Pagina 2 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
De resultaten 26 tot 50 van 91 worden weergegeven.
  1. #26
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Eén nadeel, plasma is zo goed als uitontwikkeld, LCD nog lang niet.
    En dan zullen de voordelen van LCD de overhand nemen.

    Maar goed, we leven vandaag, en daar gaat het nu om.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  2. #27

    Standaard

    Je kan het ook als voordeel zien. Dan hebben ze de max. bereikt met Plasma.

  3. #28

    Standaard

    Als je zo'n tv hebt opgehaald in de winkel en je komt thuis, moet ie dan eerst 1 uur wennen, of kan je hem gewoon meteen aanzetten ?!

  4. #29
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Een plasma mag officieel alléén rechtop vervoerd worden, geloof ik.
    Daarna kan je hem gewoon aanzetten.


    Eer je hem echt kunt afstellen moet hij minstens een uur hebben aangestaan.
    Meestal is hij pas na 200 brand uren op zijn best.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  5. #30

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Bekijk bericht
    Een plasma mag officieel alléén rechtop vervoerd worden, geloof ik.
    Daarna kan je hem gewoon aanzetten.


    Eer je hem echt kunt afstellen moet hij minstens een uur hebben aangestaan.
    Meestal is hij pas na 200 brand uren op zijn best.
    Schijnt bij navraag die ik bij meerdere bedrijven heb gedaan alleen voor de veiligheid van glasbreuk te zijn.

    Bij normaal vervoer (niet met 120 over een drempel) is het geen probleem.
    Heb de 50" van m'n ouders in een stationwagon vervoert en alle pixels zaten nog op hun plek, en het glas was ook heel

    Roger.
    Onze site : www.BillyGates.nl

    LG 50PV350 | Onkyo TX-SR806B | Denon DVD/SACD 1930 | A.C. RYAN PLAYON HD mini | Cisco 8455 DVB HD PVR |
    JBL Northridge E100 | JBL Northridge EC35 | JBL Northridge E80

  6. #31
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Roger Weerts Bekijk bericht
    Schijnt bij navraag die ik bij meerdere bedrijven heb gedaan alleen voor de veiligheid van glasbreuk te zijn.

    Bij normaal vervoer (niet met 120 over een drempel) is het geen probleem.
    Heb de 50" van m'n ouders in een stationwagon vervoert en alle pixels zaten nog op hun plek, en het glas was ook heel

    Roger.
    Heb ik ook een keer moeten doen met mijn vorige 60.
    Dat blijft toch altijd een heel spannend moment.
    Was pas weer gerust, toen hij weer veilig aan de muur hing.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  7. #32

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Radiant Bekijk bericht
    Als je zo'n tv hebt opgehaald in de winkel en je komt thuis, moet ie dan eerst 1 uur wennen, of kan je hem gewoon meteen aanzetten ?!
    Als ie steenkoud en een beetje vochtig is en hij komt in een warme omgeving en hij begint te "zweten" dan zou ik even wachten totdat hij een beetje opdroogt.
    Have fun and enjoy your collection

  8. #33

    Standaard

    een beetje vent doet dit inderdaad...
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  9. #34

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Bekijk bericht
    Eén nadeel, plasma is zo goed als uitontwikkeld, LCD nog lang niet.
    En dan zullen de voordelen van LCD de overhand nemen.
    Ik zit ook met zware twijfels tussen LCD en Plasma, ben na alle reacties geneigd om voor Plasma te gaan. Maar naar aanleiding van die quote ... in welke zin dan? Dat LCD na verloop van tijd de Plasma zal voorbij steken qua beeldkwaliteit enz?

  10. #35
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Laat ik voorop stellen, ik ben tot nog toe een plasmaman.
    Gewoon omdat dit het mooiste beeld geeft, van welke hoek je er ook naar kijkt.
    Koop je nu een plasma, dan koop je een topper!
    Maar los van dat.

    Ik had eigenlijk moeten zeggen de voordelen van LED of evt. OLED

    LED is zuiniger.
    LED komt eindelijk in de buurt van zwart zonder consessies..
    LED wordt steeds natuurlijker.
    LED is véél platter.
    LED wordt groter én groter én...
    LED wordt mischien wel groter en breder.
    LED kan je steeds schuiner bekijken.
    LED staat zeker niet stil, en dat is een understatement.

    En dat tegenover Pioneer die geen plasma meer maakt.
    Met alle respect voor Panasonic....

    De ontwikkelingen van LED heeft zelfs de doorontwikkeling van OLED op een zijspoor gezet. Plasma houdt een voorsprong en mijn KURO blijft fenomenaal. Echter verwacht ik niet dat mijn volgende weer een plasma is.
    Tenzij ik om onvoorziene redenen nu een nieuwe moet kopen. (zie woonplaatst)

    Maar laat nou net een gab van mij een nieuwe Samsung 46" 3D LED hebben gekocht. Die ga ik morgen dus effe helpen..., effe extra kritisch kijken.

    Wie weet wat dan mijn standpunt is.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  11. #36

    Standaard

    Let us know, want ik ga sowiezo voor LCD Samsung indien 't geen Plasma zal worden. (té prijzig voor mijn budget)

  12. #37
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Nou ik ben effe geweest.

    Eerste indruk, Het is idd een stuk beter geworden die LED, maar nog zeker geen plasma. Ik blijf merken dat ik naar een LCD kijk. Hij was natuurlijk nog niet goed ingesteld, waardoor het beeld een beetje vertekent, maar dan nog.... Zwart is nog niet echt op het niveau van de Kuro. Je hebt wel diverse instellingen daarvoor, maar altijd met consessies in detail. Het is zeker niet slecht, het is gewoon een heel mooi toestel, echt vele malen beter dan de LCD schermen die ik heb van Samsung. Ze mogen van mij nog wel even doorontwikkelen. Dit was zo'n dure LED 3D TV van Samsung, dus daar mag je wat van verwachten qua kwaliteit. Het is toch één van de paradeplaatjes. Misschien had ik iets meer verwacht. Opvallend is wel dat je zo'n tv pas echt kan beoordelen als hij bij iemand in de kamer staat of hangt.

    Kanttekening is dat hij en nog geen BD speler heeft, en nog geen 3D bril, en daar begrijp ik niks dus van. Via een online aktie kan je er wel één opgestuurd krijgen. Maar hoe krijg je het voor elkaar een 3D TV te hebben, en er niks mee te kunnen... Enfin dat heb ik dus nog allemaal niet kunnen testen. Maar vaak zegt de zwakste schakel (Analoog tv) meer over de tekortkomingen van beeld dan een foutloze High Def. En 3D is hier toch niet on topic. De X-box zag er uiteraard wel strak uit, maar wederom toch niet zo mooi als de Kuro.

    De verloop stekkertjes om aansluitingen te maken, vond ik toch wat minder. Haalt het nut van een kwaliteitskabel een beetje weg. Maar de LED is wel extreem plat en ligt vlak tegen de muur...., en ziet er nog goed uit ook. Maar als men mij nu vraagt wat ik op dit moment het beste beeld vindt geven, is het antwoord toch echt overduidelijk plasma. En dan hou ik rekening met het feit dat je misschien even moet wennen aan LED, en dat een vergelijk met de Kuro enigzins mankt gaat.

    Ik hoop voorlopig dus dat mijn Kuro het nog een paar jaar vol houdt...
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  13. #38

    Standaard

    Ik had het beeld vandaag heel even stilstaan van mijn tv (Panasonic plasma/42 inch) , en zat er op 10 cm vandaan, en zag één dode pixel. Op 30 cm zag je hem al niet meer en van een afstand heb je er helemaal geen last van. (ook niet met bewegende beelden/lichte achtergrond )

    Wat moet je in zo'n geval doen ?!
    Ik stoor me er niet aan. Want je ziet hem alleen als je er met de neus op zit, maar goed, kan dat kwaad in de toekomst ?!

  14. #39
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Meestal kán je er niks aan doen.
    Pixelpolicy schrijft voor dat zoveel procent uitval veroorloofd is.
    Maar je kan het altijd proberen, alleen ben je afhankelijk van hun welwillendheid.

    Ik zou voor de zekerheid eens op hun website of manual zoeken naar de pixelpolicy, misschien is dat inmiddels veranderd.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  15. #40

    Standaard

    Ik ben verder super tevreden over mijn nieuwe aanwinst ! Beeld is onwijs mooi. Het was dat ik toevallig bij de blu-ray speler moest zijn om een schijf te verwisselen. Anders was het me nieteens opgevallen.

    Op de site staat dit:
    Uw televisie wordt standaard geleverd met 2 jaar volledige garantie en een 100% Panasonic Pixel Policy.
    De winkel waar ik hem heb gekocht staat niet in hun lijstje. Maar goed, het is imo ook geen ramp. Wat ik al aangaf, met film/tv/gamen valt het me niet op.(ook al weet ik waar het puntje ongeveer zit).

  16. #41

    Standaard

    lekker reviewtje claudio.

    heb zaterdag in de saturn wat rond gelopen, en wat vergeleken.

    Het haalt het gewoon nog net niet,met wat je met een pioneer bereikt.

    raar , want de kuro is toch al weer 2-3 jaar oud

    Goed spul dus wat ze (toen)maakte

    Mvrg,
    Raymen
    LG OLED 77c8- MARANTZ SR8012-CM Stufe 1-Marantz MM8807 CM-APPLE TV4K-Zidoo uhd2000-HORIZON NEXT-AUDIOMAAT SOCET 9 Inlets-JL Audio F113 v2 -2x SONUS FABER VENERE 3.0-2x SONUS FABER SONETTO WALL 1xSONUS FABER SONETTO CENTER 2-2xKEF ci161-nas ds1512+-5x10TB-AUDIOQUEST HDMI/POWERCORD/OPTICAL en ETHERNET

  17. #42

    Standaard

    Het heeft geen zin om een nieuw topic omtrent hetzelfde onderwerp te starten, dus vraag ik hier maar door.

    Ik had eigenlijk een scherm van 42" op 't oog, mijn kijkafstand is namelijk ongeveer 2,5 meter. Helaas blijken die niet zo talrijk, 50" lijkt me dan té groot, die indruk heb ik althans wanneer ik op die afstand voor een scherm van die grootte sta in de winkel. Er bestaan kleinere schermen, maar die resoluties zijn niet optimaal en enkele specificaties doen toch een mindere uitgave vermoeden.

    En wat is nu het eigenlijk het verschil tussen 100 Hrtz en 600 Hrtz, is het de (vaak duidelijke) meerprijs waard?

    Ik lees her en der steeds over Kuro, deze zijn echter niet meer nieuw te verkrijgen. Wat is dan het gelijkwaardige alternatief? En wat met een Plasma van Samsung? (met al die 'Series') Iemand ervaring daarmee, staat dat eveneens garant voor een zo natuurlijk mogelijk kleurenspel en fantastisch zwarte tinten?

    Waar moet ik overigens absoluut op letten (specificaties) bij de aanschaf om er het maximale uit te halen?

    Dit topic is toch wel handig, want eerlijk gezegd krijg je in de speciaalzaak meestal een verveelde en weinig verduidelijkende uitleg. Laat staan dat ze het zelf altijd weten.

  18. #43

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Bekijk bericht
    Nou ik ben effe geweest.

    Eerste indruk, Het is idd een stuk beter geworden die LED, maar nog zeker geen plasma. Ik blijf merken dat ik naar een LCD kijk. Hij was natuurlijk nog niet goed ingesteld, waardoor het beeld een beetje vertekent, maar dan nog.... Zwart is nog niet echt op het niveau van de Kuro. Je hebt wel diverse instellingen daarvoor, maar altijd met consessies in detail. Het is zeker niet slecht, het is gewoon een heel mooi toestel, echt vele malen beter dan de LCD schermen die ik heb van Samsung. Ze mogen van mij nog wel even doorontwikkelen. Dit was zo'n dure LED 3D TV van Samsung, dus daar mag je wat van verwachten qua kwaliteit. Het is toch één van de paradeplaatjes. Misschien had ik iets meer verwacht. Opvallend is wel dat je zo'n tv pas echt kan beoordelen als hij bij iemand in de kamer staat of hangt.

    Kanttekening is dat hij en nog geen BD speler heeft, en nog geen 3D bril, en daar begrijp ik niks dus van. Via een online aktie kan je er wel één opgestuurd krijgen. Maar hoe krijg je het voor elkaar een 3D TV te hebben, en er niks mee te kunnen... Enfin dat heb ik dus nog allemaal niet kunnen testen. Maar vaak zegt de zwakste schakel (Analoog tv) meer over de tekortkomingen van beeld dan een foutloze High Def. En 3D is hier toch niet on topic. De X-box zag er uiteraard wel strak uit, maar wederom toch niet zo mooi als de Kuro.

    De verloop stekkertjes om aansluitingen te maken, vond ik toch wat minder. Haalt het nut van een kwaliteitskabel een beetje weg. Maar de LED is wel extreem plat en ligt vlak tegen de muur...., en ziet er nog goed uit ook. Maar als men mij nu vraagt wat ik op dit moment het beste beeld vindt geven, is het antwoord toch echt overduidelijk plasma. En dan hou ik rekening met het feit dat je misschien even moet wennen aan LED, en dat een vergelijk met de Kuro enigzins mankt gaat.

    Ik hoop voorlopig dus dat mijn Kuro het nog een paar jaar vol houdt...
    Interessant Claudio dat je over een paar jaar op een LED overgaat...
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  19. #44
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Ja als er zometeen één 21:1 SuperLED van 2 meter breed komt, ga ik sterk twijfelen. Maar wat niet is kan ik ook niet wensen, dus mijn gemoedstoestand is vooralsnog veilig...
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  20. #45

    Standaard

    Die twee meter of meer is er al maar ik begrijp dat je niet je hele kamer tot een Gothic bolwerkje wil ombouwen....
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  21. #46
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Esteban Bekijk bericht
    Het heeft geen zin om een nieuw topic omtrent hetzelfde onderwerp te starten, dus vraag ik hier maar door.

    Ik had eigenlijk een scherm van 42" op 't oog, mijn kijkafstand is namelijk ongeveer 2,5 meter. Helaas blijken die niet zo talrijk, 50" lijkt me dan té groot, die indruk heb ik althans wanneer ik op die afstand voor een scherm van die grootte sta in de winkel. Er bestaan kleinere schermen, maar die resoluties zijn niet optimaal en enkele specificaties doen toch een mindere uitgave vermoeden.

    En wat is nu het eigenlijk het verschil tussen 100 Hrtz en 600 Hrtz, is het de (vaak duidelijke) meerprijs waard?

    Ik lees her en der steeds over Kuro, deze zijn echter niet meer nieuw te verkrijgen. Wat is dan het gelijkwaardige alternatief? En wat met een Plasma van Samsung? (met al die 'Series') Iemand ervaring daarmee, staat dat eveneens garant voor een zo natuurlijk mogelijk kleurenspel en fantastisch zwarte tinten?

    Waar moet ik overigens absoluut op letten (specificaties) bij de aanschaf om er het maximale uit te halen?

    Dit topic is toch wel handig, want eerlijk gezegd krijg je in de speciaalzaak meestal een verveelde en weinig verduidelijkende uitleg. Laat staan dat ze het zelf altijd weten.
    Grote moet je niet aan mij vragen, ik vindt 60" nog te klein. Daar hoef je dus geen zinnig antwoord op te verwachten Eén advies, in de winkel is alles anders, en dat kan positief of negatief uitvallen. Maar een groot scherm is alleen maar beter, zeker bij 2.35:1 BD's, en meestal is het een kwestie van moeders de vrouw overtuigen. De plasma's van Samsung zijn niet hun sterkste punt, plus dat panasonic de KURO techniek heeft overgenomen van Pioneer. Denk ik aan Plasma dan denk ik aan Pana, Hoewel LG ook een plasma pioneer en ontwikkelaar is, en soms wat scherper geprijst.

    Echter ongeacht welk type en welk merk je ook koopt, echt slechte schermen zijn er niet meer, tenzij je voor een B merk gaat.

    Waar moet je op letten?
    Allereerst vind je zelf het beeld mooi, what you see is what you get...
    Bedenkt dat elk scherm op showroom shine staat, je zal thuis dus altijd het scherm moeten afstellen naar de enigzins normale waarden. Zie je definitie en details in het zwart. met andere woorden is die donkere achtergrond een donkere egale waas, of zie je verschillen in zwartwaardes. Hou ook rekening dat het beeld in die winkels over vele verdeelpunten gaat, dat kan ook verschil in kwaliteit geven, terwijl dat niet zo hoeft te zijn. 200 tot 600hrz klinkt heel leuk, en is bedoelt om een vloeiendere weergave te simuleren. Maar de stelregel is juist om alle beeldverbeteraars die een scherm biedt uit te zetten. het wekt de illusie van beter beeld maar geeft het dus nooit. Denk aan DNR, MPEG DNR, Dynamic, Auto contrast enz enz. Het is gewoon allemaal marketing om hun scherm eruit te laten springen. Vroeger kon men alleen pronken met helderheid en contrast ratio's. Nu bedenken ze features waar je bij staat. :veryfunny:

    Wat betreft verkopers, ik doe er wat wat lacherig over, maar je kan ze niet allemaal over één kam scheren. Het zijn net mensen. de één is beter dan de andere. meestal zeg ik van ga naar een echte speciaalzaak waar men wat meer verstand van zaken heeft, en koop hem dan ergens anders waar de prijs scherp is. Laat je iig geval niet sturen naar een bepaald merk omdat men deze enigzins pushed, daar kunnen achterliggend redenen voor zijn. Zeg dat gewoon.

    Voor de rest is het gewoon een keer de knoop doorhakken. Thuis zie je maar één scherm en die is in vergelijk wat je nu heb altijd een flinke vooruitgang. Het is allemaal relatief.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  22. #47

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Bekijk bericht
    De plasma's van Samsung zijn niet hun sterkste punt, plus dat panasonic de KURO techniek heeft overgenomen van Pioneer. Denk ik aan Plasma dan denk ik aan Pana, Hoewel LG ook een plasma pioneer en ontwikkelaar is, en soms wat scherper geprijst.
    Dus met andere woorden : De Samsung (PS50B530 had ik op 't oog wegens interessant gespotte prijs) staat niet stevig in zijn schoenen en moet daadwerkelijk merkbaar onderdoen voor een Pioneer?

    Zie je definitie en details in het zwart. met andere woorden is die donkere achtergrond een donkere egale waas, of zie je verschillen in zwartwaardes. ... 200 tot 600hrz klinkt heel leuk, en is bedoelt om een vloeiendere weergave te simuleren. Maar de stelregel is juist om alle beeldverbeteraars die een scherm biedt uit te zetten. het wekt de illusie van beter beeld maar geeft het dus nooit. Denk aan DNR, MPEG DNR, Dynamic, Auto contrast enz enz. Het is gewoon allemaal marketing om hun scherm eruit te laten springen. Vroeger kon men alleen pronken met helderheid en contrast ratio's. Nu bedenken ze features waar je bij staat. :veryfunny:
    Maar die ZW/W-verschillen kan ik in de winkel dus evengoed niet zien zoals ze bij me thuis zullen zijn, gezien de verkregen uitleg. Dat van die Hz begrijp ik niet zo goed. Mijn Plasma-TV zal moeten dienen voor BluRay, Xbox360 en Digitale TV. Heeft die meer of mindere Hz daar dan een positieve invloed op? Of begrijp ik 't juist wanneer ik stel dat ik dus beter af ben met de simpele 100 Hz? Want de term Hz is een klucht, right?

    Voor de rest is het gewoon een keer de knoop doorhakken. Thuis zie je maar één scherm en die is in vergelijk wat je nu heb altijd een flinke vooruitgang. Het is allemaal relatief.
    Ik kap knopen nooit ondoordacht door. Dat komt, zo leert de ervaring, zelden goed. Vandaar mijn wik- en weeggedrag.

    Alvast bedankt voor je visie.

    Ter info : Ik heb me ook een beetje laten leiden door dit artikel :
    http://www.elektrozine.be/ez/artikel...php?artid=2650
    Laatst aangepast door Esteban : 21-05-2010 om 22:58

  23. #48
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Esteban Bekijk bericht
    Dus met andere woorden : De Samsung (PS50B530 had ik op 't oog wegens interessant gespotte prijs) staat niet stevig in zijn schoenen en moet daadwerkelijk merkbaar onderdoen voor een Pioneer?
    Als je net zo gaat miereneuken als ik dan niet , maar dat neemt niet weg dat het wel een hele mooie tv is, Het is dat deze Kuro echt een extreem mooi beeld geeft, maar mijn vorige plasma modellen kunnen echter niet tippen aan de LED Samsungs van nu. Wat wil jij..., het allerbeste..., of gewoon een hele mooie tv die ruimschoots voldoet aan wat je er van mag verwachten. En dan heb ik de schermen ook nog niet goed gecalibreert gezien. Dus ik denk dat de Samsung gewoon een erg goede keuze is.
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Esteban Bekijk bericht
    Maar die ZW/W-verschillen kan ik in de winkel dus evengoed niet zien zoals ze bij me thuis zullen zijn, gezien de verkregen uitleg. Dat van die Hz begrijp ik niet zo goed. Mijn Plasma-TV zal moeten dienen voor BluRay, Xbox360 en Digitale TV. Heeft die meer of mindere Hz daar dan een positieve invloed op? Of begrijp ik 't juist wanneer ik stel dat ik dus beter af ben met de simpele 100 Hz? Want de term Hz is een klucht, right?
    Mijn insteek was om dingen aan te wijzen waar je in de winkel op kunt letten. waaronder onderling verschil in zwart weergave. Het ene scherm is gewoon gestokener als het andere. Je kunt dus wel degelijk in de winkel beoordelen. Alleen thuis krijg je gewoon een beter oordeel, omdat je op je gemak in een adequaat verlichte ruimte, kunt stoeien met de instellingen en diverse beeldbronnen, zonder dat er nog 100 andere naast staan.
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Esteban Bekijk bericht
    Ik kap knopen nooit ondoordacht door. Dat komt, zo leert de ervaring, zelden goed. Vandaar mijn wik- en
    weeggedrag.
    Nooit ondoordacht maar uiteindelijk toch wel een keer!
    Het is gewoon heel goed om op forums je informatie te vergaren, niks beters als gebruikerservaringen, alleen niks zo verschillend als meningen.
    Daar moet je een beetje doorheen filteren, net zoals de mijne.
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Esteban Bekijk bericht
    Alvast bedankt voor je visie.
    Ter info : Ik heb me ook een beetje laten leiden door dit artikel :
    http://www.elektrozine.be/ez/artikel...php?artid=2650
    Graag gedaan
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  24. #49

    Standaard

    Hee Claudio,

    Even een vraaje tussendoor,(voor mijzelf)

    Hoe neuk jij een mier, want in deze tijd is veel mogelijk, maar alles kan natuurlijk, dit is toch fysiek niet mogelij, verklaar je nader.

    Mvrg,
    Raymen
    LG OLED 77c8- MARANTZ SR8012-CM Stufe 1-Marantz MM8807 CM-APPLE TV4K-Zidoo uhd2000-HORIZON NEXT-AUDIOMAAT SOCET 9 Inlets-JL Audio F113 v2 -2x SONUS FABER VENERE 3.0-2x SONUS FABER SONETTO WALL 1xSONUS FABER SONETTO CENTER 2-2xKEF ci161-nas ds1512+-5x10TB-AUDIOQUEST HDMI/POWERCORD/OPTICAL en ETHERNET

  25. #50
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Met een tandenstoker en pincet.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

Pagina 2 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •