Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
De resultaten 26 tot 50 van 58 worden weergegeven.
  1. #26
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Raymen's opmerking betreft de Kuro kan ik alleen maar beamen, als je dat heb, is de behoefte naar 'beter' voorlopig wel even gekoesterd.

    Ik kan het niet vaak genoeg zeggen.
    Zwart is het canvas voor mooi beeld.
    Des te beter de zwart weergave is, des te mooier het contrast, de kleuren en details zijn.

    Dus als je gaat kijken, let hier goed op.
    En niet alleen of iets zwart is, maar ook of dit niet ten koste van details gaat. Gradaties in het zwart, het verschil in zwarter dan zwart dus

    Nog een klein details.
    Wat kijk je meestal, analoog tv Digitaal Tv of vooral BD?
    Zeker met SD en analoog will een plasma wel eens een natuur getrouwer plaatje laten zien, dus minder digitaal en minder artifacts, iets smoother zeg maar.

    Neemt niet weg dat LCD echt enorme stappen maakt, het verschil wordt steeds minder. maar momenteel is het er nog steeds.
    Laat ik zo zeggen, ik heb nog geen tv gezien die mijn huidige liefde met de Kuro zal bekoelen.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  2. #27

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Wim Vink Bekijk bericht
    Hallo allen,

    Bedankt voor jullie hulp !!
    Dit weekend ga ik eens uitvoerig kijken naar 60-inch schermen.
    "Op papier" gaat op dit moment mijn voorkeur uit naar de Sony 60-inch.
    Maar in het echt kom ik mogelijk tot een andere keus.
    Met andere woorden: kijken, kijken en nog eens kijken.

    mvg
    Wim Vink
    (The Godfather Of Dutch Horror")
    Beetje in de gaten houden dat sommige opstellingen wel eens niet optimaal ingesteld staan, ook de bron van het signaal in de gaten houden

    Heel veel kijkplezier
    Have fun and enjoy your collection

  3. #28

    Standaard

    claudio kuro rules.
    LG OLED 77c8- MARANTZ SR8012-CM Stufe 1-Marantz MM8807 CM-APPLE TV4K-Zidoo uhd2000-HORIZON NEXT-AUDIOMAAT SOCET 9 Inlets-JL Audio F113 v2 -2x SONUS FABER VENERE 3.0-2x SONUS FABER SONETTO WALL 1xSONUS FABER SONETTO CENTER 2-2xKEF ci161-nas ds1512+-5x10TB-AUDIOQUEST HDMI/POWERCORD/OPTICAL en ETHERNET

  4. #29

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door raymen Bekijk bericht
    claudio kuro rules.
    Kuro is dood

    Nou maar hopen dat Pana er wat moois mee doet en dat je TV niet na 2 jaar en flets gevalletje wordt....
    Have fun and enjoy your collection

  5. #30

    Standaard

    Er is een opvolger van de kuro al bijna een jaar uit
    De panasonicz11 wel slecht 55 inch
    Voordeel geen kabels naar tv en de box/ontvanger die erbij zit converteerd upscaled alle signalen naar 1080P ook analoog en dvd materiaal
    Nadeel mist een paar ich ten opzichte van de 60 versie en tamelijk duur
    Blu rays: http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/johnsmeets
    Hometheater:
    SONY LED TV 55 HX850, Receiver Yamaha RX-V663, Sony BDPS790B Blu-ray Speler, Sony hd recorder RDR-HX750. UPC hdtv dvr Horizon Speakers: Teufel Theather 3 Hybride 7.2 (2 intergraded subwoofers 2 rear 2 surround 2 front 1 center) cables monster

    Te koop sony 40 inch tv d3500 receiver yamaha rx v663 Pana BD50 blu ray speler afhaalprijs 300 euri(wegens overcompleet lokatie apeldoorn

  6. #31

    Standaard

    Maar goed, upscalen ziet er niet uit als je native hd gewend bent. Je pikt het er meteen uit als het niet 1:1 is...

    Gewoon voor het beste in hd gaan. De rest is bijzaak...
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  7. #32

    Standaard

    Natuurlijk upscaled/downscaled elke TV materiaal anders dan de eigen resolutie, alleen kunnen er grote verschillen in de kwaliteit zitten.
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  8. #33

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Albert Kostwinder Bekijk bericht
    Maar goed, upscalen ziet er niet uit als je native hd gewend bent. Je pikt het er meteen uit als het niet 1:1 is...

    Gewoon voor het beste in hd gaan. De rest is bijzaak...
    Daar heb je ook gelijk in maar de meeste consumenten receivers hebben deze optie niet
    Blu rays: http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/johnsmeets
    Hometheater:
    SONY LED TV 55 HX850, Receiver Yamaha RX-V663, Sony BDPS790B Blu-ray Speler, Sony hd recorder RDR-HX750. UPC hdtv dvr Horizon Speakers: Teufel Theather 3 Hybride 7.2 (2 intergraded subwoofers 2 rear 2 surround 2 front 1 center) cables monster

    Te koop sony 40 inch tv d3500 receiver yamaha rx v663 Pana BD50 blu ray speler afhaalprijs 300 euri(wegens overcompleet lokatie apeldoorn

  9. #34

    Standaard

    Ik begrijp het wel, de meeste mensen hebben nog een stapel dvd's liggen en hopen door wat kunstgrepen als upscalen dat er een plaatje a la blu ray uit komt rollen zodat het een hoop centen scheelt. Maar dit is dus een fabel, een utopie, pure marketing onzin....
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  10. #35

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Albert Kostwinder Bekijk bericht
    Ik begrijp het wel, de meeste mensen hebben nog een stapel dvd's liggen en hopen door wat kunstgrepen als upscalen dat er een plaatje a la blu ray uit komt rollen zodat het een hoop centen scheelt. Maar dit is dus een fabel, een utopie, pure marketing onzin....

    Volgens mij ben je gewoon een stukje goedkoop aan het relledellen en ben je lekker aan het overdrijven.

    Kom kom, DVD is best te pruimen op een groot scherm en natuurlijk is het geen Blu Ray..... en soms is Blu Ray wel beter.....maar niet eens zo veel dat je er echt van onder de indruk raakt, was het iig niet met de LOTR.

    Avatar liet zien dat het ook echt super kan zijn, dan heb je hele slechte DVD's en goede Blu Ray's. Zolang je met beide pootjes op de grond staat en je een beetje verstand van zaken hebt weet je wat je kan verwachten en lang niet alles is te koop op Blu Ray en ik ben ook echt niet van plan mijn DVD verzameling om te gaan zetten, kapitaalvernietiging en het geld vaak niet waard.

    Overdrijven is ook een vak
    Have fun and enjoy your collection

  11. #36

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door johnsmeets Bekijk bericht
    Er is een opvolger van de kuro al bijna een jaar uit
    De panasonicz11 wel slecht 55 inch
    Voordeel geen kabels naar tv en de box/ontvanger die erbij zit converteerd upscaled alle signalen naar 1080P ook analoog en dvd materiaal
    Nadeel mist een paar ich ten opzichte van de 60 versie en tamelijk duur
    Voordeel geen kabels naar de TV

    De electra loopt ook kabeloos de TV in , dat draadloos voordeel verhaal, vind ik wel zo'n berg onzin, net als die draadloze speakers, gewoon een waardeloos argument.

    Maar ik ben dan ook niet zo'n liefhebber van die draadloze storingsgevoelige, vaak trage, veel te dure, onzin bende die ook voeding etc etc nodig heeft.
    Have fun and enjoy your collection

  12. #37

    Standaard

    Toch een beetje onzin haha
    Het gaat er niet om of blu ray beter is als dvd kwa beeld en/of geluid
    Het gaat er OOK niet om Dat de upsclaler doorslaggevend is bij de z11
    Dat is gewoon meegenomen(heb je een onkyo denon yamaha uit het middensegment als receiver dan upscalen die naar max 1080i
    Omdat De Z11 toevallig een ontvanger/upscaler (naar 1080P heeft is dan mooi meegenomen
    Het gaat uiteindelijk om de beeldkwaliteit wat de tv laat zien
    Voor dvd blu ray vergelijking met titels doe dat lekker in een ander draadje...
    Blu rays: http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/johnsmeets
    Hometheater:
    SONY LED TV 55 HX850, Receiver Yamaha RX-V663, Sony BDPS790B Blu-ray Speler, Sony hd recorder RDR-HX750. UPC hdtv dvr Horizon Speakers: Teufel Theather 3 Hybride 7.2 (2 intergraded subwoofers 2 rear 2 surround 2 front 1 center) cables monster

    Te koop sony 40 inch tv d3500 receiver yamaha rx v663 Pana BD50 blu ray speler afhaalprijs 300 euri(wegens overcompleet lokatie apeldoorn

  13. #38

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Wim Vink Bekijk bericht
    Hallo allen,

    Bedankt voor jullie hulp !!
    Dit weekend ga ik eens uitvoerig kijken naar 60-inch schermen.
    "Op papier" gaat op dit moment mijn voorkeur uit naar de Sony 60-inch.
    Maar in het echt kom ik mogelijk tot een andere keus.
    Met andere woorden: kijken, kijken en nog eens kijken.

    mvg
    Wim Vink
    (The Godfather Of Dutch Horror")
    Heel veel kijkplezier gewenst en succes met keuze. Hou je ons op de hoogte?

  14. #39

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Voordeel geen kabels naar de TV

    De electra loopt ook kabeloos de TV in , dat draadloos voordeel verhaal, vind ik wel zo'n berg onzin, net als die draadloze speakers, gewoon een waardeloos argument.

    Maar ik ben dan ook niet zo'n liefhebber van die draadloze storingsgevoelige, vaak trage, veel te dure, onzin bende die ook voeding etc etc nodig heeft.
    Het voordeel is dat er geen hdmi kabels naar de tv lopen
    En dit is geen goedkope prut het werkt perfect volgens de testen op 3 sites en daar staat deze tv ook als reference kwa kwaliteit afwerking en beeld. Met op 2 sites de noot dat ie duur was de prijs is echter al 1200 euri gezakt
    Blu rays: http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/johnsmeets
    Hometheater:
    SONY LED TV 55 HX850, Receiver Yamaha RX-V663, Sony BDPS790B Blu-ray Speler, Sony hd recorder RDR-HX750. UPC hdtv dvr Horizon Speakers: Teufel Theather 3 Hybride 7.2 (2 intergraded subwoofers 2 rear 2 surround 2 front 1 center) cables monster

    Te koop sony 40 inch tv d3500 receiver yamaha rx v663 Pana BD50 blu ray speler afhaalprijs 300 euri(wegens overcompleet lokatie apeldoorn

  15. #40

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door johnsmeets Bekijk bericht
    Het voordeel is dat er geen hdmi kabels naar de tv lopen
    En dit is geen goedkope prut het werkt perfect volgens de testen op 3 sites en daar staat deze tv ook als reference kwa kwaliteit afwerking en beeld. Met op 2 sites de noot dat ie duur was de prijs is echter al 1200 euri gezakt
    Ik heb het niet goedkoop genoemd, maar vaak te duur.

    De betere LCD en de betere plasma doen niet veel voor elkaar onder, ook niet in prijs, want goedkoop zijn ze niet

    Waarom ik het onzin vind...... daar waar die electrakabel loopt, daar kan ook die ene HDMI kabel lopen, meer heb je er niet nodig. Gelukkig heb ik zelf geen kabelfobie of andere fobieën en als ik naar het scherm kijk zie ik toch niet wat er allemaal omheen hangt.

    Die hele dure jongens...... ach die zijn alleen voor de happy few met weinig grijze cellen
    Have fun and enjoy your collection

  16. #41

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door johnsmeets Bekijk bericht
    Toch een beetje onzin haha
    Het gaat er niet om of blu ray beter is als dvd kwa beeld en/of geluid
    Het gaat er OOK niet om Dat de upsclaler doorslaggevend is bij de z11
    Dat is gewoon meegenomen(heb je een onkyo denon yamaha uit het middensegment als receiver dan upscalen die naar max 1080i
    Omdat De Z11 toevallig een ontvanger/upscaler (naar 1080P heeft is dan mooi meegenomen
    Het gaat uiteindelijk om de beeldkwaliteit wat de tv laat zien
    Voor dvd blu ray vergelijking met titels doe dat lekker in een ander draadje...
    teentjes teentjes teentjes, heb ik je LOTR zeer gedaan
    Have fun and enjoy your collection

  17. #42
    Glorious Member
    Registratie datum
    May 2009
    Woonplaats
    The Future's So Bright, I Gotta Wear Shades

    Standaard

    Met die Pana Z11 heb je toch nog altijd een HDMI kabel tussen de TV en de
    aparte tuner box ?

    Daar zal wel een reden voor zijn

  18. #43

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door StefaanD Bekijk bericht
    Met die Pana Z11 heb je toch nog altijd een HDMI kabel tussen de TV en de
    aparte tuner box ?

    Daar zal wel een reden voor zijn
    Nope
    vanaf de box geen kabels naar de tv
    http://www.areadvd.de/hardware/2009/...X-P54Z1E.shtml
    Blu rays: http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/johnsmeets
    Hometheater:
    SONY LED TV 55 HX850, Receiver Yamaha RX-V663, Sony BDPS790B Blu-ray Speler, Sony hd recorder RDR-HX750. UPC hdtv dvr Horizon Speakers: Teufel Theather 3 Hybride 7.2 (2 intergraded subwoofers 2 rear 2 surround 2 front 1 center) cables monster

    Te koop sony 40 inch tv d3500 receiver yamaha rx v663 Pana BD50 blu ray speler afhaalprijs 300 euri(wegens overcompleet lokatie apeldoorn

  19. #44

    Standaard

    Nog even een "aanvulling".

    Wat me elke keer opvalt is het volgende:
    Bij het zien van een 2.35:1 film zijn de zwarte balken (boven en onder in het beeld) bij een plasma scherm (dus ook bij mijn Pioneer plasma) niet echt zwart maar meer donker grijs. Ook vind ik dat bij films die in de nacht of in het donker afspelen dat het zwart ook hier niet echt zwart is maar donker grijs. Dit geeft een wat "softe" look.
    Bij LCD/LED zie ik dit probleem niet. Zwart is zwart. Wel is me opgevallen dat de details in het zwart wat minder zijn dan bij plasma. Alles wordt min-of-meer egaal zwart. Dit is natuurlijk wel een nadeel. Maar toch vind ik LCD/LED veel meer "pit" hebben. Het beeld knalt van het scherm af. Scherp en contrastrijk.
    Ik ben van beroep al bijna 40 jaar fotograaf en mag toch wel zeggen dat ik beroepsmatig goed kan/moet kijken. Toch?
    Bovendien heb een een flink aantal films gemaakt........
    Wat zijn jullie "zwartervaringen" ??

    Hoor graag weer van jullie en alvast bedankt.
    Wim Vink
    aka "The Godfather Of Dutch Horror"

  20. #45
    Glorious Member
    Registratie datum
    May 2009
    Woonplaats
    The Future's So Bright, I Gotta Wear Shades

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door johnsmeets Bekijk bericht
    Nope
    vanaf de box geen kabels naar de tv
    http://www.areadvd.de/hardware/2009/...X-P54Z1E.shtml
    Hummm dan is de handleiding van de Pana Z11 die je online kan vinden niet correct

    Daar staat bij aansluiiten dat er wel een HDMI kabel is meegeleverd om aan te
    sluiten tussen de TV en de tunerbox. Noemt op de kant van de tunerbox AV-HDMI
    of iets dergelijks.

    En de reden mag duidelijk, draadloos streamen van een 1080p materaal naar je TV
    is nog verre van ideaal, vaak heb je gewoon last van schokkerig beeld.

    Die HDMI aansluiting op de Pana (en ook bepaalde Sony modellen) is er niet voor
    niets voorzien.

  21. #46

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Volgens mij ben je gewoon een stukje goedkoop aan het relledellen en ben je lekker aan het overdrijven.

    Kom kom, DVD is best te pruimen op een groot scherm en natuurlijk is het geen Blu Ray..... en soms is Blu Ray wel beter.....maar niet eens zo veel dat je er echt van onder de indruk raakt, was het iig niet met de LOTR.

    Avatar liet zien dat het ook echt super kan zijn, dan heb je hele slechte DVD's en goede Blu Ray's. Zolang je met beide pootjes op de grond staat en je een beetje verstand van zaken hebt weet je wat je kan verwachten en lang niet alles is te koop op Blu Ray en ik ben ook echt niet van plan mijn DVD verzameling om te gaan zetten, kapitaalvernietiging en het geld vaak niet waard.

    Overdrijven is ook een vak
    Ach, ik laat je maar in de waan dat je gelijk hebt.
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  22. #47
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door StefaanD Bekijk bericht
    Hummm dan is de handleiding van de Pana Z11 die je online kan vinden niet correct

    Daar staat bij aansluiiten dat er wel een HDMI kabel is meegeleverd om aan te
    sluiten tussen de TV en de tunerbox. Noemt op de kant van de tunerbox AV-HDMI
    of iets dergelijks.

    En de reden mag duidelijk, draadloos streamen van een 1080p materaal naar je TV
    is nog verre van ideaal, vaak heb je gewoon last van schokkerig beeld.

    Die HDMI aansluiting op de Pana (en ook bepaalde Sony modellen) is er niet voor
    niets voorzien.
    Dat is een control kabel die je op de foto's in die test ook duidelijk achter op de tv en tunerbox zit zitten.
    Kabelloos zou je niet eens willen, dat kan nooit wat zijn.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  23. #48

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Albert Kostwinder Bekijk bericht
    Ach, ik laat je maar in de waan dat je gelijk hebt.
    Albert, je bent te goed voor deze wereld, op de maan is nog ruimte
    Have fun and enjoy your collection

  24. #49

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Albert, je bent te goed voor deze wereld, op de maan is nog ruimte
    Ik hou je niet tegen hoor....
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  25. #50

    Standaard

    *Wim
    Plasma moet je even aan wennen als je lcd gewent bent, lcd "is wellicht iets meer contrastrijk,maar plasma heeft wat meer natuurlijk kleuren.
    Helemaal in het begin had ik een stand die zo waarschijnlijk in de winkel ook vaak gebruiken op mijn mini lcd de kleuren knalden lekker, en ik vond het mooi.
    Toen wat meer in de materie verdiept en ben "normaal gaan kijken op de standaard stand en binnen een week wou ik niet meer terug, die wowstand is echt 3x niks en ook slecht voor de levensduur.
    Nu heb ik zelf de helligheid van standaard 8 naar 6 teruggebracht en dat bevalt weer beter.
    Plasma als je de top van plasma en lcd vergelijkt heeft betere zwartwaardes, lang niet meer zoveel verschil als een tijd geleden dat wel.

    Kabel guys ik weet het natuurlijk niet 1000% zeker , kan probleemloos duits lezen wat ik zie is geen kabel tussen tv en de box en de opmerking dat het perfect werkt that,s all
    Ben normaal ook geen voorstander van kabelloos btw
    Blu rays: http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/johnsmeets
    Hometheater:
    SONY LED TV 55 HX850, Receiver Yamaha RX-V663, Sony BDPS790B Blu-ray Speler, Sony hd recorder RDR-HX750. UPC hdtv dvr Horizon Speakers: Teufel Theather 3 Hybride 7.2 (2 intergraded subwoofers 2 rear 2 surround 2 front 1 center) cables monster

    Te koop sony 40 inch tv d3500 receiver yamaha rx v663 Pana BD50 blu ray speler afhaalprijs 300 euri(wegens overcompleet lokatie apeldoorn

Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •