Bekijk uitslag poll: Wat heb je momenteel thuis?

Stemmers
144. Je mag niet stemmen in deze poll
  • DVD

    41 28,47%
  • Blu-Ray

    103 71,53%
Pagina 1 van 13 1234511 ... LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 305 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Blu ray top of flop?

    Hier alle discussie over de verschillen/overeenkomsten tussen DVD en Blu-ray.
    |Gekeken films (WhatIWatch) |
    "The screen is a magic medium. It has such power that it can retain interest as it conveys emotions and moods that no other art form can hope to tackle." - Stanley Kubrick

  2. #2

    Standaard

    Hier zijn we dan snel klaar, bd is qua beeld en geluid gewoon beter dan dvd Het aanbod is alleen nog te beperkt en de prijzen te hoog (hoewel het verschil in prijs tussen bd en dvd bij nieuwe titels steeds kleiner wordt).

    Ok, dan toch nog even een groot nadeel van bd t.o.v. dvd: de regiocodering die nog niet softwarematig te omzeilen is Mocht die er niet zijn, dan zou ik denk ik al veel meer bd-titels in huis hebben.
    Laatst aangepast door Oakey : 24-07-2009 om 10:52
    Opstelling video/audio: Philips 65OLED803 / Denon AVR-X3500H / Sony UBP-X800 / Yamaha CD-S300 / Pro-Ject Debut II

  3. #3

    Standaard

    Totaal geen concurentie.
    Sinds ik blu-ray kijk kan ik geen dvd meer aanzien.

  4. #4

    Standaard

    Alleen concurrentie in de vorm van niet op blu-ray verkrijgbare titels en de regiocodes bij diverse titels.

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rob van Gestel Bekijk bericht
    Totaal geen concurentie.
    Sinds ik blu-ray kijk kan ik geen dvd meer aanzien.
    Dan is er erg veel dat je moet missen aan films, concerten en series als je je daartoe beperkt
    Opstelling video/audio: Philips 65OLED803 / Denon AVR-X3500H / Sony UBP-X800 / Yamaha CD-S300 / Pro-Ject Debut II

  6. #6

    Standaard

    Je mist meer als je geen blu ray kijkt.... ....en 95% van de dvd's zijn het kijken niet waard. Daarnaast, druk druk druk en heb ik gelukkig alleen tijd voor hd. Verder, hd is niet alleen blu ray....
    Zo. slotje maar...:veryfunny:
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Albert Kostwinder Bekijk bericht
    Je mist meer als je geen blu ray kijkt.... ....en 95% van de dvd's zijn het kijken niet waard. Daarnaast, druk druk druk en heb ik gelukkig alleen tijd voor hd.
    Lekker constructieve bijdrage

    Verder, hd is niet alleen blu ray....
    In dit topic echter wel.
    Opstelling video/audio: Philips 65OLED803 / Denon AVR-X3500H / Sony UBP-X800 / Yamaha CD-S300 / Pro-Ject Debut II

  8. #8

    Standaard

    Hier maak ik niet zo druk om want blu-ray haalt dvd toch in komende jaren want veel mensen willen het beste en betere kwaliteit in huis halen...punt uit!
    Blu-ray (301) HD-DVD (60) DVD (600)

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Oakey Bekijk bericht
    Dan is er erg veel dat je moet missen aan films, concerten en series als je je daartoe beperkt
    Ach, de meesten kijken toch niet verder dan hun neus lang is.:wink:

    Als er ergens filmhuis staat, dan wordt het voor sommigen al snel te moeilijk
    Have fun and enjoy your collection

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Vogeltje29 Bekijk bericht
    Hier maak ik niet zo druk om want blu-ray haalt dvd toch in komende jaren want veel mensen willen het beste en betere kwaliteit in huis halen...punt uit!
    De mensen willen een goede kwaliteits- prijsverhouding en daar ontbreekt het nogal eens aan bij BR.
    Have fun and enjoy your collection

  11. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    De mensen willen een goede kwaliteits- prijsverhouding en daar ontbreekt het nogal eens aan bij BR.
    Je koopt vast alleen op DVD voor een dubbeltje op de eerste rang en geen eens een blu-ray waarvan de prijzenverhouding al begint te zakken en vooral de kwaliteit van de meeste blu-ray onder warner bros,universal,paramount en disney heel erg goed uitziet dan de dvd versies!
    Blu-ray (301) HD-DVD (60) DVD (600)

  12. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Vogeltje29 Bekijk bericht
    Hier maak ik niet zo druk om want blu-ray haalt dvd toch in komende jaren want veel mensen willen het beste en betere kwaliteit in huis halen...punt uit!
    Als dat waar is waarom wordt er dan zoveel gedownload?
    Feit is gewoon dat de meeste mensen de beeld en geluidskwaliteit niet boeit.

  13. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Roger B. Bekijk bericht
    Als dat waar is waarom wordt er dan zoveel gedownload?
    Feit is gewoon dat de meeste mensen de beeld en geluidskwaliteit niet boeit.
    Waarom bestaat blu-ray dan als de meeste mensen de beeld en geluidskwaliteit niet boeit?
    Nog steeds kopen massaal gewoon dvd of blu-rays i.p.v. downloaden want op gebied van downloaden gebeuren op grote schaal illegaal!!
    Blu-ray (301) HD-DVD (60) DVD (600)

  14. #14

    Standaard

    Niet zo gek, een betaalde filmdownload van bv. de FRS kost meer dan de DVD! (ze leren het ook nooit, incl. hun DRM zooi.)

    Als mensen zo gek zijn op goede beeldkwaliteit, laat ze dan eerst maar eens hun set op orde hebben, (incl kalibratie) da's belangrijker dan het verschil tussen BD en DVD.

    Maarja, is jouw TV wel gekalibreerd, Vogeltje?

  15. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Frank Bekijk bericht
    Alleen concurrentie in de vorm van niet op blu-ray verkrijgbare titels en de regiocodes bij diverse titels.
    Bij mij ook zoiets. Sta er wel van te balen dat er op BD weer teveel titels uitkomen waarvan je weet dat er re-issues van gaan verschijnen.
    Moet soms ook weer wennen om de dvd-versie te zien.

  16. #16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Vogeltje29 Bekijk bericht
    Waarom bestaat blu-ray dan als de meeste mensen de beeld en geluidskwaliteit niet boeit?
    Nog steeds kopen massaal gewoon dvd of blu-rays i.p.v. downloaden want op gebied van downloaden gebeuren op grote schaal illegaal!!
    Dat is ook wat ik bedoel met downloaden:illegaal.
    Hoeveel mensen met grote dvd collecties worden door hun omgeving niet voor gek verklaard dat ze dvd's kopen want een film kijk je toch maar een keer?
    Veel mensen denken ook dat ik gek ben omdat ik meer dan 1100 dvd's heb.
    De meeste mensen zijn al tevreden met een gedownloade film:Waarom heeft bijna elke dvd speler de mogenlijkheid om divx af te spelen?
    En logisch dat mensen niet willen betalen om een film te downloaden,want als er 15 euro voor een film te downloaden betaald moet worden dan kunnen ze hem ook origineel kopen
    Laatst aangepast door Roger B. : 24-07-2009 om 19:59

  17. #17

    Standaard

    [quote=-Jaap-;1598700.
    Maarja, is jouw TV wel gekalibreerd, Vogeltje?[/quote]

    Mijn Full hd TV heeft alles al en zelfs ook aangsloten met mijn laptop wanneer ik dat wil om regio A blu-ray speler af te kunnen spelen...denk je dat ik dom ben?
    Blu-ray (301) HD-DVD (60) DVD (600)

  18. #18

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Roger B. Bekijk bericht
    Dat is ook wat ik bedoel met downloaden:illegaal.
    Hoeveel mensen met grote dvd collecties worden door hun omgeving niet voor gek verklaard dat ze dvd's kopen want een film kijk je toch maar een keer?
    Veel mensen denken ook dat ik gek ben omdat ik meer dan 1100 dvd's heb.
    De meeste mensen zijn al tevreden met een gedownloade film:Waarom heeft bijna elke dvd speler de mogenlijkheid om divx af te spelen?
    En logisch dat mensen niet willen betalen om een film te downloaden,want als er 15 euro voor een film te downloaden betaald moet worden dan kunnen ze hem ook origineel kopen
    Onze hobby om dvd's en blu-rays te gaan verzamelen zullen nooit worden begrepen door veel mensen.

    Wat gebeurt er met pc of laptop als je 1100 gedownload-films op je harde schijf staan gaan crashen en hierbij alle 1100 films verloren zal gaan en je kan lekker opnieuw 15 euro per download-film opnieuw gaan downloaden....lekker handig he!:razz:
    Blu-ray (301) HD-DVD (60) DVD (600)

  19. #19

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Vogeltje29 Bekijk bericht
    Mijn Full hd TV heeft alles al en zelfs ook aangsloten met mijn laptop wanneer ik dat wil om regio A blu-ray speler af te kunnen spelen...denk je dat ik dom ben?
    Dat was de vraag niet!
    Mijn vraag is of jouw TV gekalibreerd is?
    Dus met een meter zijn onder andere grayscale, gamma etc etc. goed afgesteld.

  20. #20

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door -Jaap- Bekijk bericht
    Dat was de vraag niet!
    Mijn vraag is of jouw TV gekalibreerd is?
    Dus met een meter zijn onder andere grayscale, gamma etc etc. goed afgesteld.
    Ook mijn tv is gekalibreerd!
    Sorry dat ik jouw vraag over mijn hoofd heb gezien!
    Blu-ray (301) HD-DVD (60) DVD (600)

  21. #21

    Standaard

    Gelukkig kan ik het zelf, want makkelijk is het niet!

  22. #22

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Roger B. Bekijk bericht
    Dat is ook wat ik bedoel met downloaden:illegaal.
    Hoeveel mensen met grote dvd collecties worden door hun omgeving niet voor gek verklaard dat ze dvd's kopen want een film kijk je toch maar een keer?
    Veel mensen denken ook dat ik gek ben omdat ik meer dan 1100 dvd's heb.
    De meeste mensen zijn al tevreden met een gedownloade film:Waarom heeft bijna elke dvd speler de mogenlijkheid om divx af te spelen?
    En logisch dat mensen niet willen betalen om een film te downloaden,want als er 15 euro voor een film te downloaden betaald moet worden dan kunnen ze hem ook origineel kopen
    Waarom word hier toch altijd beweerd dat downloaden illegaal is? Zeker allemaal gebrainwashed door brein & co.
    Who put this thing together? Me, that's who! Who do I trust? Me!

  23. #23

    Standaard

    Waarom beginnen we deze discussie steeds opnieuw?
    Zucht...

    Men bedoeld gewoon films van Usenet en Torrents. etc.

    En nu weer on-topic a.u.b.!

  24. #24

    Standaard

    ik begin deze discussie omdat het gewoon niet waar is wat hier beweerd wordt. Downloaden is in Nederland niet illegaal, ook niet van Usenet en Torrents.
    Who put this thing together? Me, that's who! Who do I trust? Me!

  25. #25

    Standaard

    Duidelijk, dan gaan we nu weer gewoon ontopic door te discussiëren over de verschillen en overeenkomsten tussen DVD en BR en hoe dit in de toekomst zijn uitwerking zal hebben op de markt.

Pagina 1 van 13 1234511 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •