De resultaten 1 tot 4 van 4 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Kabels vervangen nodig?

    Ik hoop dat ik hier goed zit,ik vraag me af of het nodig is om speakerkabels na een aantal jaren te vervangen?
    Ik heb me laten vertellen dat het uiteinde van een draad gaat oxyderen dus kwaliteitsverlies,zou dit hoorbaar zijn?ik hoor n.l. geen verschil ofzo en die van mij liggen al 9 jaar.
    Ook ga ik binnenkort overstappen op een nieuwe reciever aangezien die van mij 9 of 10 jaar is,kan ik gewoon dezelfde kabels blijven gebruiken?ze storen niet en doen het nog perfect.

  2. #2

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door remco28 Bekijk bericht
    Ik hoop dat ik hier goed zit,ik vraag me af of het nodig is om speakerkabels na een aantal jaren te vervangen?
    Ik heb me laten vertellen dat het uiteinde van een draad gaat oxyderen dus kwaliteitsverlies,zou dit hoorbaar zijn?ik hoor n.l. geen verschil ofzo en die van mij liggen al 9 jaar.
    Ook ga ik binnenkort overstappen op een nieuwe reciever aangezien die van mij 9 of 10 jaar is,kan ik gewoon dezelfde kabels blijven gebruiken?ze storen niet en doen het nog perfect.

    Als je lengte genoeg hebt en ze zien er geoxydeerd uit aan het einde, klein stukje eraf, vers stukje ontbloten en ze zijn weer als nieuw

    Mijn eigen kabels zijn zo'n 20 jaar, merkloos monitor power cable van 2,5mm2 en ze voldoen prima.
    Have fun and enjoy your collection

  3. #3

    Standaard

    Na verloop van een aantal jaar kunnen speakerkabels inderdaad gaan oxideren met een licht geluidsverlies als resultaat. Alleen gaat dit zo geleidelijk dat je het zelf eigenlijk niet merkt. Wat DVDProfilersFilgek ook al zegt, klein stukje afknippen en opnieuw aansluiten helpt daar prima voor.

  4. #4

    Standaard

    Okee bedankt iedereen,weer wat wijzer geworden.

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •