Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
De resultaten 26 tot 50 van 67 worden weergegeven.

Discussie: Advies gevraagd

  1. #26

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    De 607 heeft iets meer vermogen en mogelijkheden dan de 508, maar daarintegen is de 508 een hedendaags toestel met HDMI 1.4, dat kan plezierig zijn als 3D TV wilt gaan kijken/hebt. Voor de verschillen tussen HDMI 1.3 en 1.4 moet je maar wat gaan Googlen of specifiek vragen wat je wilt weten als je het niet zelf kunt vinden.
    Oja, dat vergat ik ook nog te vertellen; ik heb tussen een aantal modellen zitten twijfelen in de prijsklasse €300-€400 (Marantz, Denon), maar heb uiteindelijk voor de Onkyo gekozen voor het vermogen en mede vanwege de 'hedendaagsheid', zoals HDMI 1.4-ondersteuningn. Ik heb geen 3D-plannen op de korte termijn, maar zoek een versterker waar ik weer 10 jaar mee vooruit kan (net als mijn vorige Pioneer) en wie weet wat er in die tijd nog meer gebruik gaat maken van 1.4.

  2. #27

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Oakey Bekijk bericht
    Oja, dat vergat ik ook nog te vertellen; ik heb tussen een aantal modellen zitten twijfelen in de prijsklasse €300-€400 (Marantz, Denon), maar heb uiteindelijk voor de Onkyo gekozen voor het vermogen en mede vanwege de 'hedendaagsheid', zoals HDMI 1.4-ondersteuningn.
    Je hoeft niet voor een Onkyo te kiezen vanwege het vermogen, maar wel vanwege de mogelijkheden. Onkyo is nl. een merkt dat zich o.a. meer richt op mensen die weinig kennis hebben en daarom (nog steeds) een alles-in-één setje gebruiken. Dit is een reden waarom ze het uitgangsvermogen veel hoger opgeven dan in werkelijkheid het geval is. Deze zijn in werkelijkheid vergelijkbaar met receivers van andere merken in dezelfde prijsklasse.

    In ieder geval ben je dus niet de eerste die in die kuil valt.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  3. #28

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Gerco Stuivenberg Bekijk bericht
    Je hoeft niet voor een Onkyo te kiezen vanwege het vermogen, maar wel vanwege de mogelijkheden. Onkyo is nl. een merkt dat zich o.a. meer richt op mensen die weinig kennis hebben en daarom (nog steeds) een alles-in-één setje gebruiken. Dit is een reden waarom ze het uitgangsvermogen veel hoger opgeven dan in werkelijkheid het geval is. Deze zijn in werkelijkheid vergelijkbaar met receivers van andere merken in dezelfde prijsklasse.

    In ieder geval ben je dus niet de eerste die in die kuil valt.
    En ook hier weer:veryfunny::veryfunny::veryfunny::veryfunny:

  4. #29

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Gerco Stuivenberg Bekijk bericht
    Je hoeft niet voor een Onkyo te kiezen vanwege het vermogen, maar wel vanwege de mogelijkheden. Onkyo is nl. een merkt dat zich o.a. meer richt op mensen die weinig kennis hebben en daarom (nog steeds) een alles-in-één setje gebruiken. Dit is een reden waarom ze het uitgangsvermogen veel hoger opgeven dan in werkelijkheid het geval is. Deze zijn in werkelijkheid vergelijkbaar met receivers van andere merken in dezelfde prijsklasse.

    In ieder geval ben je dus niet de eerste die in die kuil valt.
    :veryfunny::veryfunny::veryfunny::veryfunny:

    Soms overtref je jezelf
    Have fun and enjoy your collection

  5. #30

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Gerco Stuivenberg Bekijk bericht
    Onkyo is nl. een merkt dat zich o.a. meer richt op mensen die weinig kennis hebben
    Oh dus dat ik in het verleden 3 Onkyo receivers heb gehad was omdat ik te weinig kennis had Waar heb je die wijsheid vandaan?
    Mijn HT: Panasonic TX-P42G20ES - Music Hall A25.2 - Music Hall CD25.2 - Music Hall DAC25.3 - Denon DVD-1940 - A.C. Ryan Playon!HD Mini - Logitech Squeezebox Duet - Phonar Veritas P5.5 EdMa Cap+ - Phonar Sub EdMa - Van den Hul kabels

  6. #31

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Peter Porrio Bekijk bericht
    Oh dus dat ik in het verleden 3 Onkyo receivers heb gehad was omdat ik te weinig kennis had Waar heb je die wijsheid vandaan?
    Als je goed gelezen hebt staat er ook 'o.a.' bij. Ik bedoel het dus niet als vanzelfsprekend.

    Die 'wijsheid' komt o.a. van het feit dat veel fabrikanten van alles-in-één systemen meestal niet het (werkelijke) continu uitgangsvermogen opgeven, maar het maximale. Iemand die weing kennis heeft, kijkt vaak ook naar het uitgangsvermogen. Over het algemeen wordt voor een gemiddelde woonkamer geadviseerd om een versterker te kopen met een continu uitgangsvermogen van 60 Watt. Als een alles-in-één systeem totaal 1000 Watt kan leveren en dit verdeeld moet worden over 6 kanalen, dan gaat iemand die weinig kennis heeft er vaak van uit dat deze (continu) 166 Watt per kanaal kan leveren en dus veel krachtiger zal zijn dan een set met een stereo versterker. Dat het uitgangsvermogen in werkelijkheid veel lager is, komen ze meestal pas achter als ze andere luidsprekers er op aan aan gaan sluiten.

    Waar deze 'wijsheid' ook vandaan komt, is de hoeveelheid berichten van starters die op zoek is naar een leuke receiver met een hoog uitgangsvermogen. Die komen vaak met een model van Onkyo op de proppen en niet met een model van bvb HK.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  7. #32

    Standaard

    Mensen, wel in de juiste context lezen, er staat O.A. en Gerco heeft het voornamelijk over de instapmodellen. Maar het staat er wel grappig op deze manier.

  8. #33

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Edgar Smit Bekijk bericht
    Mensen, wel in de juiste context lezen, er staat O.A. en Gerco heeft het voornamelijk over de instapmodellen. Maar het staat er wel grappig op deze manier.
    Het staat er inderdaad grappig, ook in de juiste context gelezen blijft het natuurlijk onzin, ook al staat er O.A. voor.

    Als je helemaal tussen de regels leest, dan staat er dat die weinig kennis hebbende Onkyo koper in een kuil getrapt is van Onkyo....... net alsof Onkyo de kopers opzettelijk verkeerde info zou geven, ja ja

    Dat Gerco er vervolgens een verhaal achteraan gooit over all in one setjes met 1000 watt vermogen om zijn eerdere onzin verhaal weer recht te breien is ook grappig, had hij in zijn eerdere berichtgeving maar duidelijker moeten zijn en niet zoveel onzin moeten vertellen. Hij is vaker minder vleiend over Onkyo, dit was niet zijn eerste blunder
    Have fun and enjoy your collection

  9. #34

    Standaard

    Ach, tussen de regels zie ik alleen wit.
    Ik zie de negatieviteit jegens Onkyo niet zo goed, anders dan dat er volgens Gerco op een andere manier vermogens worden weergegeven als specificaties om commerciële redenen, iets waarvan hij denkt dat dat komt om potentiele kopers van de (walg, kots, rochel, braak) all in one setjes over te halen om toch maar een Onkyo te kopen.
    Echter, dat is zijn conclusie gebaseerd op zijn ervaring. Ik vind dat persoonlijk niet een negatieve uiting jegens Onkyo noch vind ik het een blunder, maar wel grappig.

    Maar ik vind het wel leuk om te lezen hoe iedereen hier reageert, men weet dat veel van wat hier gezegd danwel aanbevolen wordt gebaseerd is op eigen ervaringen en niemand meent de volledige waarheid in pacht te hebben. Ook ik niet.

  10. #35

    Standaard

    Op zich is er niets mis mee als Gerco het merk Onkyo minder ambieert als bijvoorbeeld Yamaha. Dat is zijn persoonlijke voorkeur en is prima. Maar om te stellen dat Onkyo een merk is dat zich o.a. meer richt op mensen die weinig kennis hebben, klopt natuurlijk geen jota van.

    Als je weinig kennis hebt, moet je sowieso geen receiver kopen. Dan is namelijk het aansluiten van de speakers, het OSD op je TV zichtbaar maken, de digitale in- en uitgangen toewijzen, cross-over frequentie instellen, etc. al zo'n hels karwei. Dat wordt heus niet eenvoudiger als je een Onkyo koopt. Dan kun je beter een Bose setje kopen
    Laatst aangepast door Peter Porrio : 27-09-2010 om 14:08
    Mijn HT: Panasonic TX-P42G20ES - Music Hall A25.2 - Music Hall CD25.2 - Music Hall DAC25.3 - Denon DVD-1940 - A.C. Ryan Playon!HD Mini - Logitech Squeezebox Duet - Phonar Veritas P5.5 EdMa Cap+ - Phonar Sub EdMa - Van den Hul kabels

  11. #36

    Standaard

    De info die Onkyo geeft, klopt vaak wel. Het is alleen de manier waarop ze het uitgangsvermogen specificeren. Dit is overigens niet alleen een probleem van Onkyo alleen. De andere merken doen het nl. ook. Eigenlijk zouden ze allemaal op dezelfde manier moeten meten zodat het voor iedereen duidelijk is. Dit zou dan bvb gemeten moeten worden bij 6 Ohm, alle kanalen belast, een THD van ~0,05% en bij 20-20.000Hz met daarbij evt. een factor voor de stabiliteit. Het is dan makkelijker om receivers te vergelijken en te zien wat de belastbaarheid van een luidspreker mag zijn die je daarop aan wilt sluiten.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  12. #37

    Standaard

    Ik geloof dat Harman Kardon een van de weinige merken is die het werkelijke vermogen opgeeft.
    Mijn HT: Panasonic TX-P42G20ES - Music Hall A25.2 - Music Hall CD25.2 - Music Hall DAC25.3 - Denon DVD-1940 - A.C. Ryan Playon!HD Mini - Logitech Squeezebox Duet - Phonar Veritas P5.5 EdMa Cap+ - Phonar Sub EdMa - Van den Hul kabels

  13. #38

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Peter Porrio Bekijk bericht
    Ik geloof dat Harman Kardon een van de weinige merken is die het werkelijke vermogen opgeeft.
    Dat komt iig veel meer in de buurt van het werkelijke uitgangsvermogen dan zoals o.a. Onkyo en Yamaha het opgeven.
    Laatst aangepast door Gerco Stuivenberg : 28-09-2010 om 10:12
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  14. #39

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Gerco Stuivenberg Bekijk bericht
    Dat komt iig veel meer in de buurt van het werkelijke uitgangsvermogen dan zoals Onkyo en Yamaha opgeven.
    Mmmm, mis de letters OA achter het woordje zoals.....

    Onkyo geeft heus wel een reëel vermogen op, alleen niet op de manier zoals jij dat graag ziet.

    Zoals ik je eerder al eens antwoordde, het zou ideaal zijn als alle fabrikanten hun apparatuur naar 1 onafhankelijk, onomkoopbaar bedrijf/lab zouden brengen waar die metingen worden verricht, dan heb je als klant pas echt goed vergelijkingsmateriaal.

    Helaas is dat niet het geval en kunnen alleen de meer ervaren mensen uit een aantal factoren wel afleiden welk vermogen er ongeveer onder de "motorkap" schuilgaat.

    Toch blijft staan dat je eerdere uitspraak:Onkyo is nl. een merkt dat zich o.a. meer richt op mensen die weinig kennis hebben << onzin is.
    Have fun and enjoy your collection

  15. #40

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Zoals ik je eerder al eens antwoordde, het zou ideaal zijn als alle fabrikanten hun apparatuur naar 1 onafhankelijk, onomkoopbaar bedrijf/lab zouden brengen waar die metingen worden verricht, dan heb je als klant pas echt goed vergelijkingsmateriaal.

    Helaas is dat niet het geval en kunnen alleen de meer ervaren mensen uit een aantal factoren wel afleiden welk vermogen er ongeveer onder de "motorkap" schuilgaat.

    Toch blijft staan dat je eerdere uitspraak:Onkyo is nl. een merkt dat zich o.a. meer richt op mensen die weinig kennis hebben << onzin is.
    Als het goed is, gebruiken alle fabrikanten meet-apparatuur die geijkt is. In principe is het dus niet nodig om de metingen door een onafhankelijk bedrijf uit te laten voeren.

    Ik vind dat het niet de bedoeling is dat alleen mensen met ervaring kunnen afleiden wat er onder de 'motorkap' schuil gaat. Mensen met minder ervaring moeten ook makkelijk zelf kunnen vergelijken en zelf een keuze kunnen maken. Anders zal het vertrouwen nog meer af gaan nemen vanwege de onduidelijkheid en zal er steeds vaker naar de prijs gekeken worden i.p.v. de mogelijkheden en de (weergave-)kwaliteit. Als er alleen nog maar naar de prijs gekeken zal worden, dan hoeven we niet lang wachten op de volgende crisis en zullen de winkels en magazijnen meer produkten hebben die te duur en/of niet meer gangbaar is.

    Om de economie te stimuleren is dus vertrouwen nodig en daar zorgen we dus niet voor als alles onduidelijk is.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  16. #41

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Gerco Stuivenberg Bekijk bericht
    Als het goed is, gebruiken alle fabrikanten meet-apparatuur die geijkt is. In principe is het dus niet nodig om de metingen door een onafhankelijk bedrijf uit te laten voeren.

    Ik vind dat het niet de bedoeling is dat alleen mensen met ervaring kunnen afleiden wat er onder de 'motorkap' schuil gaat. Mensen met minder ervaring moeten ook makkelijk zelf kunnen vergelijken en zelf een keuze kunnen maken. Anders zal het vertrouwen nog meer af gaan nemen vanwege de onduidelijkheid en zal er steeds vaker naar de prijs gekeken worden i.p.v. de mogelijkheden en de (weergave-)kwaliteit. Als er alleen nog maar naar de prijs gekeken zal worden, dan hoeven we niet lang wachten op de volgende crisis en zullen de winkels en magazijnen meer produkten hebben die te duur en/of niet meer gangbaar is.

    Om de economie te stimuleren is dus vertrouwen nodig en daar zorgen we dus niet voor als alles onduidelijk is.
    Je kan er omheen blijven draaien totdat je een ons weegt, maar het blijft staan dat je eerdere uitspraak met betrekking tot Onkyo onzin is.

    Gewoon sorry is voldoende hoor
    Have fun and enjoy your collection

  17. #42

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Je kan er omheen blijven draaien totdat je een ons weegt, maar het blijft staan dat je eerdere uitspraak met betrekking tot Onkyo onzin is.

    Gewoon sorry is voldoende hoor

  18. #43

    Standaard

    Jullie hebben gelijk. Ik had idd beter geen woorden als 'zoals' en afkortingen als 'o.a.' kunnen gebruiken.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  19. #44

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Gerco Stuivenberg Bekijk bericht
    Jullie hebben gelijk. Ik had idd beter geen woorden als 'zoals' en afkortingen als 'o.a.' kunnen gebruiken.
    Nog beter:

    Helemaal niets schrijven , kan je ook niet blunderen
    Have fun and enjoy your collection

  20. #45

    Standaard

    Helemaal mee eens.

    Gewoon laten merken dat je tevreden bent met jouw set en niet hoe ontevreden je bent over een set van iemand anders.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  21. #46

    Standaard

    Inmiddels de Onkyo tx-sr508 en de Philips BDP7500/b2 aangeschaft. Binnenkort ga ik verhuizen en wil ik alles aan gaan sluiten. Hier heb ik nog wel wat vragen over. Zal officieel in een ander subforum moeten, maar goed dit topic heb ik al dus doe het maar hier

    Apparaten:
    tv: Panasonic 42PZ80
    Blu-Ray: Philips BDP7500/b2
    dvd-recorder: Sony RDR-HX780
    PS3
    UPC Mediabox (geen HD)
    Wii

    Speakers: vermoedelijk Kef KHT3500SE

    Aansluitingen:
    Receiver --> TV met HDMI
    Blu-Ray speler --> receiver met HDMI
    dvd-recorder --> receiver met HDMI
    PS3 --> receiver met HDMI
    UPC box --> tv met Scart
    UPC box --> dvdrecorder met Scart
    Wii --> tv met Component

    Mijn twijfels gaan over de aansluiting van de upc box, de Wii en de subwoofer.
    - Ik moet neem ik aan voor de Upc box naast de scart verbinding met de tv ook een audioverbinding maken met de receiver? Middels een digitale coaxiaal kabel?
    - Als ik de Wii middels component op de tv aansluit moet ik dan een wederom een digitale coaxiaal kabel aansluiten maar ditmaal vanaf de tv naar de receiver?
    - Kan ik de subwoofer ook op de receiver aansluiten middels zo'n digitale coaxiaal kabel (http://www.elektronica-online.nl/con...ls.php?id=9668) of moet ik daar echt specifiek een subwooferkabel voor hebben?

    Ik geloof dat dat voorlopig de vragen wel weer zijn. Mocht ik nog andere dingen over het hoofd zien hoor ik het uiteraard ook heel graag!

  22. #47

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Hugo v.d. W. Bekijk bericht
    Inmiddels de Onkyo tx-sr508 en de Philips BDP7500/b2 aangeschaft. Binnenkort ga ik verhuizen en wil ik alles aan gaan sluiten. Hier heb ik nog wel wat vragen over. Zal officieel in een ander subforum moeten, maar goed dit topic heb ik al dus doe het maar hier

    Apparaten:
    tv: Panasonic 42PZ80
    Blu-Ray: Philips BDP7500/b2
    dvd-recorder: Sony RDR-HX780
    PS3
    UPC Mediabox (geen HD)
    Wii

    Speakers: vermoedelijk Kef KHT3500SE

    Aansluitingen:
    Receiver --> TV met HDMI
    Blu-Ray speler --> receiver met HDMI
    dvd-recorder --> receiver met HDMI
    PS3 --> receiver met HDMI
    UPC box --> tv met Scart
    UPC box --> dvdrecorder met Scart
    Wii --> tv met Component

    Mijn twijfels gaan over de aansluiting van de upc box, de Wii en de subwoofer.
    - Ik moet neem ik aan voor de Upc box naast de scart verbinding met de tv ook een audioverbinding maken met de receiver? Middels een digitale coaxiaal kabel?
    - Als ik de Wii middels component op de tv aansluit moet ik dan een wederom een digitale coaxiaal kabel aansluiten maar ditmaal vanaf de tv naar de receiver?
    - Kan ik de subwoofer ook op de receiver aansluiten middels zo'n digitale coaxiaal kabel (http://www.elektronica-online.nl/con...ls.php?id=9668) of moet ik daar echt specifiek een subwooferkabel voor hebben?

    Ik geloof dat dat voorlopig de vragen wel weer zijn. Mocht ik nog andere dingen over het hoofd zien hoor ik het uiteraard ook heel graag!
    De sub kabel die je ingedachte hebt is goed, er zijn er in alle soorten, nog een voorbeeldje vind je hier:

    http://www.allekabels.nl/Tulp-Kabels...dio-Kabel.html

    Je hebt ze ook die een klein vermogen kosten, die zou ik links laten liggen.

    Op je UPC box zal ongetwijfeld nog wel een digitale audiouitgang zitten, ken de box niet, zou dus net zo goed een optische kabel kunnen zijn, maar of het nu en coax of optische is, deze sluit je ook aan op de receiver. (waarschijnlijk zul je nog wat instellingen moeten aanpassen in het menu van de UPC box)

    Als je de Wii aansluit op je TV met de componentkabel van de Wii, dan heb je een kabel met daaraan 5 stekkers, 3 voor het beeld en 2 voor het geluid, je zou er voor kunnen kiezen om de 2 van het geluid aan te sluiten op je receiver.....

    Tegen de tijd dat het zover is en je gaat aansluiten en je hebt nog vragen........
    Have fun and enjoy your collection

  23. #48

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    De sub kabel die je ingedachte hebt is goed, er zijn er in alle soorten, nog een voorbeeldje vind je hier:

    http://www.allekabels.nl/Tulp-Kabels...dio-Kabel.html
    Je moet www.electronika-online.nl hebben voor kabels, die verkopen dezelfde kabels als allekabels.nl (en maken ook gebruik van dezelfde foto's op de website, ik denk dat het van dezelfde groothandel komt ofzo) alleen zijn ze stukken goedkoper.

    Deze scheelt iets van 40% met de allekabels-prijs.
    Laatst aangepast door Oakey : 23-10-2010 om 14:13

  24. #49

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Oakey Bekijk bericht
    Je moet www.electronika-online.nl hebben voor kabels, die verkopen dezelfde kabels als allekabels.nl (en maken ook gebruik van dezelfde foto's op de website, ik denk dat het van dezelfde groothandel komt ofzo) alleen zijn ze stukken goedkoper.

    Deze scheelt iets van 40% met de allekabels-prijs.

    Vanzelfsprekend moet je geen dief van je eigen geld zijn en je spullen zo voordelig mogelijk inkopen

    Ben momenteel zelf even van alle kabels voorzien en mijn vorige leverancier heeft zich laten kopen, was ook zo'n lekkere goedkope met een ruime keus. Houd het nu even niet meer in de gaten maar ben wel blij met tips over voordelige leveranciers
    Have fun and enjoy your collection

  25. #50

    Standaard

    Ik ga waarschijnlijk dit weekend alles aansluiten dus als ik dan nog vragen heb horen jullie het wel

    Ik heb wel nog een vraag over het (HD)geluid. Als ik een BD heb met een 7.1 HD geluidsspoor, wordt dat geluid dan automatisch afgespeeld als 5.1 HD? (aangezien ik 5 speakers heb)

Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •