Pagina 3 van 3 EersteEerste 123
De resultaten 51 tot 62 van 62 worden weergegeven.

Discussie: Welke is beter?

  1. #51

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door raymonddeniet Bekijk bericht
    En waar zie ik dat aan? Ik heb geen superogen. Ik kan alleen maar zeggen dat de 570 geweldig beeld doorgeeft en uit de speakers komt een glashelder geluid.
    Hoeveel beter moet ik het zien dan? Ziet een gewone pief als ik daadwerkelijk het verschil?

    En kan de 390 ook via usb als mediaplayer fungeren? Was voor mij essentieel.
    Yep, dat was de grote plus van de 390, hij kan ook NTFS geformateerde schijven lezen.
    Have fun and enjoy your collection

  2. #52

    Standaard

    Onderlinge verschillen op blu ray gebied zijn marginaal.
    Lullig voor de Denons van +€500, verschillen zitten met name in de upscalekwaliteiten, audioweergave (maar ja daar heb je een goede cd speler voor), bouwkwaliteit, features.

    Zelf ben ik inmiddels overtuigd dat je een keuze moet maken voor of een goed afgeregelde surroundset of een dedicated hifiset.
    Ik heb vele top surroundversterkers gehoord maar in puur stereo haal je niet het niveau van een top hifiset.

  3. #53

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door vontrapp Bekijk bericht
    Onderlinge verschillen op blu ray gebied zijn marginaal.
    Lullig voor de Denons van +€500, verschillen zitten met name in de upscalekwaliteiten, audioweergave (maar ja daar heb je een goede cd speler voor), bouwkwaliteit, features.

    Zelf ben ik inmiddels overtuigd dat je een keuze moet maken voor of een goed afgeregelde surroundset of een dedicated hifiset.
    Ik heb vele top surroundversterkers gehoord maar in puur stereo haal je niet het niveau van een top hifiset.
    Jammer dan, dan maar behelpen met mijn surroundopstelling, vind het geen straf
    Have fun and enjoy your collection

  4. #54

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Yep, dat was de grote plus van de 390, hij kan ook NTFS geformateerde schijven lezen.
    Top toch, maar dat kan de 570 ook zonder problemen.
    Het gaat mij met name dat erg gezegd wordt dat de 390 veel beter is in alles en of je dat ook daadwerkelijk ziet. Dus een wezenlijk verschil ziet of zoals nu gesteld wordt, marginaal....
    Dat zou dan inhouden dat de 390 en de 570 niet voor elkaar onderdoen...
    Before Elvis, there was nothing (John Lennon)

  5. #55

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door raymonddeniet Bekijk bericht
    Top toch, maar dat kan de 570 ook zonder problemen.
    Het gaat mij met name dat erg gezegd wordt dat de 390 veel beter is in alles en of je dat ook daadwerkelijk ziet. Dus een wezenlijk verschil ziet of zoals nu gesteld wordt, marginaal....
    Dat zou dan inhouden dat de 390 en de 570 niet voor elkaar onderdoen...
    Laat ik het dan anders zeggen, de 300 serie ziet er gewoon beter uit dan 500 serie, minder goedkoop . Dan kan ik niet zien wat erin zit, maar denk dat het bij de 300 serie nog iets degelijker in elkaar zat dan bij de 500 serie. Het moest steeds goedkoper en dat gaat uit de lengte of de breedte.

    Beeldkwaliteit zal van beide spelers met afspelen van Blu ray niet echt voor elkaar onder doen, momenteel geld dat voor zo'n beetje alle spelers die op de markt zijn. Het afspelen van DVD's kan wel een iets groter verschil geven, dit door de verschillen in toegepaste hardware en software. Ook hier zal gelden dat de verschillen niet zodanig zijn dat de gemiddelde consument van zijn/haar stoel zal vallen, de mierenne*kers kunnen daar hun hart ophalen

    Denk dat beeldverschillen met blu ray pas komen op het moment dat de fantasiemerken met stuntprijzen de markt gaan proberen te veroveren.

    Waar maak je je(je in het algemeen!) eigenlijk druk om, zolang je in je eigen budget dat spelertje kan vinden dat doet wat je wilt
    Have fun and enjoy your collection

  6. #56

    Standaard

    Alleen op zeer hoogwaardige (grote) schermen kun je het allerlaatste stukje detail, scherpte er uit persen. Ook zijn de wat duurdere spelers uitgebreid in te regelen.
    Over de bouwkwaliteit, look and feel hebben we het al gehad.
    De 570 is de opvolger van de goedkopere 370. De 390 is de duidelijk mooiere speler die ook internationaal als topper wordt beschouwd.
    Een hele waslijst aan extra features, maar ook betere prestaties.
    Doordat je onder de €200 al een uitstekende speler kunt kopen zou ik willen pleiten voor een betere invulling van de randapparatuur.
    Hoeveel mensen niet met een knerpende budgetreceiver met de bijbehorende plastic speakertjes, bouwmarktl lcd scherm en de onvermijdelijke (nep) subwoofer die in de praktijk altijd te hard staat en alleen maar pseudolaag produceert.
    En dan maar genieten in je doorzonwoning met de akoestiek van een betonnen bunker.

  7. #57

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door vontrapp Bekijk bericht
    Alleen op zeer hoogwaardige (grote) schermen kun je het allerlaatste stukje detail, scherpte er uit persen. Ook zijn de wat duurdere spelers uitgebreid in te regelen.
    Over de bouwkwaliteit, look and feel hebben we het al gehad.
    De 570 is de opvolger van de goedkopere 370. De 390 is de duidelijk mooiere speler die ook internationaal als topper wordt beschouwd.
    Een hele waslijst aan extra features, maar ook betere prestaties.
    Doordat je onder de €200 al een uitstekende speler kunt kopen zou ik willen pleiten voor een betere invulling van de randapparatuur.
    Hoeveel mensen niet met een knerpende budgetreceiver met de bijbehorende plastic speakertjes, bouwmarktl lcd scherm en de onvermijdelijke (nep) subwoofer die in de praktijk altijd te hard staat en alleen maar pseudolaag produceert.
    En dan maar genieten in je doorzonwoning met de akoestiek van een betonnen bunker.
    Ja, iedereen zou moeten verhuizen liefst naar het buitenland, kan ik ook weer eens lekker doorijden zonder in de file te hoeven staan
    Have fun and enjoy your collection

  8. #58

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Laat ik het dan anders zeggen, de 300 serie ziet er gewoon beter uit dan 500 serie, minder goedkoop . Dan kan ik niet zien wat erin zit, maar denk dat het bij de 300 serie nog iets degelijker in elkaar zat dan bij de 500 serie. Het moest steeds goedkoper en dat gaat uit de lengte of de breedte.

    Beeldkwaliteit zal van beide spelers met afspelen van Blu ray niet echt voor elkaar onder doen, momenteel geld dat voor zo'n beetje alle spelers die op de markt zijn. Het afspelen van DVD's kan wel een iets groter verschil geven, dit door de verschillen in toegepaste hardware en software. Ook hier zal gelden dat de verschillen niet zodanig zijn dat de gemiddelde consument van zijn/haar stoel zal vallen, de mierenne*kers kunnen daar hun hart ophalen

    Denk dat beeldverschillen met blu ray pas komen op het moment dat de fantasiemerken met stuntprijzen de markt gaan proberen te veroveren.

    Waar maak je je(je in het algemeen!) eigenlijk druk om, zolang je in je eigen budget dat spelertje kan vinden dat doet wat je wilt
    Ok dan is het mij duidelijk. Het zit hem met name in de afwerking. Daar maak ik me minder druk om. Ik ben zeer te spreken over de afspeelkwaliteit en mogelijkheden. Hij was toen voor mij 180 euro. Vond ik ook te doen.
    Kwalitatief idd misschien wat "gammel". Zo ook de usb aansluiting aan de voorkant. Maar dat zijn dingen die mij niet kunnen opwinden. Hij doet het goed en over 2 jaar komt er wel weer wat anders.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door vontrapp Bekijk bericht
    Alleen op zeer hoogwaardige (grote) schermen kun je het allerlaatste stukje detail, scherpte er uit persen. Ook zijn de wat duurdere spelers uitgebreid in te regelen.
    Over de bouwkwaliteit, look and feel hebben we het al gehad.
    De 570 is de opvolger van de goedkopere 370. De 390 is de duidelijk mooiere speler die ook internationaal als topper wordt beschouwd.
    Een hele waslijst aan extra features, maar ook betere prestaties.
    Doordat je onder de €200 al een uitstekende speler kunt kopen zou ik willen pleiten voor een betere invulling van de randapparatuur.
    Hoeveel mensen niet met een knerpende budgetreceiver met de bijbehorende plastic speakertjes, bouwmarktl lcd scherm en de onvermijdelijke (nep) subwoofer die in de praktijk altijd te hard staat en alleen maar pseudolaag produceert.
    En dan maar genieten in je doorzonwoning met de akoestiek van een betonnen bunker.
    De 570 heeft nagenoeg dezelfde features toch? Kan nagenoeg alles afspelen wat internet te bieden heeft zullen we maar zeggen, ook van een ntfs geformatteerde schijf. Zelfs 2tb is geen probleem.

    Mijn randapparatuur zit wel snor. Tannoy revolution speakers en de Tannoy Mercury sub aangesloten op de Marantz SR6004. Prima combinatie.

    Ik moet ook zeggen dat ik zeer tevreden ben met de 570, na wat aanloopproblemen. Zo had ie in de 1e 2 maanden met mkv problemen. Liep iedere keer rond de 40-50 minuten vast en blokkeerde. Maar door de prima service van LG binnen 3 weken terug met een compleet nieuw moederbord erin. Dat noem ik nog eens service. Geen gezeur van dat hij het daar wel goed deed ofzo.

    Bedankt voor jullie duidelijke uitleg.
    Before Elvis, there was nothing (John Lennon)

  9. #59

    Standaard

    Chipset en gebruikte onderdelen van de 390 zijn beter dan de 570. Kijk maar eens op whathifi waar beide spelers met elkaar worden vergeleken.

  10. #60

    Standaard

    Hmm, ik lees toch een vrij goede review daar. 4 van de 5 sterren en wat ik al zei, ik had hem voor 180 euro toen meen ik al niet goedkoper.
    De 370 heeft 5 van de 5 sterren, is stukken duurder en is beter in upscaling.
    Dat vind ik persoonlijk niet zo heel belangrijk tov het afspelen van BD. En daarin wijken ze niet veel van elkaar af.

    En is ook wat je kan zien als persoon. Ik zie geweldig beeld zo ook met dvd's en zelfs divx en mkv, strak. Daarentegen verwacht ik ook van zo'n reviewer dat hij meer kennis en beter ogen heeft dan ik.
    Before Elvis, there was nothing (John Lennon)

  11. #61

    Standaard

    Ik denk dat je de 390 bedoeld i.p.v. 370.
    Ik ben met je eens dat de 570 een ijzersterke prijs/kwaliteitsverhouding heeft.
    Vooral zijn standaard WLAN en het feit dat hij zo'n beetje alle bestanden leest maakt het een prima speler.

  12. #62

    Standaard

    Sorry, typo. Daar zit het hem nu juist in. En qua kwaliteit zijn ze wel gelijk in beeld en geluid. Alleen het upscalen niet, maar ik denk dat ik dat niet zal zien...
    Goede ogen, ook voor detail, maar dit is mij even teveel om te zien denk ik. Of ik neem snel genoegen ergens mee....
    Before Elvis, there was nothing (John Lennon)

Pagina 3 van 3 EersteEerste 123

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •