Pagina 4 van 4 EersteEerste 1234
De resultaten 76 tot 91 van 91 worden weergegeven.
  1. #76

    Standaard

    4 HDMI, dat dacht ik ook inderdaad ... Maar wat het scherm betreft :

    'k Ben na mijn werk gestopt aan de plaatselijke electro-zaak ... geloof het of niet, maar daar staat de Samsung PS50C550 FullHD Plasma in de uitvoering uit de link! De verkoper wist me te zeggen dat dat wel degelijk de PS50C550 is, mét die rode rand onderaan, de afbeelding op de site van Samsung zou absoluut niet kloppen ... wie kan dat verklaren !? *slaat hand op voorhoofd*

    Ook bij de concurrentie (amper 4 panden verderop) hangt het plakje "PS50C550" te pronken bij een toestel met rode rand. (zoals in mijn link)

  2. #77

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Esteban Bekijk bericht
    4 HDMI, dat dacht ik ook inderdaad ... Maar wat het scherm betreft :

    'k Ben na mijn werk gestopt aan de plaatselijke electro-zaak ... geloof het of niet, maar daar staat de Samsung PS50C550 FullHD Plasma in de uitvoering uit de link! De verkoper wist me te zeggen dat dat wel degelijk de PS50C550 is, mét die rode rand onderaan, de afbeelding op de site van Samsung zou absoluut niet kloppen ... wie kan dat verklaren !? *slaat hand op voorhoofd*

    Ook bij de concurrentie (amper 4 panden verderop) hangt het plakje "PS50C550" te pronken bij een toestel met rode rand. (zoals in mijn link)
    Heb zelf een B650 LCd, deze is zwart, er zijn indelfde 650 serie ook rode en er zijn modellen met een rechte lijst en met een gebogen lijst, bij de LCD wordt het dan iets van 651, 654 653 etc etc, maar technisch zijn ze allen gelijk.

    Bij Samsung zit een stickertje aan de zijkant van het scherm, daar staat het modelnummer op, samen serienummer en nog wat info, neem een bril mee als je moeite hebt met kleine lettertjes, maar op dat stickertje kun je de juiste modelnaam aflezen

    Mooi rood is ook niet lelijk
    Have fun and enjoy your collection

  3. #78

    Standaard

    Ondertussen is het misverstand opgelost. Zowel op de sites als in (beide) winkels klopt de informatie niet. Meer nog, in de winkels kloppen de helft van de kaartjes niet met de toestellen die er bij staan.

    Ondertussen ook het beeld (de Samsung dus) staan bekijken in alle twee de winkels en zwaar aan't twijfelen geslaan. Het kon me niet bekoren, zwaar integendeel zelfs. Ondertussen ook bij een familielid geweest die de Viera Panasonic (aangeprezen) heeft staan met digitale TV, verbonden met HDMI-kabel, beeld leek nergens op.

    Het zal een impulsieve aankoop worden begin juli, want ik ben het afwegen en vergelijken nu wel een beetje beu. Of laten we het houden bij : Moe van de teleurstellingen die alleen maar meer twijfel zaaien.

  4. #79
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Weet je, het blijft gewoon lastig een scherm te beoordelen.
    Elk scherm staat wel anders ingesteld, en vaak over heel veel schijven.
    En de keuze wordt er niet minder op. Denk dat ze bij Samsung zelf de tel inmiddels zijn kwijtgeraakt.

    Maar als we de specs even buiten beschouwing laten, een voordeel is er.
    'What you see is what you get". Dus het is niet eenvoudiger dan het mooiste beeld binnen het budget kiezen. Op het moment dat je niet meer kunt bepalen wat jij het mooiste beeld vindt, maak het eigenlijk ook niet echt meer uit of je dat dan ook heb.

    Dus niet impulsief maar uiteindelijk gewoon de bijl erin.
    Succes
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  5. #80

    Standaard

    Na de reacties op dit en (vanzelfsprekend) vele op andere fora aandachtig gelezen te hebben, ben ik in staat om de fabeltjes en verkoopspraatjes die technisch eigenlijk niets voorstellen van de realiteit te onderscheiden.
    Oorspronkelijk stond mijn hoofd op de volgende combinatie:

    Samsung

    TV : Samsung PS50C550 FullHD Plasma (misschien zelfs de PS50C6500, maar hier niet vlot leverbaar)
    BR : Samsung BD-C5500 BluRay-speler

    Minpunten : Plasma schijnt niet de specialiteit van Samsung te zijn, het beeld zou effectief merkbaar minder kwalitatief (vooral zwartdiepte) zijn dan pakweg Panasonic.

    Pluspunten : Knap design, het oog wil ook wat, zeker voor dat bedrag. Hoewel nog steeds prijzig, minder duur.

    Wanneer ik echter de talloze meningen naast elkaar liggen blijkt de beste optie op álle gebieden nog steeds deze te zijn :

    Panasonic

    TV : Panasonic TX-P50G20 Full HD NeoPDP tv (Plasma)
    BR : Panasonic DMP-BD65 Blu-ray-speler

    Pluspunten : De technologie van het blijkbaar superieure Pioneer, dit zou de ultieme Plasma zijn wat het beeld betreft.
    Minpunten : Het design kreeg weinig aandacht. Ziet er nogal goedkoop uit, zeker niet voor de prijs die daar tegenover staat. En het aantal neer te leggen Eurootjes is niet van de poes.

    ...

    Dus ik enthousiast naar verscheidene winkels om eens een kijkje te gaan nemen. Maar de twijfel is alleen maar groter geworden.

    Winkel 1 :
    Een hele muur vol (al dan niet Plasma) schermen van klein naar groot, verscheidene merken onder elkaar. Daarop de (gedeelde) BR van Toy Story 2. Knap! Groot was echter mijn verbazing toen twee andere plasma-schermen een vloeiender beeld gaven dan de Panasonic die zo geprezen werd. De Panasonic leek steeds 1 tiende van een seconde te schokken. De instellingen? Could be.

    Winkel 2 :
    6 verschillende (50") schermen op een muur met de (gedeelde) BR van Star Trek. Impressive! "En voor dát scherm wil je zoveel geld neertellen!? Al de andere plasma's zijn scherper." Klonk het bij m'n gezel. Alweer tot m'n grote verbazing was die opmerking geheel terecht. Zowel de Phillips als de Samsung waren scherper, de Panasonic was hééééél lichtjes waziger. De instellingen? Could be. De kleinere versie (panasonic G20) stond er eveneens, daarop aangesloten een (niet gedeelde) Decoder, op een HD-zender mét HDMI-kabel. Dat beeld was niet echt overtuigend, moet ik zeggen, integendeel. De instellingen? Could be.

    Winkel 3 :
    Een muur met 4 pronkers, de Panasonic werkte niet. Commentaar van de winkelier : "We hebben problemen met die flat-screen, hij moet vervangen worden." Tjah ...


    Hoe kan je nu een wel overwogen keuze maken !? Je weet nooit of te nimmer dat 'what you see is what you get' is. En de geprezen Panasonic liet het (toevallig?) keer na keer afweten. Ik moet me nu blindelings baseren op andermans meningen. Zou de Samsung nu écht merkbaar minder kwalitatief zijn dan Panasonic? Met die vraag blijf ik voorlopig toch wel zitten. Het scheelt toch minstens 500 €. Een bezoekje aan de speciaalzaak heeft alles behalve duidelijkheid gebracht.

    Ik weet het hoor, ik val in herhaling. Maar de hamvraag blijft nu toch wel : Kán Panasonic het (ondertussen) dubbele van de Samsung-prijs écht verantwoorden adhv (enkel in reviews te constateren) optimale zwartwaarde en natuurlijke kleuren?

    Nuja, het tweede weekend van Juli zal de beslissing moeten vallen.

  6. #81

    Standaard

    Ik zou zeggen op basis van je winkel bezoeken, koop de Samsung en doe iets leuks van het geld dat je hebt bespaard. In geval van twijfel niet doen dus.
    Heb je geld zat en maakt je die extra euro's niet uit dan zou ik in een winkel beide toestellen naast elkaar werkend willen zien met dezelfde hd bron. De manier om je twijfel weg te nemen. Als je dan nog de Samsung beter vind, de reviews negeren. Jij moet het mooi vinden, niet iemand anders...
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  7. #82
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Ondanks dat ik zeker weet dat er weldegelijk verschil is in het voordeel van de Pana, is het precies wat Albert zegt. Lekker belangrijk allemaal, het gaat erom wat jij mooi vindt, en niet de opgelegde mening van anderen. Maar de meningen zijn natuurlijk niet voor niets zo..., echter wie ziet dat als er een enkel scherm bij je thuis hangt.

    Wat dat betreft zijn er geen echte slechte schermen meer.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  8. #83

    Standaard

    Dan ga ik maar eens op zoek naar een winkel waar ze dat willen doen. De Samsung én de Panasonic elk apart op dezelfde bron zetten. Zodat ik eindelijk vergelijken kan. In de winkels waar ik was zullen ze die moeite zeker niet doen, ketens, weetjewel.

  9. #84

    Standaard

    Een goede leidraad voor de serieuze koper =
    Zoek en vergelijk testen van testteams (america engeland duitsland enz, enz. niet kieskeurig enz met consumentencommentaren)
    Zoek een serieuze zaak die beide modellen op voorraad heeft(niet mediamarkt bcc enz enz ketens)
    Mijn mening heb niet diep gezocht die samsung die je aangeeft is toch uit een oudere serie? indien ja lijkt het me stug dat hij beter is als een tv uit het jaar 2010 maar wie ben ik
    Blu rays: http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/johnsmeets
    Hometheater:
    SONY LED TV 55 HX850, Receiver Yamaha RX-V663, Sony BDPS790B Blu-ray Speler, Sony hd recorder RDR-HX750. UPC hdtv dvr Horizon Speakers: Teufel Theather 3 Hybride 7.2 (2 intergraded subwoofers 2 rear 2 surround 2 front 1 center) cables monster

    Te koop sony 40 inch tv d3500 receiver yamaha rx v663 Pana BD50 blu ray speler afhaalprijs 300 euri(wegens overcompleet lokatie apeldoorn

  10. #85

    Standaard

    Ik kan je visie best begrijpen, maar als puntje bij paaltje komt : Testen zijn woorden. Meningen lezen op fora, relevante sites en testsites en (ondertussen) 4 winkels bezoeken om het visueel uit te vissen. Eerlijk gezegd zie ik niet in hoe ik zélf nog dieper kan gaan zoeken ...

    Die Plasma(s) van Samsung PS50C6500 en PS50C50 vallen in de 2010-2011 lijn, de B valt in de 2009-2010 lijn. Dat is althans wat ik in dit topic heb gelezen.

    Het énige dat ik tot nu toe in de serieuze zaak ondervonden heb, is dat ze tot 250 € (zonder meerdere service) duurder staan en ze daar ook niet méér kunnen geven dan een woord. Net als een keten gaan ze hun huismerk naar voor schuiven (in dit geval énkel Panasonic, Sharp, Marantz en Akai) Een toestel kunnen aanschouwen waarbij ze daadwerkelijk andere bronnen gaan aansluiten, daar nemen ze heus de tijd niet voor. Uit ondervinding. Dát is net wat me zo begint te vervelen aan heel deze zaak.
    Laatst aangepast door Esteban : 22-06-2010 om 21:26

  11. #86
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Je moet er wel een beetje plezier in hebben, anders kan je het maar beter niet doen...
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  12. #87

    Standaard

    Ik ga véél plezier hebben eens ik de centjes neergeteld heb voro het toestel ... Alleen maken ze de zoektocht wel érg moeilijk.

    Ondanks de gewaardeerde reacties hier, btw.

  13. #88

    Standaard

    Ach joh... De weg naar verlichting is ook een lange, maar zodra je eenmaal verlicht bent weet je dat het het allemaal waard is...
    SONY kdl37w5500|SONY str-da 2400es|SONY ps3 slim 250gb|KEF 2005.3|WD TVlive|Apple TV 2 (jailbreak)|ASUS TF101|Synology DS411j|

    If you suck at making proper movies, make 3d movies!

  14. #89

    Standaard

    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  15. #90

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Esteban Bekijk bericht
    Ik ga véél plezier hebben eens ik de centjes neergeteld heb voro het toestel ... Alleen maken ze de zoektocht wel érg moeilijk.

    Ondanks de gewaardeerde reacties hier, btw.
    Op piek tijden zal een winkel het niet waarderen als je de boel "overhoop wilt laten gooien" , zelf werk ik in een zeer wisselend rooster en kan zodoende doordeweeks op m'n gemak shoppen...... en als het rustig is kunnen/willen de winkels best wel wat voor je doen, je moet er misschien eens vrij voor nemen als je niet zo'n heerlijk rommelig rooster hebt als ik, maar dan kom je wel wat gewaar
    Have fun and enjoy your collection

  16. #91
    Glorious Member
    Registratie datum
    May 2009
    Woonplaats
    The Future's So Bright, I Gotta Wear Shades

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcellow Bekijk bericht
    Ach joh... De weg naar verlichting is ook een lange, maar zodra je eenmaal verlicht bent weet je dat het het allemaal waard is...
    Nee dan heb je gewoon genoten van een blikseminslag, en kan je je eigen elektriciteit
    opwekken
    Panasonic PX-P65VT60E | Marantz AV7005 | Marantz MM7055 | Marantz MM7025 | Oppo BDP-93 met Pro V2 Mod | Apple TV 4K | Focal Chorus 826V | 800CC | 806V | SR 800 V | BK XXLS 400FF


Pagina 4 van 4 EersteEerste 1234

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •