Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 58 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard svp Beeldschermformaat advies

    Hallo allen,

    Mijn vraag zal best wel een keer, of vaker, gesteld zijn, maar toch durf ik het aan om hem te stellen.
    Ik heb sinds een aantal jaren een Pioneer 43" plasma scherm. Ik wil nu een flink groter (LED) scherm. Mijn kijkafstand is precies 3,50 meter.
    Ik kijk veel Blu-Ray discs en upscaled dvd's. TV kijken is niet aan de orde.
    Zelf denk ik aan een formaat van 52-60". Wie kan mij een zinnig antwoord geven welk formaat ik het beste kan nemen. En wie kijkt er ook op 3,50 meter en met wat voor scherm ?
    Alvast bedankt voor jullie hulp !!

    Wim Vink
    (The Godfather Of Dutch Horror)

  2. #2

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Wim Vink Bekijk bericht
    Hallo allen,

    Mijn vraag zal best wel een keer, of vaker, gesteld zijn, maar toch durf ik het aan om hem te stellen.
    Ik heb sinds een aantal jaren een Pioneer 43" plasma scherm. Ik wil nu een flink groter (LED) scherm. Mijn kijkafstand is precies 3,50 meter.
    Ik kijk veel Blu-Ray discs en upscaled dvd's. TV kijken is niet aan de orde.
    Zelf denk ik aan een formaat van 52-60". Wie kan mij een zinnig antwoord geven welk formaat ik het beste kan nemen. En wie kijkt er ook op 3,50 meter en met wat voor scherm ?
    Alvast bedankt voor jullie hulp !!

    Wim Vink
    (The Godfather Of Dutch Horror)
    3,5 meter ??
    Dan lijkt 37 of 40 al ruim voldoende.
    Ik heb zelf een pioneer plasma 436 en die vind ik voor 3,5 meter net te groot !...,ook voor BD.Een vervangend toestel zal maximaal 40 zijn !
    Misschien de nieuwe Loewe 40 led tv !

  3. #3

    Standaard

    Hoi Wim,

    ik zit op 3,5 meter en ga naar 50 inch,

    op 4,5 meter kijk ik naar een scherm (beamer) van 100 inch,

    Het is wat je zelf lekker vindt!!!!

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Harrie van Geleuken Bekijk bericht
    3,5 meter ??
    Dan lijkt 37 of 40 al ruim voldoende.
    Ik heb zelf een pioneer plasma 436 en die vind ik voor 3,5 meter net te groot !...,ook voor BD.Een vervangend toestel zal maximaal 40 zijn !
    Misschien de nieuwe Loewe 40 led tv !
    3,5 meter en dan 37 of 40 inch is echt veel te klein joh. Nou ja, vind ik dan. En met mij vele anderen overigens.

    Ik zelf zit op 2 meter van mijn 42 inch plasma en ik had graag een 50 inch gehad nu ik aan dit formaat gewend ben. Voor 3,5 meter zou ik toch zeker voor een 60 inch gaan. Zeker met FullHD bronnen zoals bluray heb je gewoon een groot scherm nodig om er alles uit te halen.
    LG OLED55E6V || Anthem MRX 720 || OPPO UDP-203 || Sony PS4 || Nvidia Shield

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Harrie van Geleuken Bekijk bericht
    3,5 meter ??
    Dan lijkt 37 of 40 al ruim voldoende.
    Ik heb zelf een pioneer plasma 436 en die vind ik voor 3,5 meter net te groot !...,ook voor BD.Een vervangend toestel zal maximaal 40 zijn !
    Misschien de nieuwe Loewe 40 led tv !
    Die Loewe is voor weinig grijze cellen, maar ik houd je niet tegen.

    Heb zelf een 55inch en zit op ongeveer 2,5 meter en vind dat ideaal, zou zelfs nog wel iets groter mogen en helemaal bij de films met een formaat van rond de 2.35:1
    Maar wat anderen ook al schreven, wat je zelf prettig vind moet je nemen
    Have fun and enjoy your collection

  6. #6

    Standaard

    Inderdaad, wij kijken 50 inch op 3,5 meter en dat is na een paar weekjes echt niet groot meer.

    Het moet dit jaar zelfs 60 worden, en daar houdt ik het bij omdat ik een grens trek bij 2000,- euro. En groter wordt helaas toch wel duurder.

    40 inch op 3,5 meter is echt KLEIN, maar goed wie niet luisteren wilt

    En dan nog het feit als je 2.35:1 kijkt, pfffffff dan houdt je dus echt niets meer over, of je moet je zelf heel graag iets wijs willen maken.
    Onze site : www.BillyGates.nl

    LG 50PV350 | Onkyo TX-SR806B | Denon DVD/SACD 1930 | A.C. RYAN PLAYON HD mini | Cisco 8455 DVB HD PVR |
    JBL Northridge E100 | JBL Northridge EC35 | JBL Northridge E80

  7. #7
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Ik zou groter dan 60 gaan.
    Nee ik zeg het verkeerd, breder dan 60
    Maar die optie is er nog niet.
    Echter dat ben ik.

    In jouw geval dus 60, bij HD zelfs goed voor 10 cm kijkafstand. :veryfunny:
    Tenzij je geen bioscoopgevoel wil, dan moet je dat even zeggen.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  8. #8

    Standaard

    60" is zeker goed te doen lijkt me,... wel even wennen natuurlijk, maar dat is een kwestie van tijd.

    Ik zit zelf gewoonlijk tussen de 2,0 en 2,2 meter van een 50"
    UHD Blu-ray's: 244Blu-ray's: 1129DVD's: 226

  9. #9

    Standaard

    minstens 60 als je budjet voldoende is wellicht de nieuwe panasonic 65 inch ? Komt uit in juni als het goed is(zijn momenteel nog geen reviews van te vinden)
    Blu rays: http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/johnsmeets
    Hometheater:
    SONY LED TV 55 HX850, Receiver Yamaha RX-V663, Sony BDPS790B Blu-ray Speler, Sony hd recorder RDR-HX750. UPC hdtv dvr Horizon Speakers: Teufel Theather 3 Hybride 7.2 (2 intergraded subwoofers 2 rear 2 surround 2 front 1 center) cables monster

    Te koop sony 40 inch tv d3500 receiver yamaha rx v663 Pana BD50 blu ray speler afhaalprijs 300 euri(wegens overcompleet lokatie apeldoorn

  10. #10

    Standaard

    Als je alleen voor BR en DVD gaat en je wilt zo groot, waarom dan niet projecteren?

  11. #11
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Projectie is natuurlijk ideaal voor nog groter. Het vergt echter toch wat meer, bij voorkeur een dedicated duistere ruimte.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  12. #12

    Standaard

    voor een 60 inch gaan, krijg je geen spijt van.

    Je wilt al snel groter
    LG OLED 77c8- MARANTZ SR8012-CM Stufe 1-Marantz MM8807 CM-APPLE TV4K-Zidoo uhd2000-HORIZON NEXT-AUDIOMAAT SOCET 9 Inlets-JL Audio F113 v2 -2x SONUS FABER VENERE 3.0-2x SONUS FABER SONETTO WALL 1xSONUS FABER SONETTO CENTER 2-2xKEF ci161-nas ds1512+-5x10TB-AUDIOQUEST HDMI/POWERCORD/OPTICAL en ETHERNET

  13. #13

    Standaard

    zit ook op 3,5 en heb nu 42 inch.
    Mijn volgende is zeker 50 en ja wie weet wel een 60 inch.
    In ouderwets 2D: Philips 42pes0001, Panasonic dmp BD-55, Jamo/Onkyo 5.1 opstelling, UPC / Horizon.

  14. #14

    Standaard

    ik ben 5 jaar geleden van een 50 inch naar een 61 inch gegaan.

    Geweldig vondt ik het.

    Toen ging de tv kapot, en moest ik gedwongen terug naar een 50 inch,

    Ik heb dit 2 jaar uitgehouden, en 2 plasma`s gehad van 50 inch, en ben nu sinds 3 maanden terug op 60 inch.

    Het wend niet als je achteruit gaat

    Vooruit went heel snel.

    Als er iets was wat beter was als de krp600m en groter , dan wist ik het wel,maar voor mij geen lcd of 3d van panasonic, sorry,maar ik vindt het echt helemaal niks

    Mvrg,
    Raymen
    LG OLED 77c8- MARANTZ SR8012-CM Stufe 1-Marantz MM8807 CM-APPLE TV4K-Zidoo uhd2000-HORIZON NEXT-AUDIOMAAT SOCET 9 Inlets-JL Audio F113 v2 -2x SONUS FABER VENERE 3.0-2x SONUS FABER SONETTO WALL 1xSONUS FABER SONETTO CENTER 2-2xKEF ci161-nas ds1512+-5x10TB-AUDIOQUEST HDMI/POWERCORD/OPTICAL en ETHERNET

  15. #15

    Standaard

    Ik zou zeggen, 60inch plasma is zeker mooi.

  16. #16
    Glorious Member
    Registratie datum
    May 2009
    Woonplaats
    The Future's So Bright, I Gotta Wear Shades

    Standaard

    Stroomverbruik van die beestjes is natuurlijk ook in dezelfde maat

    Mijn 42" LCD = 236 W
    de 60" van raymen = 478 W (wel een vet toestel raymen)

  17. #17

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door raymen Bekijk bericht
    ik ben 5 jaar geleden van een 50 inch naar een 61 inch gegaan.

    Geweldig vondt ik het.

    Toen ging de tv kapot, en moest ik gedwongen terug naar een 50 inch,

    Ik heb dit 2 jaar uitgehouden, en 2 plasma`s gehad van 50 inch, en ben nu sinds 3 maanden terug op 60 inch.

    Het wend niet als je achteruit gaat

    Vooruit went heel snel.

    Als er iets was wat beter was als de krp600m en groter , dan wist ik het wel,maar voor mij geen lcd of 3d van panasonic, sorry,maar ik vindt het echt helemaal niks

    Mvrg,
    Raymen
    Hey Raymen,

    Even een beetje off topic,

    Aangezien wij dit jaar ook van 50" naar 60" willen, vroeg ik me af of jij het toch als een behoorlijk verschil ervaart of dat het wel meevalt.

    Of had je toch weer een beetje het wow effect ?

    Grt Roger.
    Onze site : www.BillyGates.nl

    LG 50PV350 | Onkyo TX-SR806B | Denon DVD/SACD 1930 | A.C. RYAN PLAYON HD mini | Cisco 8455 DVB HD PVR |
    JBL Northridge E100 | JBL Northridge EC35 | JBL Northridge E80

  18. #18

    Standaard

    Als er iets was wat beter was als de krp600m en groter , dan wist ik het wel,maar voor mij geen lcd of 3d van panasonic, sorry,maar ik vindt het echt helemaal niks

    Mvrg,
    Raymen[/quote]
    Grappig dat je Dit zegt
    Is te pioneer dan nog normaal verkrijgbaar, dacht dat pioneer geen, tv meer maakt???
    En de pana dat 3 d intresseert mij ook geen Biet
    Maar de nieuwe uit te komen 65 inch speelt ook normaal(en is tot nu toe nog geen enkele review over)
    Bezit volgens mij kuro techniek(overgenomen van poineer)
    Dus verklaar je nader, zoals je het nu zegt een hoop gebazel.
    De pana 54z11 bijvoorbeeld komt in een hoop test net zo goed uit de bus als de pio kuro,s, De V serie schijnt ook deze techniek te hebben dus?
    Persoonlijk zo ik het(als ik het geld ervoor over had) ook liever voor een 6090 gaan voor een redelijk bedrag, maar helaas die zijn er niet meer..
    Blu rays: http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/johnsmeets
    Hometheater:
    SONY LED TV 55 HX850, Receiver Yamaha RX-V663, Sony BDPS790B Blu-ray Speler, Sony hd recorder RDR-HX750. UPC hdtv dvr Horizon Speakers: Teufel Theather 3 Hybride 7.2 (2 intergraded subwoofers 2 rear 2 surround 2 front 1 center) cables monster

    Te koop sony 40 inch tv d3500 receiver yamaha rx v663 Pana BD50 blu ray speler afhaalprijs 300 euri(wegens overcompleet lokatie apeldoorn

  19. #19

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door johnsmeets Bekijk bericht
    Als er iets was wat beter was als de krp600m en groter , dan wist ik het wel,maar voor mij geen lcd of 3d van panasonic, sorry,maar ik vindt het echt helemaal niks

    Mvrg,
    Raymen
    Grappig dat je Dit zegt
    Is te pioneer dan nog normaal verkrijgbaar, dacht dat pioneer geen, tv meer maakt???
    En de pana dat 3 d intresseert mij ook geen Biet
    Maar de nieuwe uit te komen 65 inch speelt ook normaal(en is tot nu toe nog geen enkele review over)
    Bezit volgens mij kuro techniek(overgenomen van poineer)
    Dus verklaar je nader, zoals je het nu zegt een hoop gebazel.
    De pana 54z11 bijvoorbeeld komt in een hoop test net zo goed uit de bus als de pio kuro,s, De V serie schijnt ook deze techniek te hebben dus?
    Persoonlijk zo ik het(als ik het geld ervoor over had) ook liever voor een 6090 gaan voor een redelijk bedrag, maar helaas die zijn er niet meer..
    Lekker duidelijk en overzichtelijk Bier en in het topic posten gaat niet echt samen John
    Onze site : www.BillyGates.nl

    LG 50PV350 | Onkyo TX-SR806B | Denon DVD/SACD 1930 | A.C. RYAN PLAYON HD mini | Cisco 8455 DVB HD PVR |
    JBL Northridge E100 | JBL Northridge EC35 | JBL Northridge E80

  20. #20

    Standaard

    Geen bier
    Staat er wellicht een beetje onduidelijk
    Kort(en naar mijn info en inzicht)
    Pio maakt geen tv meer
    Pana de topseries hebben kuro technologie
    De nieuwe Pana vt65 inch speelt 3 d en 2d
    3 d intresseeert mij niks
    Ben nieuwsgierig naar de review voor het 2d gedeelte(is dat net zo goed als voor de 54z11 dan heb je 65 inch voor de prijs van 54 ich
    that,s all
    Blu rays: http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/johnsmeets
    Hometheater:
    SONY LED TV 55 HX850, Receiver Yamaha RX-V663, Sony BDPS790B Blu-ray Speler, Sony hd recorder RDR-HX750. UPC hdtv dvr Horizon Speakers: Teufel Theather 3 Hybride 7.2 (2 intergraded subwoofers 2 rear 2 surround 2 front 1 center) cables monster

    Te koop sony 40 inch tv d3500 receiver yamaha rx v663 Pana BD50 blu ray speler afhaalprijs 300 euri(wegens overcompleet lokatie apeldoorn

  21. #21

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door raymen Bekijk bericht
    ik ben 5 jaar geleden van een 50 inch naar een 61 inch gegaan.
    Geweldig vondt ik het.
    Toen ging de tv kapot, en moest ik gedwongen terug naar een 50 inch,
    Ik heb dit 2 jaar uitgehouden, en 2 plasma`s gehad van 50 inch, en ben nu sinds 3 maanden terug op 60 inch......
    Mvrg,
    Raymen
    Als ik het goed begrijp heb jij dus de afgelopen 6 jaar tot aan nu, 5 flinke TV's gehad?
    misschien moet jij niet te veel advies posten, das niet goed voor onze portomonnee!
    In ouderwets 2D: Philips 42pes0001, Panasonic dmp BD-55, Jamo/Onkyo 5.1 opstelling, UPC / Horizon.

  22. #22

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door johanhoitink Bekijk bericht
    Als ik het goed begrijp heb jij dus de afgelopen 6 jaar tot aan nu, 5 flinke TV's gehad?
    misschien moet jij niet te veel advies posten, das niet goed voor onze portomonnee!
    Dat doet ie beter dan mij, heb er in de afgelopen 10jaar pas 4 gekocht, 1e was 52inch, de 2e 50inch en nummers 3 en 4 waren 55inch. Hij heeft wel gelijk je wil niet meer achteruit naar kleiner, een grote kijkt zoveel fijner

    Er is heel helaas niet veel keus in 60 en 65inch
    Have fun and enjoy your collection

  23. #23

    Standaard

    ben begonnen in mijn nieuwe huis in 2000 met een panasonic 36tx10pf een 36 inch(meen ik)
    daar heb ik 3 jaar op gekeken(was nog een beeldbuis.)

    Toen ben ik over gegaan naar een toshiba 50 wh18p (50 inch) projectie tv

    Heb hier 2 jaar naar gekeken, verkocht aan mijn neefje.
    Toen kwan de thomson 61 dz644 (ook projectie,(maar 10cm dik) 61 inch, mooi tv trouwensmaar 720 was het maximale. 2jaar plezier van gehad

    Deze ging kapot, en thomosn ging failliet

    Toen van MM een nieuwe uit mogen kiezen, dat werd de panasonic 50py70plasma,
    een schitterende tv, maar niet genoeg zwartwaardes naar mijn zin, 1 jaar gehad(verkocht,en een pioneer 509 gekocht)

    Deze beviel me zo goed , dat ik naar een jaar de pioneer krp 600m heb gekocht, en dit is gewoon momenteel voor mij het einde.(mijn laatste tv voor de komende jaren)

    Dus heb genoeg plasma`s en projectie tv`s voorbij zien komen.

    Mvrg,
    RAymen
    LG OLED 77c8- MARANTZ SR8012-CM Stufe 1-Marantz MM8807 CM-APPLE TV4K-Zidoo uhd2000-HORIZON NEXT-AUDIOMAAT SOCET 9 Inlets-JL Audio F113 v2 -2x SONUS FABER VENERE 3.0-2x SONUS FABER SONETTO WALL 1xSONUS FABER SONETTO CENTER 2-2xKEF ci161-nas ds1512+-5x10TB-AUDIOQUEST HDMI/POWERCORD/OPTICAL en ETHERNET

  24. #24

    Standaard

    Verder is het alleen mijjn mening, wat ik daarvoor typte.

    Ik vindt persoonlijk dat lcd nog niet goed genoeg is voor mij ,om er 1 te kopen.

    Ik heb 3 maal een demo gezien van 3d , en dit beviel mij voor geen meter.

    Het is het gewoon net nog niet, en voor dat geld is er veel beter(voor mij dan)

    Verder moet iedereen zelf weten wat hij koopt, en waar hij tevreden mee is, maar voor full HD is 60-65 inch zeker niet te groot, om daar 3,5 meter vanaf te zitten.

    Mvrg,
    Raymen
    LG OLED 77c8- MARANTZ SR8012-CM Stufe 1-Marantz MM8807 CM-APPLE TV4K-Zidoo uhd2000-HORIZON NEXT-AUDIOMAAT SOCET 9 Inlets-JL Audio F113 v2 -2x SONUS FABER VENERE 3.0-2x SONUS FABER SONETTO WALL 1xSONUS FABER SONETTO CENTER 2-2xKEF ci161-nas ds1512+-5x10TB-AUDIOQUEST HDMI/POWERCORD/OPTICAL en ETHERNET

  25. #25

    Standaard

    Hallo allen,

    Bedankt voor jullie hulp !!
    Dit weekend ga ik eens uitvoerig kijken naar 60-inch schermen.
    "Op papier" gaat op dit moment mijn voorkeur uit naar de Sony 60-inch.
    Maar in het echt kom ik mogelijk tot een andere keus.
    Met andere woorden: kijken, kijken en nog eens kijken.

    mvg
    Wim Vink
    (The Godfather Of Dutch Horror")

Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •