Pagina 1 van 4 1234 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 91 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Advies gevraagd voor plasma/lcd tv

    Beste forummers,

    Vaak lees ik hier zeer nuttige adviezen voor mensen. Vandaar dan ook dat ik me weer tot dit forum richt.

    Ik overweeg een nieuwe tv aan te schaffen. Hierbij twijfel ik (mede door het budget waardoor ik geen nieuwe tv kan aanschaffen) tussen een Philips breedbeeld tv (serie 9525 matchline, dus met dikkere kast) en deze Plasma tv die een familielid van me aanbied. Ik weet ook niet hoe het zit qua voor- en nadelen aangaande plasma versus LCD.

    Hierbij een beschrijving die ik online vond. Aangezien ik er zelf totaal geen verstand van heb plaats ik hier de link:

    http://www.google.nl/#hl=nl&source=h...86f54dfc5cf06c

    Als je deze link volgt is het eigenlijk de eerste echte link. Begint met www.p4c enz...

    Overigens zie op de foto op de folder in de link een kastje rechts van de tv staan. Wat is dat??
    Ik dank jullie voor het advies!
    Laatst aangepast door djm008 : 08-05-2010 om 19:40

  2. #2

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door djm008 Bekijk bericht
    Beste forummers,

    Vaak lees ik hier zeer nuttige adviezen voor mensen. Vandaar dan ook dat ik me weer tot dit forum richt.

    Ik overweeg een nieuwe tv aan te schaffen. Hierbij twijfel ik (mede door het budget waardoor ik geen nieuwe tv kan aanschaffen) tussen een Philips breedbeeld tv (serie 9525 matchline, dus met dikkere kast) en deze Plasma tv die een familielid van me aanbied. Ik weet ook niet hoe het zit qua voor- en nadelen aangaande plasma versus LC
    Als

    Hierbij een beschrijving die ik online vond. Aangezien ik er zelf totaal geen verstand van heb plaats ik hier de link:

    http://www.google.nl/#hl=nl&source=h...86f54dfc5cf06c

    Als je deze link volgt is het eigenlijk de eerste echte link. Begint met www.p4c enz...

    Overigens zie op de foto op de folder in de link een kastje rechts van de tv staan. Wat is dat??
    Ik dank jullie voor het advies!
    Als die plasma tenminste HD-ready is ,dan zou ik zeker geen crt willen !
    Met HD ready is hd ontvangst middels hdmi en een hd(kabel) decoder zeer wel mogelijk.

  3. #3

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door djm008 Bekijk bericht
    Beste forummers,

    Vaak lees ik hier zeer nuttige adviezen voor mensen. Vandaar dan ook dat ik me weer tot dit forum richt.

    Ik overweeg een nieuwe tv aan te schaffen. Hierbij twijfel ik (mede door het budget waardoor ik geen nieuwe tv kan aanschaffen) tussen een Philips breedbeeld tv (serie 9525 matchline, dus met dikkere kast) en deze Plasma tv die een familielid van me aanbied. Ik weet ook niet hoe het zit qua voor- en nadelen aangaande plasma versus LCD.

    Hierbij een beschrijving die ik online vond. Aangezien ik er zelf totaal geen verstand van heb plaats ik hier de link:

    http://www.google.nl/#hl=nl&source=h...86f54dfc5cf06c

    Als je deze link volgt is het eigenlijk de eerste echte link. Begint met www.p4c enz...

    Overigens zie op de foto op de folder in de link een kastje rechts van de tv staan. Wat is dat??
    Ik dank jullie voor het advies!
    Van je familie moet je het hebben, dat oude ding, dat krijg je toch wel voor niets hé Het is een oude Plasma uit het jaar kruik(voor plasma dan) 2002, en heeft in weze niets te maken met echte HD Ready, want toestel ontbeert zelfs een DVI aansluiting, het kastje ervoor is de tuner met de aansluitingen.

    Wat is je budget
    Have fun and enjoy your collection

  4. #4

    Standaard

    Als je toch tweedehands wilt gaan kun je ook eens zoeken op de marktplaats van htforum, daar zijn veel liefhebbers die upgraden en dan weet je tenminste zeker dat de TV in goede staat is. Hangt of staat natuurlijk wel een beetje met je budget.

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Edgar Smit Bekijk bericht
    Als je toch tweedehands wilt gaan kun je ook eens zoeken op de marktplaats van htforum, daar zijn veel liefhebbers die upgraden en dan weet je tenminste zeker dat de TV in goede staat is. Hangt of staat natuurlijk wel een beetje met je budget.
    Thanks voor tips en advies!

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door djm008 Bekijk bericht
    Thanks voor tips en advies!
    Wat is ongeveer je budget .... dan kunnen we je eventueel nog beter helpen of advies geven.
    Have fun and enjoy your collection

  7. #7

    Standaard

    Ik heb ook even een vraagje.

    Heb je met Plasma tv's een minimale kijkafstand nodig ?!
    (als je er te dicht opzit oogt het dan niet ietswat "vaag")

    Ik heb een leuke Plasma gezien bij onze elektroboer.
    Ik ben met mijn huidige tv zeker tevreden ( een Panasonic 32LZD85 ), maar een Plasma voor een leuk prijsje is verleidelijk.

    Het gaat om de : Panasonic TX-P42S20

    Is dit kwa beeld een vooruitgang tov mijn hudige tv ?!
    ( dan bedoel ik puur het beeld (kleur/contrast etc )

    Mijn kijkafstand is max. 2.70 meter.

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Radiant Bekijk bericht
    Ik heb ook even een vraagje.

    Heb je met Plasma tv's een minimale kijkafstand nodig ?!
    (als je er te dicht opzit oogt het dan niet ietswat "vaag")

    Ik heb een leuke Plasma gezien bij onze elektroboer.
    Ik ben met mijn huidige tv zeker tevreden ( een Panasonic 32LZD85 ), maar een Plasma voor een leuk prijsje is verleidelijk.

    Het gaat om de : Panasonic TX-P42S20

    Is dit kwa beeld een vooruitgang tov mijn hudige tv ?!
    ( dan bedoel ik puur het beeld (kleur/contrast etc )

    Mijn kijkafstand is max. 2.70 meter.
    Wat is te dicht?, je hebt idd afstanden waarbij het niet fijn TV kijken is, zowel te dichtbij als te veraf. Mooie kijkafstand bij de 42inch Full HD is zo tussen 1,5 en 2 meter om nog alle details goed te kunnen zien, op 2,7 meter zul je al wat details missen maar is het wel te doen. Maak je maar geen zorgen over te vaag bij een Full HD, tenminste als de bron goed is, van een wazige VHS tape zul je geen scherp beeld krijgen

    Denk dat je er zeker op vooruit gaat, maar de beste beoordeler ben je nog altijd zelf Zou mezelf verwennen en gaan voor die 10inch meer, dat wordt genieten.:toppie:

    BTW, geen kaarsje op tafel en lampjes voor het scherm, dat is irritant, die gaan zo lekker in beeld weerkaatsen.
    Have fun and enjoy your collection

  9. #9

    Standaard

    Ik game ook behoorlijk veel. Is dan het gevaar van inbranden niet groter met een plasma scherm ?! (bv met een km teller die de hele tijd op hetzelfde punt staat ).

  10. #10
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Ik game en Computer (en val dan soms in slaap) op mijn plasma. (funest zou je zeggen een pc scherm de hele nacht aan laten staan)
    Bij oudere schermen was dit weleens een probleem, maar die zijn nu nagenoeg verleden tijd.
    En als dat dan al niet het geval was, zitten er nog genoeg beveiligings features op die inbranden verhelpen.
    Bijv. een orbiter die het beeld min of meer onzichtbaar verschuift, white screens, energy features en veel meer.

    Ik zou me daar niet druk om maken.
    En een oude tv overnemen zou ik niet zo snel doen, zeker geen CRT in anno 2010
    Laatst aangepast door Claudio Santulli : 12-05-2010 om 00:15
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  11. #11

    Standaard

    mischien moet je plasma dan aan de muur hangen, en niet plat neer leggen claudio, dan kan je er ook niet op in slaap vallen
    LG OLED 77c8- MARANTZ SR8012-CM Stufe 1-Marantz MM8807 CM-APPLE TV4K-Zidoo uhd2000-HORIZON NEXT-AUDIOMAAT SOCET 9 Inlets-JL Audio F113 v2 -2x SONUS FABER VENERE 3.0-2x SONUS FABER SONETTO WALL 1xSONUS FABER SONETTO CENTER 2-2xKEF ci161-nas ds1512+-5x10TB-AUDIOQUEST HDMI/POWERCORD/OPTICAL en ETHERNET

  12. #12

    Standaard

    Ik kan de Panasonic 32LZD85 verkopen voor 300 euro. Dan hoef ik "maar" 399 bij te leggen voor een Panasonic TX-P42S20.

    Ik ben helaas nog niet helemaal overtuigd of ik kwalitatief echt vooruit ga met het beeld, en dan kom je op het internet ook nog zulke dingen tegen :
    Wel zou ik mee willen geven: heb je een spelcomputer (playstation, xbox, etc), en speel je veel op je tv? Koop dan een LCD, want spellen hebben vaak wel veel statische beeldonderdelen (bv. een kilometerteller die altijd in beeld staat bij race spelletjes, of zo), en dat kán bij vele uren spelen dus toch inbranden. Hoeft niet, maar het kán.

  13. #13
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Radiant Bekijk bericht
    Ik kan de Panasonic 32LZD85 verkopen voor 300 euro. Dan hoef ik "maar" 399 bij te leggen voor een Panasonic TX-P42S20.

    Ik ben helaas nog niet helemaal overtuigd of ik kwalitatief echt vooruit ga met het beeld, en dan kom je op het internet ook nog zulke dingen tegen :
    Waarschijnlijk een bericht van voor de oorlog, lees mijn previous post maar.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  14. #14
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door raymen Bekijk bericht
    mischien moet je plasma dan aan de muur hangen, en niet plat neer leggen claudio, dan kan je er ook niet op in slaap vallen
    Maar hij is zo lekker warm.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  15. #15

    Standaard

    @Claudio
    Nu je het zegt..... begin 2007 volgens mij.

  16. #16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Radiant Bekijk bericht
    Ik kan de Panasonic 32LZD85 verkopen voor 300 euro. Dan hoef ik "maar" 399 bij te leggen voor een Panasonic TX-P42S20.

    Ik ben helaas nog niet helemaal overtuigd of ik kwalitatief echt vooruit ga met het beeld, en dan kom je op het internet ook nog zulke dingen tegen :
    Zo, 300 euro er voor vangen, dat lijkt mij niet gek, al is de TX-P42S20 al voor begin 600 euro te koop.
    http://www.foka.nl/site/panasonic-tx...d-p-19346.html

    Denk dat je erop vooruit gaat, maar het beste is om dat zelf te gaan bekijken
    Have fun and enjoy your collection

  17. #17

    Standaard

    Thanks voor de tip. Ik zag hem hier redelijk in de buurt voor 669. (Rotterdam is ietswat ver). Denk dat ik hem eerst maar eens ga bekijken voordat ik de bekende knoop ga door hakken.

  18. #18

    Standaard

    Ik heb hem vandaag bekeken. Wat me opviel is dat Plasma's eigenlijk helemaal niet zo warm worden. ( had ik verwacht ). Verder zijn de kleuren / is het beeld veel realistischer dan een lcd. Stond er versteld van. Inbranden is verleden tijd zei de verkoper nog. Kortom, hij viel me niet tegen.

  19. #19
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Showroom shine zegt niet alles in zo'n winkel, dat is een feit, maar toch geeft het wel enige indruk van wat je mag verwachten.

    En ik zou, los van zijn nuttige input, me nooit teveel vastpinnen aan de argumenten van een verkoper...

    Kanttekening.
    Inbranden behoort zo goed als tot de verleden tijd, dat heb ik zelf ook al eerder aangegeven, maar echte garanties worden er niet gegeven.
    Er staat nog altijd een waarschuwing in de manual betreffende het inbranden.

    Overigens wordt de mijne naar verloop toch wel redelijk warm.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  20. #20

    Standaard

    Heb de manual even online bekeken en daar staat dat logo's van zenders ook slecht kunnen zijn. Maar als dat zo is kun je bijna geen enkele zender kijken. Hebben jullie weleens nadelige gevolgen gehad hiermee ?!

    Verder....een plasma "moet" je inspelen van wat ik zo links en rechts lees. ( 100 á 200 uur ). Maakt het dan nog uit welk materiaal je daarvoor gebruikt ?!

  21. #21

    Standaard

    Die waarschuwingen plaatsen ze zelfs nog bij LCD, lafaards die fabrikanten, maar dat komt dat wij ook alles het liefst gratis willen.
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  22. #22

    Standaard

    Oh..dus als ik 3 uur naar Nederland 1 zit te kijken kan dat geen kwaad met het logo ?! Voor het inspelen maakt het zeker niet uit of je daar nu blu-ray/dvd of digitale televisie voor gebruikt zeker ?!

  23. #23
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Nee maak je niet druk.
    Ik gaf al aan dat mijn pc of games incl.hud urenlang aanstaat.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  24. #24

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Radiant Bekijk bericht
    Heb de manual even online bekeken en daar staat dat logo's van zenders ook slecht kunnen zijn. Maar als dat zo is kun je bijna geen enkele zender kijken. Hebben jullie weleens nadelige gevolgen gehad hiermee ?!

    Verder....een plasma "moet" je inspelen van wat ik zo links en rechts lees. ( 100 á 200 uur ). Maakt het dan nog uit welk materiaal je daarvoor gebruikt ?!
    Bijvoorbeeld niet 10 films in het formaat 240:1/235:1 achter elkaar bekijken, maar ook eens afwissen met een 1.78:1/1.85:1 film
    Have fun and enjoy your collection

  25. #25

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Bekijk bericht
    Nee maak je niet druk.
    Ik gaf al aan dat mijn pc of games incl.hud urenlang aanstaat.
    Tja....dat is imo het nadeel van de naam "plasma". Dat is toen der tijd met veel mankementjes op de markt gekomen, en nu alles goed lijkt denkt men er nog veel aan terug. Tegenwoordig zullen er wel zulke technieken inzitten die het 99% tegen moeten gaan lijkt mij. Maar goed, je hebt me verder alles goed duidelijk gemaakt.

Pagina 1 van 4 1234 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •