Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 27 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Uitslag van de Grote DVD.nl Enquete

    Uitslag van de Grote DVD.nl Enquete



    Lees dit artikel

  2. #2

    Standaard

    Waarvoor staan er geen percentages bij het onderzoek over de avatar? Die staan wel bij het mod-gedeelte en de postcount.

    De regel van de keuze voor een avatar blijft vooralsnog zoals ie is. Dat betekent dat je alleen een afbeelding van jezelf mag plaatsen. Dat behoudt het persoonlijk tintje dat we met hiermee willen bereiken en een groot deel van jullie is het met ons eens.
    Of waren die soms niet overtuigend genoeg om te laten zien ......misschien was een nog groter deel het niet met jullie eens?

  3. #3

    Standaard

    Er worden ook geen percentages genoemd bij wat men precies bezoekt op de site. Er worden ook geen percentages genoemd bij de DVD (ruil)beurs. Er wordt geen percentage genoemd over hoeveel mensen het modereren goed vinden. Er wordt geen percentage genoemd welke avatar er moet komen.

    Jammer, die achterdocht.
    Philadelphia Phillies: World Series Champions 2008, National League Champions 2009 & 2022 en National League East Champions 2010 & 2011

  4. #4

    Standaard

    Ik weet uit ervaring (qua rapporten) dat percentages gebruikt worden als het uitkomt, en woorden als de percentages iets niet geheel ondersteunen.
    Vandaar mijn opmerking.

    Zie onderstaande zinnen waar percentages genoemd worden......op die 40% na komen ze voordelig uit, toch ?

    -Volgens 77% van jullie zijn de recensies prima zoals ze zijn.
    -Nog geen 2% vindt dat een moderator nooit mag ingrijpen.
    -Uit de resultaten blijkt dat 75% van jullie off-topic in de pricewatch en in de handelsfora niet op prijs stellen.
    -Slechts een kleine minderheid (7%) vindt regels op het forum overbodig.
    -Bijna 40% geeft aan wel te weten dat er regels zijn, maar niet precies wat die inhouden.
    -De postcount wordt door de meeste van jullie (ruim 87%) niet echt interessant gevonden!


    Het is dan toch niet moeilijk om aan te geven welk percentage er mee eens was dat je alleen een avatar van jezelf mag plaatsen? Dan heb je deze speculaties niet.

  5. #5

    Standaard

    Waarom dan geen percentages?

  6. #6

    Standaard

    zet mij maar neer bij de gradatie 'kwebbelt als een kip zonder kop'
    do your balls hang low,
    can you swing them to and fro
    can you tie them in a knot
    can you tie them in a bow

    do you get a funny feeling
    when they're hanging from the ceiling
    oh, you’ll never be a sailor
    if your balls hang low

  7. #7

    Standaard

    We hebben alleen percentages genoemd die, naar onze mening, vrij opvallend waren. Percentages waarvan de uitslag was zoals we verwacht hadden hebben we niet opgenomen.

    Maar ik kan hier wel wat algemene cijfers geven, als je daar gelukkig van wordt:

    43% van de deelnemers bezoekt de site elke dag
    42% wil meer prijsvragen zien
    18% leest elke recensie op de site
    45% is tevreden met de nieuwsbrief
    16% is (eventueel) bereid een kraam te huren op een DVD beurs
    35% wil geen kraam, maar wil wel de beurs komen bezoeken
    37% vindt dat de keuze voor een avatar vrij moet zijn
    13% vindt de postcount belangrijk
    Philadelphia Phillies: World Series Champions 2008, National League Champions 2009 & 2022 en National League East Champions 2010 & 2011

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door -Jaap- Bekijk bericht
    Waarom dan geen percentages?
    ??? Er worden in het bericht toch percentages genoemd?
    Philadelphia Phillies: World Series Champions 2008, National League Champions 2009 & 2022 en National League East Champions 2010 & 2011

  9. #9

    Standaard

    Ik vind het opvallend dat er vaak zo snel wordt uitgegaan van kwade opzet.
    De vragenlijst, dit nieuwsbericht en de genomen maatregelen lijken me toch duidelijke tekenen van openheid.
    Als er toch nog vragen zijn, dan is er hier alle ruimte om ze te stellen.
    |Gekeken films (WhatIWatch) |
    "The screen is a magic medium. It has such power that it can retain interest as it conveys emotions and moods that no other art form can hope to tackle." - Stanley Kubrick

  10. #10

    Standaard

    0,1% blijft vol goede hoop wachten op een hartje
    do your balls hang low,
    can you swing them to and fro
    can you tie them in a knot
    can you tie them in a bow

    do you get a funny feeling
    when they're hanging from the ceiling
    oh, you’ll never be a sailor
    if your balls hang low

  11. #11
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Patrick van den Hul Bekijk bericht
    Ik vind het opvallend dat er vaak zo snel wordt uitgegaan van kwade opzet.
    De vragenlijst, dit nieuwsbericht en de genomen maatregelen lijken me toch duidelijke tekenen van openheid.
    Als er toch nog vragen zijn, dan is er hier alle ruimte om ze te stellen.
    Afgaande op het aantal reacties in deze draad is dat niet eens gek.
    Mensen zonder issue's zullen dat hier niet melden en de reacties zijn op één hand te tellen, dus om van een kwade opzet te spreken zal niet helemaal de juiste insteek zijn.
    Er is altijd wel iemand die een issue heeft.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  12. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Bekijk bericht
    Afgaande op het aantal reacties in deze draad is dat niet eens gek.
    Mensen zonder issue's zullen dat hier niet melden en de reacties zijn op één hand te tellen, dus om van een kwade opzet te spreken zal niet helemaal de juiste insteek zijn.
    Er is altijd wel iemand die een issue heeft.
    Ik heb het natuurlijk niet alleen over dit geval, maar over een hele reeks.
    En er is een heel groot verschil tussen kritiek en het uitgaan van oneerlijkheid.
    Ik weet uiteraard dat niet iedereen er zo over denkt, maar het is vaak wel beeldbepalend.
    |Gekeken films (WhatIWatch) |
    "The screen is a magic medium. It has such power that it can retain interest as it conveys emotions and moods that no other art form can hope to tackle." - Stanley Kubrick

  13. #13

    Standaard

    Toch een een reactie van mij.
    Van een afstand bekijkend plaatste in mijn ogen "Rogue" terecht een prikkelende vraag over het niet consequent plaatsen van percentages. Hij omkleedde dit nog met een smiley. Het lijkt mij daarom niet terecht dat door de crew hier woorden als 'achterdocht', 'kwade opzet' of 'als je daar gelukkig van wordt' worden gebruiken. Kijk wat de achtertocht betreft ook even naar je eigen reacties.

    Weer on-topic:
    De enquete was een prima iniatief om inzicht te krijgen in je publiek.
    Fijn dat er zoveel positief is gereageerd.
    Persoonlijk vind ik de terugkoppeling wat summier en onoverzichtelijk. Dit laatste komt doordat er direct allerlei acties of herhaling van al geldende regels tussendoor bij staan.
    Leuk om die laatste opmerkingen onderaan de enquete te lezen.
    Wat betreft betalen voor DVD.nl, ben erg benieuwd waar voor betaald moet gaan worden.
    Laatst aangepast door Arnold van Oostrum : 05-05-2010 om 10:11

  14. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Ludo Keeris Bekijk bericht
    We hebben alleen percentages genoemd die, naar onze mening, vrij opvallend waren. Percentages waarvan de uitslag was zoals we verwacht hadden hebben we niet opgenomen.

    Maar ik kan hier wel wat algemene cijfers geven, als je daar gelukkig van wordt:

    43% van de deelnemers bezoekt de site elke dag
    42% wil meer prijsvragen zien
    18% leest elke recensie op de site
    45% is tevreden met de nieuwsbrief
    16% is (eventueel) bereid een kraam te huren op een DVD beurs
    35% wil geen kraam, maar wil wel de beurs komen bezoeken
    37% vindt dat de keuze voor een avatar vrij moet zijn
    13% vindt de postcount belangrijk
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Patrick van den Hul
    Ik vind het opvallend dat er vaak zo snel wordt uitgegaan van kwade opzet.
    De vragenlijst, dit nieuwsbericht en de genomen maatregelen lijken me toch duidelijke tekenen van openheid.
    Als er toch nog vragen zijn, dan is er hier alle ruimte om ze te stellen.
    Ik ga niet uit van kwade opzet, maar vond het vreemd dat niet gewoon de vragenlijst met de percentages van de uitkomsten geplaatst worden, maar i.p.v. daarvan selectief een aantal percentages.
    De vrije keus voor een avatar is voor mij een punt, omdat ik het altijd vreemd heb gevonden dat je verplicht een avatar van jezelf moest plaatsen (het enige forum dat ik ken dat dit heeft).
    Nu weet ik bijvoorbeeld nog niets, 37% vindt dat de keuze voor een avatar vrij moet zijn zegt niets op zichzelf, omdat je niet weet hoeveel er daadwerkelijk voor een verplichte persoonlijke avatar hebben gestemd. Misschien maakte het 62% niets uit. en wilde 1% het verplicht houden?

    Het is niet om te pesten, maar als meer openheid de nieuwe weg is die je wilt bewandelen, plaats dan gewoon dat onderzoek in zijn geheel; we zijn hier volwassen genoeg om zelf de conclusies te trekken.

    Trouwens jammer dat, als er een kanttekening wordt geplaatst bij iets wat dvd.nl zelf onduidelijk maakt, er dan opmerkingen komen van het beheer als "als je daar gelukkig van wordt" en "Ik vind het opvallend dat er vaak zo snel wordt uitgegaan van kwade opzet.".
    Zoals de waard is, vertrouwt hij zijn gasten....moet ik dat denken?

  15. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Patrick van den Hul Bekijk bericht
    Ik vind het opvallend dat er vaak zo snel wordt uitgegaan van kwade opzet.
    De vragenlijst, dit nieuwsbericht en de genomen maatregelen lijken me toch duidelijke tekenen van openheid.
    Als er toch nog vragen zijn, dan is er hier alle ruimte om ze te stellen.
    Ja ik sluit me hier helemaal bij aan. Wat een geneuzel over percentages...! Alsof er bewust zou worden voorgelogen. En dan, als DVD.nl daadwerkelijk zijn leden zou willen voorliegen, dan zouden ze die percentages ook aan kunnen passen naar hun eigen smaak, zonder dat iemand dat kan controleren.

    Probeer die enquete vooral als een positief iets te zien; ons wordt niet voor niks om onze mening gevraagd. Het staat de redactie vrij om de tips en adviezen ter harte te nemen. Net zoals het de leden vrij staat om hier te blijven komen.
    "Volg de spinnen...? Waarom is het niet gewoon: 'volg de vlindertjes'...."

  16. #16

    Standaard

    Ik denk niet dat het zinvol is om hier alle uitslagen neer te gaan zetten. Als is het maar om het feit dat we geen zin hebben om over elk punt te gaan discussiëren. Ik denk dat we een behoorlijke openheid van zaken hebben gegeven en dat we ook bereid zijn om naar de input van de leden te luisteren.

    Wat betreft de avatar: wij hebben ons gebaseerd op de 37% van leden die vinden dat een avatar een eigen keuze moet zijn. Dat percentage vinden wij niet van doorslaggevende aard om die regel aan te gaan passen. Als een overduidelijke meerderheid (zeg maar: meer dan 55%) hier voor had gestemd zouden we kunnen overwegen om de avatarregel aan te passen. De andere percentages zijn wat dat betreft dus niet echt van belang.
    Philadelphia Phillies: World Series Champions 2008, National League Champions 2009 & 2022 en National League East Champions 2010 & 2011

  17. #17

    Standaard

    Ik ben het opzich wel met Arnold eens.
    Ik heb een flinke enquête ingevuld, zeer uitgebreid, veel werk aan besteed etc.
    En nou lees ik de ''uitkomst'', maar om nou te zeggen dat ik enthousiast wordt van de manier waarop het gebracht wordt.. nah...
    Maargoed, da's een mening, he!

    Over 1080p screenshots:
    Bij Blu-ray.com is het zo dat je die kunt bekijken als je een gewoon een account hebt, heel simpel.
    En prijsvragen:
    Bij HTforum.nl is het zo dat je daaraan mee kunt doen na een eenmalige donatie. (wat ik ook heb gedaan, ik draag dat forum een warm hart toe)
    Abbonementen moet je niet aan gaan beginnen, ik zie er de meerwaarde niet van in.

  18. #18

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door -Jaap- Bekijk bericht
    En nou lees ik de ''uitkomst'', maar om nou te zeggen dat ik enthousiast wordt van de manier waarop het gebracht wordt.. nah...
    Als je zo vaag blijft, kunnen we er moeilijk op inhaken natuurlijk
    |Gekeken films (WhatIWatch) |
    "The screen is a magic medium. It has such power that it can retain interest as it conveys emotions and moods that no other art form can hope to tackle." - Stanley Kubrick

  19. #19

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door John Tak Bekijk bericht
    Ja ik sluit me hier helemaal bij aan. Wat een geneuzel over percentages...! Alsof er bewust zou worden voorgelogen. En dan, als DVD.nl daadwerkelijk zijn leden zou willen voorliegen, dan zouden ze die percentages ook aan kunnen passen naar hun eigen smaak, zonder dat iemand dat kan controleren.

    Probeer die enquete vooral als een positief iets te zien; ons wordt niet voor niks om onze mening gevraagd. Het staat de redactie vrij om de tips en adviezen ter harte te nemen. Net zoals het de leden vrij staat om hier te blijven komen.
    Als je goed mijn tweede post gelezen had, had je de eerste alinea vast niet geplaatst.
    Ik geef je een tweede kans , staat vlak boven jouw post.

    In ieder geval is duidelijk dat de uitslagen dus niet één op één geplaatst worden; natuurlijk een vrije keus van het beheer, ik vind het zelf wel jammer, maar helaas.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Ludo Keeris
    Wat betreft de avatar: wij hebben ons gebaseerd op de 37% van leden die vinden dat een avatar een eigen keuze moet zijn. Dat percentage vinden wij niet van doorslaggevende aard om die regel aan te gaan passen. Als een overduidelijke meerderheid (zeg maar: meer dan 55%) hier voor had gestemd zouden we kunnen overwegen om de avatarregel aan te passen. De andere percentages zijn wat dat betreft dus niet echt van belang.
    In ieder geval bedankt voor deze toelichting.

  20. #20

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Patrick van den Hul Bekijk bericht
    Als je zo vaag blijft, kunnen we er moeilijk op inhaken natuurlijk
    Hoe vager hoe beter, krijg je ook geen verhitte discussies die nergens over gaan!

  21. #21

    Standaard

    Wat betreft de Avatar:

    Mag een Avatar van mij als Avatar wel als Avatar....? (en dit is geen grapje...)

    Ik ben namelijk erg knap als N'avi
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  22. #22

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Albert Kostwinder Bekijk bericht
    Wat betreft de Avatar:

    Mag een Avatar van mij als Avatar wel als Avatar....? (en dit is geen grapje...)

    Ik ben namelijk erg knap als N'avi
    Als ik het goed begrijp moet je herkenbaar zijn en anders krijg je wel een PM
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  23. #23

    Standaard

    Dus gewoon try before you die begrijp ik...
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  24. #24

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Albert Kostwinder Bekijk bericht
    Dus gewoon try before you die begrijp ik...
    Yep, en nu plaatsen die avatar, want ik ben benieuwd
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  25. #25

    Standaard

    Komt goed, maar zit nu op het werk en dat gaat nu niet lukken...
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •