Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 67 worden weergegeven.

Discussie: Advies gevraagd

  1. #1

    Standaard Advies gevraagd

    Ik weet dat er al meerdere van dit soort topics bestaan maar ook ik heb nu advies nodig. Ik heb al veel rondgekeken en gelezen en ben al veel wijzer geworden maar heb toch nog (een hoop) vragen.

    Sinds kort heb ik blu-ray ontdekt en dat leek me een mooi moment om een uitbreiding van mijn apparatuur te gaan bekijken, receiver, blu-ray speler en luidsprekers. Ik hoop op die manier in ieder geval te kunnen gaan genieten van HD geluid en mogelijk van nog beter beeld. Ik speel momenteel blu-ray via mijn PS3 en dvd's via een ouder 5.1 setje van Sony (DAV-EA20). Ik kijk naar een Panasonic 42PZ80 plasma.

    Ik heb qua receiver mijn oog laten vallen op de Onkyo TX-SR607. Leek mij een goed ding, zeker qua prijs/kwaliteit verhouding (299 euro). Hier moet ik gewoon alle HD formaten qua geluid mee kunnen spelen toch?
    Qua blu-ray speler vind ik het al lastiger. Ik heb eigenlijk nog niet echt iets op het oog. Ik hoef niet per se een budgetmodel maar wil uiteraard liever ook niet de hoofdprijs betalen. Belangrijk is hier vooral de beeld- en geluidskwaliteit en hopelijk een klein beetje futureproof (dus niet dat ik volgend jaar weer een nieuwe aan moet schaffen).
    M.b.t. de luidsprekers vroeg ik me af of ik de boxjes van mijn 5.1 setje hier voorlopig voor kan gebruiken? Ik snap dat losse en nieuwe(re) luidsprekers beter zijn, maar dat wordt nog even sparen dan.
    Miscchien een rare vraag maar kunnen zulke oude(re) boxjes überhaupt HD geluid weergeven?

    Een hoop vragen en advies gevraagd, hopelijk kunnen jullie me helpen.
    Alvast bedankt.

  2. #2

    Standaard

    Bij de meeste receceivers hoef je niet bang te zijn dat het geluid niet futureproof zal zijn. Waar je wel bang voor kunt zijn, zijn de mogelijkheden. Receivers zijn over het algemeen beter voorbereid op nieuwe mogelijkheden en extra bronnen. Zo ook de TX-SR607 van Onkyo. Deze kan goed overweg met de huidige mogelijkheden en is ook futureproof vanwege HDMI 1.3. Als alles over een x aantal jaren alleen nog maar middels HDMI met elkaar verbonden kan worden, kun jij deze dus prima gebruiken.

    Je kunt op de nieuwe receiver wel de satelieten van jouw huidige set aansluiten, maar dan heb je wel een aktieve sub nodig en moet je er rekening mee houden dat de weergave niet veel zal verbeteren. Goedkoper en makkelijker is om ook de luidsprekers te vervangen door een compleet 5.1 systeem omdat daar een aktieve sub bijgeleverd wordt. Je slaat dan dus twee vliegen in één klap.
    Laatst aangepast door Gerco Stuivenberg : 07-05-2010 om 12:12 Reden: Moderator heeft topic verplaatst
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  3. #3

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Gerco Stuivenberg Bekijk bericht

    Je kunt op de nieuwe receiver wel de satelieten van jouw huidige set aansluiten, maar dan heb je wel een aktieve sub nodig en moet je er rekening mee houden dat de weergave niet veel zal verbeteren. Goedkoper en makkelijker is om ook de luidsprekers te vervangen door een compleet 5.1 systeem omdat daar een aktieve sub bijgeleverd wordt. Je slaat dan dus twee vliegen in één klap.
    Ik begreep altijd dat een alles in 1 set niet aan te raden is, vandaar mijn vraag. Jij zou dus wel adviseren om een set in 1 keer te kopen (dus blu-ray speler met 5.1 systeem)?
    Heb je op dat gebied nog tips wat een goede set is? Ben nog een behoorlijke leek op dat gebied. Zo'n nieuwe set is dan sowieso een verbetering qua geluid t.o.v. mijn huidige set of moet ik dan toch nog weer losse luidsprekers kopen als vervanging van de nieuwe 5.1 set?

    Ik zal even een mod PMen om mijn topic te verplaatsen, wist al niet goed waar het te plaatsen.
    Laatst aangepast door Hugo R : 05-05-2010 om 16:45

  4. #4

  5. #5
    Glorious Member
    Registratie datum
    May 2009
    Woonplaats
    The Future's So Bright, I Gotta Wear Shades

    Standaard

    Hugo wat 5.1 systemen betreft, keuze zat maar hangt grotendeels af van je budget. Op die
    manier kan je het aanbod al inkrimpen en wordt het wat gemakkelijker om een keuze te
    maken en die sets te gaan beluisteren.

    Naast budget is je ruimte ook wel belangrijk, als de diepte gering is wordt het moeilijker om
    rears te gebruiken die je een meter achter de bank plaatst. Dan werk je eventueel beter met
    bipolaire luidsprekers die aan de muur hangen op +/- 1,70 m.

    Voor rond de 2000 € zijn de volgende wel goeie sets;

    Focal Chorus 700 V (zelf in bestelling)
    Bowers & Wilkins (B&W dus maar een pijn als zoekterm hier) 685 Theatre
    Kef iets uit de iQ serie
    Wharfedale Diamond 10
    Klipsch RB-61 (met boekenplank modellen als fronts)
    Klipsch RF-62 (met vloerstaanders als fronts)

    Q Acoustics heeft ook leuke sets

    Dit alles met mijn beperkte ervaring en kennis, er zijn hier mensen die er een stuk meer
    vanaf weten dan deze jongen en waar 'k al serieus wat van geleerd heb.

    'k vermoed dat je ook wel weet dat de Onkyo TX-SR607 een opvolger heeft in de 608 die
    deze maand beschikbaar zou moeten zijn. Dat zorgt ervoor dat je de 607 tegenwoordig
    voor een wel heel leuke prijs op de kop kan tikken.

  6. #6

    Standaard

    "Futureproof" en "moeten vervangen" zijn twee hele moeilijke kreten in de HT wereld.

    Een product dat nu op de markt gebracht wordt kan niet alle dingen die er overmorgen ontwikkeld worden. Futureproof is dan ook iets wat je heel vlug moet vergeten. Daarnaast verplicht niemand je om te upgraden. Het is dus geen kwestie van moeten.

    Persoonlijk zie ik 3D thuis met een brilletje op mijn neus niet zitten, heb ervaring met het systeem vanuit de computer geschiedenis waar dit zo al een jaar of 8 geleden volgens mij ging.
    Ik heb dan ook recent een behoorlijk dure investering in een nieuwe receiver en blu-ray speler gedaan die beide niet geschikt zijn voor 3D en HDMI 1.4 terwijl het bestaan hiervan wel al kenbaar gemaakt was.
    Op dat gebied is mijn apparatuur dus niet Futureproof maar voel ik mij niet verplicht om toch weer te upgraden / vervangen.

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Gerco Stuivenberg Bekijk bericht
    Bij de meeste receceivers hoef je niet bang te zijn dat het geluid niet futureproof zal zijn. Waar je wel bang voor kunt zijn, zijn de mogelijkheden. Receivers zijn over het algemeen beter voorbereid op nieuwe mogelijkheden en extra bronnen. Zo ook de TX-SR607 van Onkyo. Deze kan goed overweg met de huidige mogelijkheden en is ook futureproof vanwege HDMI 1.3. Als alles over een x aantal jaren alleen nog maar middels HDMI met elkaar verbonden kan worden, kun jij deze dus prima gebruiken.

    Je kunt op de nieuwe receiver wel de satelieten van jouw huidige set aansluiten, maar dan heb je wel een aktieve sub nodig en moet je er rekening mee houden dat de weergave niet veel zal verbeteren. Goedkoper en makkelijker is om ook de luidsprekers te vervangen door een compleet 5.1 systeem omdat daar een aktieve sub bijgeleverd wordt. Je slaat dan dus twee vliegen in één klap.

    BTW:
    Deze rubriek is eigelijk alleen bedoeld om jouw HT aan anderen te laten zien met daarbij de wijzigingen die je er in aanbrengt. Voor het stellen van vragen over het samenstellen zou je in pricipe beter er één in de andere hardware-rubrieken kunnen plaatsen.
    Mmmm, de Onkyo 607 is alweer een oud model en ondertussen opgevolgd door de Onkyo 608 met HDMI 1.4
    De 608 is overigens wel een aanrader in zijn prijsklasse, zoals was te verwachten van Onkyo, heel veel waar voor je geld
    Have fun and enjoy your collection

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Mr_Parker Bekijk bericht
    "Futureproof" en "moeten vervangen" zijn twee hele moeilijke kreten in de HT wereld.

    Een product dat nu op de markt gebracht wordt kan niet alle dingen die er overmorgen ontwikkeld worden. Futureproof is dan ook iets wat je heel vlug moet vergeten. Daarnaast verplicht niemand je om te upgraden. Het is dus geen kwestie van moeten.

    Persoonlijk zie ik 3D thuis met een brilletje op mijn neus niet zitten, heb ervaring met het systeem vanuit de computer geschiedenis waar dit zo al een jaar of 8 geleden volgens mij ging.
    Ik heb dan ook recent een behoorlijk dure investering in een nieuwe receiver en blu-ray speler gedaan die beide niet geschikt zijn voor 3D en HDMI 1.4 terwijl het bestaan hiervan wel al kenbaar gemaakt was.
    Op dat gebied is mijn apparatuur dus niet Futureproof maar voel ik mij niet verplicht om toch weer te upgraden / vervangen.
    Volgens mij zal je geen probleem hebben met je opstelling. Je kan altijd een speler kopen die 2 HDMI 1.4 uitgangen heeft waarvan je dan 1 dan aansluit op je 3D TV en 1 naar je Receiver. Dus niet meer doorlussen zoals je nu allicht doet maar dat is uiteraard geen probleem.

    Net zoals HDMI niet nodig was op je receiver (analoog aansluiten) voor Blu Ray zal HDMI 1.4 ook geen absolute noodzaak zijn.
    Marantz AV7005 & MM8003 - Panasonic TH46PZ85 & Panasonic BD55 - B&W S3 reeks: 603 fronts - 602 Back Surround - 601 Surround - LCR600 - Sub: SVS PB12+

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Hugo v.d. W. Bekijk bericht
    Ik begreep altijd dat een alles in 1 set niet aan te raden is, vandaar mijn vraag. Jij zou dus wel adviseren om een set in 1 keer te kopen (dus blu-ray speler met 5.1 systeem)?
    Heb je op dat gebied nog tips wat een goede set is? Ben nog een behoorlijke leek op dat gebied. Zo'n nieuwe set is dan sowieso een verbetering qua geluid t.o.v. mijn huidige set of moet ik dan toch nog weer losse luidsprekers kopen als vervanging van de nieuwe 5.1 set?
    Met een 5.1 systeem bedoel ik geen complete alles-in-één Home Cinema Set, maar een set luidssprekers die bestaat uit 5 satelieten en een aktieve subwoofer. Deze worden vaak samen met een losse receiver en evt. losse een speler aangeboden als een pakket-systeem. Bij sommige pakket-systemen van Onkyo moet je rekening dat de subwoofer niet aktief en dat je deze i.c.m. de bijgeleverde receiver moet gebruiken. Dit is het geval bij de systemen waarvan het type van de receiver begint met HTS..... Kijk dus voor de zekerheid dus ook naar de achterkant van de receiver en de sub of beide tulpjes hebben en de sub ook een netsnoer.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Hugo v.d. W. Bekijk bericht
    Ik zal even een mod PMen om mijn topic te verplaatsen, wist al niet goed waar het te plaatsen.
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jordy van Buel Bekijk bericht
    Done
    Bedankt voor de info Jordy.
    Laatst aangepast door Gerco Stuivenberg : 07-05-2010 om 12:11
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Gerco Stuivenberg Bekijk bericht
    Met een 5.1 systeem bedoel ik geen complete alles-in-één Home Cinema Set, maar een set luidssprekers die bestaat uit 5 satelieten en een aktieve subwoofer. Deze worden vaak samen met een losse receiver en evt. losse een speler aangeboden als een pakket-systeem. Bij sommige pakket-systemen van Onkyo moet je rekening dat de subwoofer niet aktief en dat je deze i.c.m. de bijgeleverde receiver moet gebruiken. Dit is het geval bij de systemen waarvan het type van de receiver begint met HTS..... Kijk dus voor de zekerheid dus ook naar de achterkant van de receiver en de sub of beide tulpjes hebben en de sub ook een netsnoer.
    Bedankt voor alle informatie (wederom ). Alle anderen uiteraard ook mijn dank. Ik heb weer wat nieuwe dingen gehoord en ga mij weer eens verder verdiepen.

  11. #11

    Standaard

    Hugo,
    misschien wat leuk leesvoer voor je:
    link 1
    link 2

  12. #12

    Standaard

    Als ik een beetje rondkijk en lees kom ik regelmatig setjes als Harman-Kardon HKTS11BQ en Kef 2005.3 tegen. Zijn dat setjes waar je iets mee kan op het gebied van HD i.c.m. een goede receiver of is het echt verstandig om wat meer uit te gaan geven (deze setjes lijken me namelijk nogal goedkoop)?

  13. #13

    Standaard

    Setjes als de HKTS11 en de Kef 2005.3 zijn goed genoeg voor het aansluiten op een receiver en kunnen de detailles en het dynamiek laten horen wat HD-geluid te bieden heeft. Je kunt ze daarom niet bestempelen als goedkoop.

    Om ze minder goedkoop te laten klinken, zou je kunnen overwegen om de satelieten die als front gebruikt worden, te vervangen door (kleine) boekenplank-formaat luidsprekers. Deze zullen het geluid dan wat voller maken waardoor het gat tussen de sub en de luidsprekers wat kleiner wordt.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  14. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Hugo v.d. W. Bekijk bericht
    Als ik een beetje rondkijk en lees kom ik regelmatig setjes als Harman-Kardon HKTS11BQ en Kef 2005.3 tegen. Zijn dat setjes waar je iets mee kan op het gebied van HD i.c.m. een goede receiver of is het echt verstandig om wat meer uit te gaan geven (deze setjes lijken me namelijk nogal goedkoop)?
    Het setje van H&K zou ik links laten liggen, heb op diverse plekken over problemen met de Sub van dat setje gelezen, daar wordt je niet vrolijk van.

    De prijs is geen maatstaf, het zijn je oren die gestreeld dienen te worden, daarvoor zul je op pad moeten.

    Als je gaat voor een satellietsetje, neem dan een setje met liefst een 2weg systeem en een frequentie bereik vanaf zo'n 80Hz, dat is een THX norm. Op zich zegt dat niets, ware het niet dat hoe lager de satellieten kunnen, hoe minder last je hebt van een gat tussen de sub en de satellieten.

    Het mooist is alles fullrange, bij de huidige audio mogelijkheden kunnen alle kanalen van een volledig signaal worden voorzien.

    Je kan gaan voor alles boekenplank, of alles in zuilen of een voor jouw geschikte combinatie ervan, zorg wel dat alles van 1 merk en éénzelfde modellijn is, dat is heel belangrijk om een evenwichtig geluidsbeeld te krijgen. De sub mag van een ander merk zijn, hij draagt niet bij in de klankkleur van de setup.

    Veel plezier met je keuze
    Have fun and enjoy your collection

  15. #15

    Standaard

    Bedankt weer voor de adviezen! Wat betekent trouwens een gat tussen sub en sattelieten?

  16. #16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Hugo v.d. W. Bekijk bericht
    Bedankt weer voor de adviezen! Wat betekent trouwens een gat tussen sub en sattelieten?
    Daar waar de ene speaker stopt met zijn frequentie bereik en de ander begint met zijn frequentie, als tussen beide geen aansluiting of een overlap is ontstaat er een gat.

    Voorbeeld:

    sub gaat van 20Hz tot 100Hz
    satellieten gaan van 120Hz tot 20.000Hz (20Khz)

    in bovengenoemd voorbeeld is er een gat van 20Hz, dit gat verraad de plaats van de sub, je kan normaal niet horen waar het laag vandaan komt, maar als er geen overlap of aansluiting is dan wordt het wel kenbaar en dat is niet de bedoeling, daarom is een kleine overlap in mijn ogen(oren) aan te raden.

    Gewoon vragen als je wat meer wilt weten, daar zijn we hier voor
    Have fun and enjoy your collection

  17. #17

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Daar waar de ene speaker stopt met zijn frequentie bereik en de ander begint met zijn frequentie, als tussen beide geen aansluiting of een overlap is ontstaat er een gat.

    Voorbeeld:

    sub gaat van 20Hz tot 100Hz
    satellieten gaan van 120Hz tot 20.000Hz (20Khz)

    in bovengenoemd voorbeeld is er een gat van 20Hz, dit gat verraad de plaats van de sub, je kan normaal niet horen waar het laag vandaan komt, maar als er geen overlap of aansluiting is dan wordt het wel kenbaar en dat is niet de bedoeling, daarom is een kleine overlap in mijn ogen(oren) aan te raden.

    Gewoon vragen als je wat meer wilt weten, daar zijn we hier voor
    Dat van dat gat is gewoon een feit, je mist dan ergens een stuk van het geluid. Bij een overlap (van 20Hz wordt over het algemeen aangeraden) mis je dat dus niet, maar omdat zowel de sub als de speakers de overlap weergeven hoor je wel laag maar niet waar het vandaan komt en dat is precies de bedoeling. Over het algemeen genomen beginnen speakers als volgt:
    sattelieten vanaf ongeveer 120Hz
    Boekenplanken vanaf ongeveer 80 tot 100 Hz
    Zuilen vanaf ongeveer 60 tot 80 Hz.
    Subwoofers van 30 tot 120 Hz

    Let op, dit zijn slechts algemene indicatieve waardes.
    Elk merk en model en zelfs modellen van hetzelfde merk kunnen compleet verschillende waarden hebben.

  18. #18

    Standaard

    Maar als je zo,n setje als bijvoorbeeld de 2005.3 neemt, passen de sub en sattelieten dan niet automatisch bij elkaar? Of is dat te simpel
    gedacht? En is dat dan bijvoorbeeld bij wat duurdere setjes beter afgestemd?

    Edit: dat gat snap ik nu denk ik, maar hoe zit dat met overlap? Is dat nu wel of geen probleem? Zoals bij de 2005.3, de Sattelieten beginnen bij 80 hz en de sub gaat van 30 hz tot 140 hz. 60 hz overlap dan? En is dat dan een probleem of juist prima?
    Laatst aangepast door Hugo R : 08-05-2010 om 18:32

  19. #19
    Glorious Member
    Registratie datum
    May 2009
    Woonplaats
    The Future's So Bright, I Gotta Wear Shades

    Standaard

    Dat lijkt me prima Hugo.

  20. #20

    Standaard

    Bij de meeste subwoofers is het voor de luisteraar niet wenselijk dat een subwoofer ook tonen boven de 120Hz van de gewone luidsprekers laat weergegeven, omdat de sub dan meer opvalt. Dit is de reden waarom bij goedkopere (alles-in-één) systemen een gat tussen sateliet en sub bijna nooit opgevuld wordt en er ook geen overlapping is.

    Bij betere sat-sub systemen zal het het gat kleiner zijn, omdat de satelieten vaak een betere behuizing hebben die niet mee kan trillen (resoneren) en het woofertje ook de lagere frekwenties beter kan weergeven. Hoe groot dit gat bij de Kef 2005.3 is, zou je zelf kunnen beoordelen door te gaan luisteren en evt. met de instellingen te experimenteren.
    Laatst aangepast door Gerco Stuivenberg : 09-05-2010 om 14:46
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  21. #21

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Hugo v.d. W. Bekijk bericht
    Maar als je zo,n setje als bijvoorbeeld de 2005.3 neemt, passen de sub en sattelieten dan niet automatisch bij elkaar? Of is dat te simpel
    gedacht? En is dat dan bijvoorbeeld bij wat duurdere setjes beter afgestemd?

    Edit: dat gat snap ik nu denk ik, maar hoe zit dat met overlap? Is dat nu wel of geen probleem? Zoals bij de 2005.3, de Sattelieten beginnen bij 80 hz en de sub gaat van 30 hz tot 140 hz. 60 hz overlap dan? En is dat dan een probleem of juist prima?

    Had vanmorgen vroeg na mijn nachtdienst een antwoord geplaatst....tenminste dat dacht ik, zal het met mijn vermoeide hoofd wel niet goed gedaan hebben.... dan nog maar een keer, zal ik gelijk Gerco zijn verhaal wat ontzenuwen.

    Gerco StuivenbergBij de meeste subwoofers is het voor de luisteraar niet wenselijk dat een subwoofer ook tonen boven de 120Hz van de gewone luidsprekers laat weergegeven, omdat de sub dan meer opvalt. Dit is de reden waarom bij goedkopere (alles-in-één) systemen een gat tussen sateliet en sub bijna nooit opgevuld wordt en er ook geen overlapping is.

    Bij betere sat-sub systemen zal het het gat kleiner zijn, omdat de satelieten vaak een betere behuizing hebben die niet mee kan trillen (resoneren) en het woofertje ook de lagere frekwenties beter kan weergeven. Hoe groot dit gat bij de Kef 2005.3 is, zou je zelf kunnen beoordelen door te gaan luisteren en evt. met de instellingen te experimenteren.
    Gerco zal het ongetwijfeld goed bedoelen, maar zijn verhaal rammelt, een gat is namelijk nooit wenselijk, dit was het grote manco van meerdere fabrikanten toen zij met die 2.1 systemen op de markt kwamen, dat moet rond de jaren 1985 geweest zijn. Al die systemen hadden min of meer een gat in het geluid, zo'n gat was behoorlijk storend, het verstoorde gewoon het geluidsbeeld. De techniek was toen ook een stuk minder en men gebruikte geen actieve subs voor zover mijn geheugen reikt.

    Een sub moet je wel zoveel mogelijk ook alleen het echte laag laten weergeven, alles wat je hem meer dan alleen het echte laag laat weergeven benadeeld de zuiverheid van de laag weergave. Nu kunnen we dat in het extreme gaan doortrekken, maar dan komen we op het terrein van de puristen, de super Highend liefhebbers die bijna overal wel wat op aan te merken hebben. De geluidstechniek is er 1 van geven en nemen en hier op het forum zitten voor zover ik weet geen echte puristen, ze zouden waarschijnlijk ook geen leven hebben hier en uitgelachen worden voor de soms waanzinnige bedragen waarvoor zij dingen aanschaffen.

    Goed laten we ervan uitgaan dat we gewoon redelijk zijn, zonder te overdrijven en in ons achterhoofd houden dat er luidspeakerboxen zijn die het complete geluidsbeeld met 1 speaker weergeven, dat zijn zogenaamde breedbandspeakers, daar zijn overigens heel veel verschillende kwaliteiten in.

    Ik wil er niet al te diep op ingaan, het setje;

    >>Edit: dat gat snap ik nu denk ik, maar hoe zit dat met overlap? Is dat nu wel of geen probleem? Zoals bij de 2005.3, de Sattelieten beginnen bij 80 hz en de sub gaat van 30 hz tot 140 hz. 60 hz overlap dan? En is dat dan een probleem of juist prima?<<

    Mmmm, een beetje ruime overlap, maar dat is echt prima, zeker in deze prijsklasse, daarin wil je echt geen gaten en een te krappe overlap. Bij te kleine overlap worden dan andere tekortkomingen van de satellieten weer hoorbaar en bij een gat heb je 5 satellietjes en 1 bonkende kast die "bass" staat te produceren.

    Ik denk dat Gerco ergens overlap bedoelde terwijl hij gat neerschreef en dat maakt zijn verhaal rammelend, hij heeft wel gelijk dat je van je krent moet komen en hier en daar eens wat moet gaan luisteren

    Wees geduldig, neem de tijd en leer luisteren, er zal dan een wereld voor je open gaan
    Have fun and enjoy your collection

  22. #22

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    hij heeft wel gelijk dat je van je krent moet komen en hier en daar eens wat moet gaan luisteren

    Wees geduldig, neem de tijd en leer luisteren, er zal dan een wereld voor je open gaan
    Dat is sowieso een advies wat ik wel ter harte zal gaan nemen Ik zal eens op onderzoek uit gaan waar dat bij mij in de buurt een beetje goed kan.

  23. #23

    Standaard

    Inmiddels nog altijd druk aan het rondkijken.
    De Kef 3500se lijkt me momenteel interessant, heb deze alleen nog nergens kunnen beluisteren.
    Qua receiver twijfels tussen Onkyo 508 en 607. Is de 607 echt een merrwaarde of is de 508 ook toereikend?

    Verder geprobeerd me te verdiepen in speakerkabels. Ik denk dat 2,5 mm2 voor mij prima is. Soms zie ik dan weer 2x2,5 mm2 staan. Ziin dat dan een ander soort kabels? Dubbele ofzo? En kan je speakerkabels zo achter in je receiver steken of moet daar nog iets tussen?

    Alvast dank weer aan iedereen voor het meedenken en antwoorden!

  24. #24

    Thumbs up

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Hugo v.d. W. Bekijk bericht
    Inmiddels nog altijd druk aan het rondkijken.
    De Kef 3500se lijkt me momenteel interessant, heb deze alleen nog nergens kunnen beluisteren.
    Qua receiver twijfels tussen Onkyo 508 en 607. Is de 607 echt een merrwaarde of is de 508 ook toereikend?
    Mijn mening voor wat het waard is: ik heb sinds enkele weken de Onkyo SR508 in huis, ben er erg tevreden over. Voor mij meer dan genoeg aansluitingen (o.a. 4x HDMI) en mooi geluid. En een zeer goede prijs.

    Ik vind de afstandsbediening alleen onhandig (je moet vaak eerst het knopje 'receiver' indrukken voor hij reageert, je kunt er nl. ook tv e.d. mee bedienen) en onoverzichtelijk in het donker als je film kijkt. Verder had ik gehoopt dat je de ingangen kunt hernoemen (de "Name Edit" functie lijkt dit te suggeren), maar je kunt alleen uit een lijstje voorgeprogrammeerde (onhandige) namen kiezen. Mijn platenspeler heet nu dus TAPE, mijn tv CBL, mijn mediaspeler DVR en mijn PS2 heet PS3. Bij de knopjes op de afstandsbediening is dit ook raar ingedeeld (zo is er een knopje TV/CD, alsof niemand beiden in huis heeft...). Maar dit zijn details.
    Laatst aangepast door Oakey : 24-09-2010 om 18:38

  25. #25

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Hugo v.d. W. Bekijk bericht
    Inmiddels nog altijd druk aan het rondkijken.
    De Kef 3500se lijkt me momenteel interessant, heb deze alleen nog nergens kunnen beluisteren.
    Qua receiver twijfels tussen Onkyo 508 en 607. Is de 607 echt een merrwaarde of is de 508 ook toereikend?

    Verder geprobeerd me te verdiepen in speakerkabels. Ik denk dat 2,5 mm2 voor mij prima is. Soms zie ik dan weer 2x2,5 mm2 staan. Ziin dat dan een ander soort kabels? Dubbele ofzo? En kan je speakerkabels zo achter in je receiver steken of moet daar nog iets tussen?

    Alvast dank weer aan iedereen voor het meedenken en antwoorden!
    Heel goed , je neemt iig de tijd

    De 607 heeft iets meer vermogen en mogelijkheden dan de 508, maar daarintegen is de 508 een hedendaags toestel met HDMI 1.4, dat kan plezierig zijn als 3D TV wilt gaan kijken/hebt. Voor de verschillen tussen HDMI 1.3 en 1.4 moet je maar wat gaan Googlen of specifiek vragen wat je wilt weten als je het niet zelf kunt vinden.

    Een standaard speakerkabel heeft 2 aders, dus 2x2.5mm2 zou dan de correcte en duidelijke vermelding zijn, vaak wordt gewoon 2.5mm2 gebruikt en zoals het spreekwoord luid: een goed verstaander heeft genoeg aan het halve woord

    Waar een wil is is een weg, je kunt natuurlijk ergens gaan luisteren als je echt van je krent wil komen, ook weer een beetje Googlen, hier een stapje in de goede richting, klik op dealer in nl en dan moet het toch kunnen lukken:

    http://www.kef.com/NL/SurroundSound/KHT/3005SE

    BTW, wees wel nauwkeurig als je modelnummers noteert, computers zijn niet erg slim en kunnen niets vinden als het niet klopt, bovendien maak je het de mensen die je willen helpen extra moeilijk, en dat moet je niet willen
    Have fun and enjoy your collection

Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •