Pagina 3 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
De resultaten 51 tot 75 van 93 worden weergegeven.
  1. #51

    Standaard

    iedereen refereert terecht naar Pocahontas, maar voor mij was het eerder een weerzien met Sega's Sonic the hedgehog. Je hebt een zwevend eiland en de militairen zitten in machines die zo ( met robotnic erin) uit de laatste gevechten van een level kunnen komen. Ik hoop dat ze aan Myamoto genoeg betalen
    To infinity ... and beyond!

  2. #52

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Dva Bekijk bericht
    iedereen refereert terecht naar Pocahontas, maar voor mij was het eerder een weerzien met Sega's Sonic the hedgehog. Je hebt een zwevend eiland en de militairen zitten in machines die zo ( met robotnic erin) uit de laatste gevechten van een level kunnen komen. Ik hoop dat ze aan Myamoto genoeg betalen
    Vergeet ook Myazaki niet. Hoog Laputa gehalte.

  3. #53

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Reinbo Bekijk bericht
    Het is bij mij omgekeerd, het 'oude' verslaat het 'nieuwe'. Tot mijn eigen verbazing. Ik had geen enkele verwachtingen, maar je zou van een 10 jaar modernere film (met een budget van 200 (mjn) op een nieuw high end medium een beter geluid verwachten dan van een 10 jaar oude film op een gecancelled medium. Zeker als hier het geluid de volle 5* krijgt

    Het zal me verder allemaal wordt wezen, maar dat was onze ervaring, en als het aan mijn set up ligt hoor ik graag welk knopje ik moet omzetten om hetzelfde geluid (of beter) uit mijn BR te kunnen halen...

    Of zou het zo kunnen zijn dat BR gewoon niet het maximale biedt? Zou niet voor het eerst zijn..... Het geluid van LP en het beeld van CRT werd ook niet overtroffen door de eerste paar generaties opvolgers)
    Je hebt zeker een Sony BD speler analoog aangesloten? (ik meen dit verhaal eens eerder gelezen te hebben)
    Dan is het nogal logisch, de DACs van dat ding zijn nou eenmaal niet state-of-the-art.

  4. #54

    Standaard

    OK, da's een duidelijk verhaal. Hij is inderdaad analoog aangesloten. Ik was toch al van plan om binnenkort een Oppo te kopen, ben benieuwd of dat het gigantische verschil goed maakt. Of zal je het altijd houden als je de digitale sporen intern decodeert? Heb namelijk geen behoefte om mijn versterker te vervangen.

    Ik hoor overigens wel een flink verschil tussen DTS HD t.o.v. dvd audio sporen, dus zo slecht zullen ze ook weer niet zijn, maar het is zeker geen state of the art dat geloof ik graag.
    Laatst aangepast door Reinbo : 02-05-2010 om 21:18

  5. #55

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Reinbo Bekijk bericht
    Het geluid van LP
    Uhm.. are you serious? Zegt in iedergeval dan al meer over jouw SMAAK mbt geluid..

    Het probleem kan natuurlijk ook gewoon werkelijk de instellingen zijn, ook bij dvd merk je toch vaak dat bij de ene je het geluid 'harder' moet zetten als bij de ander om toch hetzelfde effect te krijgen..

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Reinbo Bekijk bericht
    Hij is inderdaad analoog aangesloten.
    aha, daar komt de aap uit de mouw......

  6. #56

    Standaard

    Zijn die Dac's dan echt zo rot? Hij is ook digitaal (coax) aangesloten op de versterker en dan merk ik weinig verschil als ik bij een DD track heen en weer switch tussen analoog (5.1) en de digitale connectie.

    En ja, ik waardeer het warme volle geluid van vynil veel
    meer dan het harde digitale geluid van cd. (op basis van een electrostatische koptelefoon)
    Laatst aangepast door Reinbo : 02-05-2010 om 22:13

  7. #57

    Standaard

    Punt 1: vinyl rules!

    Punt 2: de DAC's van de Sony zijn idd niet je van het. Ik vond het altijd wel lekker klinken (ik heb ook een Sony speler analoog aangesloten gehad), maar nu ik een HD receiver heb weet ik ook meteen wat ik hiervoor heb gemist. Daarom vond ik je opmerking over dat geluidsverschil met die laserdiscs al zo ontzettend vreemd, maar nu komt idd de aap uit de mouw.

    Je kunt heel goed geluid krijgen wanneer je je speler analoog aansluit, maar dan moet je idd een speler hebben met erg goede DAC's en je moet niet bezuinigen op de bekabeling.
    LG OLED55E6V || Anthem MRX 720 || OPPO UDP-203 || Sony PS4 || Nvidia Shield

  8. #58

    Standaard

    Zitten redelijke kabels tussen (eurootje of 25 per stuk). Maar heeftveen Oppo wel goede Dacs? Of is er een andere oplossing, heb geen zin of behoefte me denon avc a1 weg te doen. Trouwens die laserdiscs hebben wel altijd stukken beter geklonken dan dvd, dus zo gek is het niet dat ze BR een goede partij kunnen bieden.

  9. #59

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Reinbo Bekijk bericht
    Zitten redelijke kabels tussen (eurootje of 25 per stuk). Maar heeftveen Oppo wel goede Dacs? Of is er een andere oplossing, heb geen zin of behoefte me denon avc a1 weg te doen. Trouwens die laserdiscs hebben wel altijd stukken beter geklonken dan dvd, dus zo gek is het niet dat ze BR een goede partij kunnen bieden.
    De standaard Oppo is wel wat beter dan de Sony. Maar ik zou dan de Oppo BDP-83SE (Special Edition) aanraden. Bij die speler is het analoge gedeelte flink onderhanden genomen en verbeterd. Maar goed. Laten we nu weer on-topic gaan. Mocht je verder willen babbelen over jouw issue dan adviseer ik je even een eigen topic aan te maken in het hardware gedeelte, want daar is dit meer op zijn plaats.
    LG OLED55E6V || Anthem MRX 720 || OPPO UDP-203 || Sony PS4 || Nvidia Shield

  10. #60

    Standaard

    Goede tip, maar het is wel een afweging.
    Want als je nu een vrij simpele receiver hebt, zou ik zeggen: Koop een nieuwe receiver.

    Btw, je zit bij analoog natuurlijk ook met het bass-management, die bij veel spelers te hoog is voor zuilen/monitors.
    Bij de Oppo is het 80hz, wat prima is in veel gevallen. (maar andere spelers hebben vaak 100 hz)

    Nu nog even over het geluid van Avatar:
    Ik kan me wel iets voorstellen over de klacht, want het geluid klinkt opzich prima, maar om nou te zeggen: WOOOOOOOOOWWW WTF WAT EEN GELUID...
    ...nee, niet echt, daarvoor heeft het wat te weinig dynamiek, wat Children of Men bv. wel heeft; ik schrik me elke keer weer een hoedje bij de openingscene, ondanks dat ik precies weet wat er gaat gebeuren.

    Het geluid klinkt absoluut heel mooi, maar niet mind-blowing.

  11. #61

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Reinbo Bekijk bericht
    Het is bij mij omgekeerd, het 'oude' verslaat het 'nieuwe'. Tot mijn eigen verbazing. Ik had geen enkele verwachtingen, maar je zou van een 10 jaar modernere film (met een budget van 200 (mjn) op een nieuw high end medium een beter geluid verwachten dan van een 10 jaar oude film op een gecancelled medium. Zeker als hier het geluid de volle 5* krijgt

    Het zal me verder allemaal worst wezen, maar dat was onze ervaring, en als het aan mijn set up ligt hoor ik graag welk knopje ik moet omzetten om hetzelfde geluid (of beter) uit mijn BR te kunnen halen...

    Of zou het zo kunnen zijn dat BR gewoon niet het maximale biedt? Zou niet voor het eerst zijn..... Het geluid van LP en het beeld van CRT werd ook niet overtroffen door de eerste paar generaties opvolgers)
    DTS-HD MA is lossless, dus het is precies hetzelfde als wat de filmmakers gemixt hebben. Blijkbaar heeft James Cameron de film opnieuw gemixt voor de thuisbioscoop, dus de track geeft weer wat de filmmakers voor ogen hebben. Daarom is die niet slecht, ongeacht of een oudere track meer of minder dynamiek heeft.
    If you have a milkshake, and I have a milkshake, and I have a straw. And my straw reaches acrooooss the room and starts to drink your milkshake... I drink your milkshake!

  12. #62

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Reinbo Bekijk bericht
    Wat is er dan verkeerd aan mijn set up?
    Niet zo happen joh. Het was gewoon een leuke inkopper....

    Ik ga enkel op de set van mijzelf af en bij mij klinkt dd en dts ook fantastisch maar is dts hd ma, pcm of thrue hd gewoon beter. Veel meer open, zuiverder en een nog beter laag. Maar als jij vind dat dit voor jou niet op gaat prima zoals ik al eerder aangaf.
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  13. #63

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door -Jaap- Bekijk bericht
    Goede tip, maar het is wel een afweging.
    Nu nog even over het geluid van Avatar:
    Ik kan me wel iets voorstellen over de klacht, want het geluid klinkt opzich prima, maar om nou te zeggen: WOOOOOOOOOWWW WTF WAT EEN GELUID...
    ...nee, niet echt, daarvoor heeft het wat te weinig dynamiek, wat Children of Men bv. wel heeft; ik schrik me elke keer weer een hoedje bij de openingscene, ondanks dat ik precies weet wat er gaat gebeuren.

    Het geluid klinkt absoluut heel mooi, maar niet mind-blowing.

    Persoonlijk vind ik Avatar een goede afgewogen mix hebben. Ik ken te veel films met veel dynamiek in het geluid waarbij je constant het geluid moet bijregelen met de volumeknop zodat de buren niet te veel last krijgen of dat het gesproken woord opeens een 'gefluister' wordt.
    Mijn ht-opstelling: LG Oled 65e6v, Onkyo TX-RZ1100, OPPO UDP-203 UHD Blu-ray Discspeler, Sony UBP-X800 4k Blu-ray speler, Panasonic DP-UB824, Marantz HD-CD-1, Ziggo Next, Mordaunt Short boxen 4 x MS908 Front, 1 x MS905 Centre, 2 x MS905 Bipolair Surround, 1 x avant 309i Subwoofer, Onkyo SKH-410 speakers, Sonos Play 5, Sonos Play 5 (2e generatie), Sonos sub.
    (2e generatie), Beyerdynamic T-1 koptelefoon

    Wat ik gezien heb

    Mijn collectie

  14. #64

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Albert Kostwinder Bekijk bericht
    Niet zo happen joh. Het was gewoon een leuke inkopper....

    Ik ga enkel op de set van mijzelf af en bij mij klinkt dd en dts ook fantastisch maar is dts hd ma, pcm of thrue hd gewoon beter. Veel meer open, zuiverder en een nog beter laag. Maar als jij vind dat dit voor jou niet op gaat prima zoals ik al eerder aangaf.
    Was niet bedoeld om te happen, maar als je nog tips heb hoor ik het graag. Ben nu inmiddels gewezen op de Oppo 83 SE die betere DAC's heeft, kijk daar heb ik wat aan.

  15. #65

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Reinbo Bekijk bericht
    Was niet bedoeld om te happen, maar als je nog tips heb hoor ik het graag. Ben nu inmiddels gewezen op de Oppo 83 SE die betere DAC's heeft, kijk daar heb ik wat aan.
    Daar heb je pas echt wat aan als je hele setup de winst van die dac's kan weergeven.
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  16. #66

    Standaard

    Ho even, waarom zegt iedereen dat deze film verboden is in China?

    --
    Weet het al.
    Laatst aangepast door roninpacino : 04-05-2010 om 13:05
    --

  17. #67

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door roninpacino Bekijk bericht
    Ho even, waarom zegt iedereen dat deze film verboden is in China?

    --
    Weet het al.
    Volgens een aantal Nederlandse kranten in januari dit jaar is de film in delen van China verboden. Zie bijvoorbeeld: http://www.volkskrant.nl/kunst/artic...nese_bioscopen

    Maar ook:
    http://nieuws.nl.msn.com/optimistisc...2434815&page=6

    Mogelijk dat onder druk opinie verbod niet is doorgezet.
    Mijn ht-opstelling: LG Oled 65e6v, Onkyo TX-RZ1100, OPPO UDP-203 UHD Blu-ray Discspeler, Sony UBP-X800 4k Blu-ray speler, Panasonic DP-UB824, Marantz HD-CD-1, Ziggo Next, Mordaunt Short boxen 4 x MS908 Front, 1 x MS905 Centre, 2 x MS905 Bipolair Surround, 1 x avant 309i Subwoofer, Onkyo SKH-410 speakers, Sonos Play 5, Sonos Play 5 (2e generatie), Sonos sub.
    (2e generatie), Beyerdynamic T-1 koptelefoon

    Wat ik gezien heb

    Mijn collectie

  18. #68

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Albert Kostwinder Bekijk bericht
    Daar heb je pas echt wat aan als je hele setup de winst van die dac's kan weergeven.

    Dat moet met een Denon AVC-A1 wel lukken.

  19. #69

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Reinbo Bekijk bericht
    Dat moet met een Denon AVC-A1 wel lukken.
    Wou ik net zeggen ja. Kennelijk is daar overheen gelezen. Anders had ik je wel een andere receiver geadviseerd

    edit: een andere bluray speler met zeer goede DAC's is de Philips BDP9500. De Philips maakt gebruik van Burr-Brown 24bits/192Khz D/A convertors voor elk kanaal en tevens heeft het analoge audio gedeelte een aparte voeding. Ik denk dat deze speler qua audio nog een stuk beter is als de Oppo...
    Laatst aangepast door Michael Hamers : 04-05-2010 om 17:59
    LG OLED55E6V || Anthem MRX 720 || OPPO UDP-203 || Sony PS4 || Nvidia Shield

  20. #70
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    En de Denon 3800, alhoewel al een beetje gedateerd.
    Het is maar hoeveel waarde je hecht aan BD-Live
    De Dacs zijn nog ongeevenaard en een mooie match met de AVC-A1
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  21. #71

    Standaard

    Ik hou het voorlopig wel bij mijn eigen setje, kan er prima van genieten en als ik echt wil blazen trek ik wel een laserdisc uit de kast.

  22. #72

    Standaard

    Grappig en dan nog niet horen dat een dts hd ma beter kan zijn / is dan ac3 of DD track?. Vind het raar. Zeker met zo'n Denon moet je toch horen dat dit zo is met een paar knappe luidsprekers. Volgens mij gaat die laserdisc liefde zo diep dat hij graag dts hd ma bashed...
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  23. #73

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Albert Kostwinder Bekijk bericht
    Grappig en dan nog niet horen dat een dts hd ma beter kan zijn / is dan ac3 of DD track?. Vind het raar. Zeker met zo'n Denon moet je toch horen dat dit zo is met een paar knappe luidsprekers. Volgens mij gaat die laserdisc liefde zo diep dat hij graag dts hd ma bashed...
    Een DTS MA track kan nog zo goed zijn, als je de speler analoog aansluit dan kan er behoorlijk wat misgaan. Verkeerde kabels, slechte DAC's. Noem maar op. Ik kan best geloven dat het geluid van AC-3 of DTS dan beter is. Dan doet de receiver al het werk. Nu, bij bluray, is het enige wat de receiver doet, het geluid versterken. Meer niet.
    LG OLED55E6V || Anthem MRX 720 || OPPO UDP-203 || Sony PS4 || Nvidia Shield

  24. #74

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Albert Kostwinder Bekijk bericht
    Grappig en dan nog niet horen dat een dts hd ma beter kan zijn / is dan ac3 of DD track?. Vind het raar. Zeker met zo'n Denon moet je toch horen dat dit zo is met een paar knappe luidsprekers. Volgens mij gaat die laserdisc liefde zo diep dat hij graag dts hd ma bashed...
    Dat is dus totaal niet aan de hand. Het was ook mijn bezoek die het overduidelijk vond, die hebben helemaal niets met DTS, laserdiscs of wat dan ook..... Neutraler kan je het haast niet hebben, maar kom maar langs als je het niet geloofd.

    Ik zeg ook nergens dat DTS MA minder is dan DTS Integendeel BR klinkt absoluut beter dan dvd), enkel dat de AC3 tracks van X-Men en TPM de DTS MA van Avatar onder tafel speelden. Misschien niet in helderheid en transpartantie, maar wel in power en dynamiek. Die laatste vind ik veel belangrijker bij film.
    Laatst aangepast door Reinbo : 05-05-2010 om 11:33

  25. #75

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Michael Hamers Bekijk bericht
    Nu, bij bluray, is het enige wat de receiver doet, het geluid versterken. Meer niet.
    Ehhhh, time-alignment, bass management?

Pagina 3 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •