijk de dvd met de film. Gezien het fijt er nu 3 euro verschil zit tussen de Bluray en dvd, zou ik als ik interesse had gehad om zoveel geld neer te leggen voor de Bluray gaan. De dvd is over het algemeen voor 16,99 verkrijgbaar en de Bluray voor 19,99. (Frs is ondertussen weer 24,99) MM niet mee gerekend. Bol.com is maar 1,95 duurder dan MM ivm de verzendkosten.
    Laatst aangepast door pietdvd : 29-04-2010 om 12:57

  6. #6

    Standaard

    Nou ja, da's een beetje ''Van hetzelfde laken een pak'', toch?

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door basset Bekijk bericht
    Over het verhaal waar de film zo op afgerekend wordt: Iron Man 1 en 2 : Good guy vs bad guy.
    Indiana Jones films: 1 avonturier, 1 mooie vrouw en grappige side-kick op zoek naar een of ander ding.
    Star Wars: Verzetsfilm in de ruimte.

    Wat ik bedoel is, dat er altijd een essentie in een film is. Met Avatar is dat een "pocahontas" achtig verhaal, met een greenpeace achtige inslag.

    De wijze waarop de wereld is ontworpen is werkelijk fenomenaal en het verhaal loopt gewoon lekker door.

    Een film moet niet op zijn verhaal afgerekend worden, maar op meer objectieve zaken, als bijvoorbeeld, hoeveel bezoekers (niet de belangrijkste graadmeter, maar heeft zeker invloed), al dan niet tenenkrommend acteren, hoe is er gefilmd/geanimeerd, de FX.

    Je kan 10 keer hetzelfde verhaal vertellen, maar volledig anders verpakken met wat aanpassingen hier en daar. Wordt het verhaal dan minder?

    Ik denk dat de originaliteit van een verhaal van ondergeschikt belang is aan de kwaliteit van de vertelling en dat maakt Avatar een meer dan goede film, die meer bollen zou moeten verdienen in mijn ogen.
    Ik vind dat het aantal bollen echt genoeg is... dit verhaal is gewoon niet origineel en al diverse keren verfilmd (Dances with Wolves, The last Samurai, Pocahontas) dus als film in zijn puurste vorm (een origineel verhaal wat door middel van beeld wordt verteld) is Avatar gewoon slecht. De manier WAAROP het verhaal wordt verfilmd is dan wel weer revolutionair. Dus in mijn ogen is het aantal bollen precies genoeg. En bezoekersaantallen meetellen voor een waardering is in mijn ogen absoluut geen graadmeter voor de artistieke waarde of kwaliteit van een film, slecht voor de populariteit. Maar die 2 zaken staan IMO mijlenver uit elkaar....
    Je laatste 2 alinea's vind ik wel heel erg jammer om te horen van een filmliefhebber. Ik vind het te prijzen dat veel filmmakers juist op zoek zijn naar een origineel verhaal. Niet altijd even geslaagd, maar ze zoeken wel naar nieuwe verhalen om te vertellen. In mijn ogen is hetzelfde verhaal opnieuw vertellen met een paar aanpassingen echt een zwaktebod van een scenarist of filmmaker die absoluut geen artistieke meerwaarde kan bieden. James Cameron heeft er dmv revolutionaire technieken nog een onderscheiding aan gegeven, that's all. Het originele verhaal zal niet slechter worden en de verfilming ervan ook niet, maar zelden is het zo dat een latere verfilming met (kleine of grote) aanpassingen leidt tot een betere film of beter verhaal.

  8. #8

    Standaard

    Een 3,5 voor deze film volstaat prima. 3,5 is toch gelijk aan een (zelfs ruime) voldoende?
    Het verhaal is niet bijzonder, maar volstaat prima voor een visueel spektakel als dit.
    Mijn thuisbios: LG OLED65C7V tv, LG UP970 4K blu-ray player, Denon AVR-2313 receiver, Klipsch RF-62 (fronts), Klipsch RC-62 (center), Klipsch RB-51 (rears), Klipsch Ksw-10 (sub)

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door TylerDurden Bekijk bericht
    Ik vind dat het aantal bollen echt genoeg is... dit verhaal is gewoon niet origineel en al diverse keren verfilmd (Dances with Wolves, The last Samurai, Pocahontas) dus als film in zijn puurste vorm (een origineel verhaal wat door middel van beeld wordt verteld) is Avatar gewoon slecht. De manier WAAROP het verhaal wordt verfilmd is dan wel weer revolutionair. Dus in mijn ogen is het aantal bollen precies genoeg. En bezoekersaantallen meetellen voor een waardering is in mijn ogen absoluut geen graadmeter voor de artistieke waarde of kwaliteit van een film, slecht voor de populariteit. Maar die 2 zaken staan IMO mijlenver uit elkaar....
    Je laatste 2 alinea's vind ik wel heel erg jammer om te horen van een filmliefhebber. Ik vind het te prijzen dat veel filmmakers juist op zoek zijn naar een origineel verhaal. Niet altijd even geslaagd, maar ze zoeken wel naar nieuwe verhalen om te vertellen. In mijn ogen is hetzelfde verhaal opnieuw vertellen met een paar aanpassingen echt een zwaktebod van een scenarist of filmmaker die absoluut geen artistieke meerwaarde kan bieden. James Cameron heeft er dmv revolutionaire technieken nog een onderscheiding aan gegeven, that's all. Het originele verhaal zal niet slechter worden en de verfilming ervan ook niet, maar zelden is het zo dat een latere verfilming met (kleine of grote) aanpassingen leidt tot een betere film of beter verhaal.
    Ik ben het niet per definitie eens met deze stelling. Je kunt best een verhaal die reeds eerder is verteld op jouw eigen manier verfilmen. Sommige filmmakers kunnen dit soms beter dan in de originele film het geval is. Ik bedoel Dances With Wolves, The Last Samurai en Pocahontas hadden op deze manier ook niet gemaakt mogen worden omdat dit verhaal daarvoor ook reeds een keer verfilmd is geweest. Dat vind ik derhalve geen argument.

    Sterker nog, Star Wars en Harry Potter (2 van mijn meest geliefde filmseries) kunnen qua verhaal bijna een op een worden afgeleid uit Lord of the Rings.

    Nu ben ik absoluut geen voorstander van remakes en het over en over herhalen van dezelfde verhalen, maar in het geval van Avatar vond ik al met al niet storend. En voor een geheel nieuwe generatie zal dit voor het eerst zijn dat zij het Pocahontas verhaal voorgeschoteld krijgen e zij zullen de film dus niet minder waarderen omdat er oudere klassiekers verkrijgbaar zijn op DVD en Blu-ray.

    On topic vraag ik mij af of deze film 2D ook nog stand houdt? Ik heb deze 3D Imax gezien en was toen heerlijk in de film gezogen. Krijg je dit gevoel ook in 2D?
    "One Ring to bring them all and in darkness bind them"

  10. #10

    Standaard

    Het grootste probleem voor mij was niet eens het uitgekauwde verhaal.
    Het grootste probleem voor mij was dat de film zo afstandelijk is, kreeg totaal geen binding met de hoofdpersonen.

    Daarnaast word de film echt nergens spannend of intrigerend. Het is gewoon echt alleen maar de beelden wat indruk maakt en verder niets. Een erg zwakke film.

  11. #11

    Standaard

    Film is keurig maar het is toch echt wel van weinig smaak getuigend dat er zo'n kale versie van op de markt komt.
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  12. #12

    Standaard

    Volgens mij is deze release er puur en alleen gekomen om zo snel mogelijk nog meer geld aan de film te kunnen verdienen. Bovendien is direct duidelijk gemaakt dat er later een uitgebreide versie wordt uitgebracht. Het is aan de consument om hierin mee te gaan of te wachten tot later.

  13. #13

    Standaard

    En geef ze maar eens ongelijk. Het is de best verkopende bluray ooit. Avatar heeft zo'n ontzettende grote schare fans, dat is echt ongelooflijk. Ik wilde zelf eerst ook wachten, maar dacht even later, ach wat de hel, ik koop em gewoon. Ik wilde deze gewoon weer ervaren, maar dan thuis. En zelfs in 2D is het echt een hele ervaring.
    LG OLED55E6V || Anthem MRX 720 || OPPO UDP-203 || Sony PS4 || Nvidia Shield

  14. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Vampire Hunter D Bekijk bericht
    Het grootste probleem voor mij was niet eens het uitgekauwde verhaal.
    Het grootste probleem voor mij was dat de film zo afstandelijk is, kreeg totaal geen binding met de hoofdpersonen.

    Daarnaast word de film echt nergens spannend of intrigerend. Het is gewoon echt alleen maar de beelden wat indruk maakt en verder niets. Een erg zwakke film.
    Vandaar dat de film in China verboden is. Een weinig aansprekend verhaal dat de machthebbers in China blijkbaar toch wel als erg aansprekend zagen.

    Persoonlijk vond ik de film zo fascinerend dat ik hem 4 x in de bioscoop heb gezien. De introductie en vooral consequente uitwerking van de Gaia-hypothese was heel leuk. Daarbij opgeteld de interactie tussen de hoofdpersonen. En van die oproep tot vechten krijg ik elke keer weer kippevel. te vergelijken met RoftK (brandstapels op de bergen, ondersteund door magnifieke soundtrack).
    Mijn ht-opstelling: LG Oled 65e6v, Onkyo TX-RZ1100, OPPO UDP-203 UHD Blu-ray Discspeler, Sony UBP-X800 4k Blu-ray speler, Panasonic DP-UB824, Marantz HD-CD-1, Ziggo Next, Mordaunt Short boxen 4 x MS908 Front, 1 x MS905 Centre, 2 x MS905 Bipolair Surround, 1 x avant 309i Subwoofer, Onkyo SKH-410 speakers, Sonos Play 5, Sonos Play 5 (2e generatie), Sonos sub.
    (2e generatie), Beyerdynamic T-1 koptelefoon

    Wat ik gezien heb

    Mijn collectie

  15. #15

    Standaard

    Niet verboden, het was meer dat bioscopen restricties opgelegd kregen om staatsgefinanceerde producties beter aan de man te kunnen brengen.

    Avatar is gewoon te koop in China op BD, er is zelfs een hele mooie Iron Pack van uitgekomen.

  16. #16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Werner Peeters Bekijk bericht
    Film is keurig maar het is toch echt wel van weinig smaak getuigend dat er zo'n kale versie van op de markt komt.
    Ach, voor mij mogen er nog veel meer kaal verschijnen, met zo'n hoge bitrate. Zoals vroeger (?) de Superbit releases. Aan mij zijn de meeste extra's (?) niet besteed.
    Formerleewarmer (Five StarTrader) en (SafeTrader)

    LG OLED77G36LA, Marantz SR7015, OPPO 203 UHD, speakers: Xanadu, Apple TV 4K

  17. #17

    Standaard

    Ik hoorde ook over de ondertiteling, maar nu ik ze zo op de screenshots zie, valt het me best mee, scheelt op mijn projectiescherm weer om ver naar beneden tekijken.. Toch zou je verwachten van de hedendaagse spelers dat ze een optie hebben om zelf de ondertiteling te verplaatsen/vergroten/verkleinen..
    Ben benieuwd, heb deze film niet in de bios gezien, en ik wacht ook nog met kopen totie zeker onder de 10 euro verkrijgbaar is, OF ik wacht wel op de extended versie die mogelijk wel 3D heeft (zodat ik later niet nog een versie hoef te kopen, want mijn nieuwe projector gaat toch zeker een 3D-capable worden (ofwel DLP), maar voorlopig hou ik het nog bij mijn oude vertrouwde 720p Optoma H79 beamertje)..

  18. #18
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Wow, nog een Avatar draad?
    ref disc wat mij betrefd.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  19. #19

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door nlamste3 Bekijk bericht
    Ik ben het niet per definitie eens met deze stelling. Je kunt best een verhaal die reeds eerder is verteld op jouw eigen manier verfilmen. Sommige filmmakers kunnen dit soms beter dan in de originele film het geval is. Ik bedoel Dances With Wolves, The Last Samurai en Pocahontas hadden op deze manier ook niet gemaakt mogen worden omdat dit verhaal daarvoor ook reeds een keer verfilmd is geweest. Dat vind ik derhalve geen argument.
    Ik heb nergens de stelling dat die films niet gemaakt mogen worden. Ik vind alleen dat een film die het oorspronkelijke verhaal opnieuw verfilmt niet vaak beter is dan het originele verhaal. Het verhaal van DWW vond ik bij de eerste kijkbeurt erg mooi en origineel, maar bij de eerste keer bij Last Samurai of Avatar had ik zoiets van: dit verhaal ken ik al, lamaar....Bij Avatar wordt je dan door alle 3D en effecten in een visueel spektakel meegezogen, echter krijg ik geen rillingen van het verloop van het verhaal.
    Maar je mag bovenstaande best nog steeds geen argument vinden. Maar het is mijn mening en daarvoor heb ik geen argument nodig...

  20. #20

    Standaard

    My 2 cts:
    Ik heb 'm in de bios gezien in 3D, helaas geen IMAX. Ging er puur heen wegens de ophef, van de trailer werd ik niet heel enthousiast. Vond het toen wel aardig, leuk voor 1x. Het 3D effect was ok, maar ik ben minder enthousiast over de kleurweergave. Maar het kon bijna niet anders dan dat deze BR-uitgave van topkwaliteit moest zijn, dus heb ik 'm toch gekocht (koop bijna alleen maar referentiemateriaal). En ik ben enthousiast over deze 2D versie. Kleuren zijn stukken beter. Geluid was in de bios beter, maar ook thuis komt het aardig over, kan het niet te hard zetten met de kids op bed... M.a.w. als je je niet teveel ergert aan het verhaal is het gewoon op en top genieten! Wat ik overigens wel vond is dat de close-ups en animaties haarscherp zijn, maar ik vond de overige beelden van de mensen niet superscherp, een beetje soft, en dat lees ik eigenlijk nergens terug.
    Bronnen | Oppo BDP-83 SE | Humax IR-5000C | AppleTV | Sonos
    Receiver | NAD T757(v1)
    Output (video) | Panasonic 50PZ800
    Output (audio) | Dali Piano Noble (fronts) | Dali Piano Vocal (center) | Dali Piano Agile (surrounds) | Dali Piano Ambient (back surrounds) | Elac SUB 301 ESP (sub)

    Bediend m.b.v. een Logitech Harmony 1000.

  21. #21

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Mark van Lieshout Bekijk bericht
    Ach, voor mij mogen er nog veel meer kaal verschijnen, met zo'n hoge bitrate. Zoals vroeger (?) de Superbit releases. Aan mij zijn de meeste extra's (?) niet besteed.
    Dat kan perfect opgevangen worden door de extra's op een 2de disk te zetten. En dan de consument de keuze te laten: 1-disk of 2-disk mits meerprijs. Zo ging het bij dvd en zo ging het goed.
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  22. #22

    Standaard

    Je bouwt een Navi, kosten noch moeite gespaard en je kleed je in vrije tijds kleding, dat is grappig? De verhaallijn spreekt mij persoonlijk niet aan, er wordt ook te vaak onnodig uitleg gegeven. De film in Pandora was wel heel mooi in beeld gebracht en hier heb ik mij dan ook vermaakt, maar mariniers, huurlingen die de bevolking aanvallen maakt er een oorlogsfilm van en daar moet je in deze opzet van houden. De Navi zijn zeer intelligent blijkt al uit de eerste ontmoeting, spreken de Engelse taal maar een Amerikaanse marinier Jack Scully moet de bevolking redden.
    http://www.whatiwatch.net/collection.php?ov=3795
    Bla, bla, bla, bla, bla, bla, bla, bla, bla, bla, bla, bla, bla, bla, bla, bla, bla, bla, bla, bla.

  23. #23

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Werner Peeters Bekijk bericht
    Dat kan perfect opgevangen worden door de extra's op een 2de disk te zetten. En dan de consument de keuze te laten: 1-disk of 2-disk mits meerprijs. Zo ging het bij dvd en zo ging het goed.
    Cameron gaf al aan dat met een releasedatum in November, er meer tijd aan de extra's besteed kan worden.

    Net overigens voor de tweede keer gezien en de film doet me nog steeds helemaal niets. Het verhaal is uitermate voorspelbaar, de karakters zijn eendimensionaal en de planeet Pandora lijkt bedacht door een kind. Dan hou je alleen de special effects over, maar als je geen goede acteurs hebt (of acteurs die niets met het script kunnen) hou je alleen een mooie demonstratie Blu-ray over.
    If you have a milkshake, and I have a milkshake, and I have a straw. And my straw reaches acrooooss the room and starts to drink your milkshake... I drink your milkshake!

  24. #24

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Werner Peeters Bekijk bericht
    Dat kan perfect opgevangen worden door de extra's op een 2de disk te zetten. En dan de consument de keuze te laten: 1-disk of 2-disk mits meerprijs. Zo ging het bij dvd en zo ging het goed.
    Nee, hoor, fout geinformeerd. De superbit titels, die ook als normale dvd werden gereleased, was de normale release op 1 dvd met veel extra´s. Maar het is natuurlijk wel een optie. Maar ik vind 3d niet interessant, en die 6 minuten sex met een alien, hoeven voor mij ook niet.
    Formerleewarmer (Five StarTrader) en (SafeTrader)

    LG OLED77G36LA, Marantz SR7015, OPPO 203 UHD, speakers: Xanadu, Apple TV 4K

  25. #25

    Standaard

    De gele ondertiteling is echt not done. Ik zal deze uitgave daarom niet aanschaffen.


Pagina 1 van 4 1234 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •