Pagina 3 van 3 EersteEerste 123
De resultaten 51 tot 67 van 67 worden weergegeven.

Discussie: Advies gevraagd

  1. #51

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Hugo v.d. W. Bekijk bericht
    Ik ga waarschijnlijk dit weekend alles aansluiten dus als ik dan nog vragen heb horen jullie het wel

    Ik heb wel nog een vraag over het (HD)geluid. Als ik een BD heb met een 7.1 HD geluidsspoor, wordt dat geluid dan automatisch afgespeeld als 5.1 HD? (aangezien ik 5 speakers heb)
    Yep, hoef je je geen zorgen over te maken
    Have fun and enjoy your collection

  2. #52

    Standaard

    Ik vroeg me af hoe ik het beste de crossover kan instellen?
    bereik front en rear: 70Hz-55kHz, centre: 65Hz-55kHz en sub: 30Hz-250Hz.

  3. #53

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Hugo v.d. W. Bekijk bericht
    Ik vroeg me af hoe ik het beste de crossover kan instellen?
    bereik front en rear: 70Hz-55kHz, centre: 65Hz-55kHz en sub: 30Hz-250Hz.
    Die van de sub kun je het beste op de hoogste frekwentie instellen als deze alleen van de LFE is en die van de gewone luidsprekers op het gehoor.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  4. #54

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Hugo v.d. W. Bekijk bericht
    Inmiddels de Onkyo tx-sr508 en de Philips BDP7500/b2 aangeschaft. Binnenkort ga ik verhuizen en wil ik alles aan gaan sluiten. Hier heb ik nog wel wat vragen over. Zal officieel in een ander subforum moeten, maar goed dit topic heb ik al dus doe het maar hier

    Apparaten:
    tv: Panasonic 42PZ80
    Blu-Ray: Philips BDP7500/b2
    dvd-recorder: Sony RDR-HX780
    PS3
    UPC Mediabox (geen HD)
    Wii

    Speakers: vermoedelijk Kef KHT3500SE

    Aansluitingen:
    Receiver --> TV met HDMI
    Blu-Ray speler --> receiver met HDMI
    dvd-recorder --> receiver met HDMI
    PS3 --> receiver met HDMI
    UPC box --> tv met Scart
    UPC box --> dvdrecorder met Scart
    Wii --> tv met Component
    Zo is inmiddels alles al een tijdje aangesloten en alles werkt perfect. Echter heeft zich een nieuw probleem aangediend. Mijn oude UPC box heeft het begeven en na veel gezeur heb ik een nieuwe ontvangen. Dit is echter de HD versie. Hierop zitten 1 scart-uitgang, 1 HDMI-uitgang en 1 RF in (géén RF out).
    Vraag is nu hoe deze het beste aan te sluiten binnen bovenstaande opstelling. Ik dacht zelf:
    HDMI van Mediabox naar receiver
    Scart van Mediabox naar dvd-recorder
    Scart van dvd-recorder naar tv
    Antennekabel van muur naar Mediabox

    Zou dit goed dit zijn? Kan ik dan digitale tv kijken met geluid via de receiver én analoog opnemen via de dvd-recorder?
    En hoe zit dat met de antennekabel? Die zit in mijn huidige box van de muur in de RF in en dan via RF out naar de dvd-recorder en van de dvd-recorder weer naar de tv. De nieuw box heeft echter alleen RF in en geen out, dus hoe moet ik dat doen dan?

  5. #55

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Hugo v.d. W. Bekijk bericht
    Zo is inmiddels alles al een tijdje aangesloten en alles werkt perfect. Echter heeft zich een nieuw probleem aangediend. Mijn oude UPC box heeft het begeven en na veel gezeur heb ik een nieuwe ontvangen. Dit is echter de HD versie. Hierop zitten 1 scart-uitgang, 1 HDMI-uitgang en 1 RF in (géén RF out).
    Vraag is nu hoe deze het beste aan te sluiten binnen bovenstaande opstelling. Ik dacht zelf:
    HDMI van Mediabox naar receiver
    Scart van Mediabox naar dvd-recorder
    Scart van dvd-recorder naar tv
    Antennekabel van muur naar Mediabox

    Zou dit goed dit zijn? Kan ik dan digitale tv kijken met geluid via de receiver én analoog opnemen via de dvd-recorder?
    En hoe zit dat met de antennekabel? Die zit in mijn huidige box van de muur in de RF in en dan via RF out naar de dvd-recorder en van de dvd-recorder weer naar de tv. De nieuw box heeft echter alleen RF in en geen out, dus hoe moet ik dat doen dan?
    Lijkt me een goed plan om het zo aan te sluiten

    Achter bij je UPC box neem je een antennesplitter, ze zijn er in verschillende soorten, kies de soort die bij jouw omstandigheid past. Je kan er ook voor kiezen om al bij de muur te gaan splitten, maar als je dan erg lange kabels moet gebruiken, dan kun je beter dicht bij je apparatuur op de meest gunstige plek een splitter plaatsen. Kijk ook of je daadwerkelijk op de door je gewenste plek een splitter kunt plaatsen, denk aan de extra ruimte die dat vraagt, maar kijk ook of er ruimte voor op het apparaat is. BTW, zorg voor een goede kwaliteit antenne kabel, doordat hij niet meer doorgelust wordt verlies je waarschijnlijk wat signaal, met goede kabels moet de muuraansluiting het ook kunnen redden om meer dan 1 apparaat aan te sturen.

    Voorbeelden van antenne splitters:



    1 euro



    1,45 euro



    Ook 1,45

    Denk om het deel female of male, afhankelijk waar je het wil aansluiten, als je het niet zeker weet, dan neem je ze gewoon allebij, voor de prijs hoef je het niet te laten
    Have fun and enjoy your collection

  6. #56

    Standaard

    Bedankt voor je reactie!
    Bij zo'n splitter is er dan 1 aansluiting voor op de decoder, 1 voor de antennekabel uit de muur? Met die 3e kan ik dan weer verbinding maken met de dvd-recorder?

    En ik zie bij de splitters 2 keer out en 1 keer in. Is de in dan om op de decoder aan te sluiten of moet daar juist de antennekabel uit de muur in?
    Laatst aangepast door Hugo R : 24-07-2011 om 15:43

  7. #57

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Hugo v.d. W. Bekijk bericht
    Bedankt voor je reactie!
    Bij zo'n splitter is er dan 1 aansluiting voor op de decoder, 1 voor de antennekabel uit de muur? Met die 3e kan ik dan weer verbinding maken met de dvd-recorder?

    En ik zie bij de splitters 2 keer out en 1 keer in. Is de in dan om op de decoder aan te sluiten of moet daar juist de antennekabel uit de muur in?
    1 van de aansluitingen is de aansluiting waarop je hem verbind met de speler of de muuruitgang.

    Bij muuruitgang kies je er dan voor om met 2 kabels naar de gewenste apparaten te gaan, dat kan 1x UPC box zijn en 1 kabel naar de recorder/van waaruit je nog wel kunt doorlussen naar de TV.....

    Bij het aansluiten op de UPC box of recorder kom je met de antennekabel aan van de muur en die sluit je aan op de splitter, aan de andere kant van de splitter gaat er dan een kabel naar 1 van de overgebleven apparaten.

    Het lijkt moeilijker dan het is...... in de praktijk zal het wel meevallen, er zijn ook nog verloopstukjes verkrijgbaar van male naar female etc etc

    Kan je van hieruit niet zeggen wat de beste oplossing is, dat zul je zelf moeten beoordelen naar eerder genoemde criteria.

    Kijk hier maar wat er allemaal mogelijk is:

    http://www.allekabels.nl/antenne/coa...s_verloop.html

    Je kan dus ten alle tijde je probleempje oplossen, niet in paniek raken, voor jezelf even op je gemak kijken wat de meest geschikte oplossing voor je is, sterkte
    Have fun and enjoy your collection

  8. #58

    Standaard

    Let op met deze splitters, die zorgen voor signaalverlies wat ten nadele kan zijn voor je digitale TV.
    Check ook eens www.chelloo.com
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  9. #59

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door peptalk Bekijk bericht
    Let op met deze splitters, die zorgen voor signaalverlies wat ten nadele kan zijn voor je digitale TV.
    Check ook eens www.chelloo.com
    Wat zou jij adviseren dan? Een splitter die het signaal versterkt?
    Een gewone splitter kan ik natuurlijk in ieder geval proberen als dat maar een euro of 2 kost.

  10. #60

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Hugo v.d. W. Bekijk bericht
    Wat zou jij adviseren dan? Een splitter die het signaal versterkt?
    Een gewone splitter kan ik natuurlijk in ieder geval proberen als dat maar een euro of 2 kost.
    Yep. Klopt, kun je voor dat geld zeker eerst even proberen.
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  11. #61

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door peptalk Bekijk bericht
    Yep. Klopt, kun je voor dat geld zeker eerst even proberen.
    Net als Claudio gebeurt het mij dan ook dat ik hele verhalen kwijtraak door een verkeerde druk op de knop

    Nog even:zo kort mogelijke best mogelijke kabel gebruiken, natuurlijk zo min mogelijk onderbrekingen daarin.

    Laten we eerlijk blijven, vroeger deden we niet anders dan zoveel mogelijk apparatuur aan 1 antenne te hangen. Hedentendage is het nog steeds mogelijk om met een beetje redelijke kwaliteit kabels en connectoren een goed signaal te bewerkstelligen.
    Have fun and enjoy your collection

  12. #62

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht

    Laten we eerlijk blijven, vroeger deden we niet anders dan zoveel mogelijk apparatuur aan 1 antenne te hangen. Hedentendage is het nog steeds mogelijk om met een beetje redelijke kwaliteit kabels en connectoren een goed signaal te bewerkstelligen.
    Digitaal is vele malen gevoeliger, maar er kunnen dan ook veel meer zenders op 1 frequentie(band).
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  13. #63

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door peptalk Bekijk bericht
    Digitaal is vele malen gevoeliger, maar er kunnen dan ook veel meer zenders op 1 frequentie(band).
    Analoog is vele malen gevoeliger voor storing dan digitaal, je hebt bij digitaal wel of geen signaal. Bij het aansluiten van een antennekabel uit de muur met zowel analoge als digitale signalen wordt daarom ook aangeraden om eerst de analoge apparaten aan te sluiten omdat het analoge signaal storingsgevoelig/er is dan het digitale signaal dat grof gezegd uit 1-en en 0-en bestaat(wel een hele berg dan).

    We hebben niet voor niets het analoge signaal via de lucht gestopt en de overstap gemaakt naar digitaal. Inderdaad kunnen er bij digitaal op dezelfde bandbreedte meer zenders dan bij analoog, oa een reden voor de kabelaars dat zij graag zouden willen stoppen met het doorgeven van analoge signalen, zodat zij de vrijgekomen bandbreedte kunnen benutten voor andere zaken. BTW, er kunnen dan wel meer zenders op dezelfde bandbreedte dan bij analoog, maar ook dat is afhankelijk van de kwaliteit die je wenst, HD TV vreet meer ruimte dan SD. Daarom is het via Digitenne ook niet mogelijk om met de huidige bandbreedte zenders in HD door te geven........ en laten we het bij digitenne ook maar niet hebben over de kwaliteit van de SD zenders

    Denk dat je iets anders bedoeld dan ik met gevoeliger, maar omdat we het over splitters en signaal verlies hadden, denk ik dat we het dan hebben over storingsgevoeligheid, dat is altijd al een probleempje geweest bij analoog. Gelukkig is het bij digitaal zo dat je hebt of signaal of geen signaal, ook is bij een digitaal signaal eventuele storing er makkelijker uit te filteren dan bij analoog.
    Have fun and enjoy your collection

  14. #64

    Standaard

    We bedoelen idd niet hetzelfde denk ik.

    Moet wel zeggen dat UPC zegt eerst digitaal aan te sluiten of met een gecombineerde splitter/versterker te werken en voor HD en On Demand al helemaal.
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  15. #65

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door peptalk Bekijk bericht
    We bedoelen idd niet hetzelfde denk ik.

    Moet wel zeggen dat UPC zegt eerst digitaal aan te sluiten of met een gecombineerde splitter/versterker te werken en voor HD en On Demand al helemaal.
    Laten we zeggen dat we het beiden goed bedoelen

    Inderdaad, goed opletten bij de kwaliteit van je kabels/splitters en de kabel niet veel langer dan strikt noodzakelijk.

    De kabelboer zal een advies geven dat hem zo min mogelijk claims opleverd als het beeld slecht is en altijd eerst de schuld bij de consument leggen.(en daar ligt het ook vaak, losgeraakte kabels, kabelbreukjes, veel te lange en goedkope kabels gebruikt en door het hele huis 1 kabel die meerdere TV's van signaal moet voorzien)

    Zelf trek ik, al heel lang, officieel geen signalen meer uit het kastje aan de muur, al werkt het analoge signaal nog wel, ik maak er hoegenaamd geen gebruik van. Dacht dat er toen ook nog zoiets bestond als een aansluitwaarde per apparaat. Als de kabel een 7 gaf, dan kon je er in totaal net zoveel apparaten op aansluiten totdat die aansluitwaarde was bereikt, natuurlijk wel met gebruik van goed aansluitmateriaal.
    Have fun and enjoy your collection

  16. #66

    Standaard

    Vandaag een simpele splitter gehaald en aangesloten. Alles werkt prima, ziet er allemaal nog steeds goed uit. Bedankt voor de hulp!

  17. #67

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Hugo v.d. W. Bekijk bericht
    Vandaag een simpele splitter gehaald en aangesloten. Alles werkt prima, ziet er allemaal nog steeds goed uit. Bedankt voor de hulp!

    Dank voor je antwoord

    Graag gedaan
    Have fun and enjoy your collection

Pagina 3 van 3 EersteEerste 123

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •