De resultaten 1 tot 18 van 18 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Instellingen Philips 47PFL9664

    Hallo,
    Ik heb deze Tv nu een paar maanden in huis en ben regelmatig aan het schuiven met instellingen.
    Zou iemand met dezelfde tv wellicht eens zijn/haar instellingen kunnen posten waarvan jullie vinden dat die het beste zijn ?
    Ik heb al gezocht op het net, maar ik kan zo snel niets concreets vinden eigenlijk.
    Ik kom er maar moeilijk uit, ik ben wel van plan om hem te laten kalibreren over een tijd, maar tot dan zou ik toch graag wat advies willen hebben

    Ik heb op aanraden van hier en elders alle beeldverbetraars al uitgezet trouwens.
    Ik wilde eens zien wat andere mensen als goede instellingen ervaren.
    Alvast bedankt.

  2. #2

    Standaard

    Een Philips beeld knapt enorm op van een kalibratie.

    Zet alle beeldverbeteraars uit. Activeer wel Natural Motion (Clear LCD). Zet kunstmatige scherpte zo laag mogelijk (nog net niet uit). Contrast ongeveer 65-70, helderheid ongeveer 50-55.
    Tint op normaal of warm.

  3. #3

    Standaard

    Ik ben verbaasd over die Natural Motion en ook wel een beetje over die scherpte. Ik ga het eens bekijken.
    Ga jij binnenkort weer kalibreren Arnold?
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  4. #4
    Glorious Member
    Registratie datum
    May 2009
    Woonplaats
    The Future's So Bright, I Gotta Wear Shades

    Standaard

    Voor mijn Philips PES0001D heb 'k gekeken op televions.com, zie onderaan
    de pagina.

    Helaas geen review voor de 9664 maar kan misschien als leidraad gebruikt
    worden.
    Panasonic PX-P65VT60E | Marantz AV7005 | Marantz MM7055 | Marantz MM7025 | Oppo BDP-93 met Pro V2 Mod | Apple TV 4K | Focal Chorus 826V | 800CC | 806V | SR 800 V | BK XXLS 400FF


  5. #5

    Standaard

    Bedankt voor de tips !

    Ik had van Peptalk inmiddels ook al wat hulpvolle hints gekregen en heb sinds kort de Digital Video Essentials in huis, hoop goede informatie en je word er een stuk wijzer van, maar het bllijft best lastig nog om dan de boel in te stellen, vooral het contrast wil niet erg lukken met die testpatronen.
    Iets wat me in het beeld ook al opviel is dat er naar mijn mening heel veel detail verloren gaat in donkere scenes, weinig of geen contrast tussen zwart en net geen zwart om het maar zo te zeggen, en hoe ik de tv ook instel, ik krijg dat niet beter.
    Wat dus ook opviel met het testpatroon voor het contrast dat de 2 laatste/eerste zwarte balken allebei hetzelfde bleven wat ik ook deed, wat ik aan de andere kant bij wit helemaal niet voor elkaar kreeg.
    Wat ik dus uit het filmpje opmaak is dat in sommige gevallen het contrast computer gestuurd word ook als dynamisch contrast uit staat en het dan heel lastig word.
    Dat blijkt dus ook wel, want instellingen van 0-100 geven de 2 zwartste balken exact hetzelfde weer zonder enkele verandering.
    Bovendien zie ik in het helderheidspatroon met schuiven ook nooit de 3de zwartste balk verschijnen, maar ik weet nou niet of dat de bedoeling was of niet...
    Is dat contrast verder nog bij te regelen door een professionele kalibratie uit te voeren denk je ?

    Voor de scherpte kwam ik met het testpatroon uit op +1, maar persoonlijk vond ik 2 nog net iets prettiger, bij hogere instellingen kan je duidelijk de vervormingen waarnemen die ontstaan, maar van 0 naar 1 en 2 zie je duidelijk verbetering.

    Qua kleur kwam ik met dat filter zon beetje uit op 52-55 met Tint op normaal, maar dan waren enkel blauw en rood zo als het hoorde te zijn, groen kreeg ik totaal niet goed, ook niet als ik met de kleuren los van elkaar ging schuiven, maar dat zal ongetwijfeld ook wel de lastigste van de 3 zijn.

    Zoals de instellingen nu staan moet ik zeggen dat ik al aardig opgeschoten ben en ik heb echt wel wat aan alle tips gehad.
    Ik ben al aardig tevreden nu, maar net dat laatste stukje, dat wil nog net niet

  6. #6

    Standaard

    Toevallig kreeg ik vandaag een melding dat er nieuwe software beschikbaar was, meteen geinstalleerd en nu nog maar eens bekijken.
    Opvallend was meteen dat alle instellingen gewijzigt waren en dat die zo goed als overeen kwamen met wat ik nu inmiddels al had.
    Alle beeldverbeteraars stonden uit.
    Contrast 75, helderheid 60, kleur 58, scherpte 0, dat scheelt niet veel van wat ik had in ieder geval, maar wel een berg met hoe de instellingen standaard waren voor de software update en wellicht is er nog meer bijgesteld, ben benieuwd, vanvond eens testen.

  7. #7

    Standaard

    Natural motion heb ik weer uitgezet, geeft een soort van ghosting effect bij hele snelle beweging.

    Op de website staat nog steeds dezelfde sw versie(000.026.075.000, zie ook mijn draadje betrefende deze TV's) welke versie heb jij er nu op?
    Wel vreemd dat er ook instellingen worden aangepast, dat heb ik nog nooit gehad na een update.
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door peptalk Bekijk bericht
    Wel vreemd dat er ook instellingen worden aangepast, dat heb ik nog nooit gehad na een update.
    Dit gebeurt inderdaad (vrijwel) nooit, eigenlijk bij alle AV apparatuur.
    Soms moet je wel een apparaat na update resetten of terugzetten naar fabrieksinstellingen om nieuwe firmware te activeren. Bij Philips TV hoeft dat niet, die gaan automatisch uit/aan na de update.

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door peptalk Bekijk bericht
    Natural motion heb ik weer uitgezet, geeft een soort van ghosting effect bij hele snelle beweging.

    Op de website staat nog steeds dezelfde sw versie(000.026.075.000, zie ook mijn draadje betrefende deze TV's) welke versie heb jij er nu op?
    Wel vreemd dat er ook instellingen worden aangepast, dat heb ik nog nooit gehad na een update.
    Ik heb op mijn nieuwe Philips PFL7605 ook dat effect.
    Ben ook nog steeds met de instelingen aan het klooien.

  10. #10

    Standaard

    Ik vindt dat als de naturel motion aan staat de beelden
    wel erg Live aan doen.

  11. #11

    Standaard

    Hij heeft hem geupdate, dat is zeker, maar bij de informatie staat volgens mij nog steeds hetzelfde nummer met als datum 3-5-2010, denk zelfs dat dat 5 Maart is, nummer is daar Q4592-0.26.75.0
    Dat snap ik niet, want hij heeft toch echt een update uitgevoerd en de instellingen veranderd...

    Het is wat kiezen of delen met de Natural motion inderdaad, of je hebt bij snelle bewegingen wat schokken of die ghosting, maar net wat je vervelender vindt.

    -edit- zal eens een poging doen om aan Philips te vragen wat er nou precies gedaan is, maar daar heb ik niet veel hoop op een antwoord gezien de kwaliteit van de helpdesk aldaar.

  12. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door peptalk Bekijk bericht
    Natural motion heb ik weer uitgezet, geeft een soort van ghosting effect bij hele snelle beweging.
    Daar heb ik ook enorm last van met mijn 42PFL7404H, ondanks dat alle andere 'beeldverbeteraars' uit staan. Ik vind dat heel stom, want alhoewel het met langzame camerabeelden fantastisch beeld is, is het dus waardeloos als de camera maar enigszins snel gaat.
    Ik heb de vraag daarom neergelegd bij de Philips Klantenservice en kreeg de volgende mail terug:

    Geachte heer,

    U heeft ons aangegeven dat u onscherpe randen krijgt bij opjecten in beeld op uw 42 PFL7404H bij snelle bewegingen.

    Dit kan zich inderdaad voordoen als u beeldverbeteraars aan zet op uw televisie. Dit staat ook wel bekend als 'ghosting'. Het doet zich voor bij snelle bewegingen en kan uitzien als aura's. De oplossing is dan ook om een of meerdere beeldverbeteraars uit te zetten, aangezien teveel verbeteraars kunnen leiden tot een slechter resultaat onder bepaalde omstandigheden.
    U zou het zelfs kunnen zien als koken; een of twee kruiden kunnen bij bepaalde gerechten toevoegen aan de smaak, echter alle kruiden bij elkaar smaakt dan weer niet.
    Indien u verder uitleg zou willen over de beeldverbeteraars van uw televisie, vraag ik u ons te bellen op 0800 023 0076. Een van mijn collega's of ik zullen u dan verdere uitleg geven.

    Met name de kruiden-metafoor vond ik nogal lachwekkend...

    Philips beschrijft HD Natural Motion als volgt:

    "HD Natural Motion is een uitvinding van Philips die trillingseffecten tegengaat die zichtbaar zijn bij videobeelden die zijn gemaakt op basis van film. Dit bekroonde algoritme bepaalt of het beeld bewogen is en corrigeert de trillingen van zowel TV-beelden als van opgenomen filmmateriaal (zoals DVD en Blu-ray Disc). Dit resulteert in vloeiende weergave van bewegingen met een fantastische scherpte die uw kijkgenot aanzienlijk verhogen" -> Ja, maar dus alleen als de camera langzaam gaat?!

    Ik ben dus eigenlijk van plan m'n tv terug te brengen en na te laten kijken, want het zou toch ook met snelle beelden moeten werken?

    Voor wat betreft je instellingen; ik heb op het internet een forum gevonden waar iedereen per merk z'n instellingen heeft neergezet. http://forum.blu-ray.com/share-your-...-settings.html
    Laatst aangepast door Milan : 19-05-2010 om 22:09 Reden: link toegevoegd
    I am fire
    I am..........Death

  13. #13

    Standaard

    Beeldverbeteraars, het blijft een apart iets, meer voor analoog denk ik.

    Instellingen of een link kun je hier gewoon plaatsen.
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  14. #14

    Standaard

    vraag ik u ons te bellen op 0800 023 0076. Een van mijn collega's of ik zullen u dan verdere uitleg geven.


    Die vond ik persoonlijk meer lachwekkend dan de kruidenmetafoor.
    Ik heb die mensen 1 keer aan de lijn gehad, en zoals bijna overal in een callcenter zijn het waarschijnlijk allemaal studenten, dan kan je beter de gebruiksaanwijzing raadplegen, want dat doen zij ook.

    corrigeert de trillingen van zowel TV-beelden als van opgenomen filmmateriaal (zoals DVD en Blu-ray Disc)
    Ik was onder de indruk dat er bij die natural motion (altijd in combinatie met 200Hz op de 9664) extra frames erbij verzon bij (snel)bewegende beelden waardoor het vloeiender leek ?

    Die ghosting zal altijd wel blijven denk ik, maar het is vrij zeldzaam moet ik zeggen, kan er wel mee leven, vind het beter dan licht schokkend beeld.

  15. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Ed Lewis Bekijk bericht
    Die ghosting zal altijd wel blijven denk ik, maar het is vrij zeldzaam moet ik zeggen, kan er wel mee leven, vind het beter dan licht schokkend beeld.
    Ik heb geen last van schokkerig beeld, maar wel van de ghosting!!
    Ik had overigens niet de 200Hz aan staan, dan wordt het me allemaal te vloeiend bij film.
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  16. #16

    Standaard

    Vandaag alsnog een dame van de 'helpdesk' aan de lijn gehad.

    Na navraag bij de technische dienst bleek er geen oplossing voor mijn probleem en gaan ze dit nog verder onderzoeken. Ik krijg over een aantal werkdagen wederom bericht.

    Dus Philips ontwikkelt een 'bekroonde' technologie die resulteert in vloeiende weergave van bewegingen met een fantastische scherpte die uw kijkgenot aanzienlijk verhogen - maar je kan dat dus beter niet aanzetten omdat het niet goed werkt?! Ik zeg: consumentenbond!
    I am fire
    I am..........Death

  17. #17

    Standaard

    Wel benieuwd naar het verdere bericht van Philips.
    Volgens mij heeft die Led, de 9704 er minder tot geen last van, maar die heeft weer andere rare dingen zoals, de kleur wit die roze lijkt.

    Ik heb die Natural motion tot nu toe alleen nog geprobeerd met 200Hz aan eigenlijk, zal nog eens het 1 en ander gaan testen hier.

  18. #18

    Standaard

    En hieronder het antwoord dat ik vandaag kreeg:




    Geachte heer,

    Naar aanleiding van ons telefonisch contact over uw televisie, de beeldverbeteraars en het beeld in het algemeen heb ik contact gehad met mijn technische dienst om dit in detail te bespreken. Naar de mening van de technische dienst van Philips valt wat u beschrijft binnen de specificaties van het toestel en is er dus geen sprake van een defect of noodzaak voor een reparatie.

    Ik bied u mijn excuses aan voor enig ongemak.

    We hopen uw vraag hiermee beantwoord te hebben. Mocht u verder nog vragen of opmerkingen hebben, aarzel dan niet om contact met ons op te nemen onder vermelding van het volgende referentienummer: 50-683360469

    Wij zijn bereikbaar op het gratis nummer: 0800-0230076 van maandag t/m vrijdag van 08.00 tot 20.00 uur en op zaterdag van 09.00 tot 18.00 uur.


    Met vriendelijke groet,

    Philips Nederland


    ----------------------------------------------------

    Wat een poep-antwoord! Ghosting hoort er dus gewoon bij en maakt deel uit van de 'bekroonde' technologie...?

    Philips is nog niet van me af!
    I am fire
    I am..........Death

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •