Pagina 3 van 3 EersteEerste 123
De resultaten 51 tot 58 van 58 worden weergegeven.
  1. #51

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door StefaanD Bekijk bericht
    Hummm dan is de handleiding van de Pana Z11 die je online kan vinden niet correct

    Daar staat bij aansluiiten dat er wel een HDMI kabel is meegeleverd om aan te
    sluiten tussen de TV en de tunerbox. Noemt op de kant van de tunerbox AV-HDMI
    of iets dergelijks.

    En de reden mag duidelijk, draadloos streamen van een 1080p materaal naar je TV
    is nog verre van ideaal, vaak heb je gewoon last van schokkerig beeld.

    Die HDMI aansluiting op de Pana (en ook bepaalde Sony modellen) is er niet voor
    niets voorzien.
    Lekker voordeel dat "draadloos"
    Have fun and enjoy your collection

  2. #52

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Wim Vink Bekijk bericht
    Nog even een "aanvulling".

    Wat me elke keer opvalt is het volgende:
    Bij het zien van een 2.35:1 film zijn de zwarte balken (boven en onder in het beeld) bij een plasma scherm (dus ook bij mijn Pioneer plasma) niet echt zwart maar meer donker grijs. Ook vind ik dat bij films die in de nacht of in het donker afspelen dat het zwart ook hier niet echt zwart is maar donker grijs. Dit geeft een wat "softe" look.
    Bij LCD/LED zie ik dit probleem niet. Zwart is zwart. Wel is me opgevallen dat de details in het zwart wat minder zijn dan bij plasma. Alles wordt min-of-meer egaal zwart. Dit is natuurlijk wel een nadeel. Maar toch vind ik LCD/LED veel meer "pit" hebben. Het beeld knalt van het scherm af. Scherp en contrastrijk.
    Ik ben van beroep al bijna 40 jaar fotograaf en mag toch wel zeggen dat ik beroepsmatig goed kan/moet kijken. Toch?
    Bovendien heb een een flink aantal films gemaakt........
    Wat zijn jullie "zwartervaringen" ??

    Hoor graag weer van jullie en alvast bedankt.
    Wim Vink
    aka "The Godfather Of Dutch Horror"
    Dat zwarte met die balken dat die zo zwart lijken bij sommige LCD's....

    Moet je eens de toestellen vergelijken als ze uit staan, sommige plasma's hebben dan een beetje meer een donker grijs scherm en sommige LCD's hebben een diep zwart hoogglanzend zwart scherm.....
    Have fun and enjoy your collection

  3. #53
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Kleuren die jij in de natuur ziet, zijn ook niet meer dan een interpetatie van wat jou ene hersenhelft waarneemt en vertaald.

    Remember the Matrix!

    'Nep' en 'onnatuurlijk' zijn natuurlijk niet de juiste woorden.
    Illusie, dat zie ik liever.

    En wie garandeert mij dan dat dit niet in beide gevallen opgaat!
    De vrijvertaalde illusie van mijn hersenen, of de illusie op het scherm.

    Dus dan kan je beter zo dicht bij het origineel zitten, als het om illusie gaat.
    Zwart is overigens gewoon zwart op mijn plasma, balken zie ik niet!
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  4. #54

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Bekijk bericht
    Zwart is overigens gewoon zwart op mijn plasma, balken zie ik niet!
    Van zon TV zou je dat toch wel verwachten, anders stort het dak in
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  5. #55

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Wim Vink Bekijk bericht
    Nog even een "aanvulling".

    Wat me elke keer opvalt is het volgende:
    Bij het zien van een 2.35:1 film zijn de zwarte balken (boven en onder in het beeld) bij een plasma scherm (dus ook bij mijn Pioneer plasma) niet echt zwart maar meer donker grijs. Ook vind ik dat bij films die in de nacht of in het donker afspelen dat het zwart ook hier niet echt zwart is maar donker grijs. Dit geeft een wat "softe" look.
    Bij LCD/LED zie ik dit probleem niet. Zwart is zwart. Wel is me opgevallen dat de details in het zwart wat minder zijn dan bij plasma. Alles wordt min-of-meer egaal zwart. Dit is natuurlijk wel een nadeel. Maar toch vind ik LCD/LED veel meer "pit" hebben. Het beeld knalt van het scherm af. Scherp en contrastrijk.
    Ik ben van beroep al bijna 40 jaar fotograaf en mag toch wel zeggen dat ik beroepsmatig goed kan/moet kijken. Toch?
    Bovendien heb een een flink aantal films gemaakt........
    Wat zijn jullie "zwartervaringen" ??

    Hoor graag weer van jullie en alvast bedankt.
    Wim Vink
    aka "The Godfather Of Dutch Horror"
    Plasma heeft meer last van weerspiegeling van licht dan LCD.
    LCD schermen obsoreberen omgevingslicht beter, terwijl Plasma schermen meer speigelen.
    Bij velbelichte ruimtes, zoals ruimtes met grote glasoppervlakte of ruimtes met veel verlichting zal het zwart van Plasma al snel grijs worden.

    Bij verduisterde ruimtes zal Plasma veel beter zwart weergeven omdat ze geen last heeft van omgevingslicht, terwijl bij LCD zich juist het probleem van "backlightleaking" voor zal doen, waardoor LCD minder diep zwart weergeeft....daarom zal in met vele TL verlichte winkels zoals de MM plasma wat mat overkomen.
    Als je zelf thuis ook veel en vele (TL)verlichting gebruikt tijdens het TV kijken, of er veel zonlichtinval van buitenaf is dan is LCD beter dan Plasma.
    UHD Blu-ray's: 244Blu-ray's: 1129DVD's: 226

  6. #56

    Standaard

    Nu lees ik zoveel over plasma vs LCD en die discussie is al zo vaak gevoerd. Ik lees nergens iets over een vergelijk tussen twee gecalibreerde TV's in een identieke ruimte op dezelfde plek zodat er een echt vergelijk is. Verder is het vooral een combinatie van persoonlijke voorkeur, de beeldakoestiek van de ruimte waar de TV staat en de wijze van afstelling van de TV.
    En tenslotte nog even mijn HT lijfspreuk : Als je tevreden bent, is het goed. Of dat nou plasma, LCD, OLED, 3D, projectie, CRT of wat dan ook is.

  7. #57
    Glorious Member
    Registratie datum
    May 2009
    Woonplaats
    The Future's So Bright, I Gotta Wear Shades

    Standaard

    Dan ben 'k maar geen expert ... nou ja ben het ook echt niet

  8. #58
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Edgar Smit Bekijk bericht
    Nu lees ik zoveel over plasma vs LCD en die discussie is al zo vaak gevoerd. Ik lees nergens iets over een vergelijk tussen twee gecalibreerde TV's in een identieke ruimte op dezelfde plek zodat er een echt vergelijk is. .
    Maar dat heeft natuurlijk alleen weer nut als je dat met alle merken doet.
    En LCD's worden beter en beter, plasma is langzamerhand wel uit ontwikkeld. Dus over een jaar kan je opnieuw beginnen.

    En het is ook allemaal weer relatief.
    Als hij heel alléén in je woonkamer hangt of staat, hou je gewoon en hele mooie tv over, ongeacht wat voor....
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

Pagina 3 van 3 EersteEerste 123

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •