Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 62 worden weergegeven.

Discussie: Welke is beter?

  1. #1

    Standaard Welke is beter?

    Hallo allemaal,

    Op dit moment zie ik door de bomen het bos niet meer. Er is zoveel aanbod...

    Ik gebruik nu mijn PS3 voor Blu Ray en mijn Pioneer DVD speler voor dvd's (upscaling tot 1080i), divx en cd's.

    De dvd speler wil ik graag vervangen omdat hij nog wel eens opstart problemen heeft en ik hem dan uit moet zetten en opnieuw moet opstarten.

    Ik vind voor het streamen van divx de ps3 niet goed genoeg omdat hij hapert (wil hem niet bedraad aansluiten).

    Nu zag ik de LG BD390 en de LG BD570 voor schappelijke prijzen staan.
    Maar zit er in deze 2 spelers een echt wezenlijk verschil?
    Kan ik hier wel zonder problemen mee streamen?

    Daarnaast geeft mijn PS3 bij het afspelen van BD met Master HD etc aan multi-ch 5.1 door op mijn Marantz receiver ipv HD. Is dit dan ook verholpen en krijg ik dan wel het HD geluid weergegeven?

    Ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen.
    Misschien (i heb gegoogled) kunnen jullie helpen voor een prijsje onder de € 200,- . Ik kom tot max € 250,-.

    groet,
    Raymond
    Before Elvis, there was nothing (John Lennon)

  2. #2

    Standaard

    Als je Marantz de codecs voor HD ondersteund dan zul je met een nieuwe blu-ray speler inderdaad HD geluid hebben. Omdat de Ouder PS3 Fat die jij dan waarschijnlijk hebt deze formaten niet bitstream uitstuurd.

    De LGBD390 en de LGBD570 voldoen allebei voor HD geluid. De BD390 is echter een 2009 model welke een oudere chip heeft dan de BD570. Ik zou in dit geval gewoon de BD570 kopen omdat deze redelijke upscaling heeft en verder gewoon een goedkope degelijke speler hebt.

    Wil je echt super upscaling enzo, dan moet je echt naar spelers zoals die van Pioneer gaan kijken maar die zijn best wel duur en beginnen zeg maar bij +- €250,00
    Sony KD-55X8505C 4K HDR | Philips BDP7500 (B) | Philips BDP3000 (A)|NAD T748 v2| 2x Dali Zensor 5 | 1x Dali Zensor Volkal | 2x Dali Zensor 1 | SVS PB-1000


  3. #3

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Davidshadow13 Bekijk bericht
    Als je Marantz de codecs voor HD ondersteund dan zul je met een nieuwe blu-ray speler inderdaad HD geluid hebben. Omdat de Ouder PS3 Fat die jij dan waarschijnlijk hebt deze formaten niet bitstream uitstuurd.

    De LGBD390 en de LGBD570 voldoen allebei voor HD geluid. De BD390 is echter een 2009 model welke een oudere chip heeft dan de BD570. Ik zou in dit geval gewoon de BD570 kopen omdat deze redelijke upscaling heeft en verder gewoon een goedkope degelijke speler hebt.

    Wil je echt super upscaling enzo, dan moet je echt naar spelers zoals die van Pioneer gaan kijken maar die zijn best wel duur en beginnen zeg maar bij +- €250,00
    Ik lees niet echt veel lovende berichten over de Pio spelers en dat is toch wel een beetje teleurstellend voor een merk met toch wel goede faam.

    Oppo is helaas niet de goedkoopste, maar schijnt het wel lekker te doen.
    Have fun and enjoy your collection

  4. #4

    Standaard

    @Davidshadow13: De Marantz is van eind vorig jaar. Hij speelt alle hedendaagse formaten af. En inderdaad doordat ik de 80gb FAT PS3 heb krijgt hij alleen de Multi-CH 5.1 door ipv Master HD etc.

    Mijn budget ligt wel iets hoger dan 200 euro hoor. Maar ik keek naar de recensies van deze LG's. Ze spelen alles af, alleen geen SACD. Dat is voor mij belangrijk dat ie mn Divx afspeelt en mp3 en gewoon muziek.

    Pioneer DVD speler heb ik nu. Gehad van een maat maar hij hapert zo nu en dan met opstarten en scaled up naar 1080i.

    De BD570 viel me op vanwege de goede wifi verbinding met streamen wat ik las.

    @DVDProfilersgek: Oppo heb ik zeer zeker naar gekeken, maar is vrij prijzig inderdaad. Ik wil hem ook nl makkelijk regiovrij hebben voor DVD. Blu Ray hoeft niet wat mij betreft. Maar komt weer van allelei kosten bij daardoor terwijl de LG met een programma of image vrij te maken valt.

    Is de LG upscale niet echt goed dan??
    Before Elvis, there was nothing (John Lennon)

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door raymonddeniet Bekijk bericht
    @Davidshadow13: De Marantz is van eind vorig jaar. Hij speelt alle hedendaagse formaten af. En inderdaad doordat ik de 80gb FAT PS3 heb krijgt hij alleen de Multi-CH 5.1 door ipv Master HD etc.

    Mijn budget ligt wel iets hoger dan 200 euro hoor. Maar ik keek naar de recensies van deze LG's. Ze spelen alles af, alleen geen SACD. Dat is voor mij belangrijk dat ie mn Divx afspeelt en mp3 en gewoon muziek.

    Pioneer DVD speler heb ik nu. Gehad van een maat maar hij hapert zo nu en dan met opstarten en scaled up naar 1080i.

    De BD570 viel me op vanwege de goede wifi verbinding met streamen wat ik las.

    @DVDProfilersgek: Oppo heb ik zeer zeker naar gekeken, maar is vrij prijzig inderdaad. Ik wil hem ook nl makkelijk regiovrij hebben voor DVD. Blu Ray hoeft niet wat mij betreft. Maar komt weer van allelei kosten bij daardoor terwijl de LG met een programma of image vrij te maken valt.

    Is de LG upscale niet echt goed dan??
    Heb zelf de BD 370, die is nu opgevolgd door de BD570, heeft als voordelen dat hij ook NTFS schijven kan lezen, draadloos kan streamen en nog wat extraatjes. Vind het upscalen van mijn speler prima gaan, heb perfect beeld met mijn DVD's, vanzelfsprekend wel rekening houdend met de bron, van bagger maak je niet iets moois. Heb ook goede testen gelezen mbt het upscalen van de 570, is men zeer goed over te spreken, niets mis mee dus
    Have fun and enjoy your collection

  6. #6

    Standaard

    Dank je wel voor je uitleg. Ik denk dat ik voor dat geld een mooie druk op de knop geef (internet).

    Heb je nog een goede tip wat betreft winkel?
    Liefst zo goedkoop mogelijk.

    LG is zeker niet in zilver verkrijgbaar? Ik kon het zo niet vinden.
    Before Elvis, there was nothing (John Lennon)

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door raymonddeniet Bekijk bericht
    Dank je wel voor je uitleg. Ik denk dat ik voor dat geld een mooie druk op de knop geef (internet).

    Heb je nog een goede tip wat betreft winkel?
    Liefst zo goedkoop mogelijk.

    LG is zeker niet in zilver verkrijgbaar? Ik kon het zo niet vinden.
    http://www.kieskeurig.nl/blu-ray_spe...rijzen/896827/

    Bij Foka Rotterdam 1 werkdag en staat goed aangeschreven.
    Have fun and enjoy your collection

  8. #8

    Standaard

    OK, eerder goede dingen over gehoord.
    LG heeft niets in het zilver als ik het zo kan zien. Ook nog eens gekeken op kieskeurig maar daar kwam er ook niets uit.

    Baal ik een beetje van. Alle apparatuur in het zilver en ook de kast.
    Maargoed, hij is besteld!

    Ontzettend bedankt voor je hulp en uitleg.
    Before Elvis, there was nothing (John Lennon)

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door raymonddeniet Bekijk bericht
    OK, eerder goede dingen over gehoord.
    LG heeft niets in het zilver als ik het zo kan zien. Ook nog eens gekeken op kieskeurig maar daar kwam er ook niets uit.

    Baal ik een beetje van. Alle apparatuur in het zilver en ook de kast.
    Maargoed, hij is besteld!

    Ontzettend bedankt voor je hulp en uitleg.
    Zo, dat gaat nog wat kosten, nu de rest nog in het zwart
    Have fun and enjoy your collection

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Zo, dat gaat nog wat kosten, nu de rest nog in het zwart
    Tja, de ps3 is dan wel in het zwart hahahaha.
    maar ik twijvel nog wel zeg. Tis dat die oppo zo duur is anders had ik die wel gekocht.

    Ken je trouwens die site waar je uitleg hebt om het dvd gedeelte regio vrij te krijgen van de LG?
    Die is hier eens vermeld op het forum, maar kan het niet 123 vinden.

    Heb jij hem al reeds regio vrij gemaakt of nog niet? zoja, ging dat makkelijk?
    Before Elvis, there was nothing (John Lennon)

  11. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door raymonddeniet Bekijk bericht
    Tja, de ps3 is dan wel in het zwart hahahaha.
    maar ik twijvel nog wel zeg. Tis dat die oppo zo duur is anders had ik die wel gekocht.

    Ken je trouwens die site waar je uitleg hebt om het dvd gedeelte regio vrij te krijgen van de LG?
    Die is hier eens vermeld op het forum, maar kan het niet 123 vinden.

    Heb jij hem al reeds regio vrij gemaakt of nog niet? zoja, ging dat makkelijk?
    Heb mijn BD370 al regiovrij gemaakt voor DVD en dat ging heel makkelijk, heb hier op het forum de uitleg gezet en de link naar de benodigde file:

    http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?t=68354&page=2

    (staat ongeveer halverwehe de pagina)

    Bij videohelp.com zijn helaas nog geen hacks bekend voor de BD570:

    http://www.videohelp.com/dvdhacks?dv...&Search=Search

    Heb zelf een klein goedkoop regiovrij BDspelertje erbij genomen voor regio A BR's , is toevallig ook regiovrij voor DVD's

    Hoop dat ik je tot zover toch nog een beetje heb kunnen helpen.
    Have fun and enjoy your collection

  12. #12

    Standaard

    Je hebt me heel goed geholpen. Bedankt hiervoor.

    De site voor regio vrij maken zal ik gaan checken. Zal er vast wel komen
    Before Elvis, there was nothing (John Lennon)

  13. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Heb mijn BD370 al regiovrij gemaakt voor DVD en dat ging heel makkelijk, heb hier op het forum de uitleg gezet en de link naar de benodigde file:

    http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?t=68354&page=2

    (staat ongeveer halverwehe de pagina)

    Bij videohelp.com zijn helaas nog geen hacks bekend voor de BD570:

    http://www.videohelp.com/dvdhacks?dv...&Search=Search

    Heb zelf een klein goedkoop regiovrij BDspelertje erbij genomen voor regio A BR's , is toevallig ook regiovrij voor DVD's

    Hoop dat ik je tot zover toch nog een beetje heb kunnen helpen.
    Ik heb toch nog een vraag. Hoe moet ik het verschil straks gaan zien tussen de PS3 en de LG? De PS3 maakt zoals ik overal lees kennelijk niet het juiste HD geluid door en de LG straks wel.
    Maar WAT is dan precies het verschil?

    Is het toch wezenlijk anders ondanks dat ik de PS3 juist ingesteld heb?
    Before Elvis, there was nothing (John Lennon)

  14. #14

    Standaard

    De nieuwe generatie PS3 geeft HD geluid wel 1:1 door. Het verschil tussen een PS3 en bijvoorbeeld de LG? De LG is bedoeld voor films, de PS3 voor games met als bij-functie het afspelen van blu-rays. Daarnaast is de LG volgens mij veel sneller met het laden van discs.
    LG OLED55E6V || Anthem MRX 720 || OPPO UDP-203 || Sony PS4 || Nvidia Shield

  15. #15

    Standaard

    De nieuwe Slim generatie wel inderdaad. Ik heb alleen de FAT 80gb versie. En die geeft het helaas niet 1:1 door. Ik heb hem toen gekocht om dat ik EN Blu Ray wil kijken EN spellen wil spelen. Alleen nooit geweten en nooit in de geluidsdoorgifte verdiept.

    Kan dus nog sneller het laden? Ik heb me nl nooit aan geërgerd.

    Maar kun je ook uitleggen wat het verschil is dat je echt hoort? Is het met in mijn geval de LG veel voller, of nog beter of moet ik het anders zien?
    Before Elvis, there was nothing (John Lennon)

  16. #16

    Standaard

    Ik denk dat de LG niet veel sneller zal laden dan de PS3, dat is namelijk een snelheidsmonster.

    Er schijnt iets verschil te zitten in de geluidsdoorgifte voor het oor en de beeldweergave van de huidige stand alone BD spelers schijnt ook iets beter te zijn.
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  17. #17

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door raymonddeniet Bekijk bericht
    Ik heb toch nog een vraag. Hoe moet ik het verschil straks gaan zien tussen de PS3 en de LG? De PS3 maakt zoals ik overal lees kennelijk niet het juiste HD geluid door en de LG straks wel.
    Maar WAT is dan precies het verschil?

    Is het toch wezenlijk anders ondanks dat ik de PS3 juist ingesteld heb?
    De nieuwe Slim generatie wel inderdaad. Ik heb alleen de FAT 80gb versie. En die geeft het helaas niet 1:1 door. Ik heb hem toen gekocht om dat ik EN Blu Ray wil kijken EN spellen wil spelen. Alleen nooit geweten en nooit in de geluidsdoorgifte verdiept.

    Kan dus nog sneller het laden? Ik heb me nl nooit aan geërgerd.

    Maar kun je ook uitleggen wat het verschil is dat je echt hoort? Is het met in mijn geval de LG veel voller, of nog beter of moet ik het anders zien?
    De oude PS3 modellen hebben een HDMI(oud type) aansluiting die helaas niet het geluid in Bitstream door kan sturen, de slimline(heeft een nieuw type HDMI aansluiting) kan dat wel. Nu sturen de oude modellen wel de HD audiotracks door, maar doen dat in Multi Channel PCM. In theorie zou dat hetzelfde moeten klinken, helaas in de praktijk mist het PCM geluid behoorlijk wat dynamiek, het geluid dat in Bitsream naar een receiver wordt gebracht en aldaar wordt omgezet klinkt al snel veel voller en dynamischer, warmer, helderder......ach moeilijk te omschrijven, maar geloof me, je gaat er met de LG sprongen op vooruit

    Krijg je met de oude PS3's Mult Channel PCM in je scherm, met Bitstream krijg je gewoon direct te zien welk signaal er naar je receiver wordt aangevoerd, met de nieuwe formaten krijg je er dan DD + , DD Treu HD, DTS HD HI RES en DTS HD Master bij.(mits je natuurlijk een receiver van de laatste generatie hebt) Met de PS3 kan je dat ook zien, eigenlijk nog duidelijker, want als je de info opvraagt krijg je er ook nog de bitrate bij en dat laat de LG helaas niet zien...... ach je kan niet alles hebben

    De PS3 is gewoon een snelle lader, de LG zal je ook niet lang laten wachten........ maar dan moet je wel de BD optie uitschakelen als je hem net als ik op het internet hebt aangesloten, anders gaan de titels met BD info ontzettend traag van start door eerst info te gaan vragen etc etc. Heb zelf die BD shit uitgezet, ben nog niets tegengekomen wat me de moeite waard was, maar dat zul je voor jezelf moeten uitmaken.
    Have fun and enjoy your collection

  18. #18

    Standaard

    @DVDProfilersFilmgek

    Denk dat je BD live bedoelt
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  19. #19

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door peptalk Bekijk bericht
    @DVDProfilersFilmgek

    Denk dat je BD live bedoelt
    Yep.... het was voor mijn doen al weer laat
    Have fun and enjoy your collection

  20. #20

    Standaard

    Allemaal ontzettend bedankt voor jullie hulp en uitleg.

    Alleen ik moet mij heel diep schamen We hebben het er thuis toch nog even over gehad (mijn vrouw en ik), maar in goed overleg MOET (indien mogelijk) het toch een zilver apparaat worden (is goedkoper dan alles voor zwart te vervangen).

    Dus ik kijken voor de LG tegen beter weten in, niet in het zilver.
    Toch eens kijken voor de Oppo 80 en 83. Zover ik kon zien alleen in het zwart.

    Weet iemand of een alles speler die ook nog regiovrij voor dvd gemaakt kan worden en in de max 400 euro range zit uberhaubt in het zilver verkrijgbaar is of niet?
    Maar dan ook alles wat de LG kan afspelen en liefst ook nog SACD, maar ook nog eens net zo goed is als de LG en de Oppo (misschien niet net zo goed maar in de buurt). Of is het met mijn wensen echt dat ik op zwart aangewezen ben???

    Ik hoop dat jullie mij nog verder kunnen (en willen ) helpen...
    Before Elvis, there was nothing (John Lennon)

  21. #21

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door raymonddeniet Bekijk bericht
    Allemaal ontzettend bedankt voor jullie hulp en uitleg.

    Alleen ik moet mij heel diep schamen We hebben het er thuis toch nog even over gehad (mijn vrouw en ik), maar in goed overleg MOET (indien mogelijk) het toch een zilver apparaat worden (is goedkoper dan alles voor zwart te vervangen).

    Dus ik kijken voor de LG tegen beter weten in, niet in het zilver.
    Toch eens kijken voor de Oppo 80 en 83. Zover ik kon zien alleen in het zwart.

    Weet iemand of een alles speler die ook nog regiovrij voor dvd gemaakt kan worden en in de max 400 euro range zit uberhaubt in het zilver verkrijgbaar is of niet?
    Maar dan ook alles wat de LG kan afspelen en liefst ook nog SACD, maar ook nog eens net zo goed is als de LG en de Oppo (misschien niet net zo goed maar in de buurt). Of is het met mijn wensen echt dat ik op zwart aangewezen ben???

    Ik hoop dat jullie mij nog verder kunnen (en willen ) helpen...
    Ach, als dat alles is....in zilver en net zo goed als en en ook en ook en ook dit en dat.....
    Het onmogelijke doe ik direct, een wonder in 5 minuten, maar moet eerst even een nachtdienstje draaien
    Have fun and enjoy your collection

  22. #22

    Standaard

    Tja, inderdaad, ik wil misschien wel teveel. Maar ik vind het zonde als ik er later achter kom dat het er wel is, maar nu niet goed gezocht.

    Ik ben ook aan het zoeken en morgen ook weer verder. Hulp is altijd prettig. Zeker als je dingen die onmogelijk zijn toch voor elkaar kan krijgen

    Maargoed, werkze en mocht het lukken hoor ik het graag.
    Ik ga verder zoeken en lezen...
    Before Elvis, there was nothing (John Lennon)

  23. #23

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door raymonddeniet Bekijk bericht
    Tja, inderdaad, ik wil misschien wel teveel. Maar ik vind het zonde als ik er later achter kom dat het er wel is, maar nu niet goed gezocht.

    Ik ben ook aan het zoeken en morgen ook weer verder. Hulp is altijd prettig. Zeker als je dingen die onmogelijk zijn toch voor elkaar kan krijgen

    Maargoed, werkze en mocht het lukken hoor ik het graag.
    Ik ga verder zoeken en lezen...
    Na gisteravond en vannochtend gezocht te hebben naar een speler zoals de LG en de Oppo wat betreft wat ze kunnen maar dan in het zilver ben ik vastgelopen.

    Ik heb livingcinema.nl gebeld maar die vertelde ook dat de oppo niet in zilver bestaat. LG heeft ook alleen maar zwart.
    Toen dacht ik mooi op mijn marantz receiver een marantz BD speler. Mooi apparaat, maar met de opties komt ie niet ver.

    Ik laat de LG gewoon afleveren en ga er lekker van genieten!!
    Before Elvis, there was nothing (John Lennon)

  24. #24

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door raymonddeniet Bekijk bericht
    Na gisteravond en vannochtend gezocht te hebben naar een speler zoals de LG en de Oppo wat betreft wat ze kunnen maar dan in het zilver ben ik vastgelopen.

    Ik heb livingcinema.nl gebeld maar die vertelde ook dat de oppo niet in zilver bestaat. LG heeft ook alleen maar zwart.
    Toen dacht ik mooi op mijn marantz receiver een marantz BD speler. Mooi apparaat, maar met de opties komt ie niet ver.

    Ik laat de LG gewoon afleveren en ga er lekker van genieten!!
    Heel verstandig besluit, de LG heeft een heel mooie prijs/kwaliteitsverhouding, ik hoop dat je geen maandagochtend exemplaar treft, dat zou het enige tegenvallertje kunnen zijn
    Have fun and enjoy your collection

  25. #25

    Standaard

    Ik denk het niet hoor, hij is nl afgelopen vrijdag besteld
    Maargoed, ik heb het bij sommigen hier op andere topics gelezen en daar wordt je niet vrolijk van. Ik hoop dat het allemaal goed zit. Ga er ook vanuit.

    Deze week wordt ie geleverd. Lekker lang weekend. mmmm, wat zal ik eens gaan kijken:
    div pixars
    Inglorious basterds
    clone wars season 1
    batman begins en TDN

    pfff, luxe probleem hahahahaha
    Before Elvis, there was nothing (John Lennon)

Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •