Pagina 7 van 8 EersteEerste ... 345678 LaatsteLaatste
De resultaten 151 tot 175 van 176 worden weergegeven.
  1. #151

    Standaard

    Is het nu een DTS of DTS HD Master van geluid?

    Want tussen beide is uiteraard een groot verschil...

    Indien deze release goed is komt die er allicht wel eens in als de prijs onder de 10 euro komt.
    Marantz AV7005 & MM8003 - Panasonic TH46PZ85 & Panasonic BD55 - B&W S3 reeks: 603 fronts - 602 Back Surround - 601 Surround - LCR600 - Sub: SVS PB12+

  2. #152

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door quorumz Bekijk bericht
    net even gestart, mijn versterker geeft DTS aan of DTS HD-master
    bij 1 en dezelfde audiotrack?? Das een rare versterker....is die wel geschikt voor HD audio? Ik zie namelijk of het 1 of het ander staan....DTS is geen HD audio of ik zie DTS-HD MA (of HR) staan wat wel HD audio is. Of zijn er gewoon 2 geluidssporen? En wat zijn de extra's? BTW: goed dat ik het weet van Nikita. Ik zag al geen HD audio op de hoes staan dus dan zou het sowiezo geen aanschaf worden, maar met alleen de engelse dub erop laat ik em helemaal staan.....

  3. #153

    Standaard

    ik selecteer natuurlijk even de audio om te kijken welke audio sporen er op staan, dus een dts track en een dts-hd ma track
    weer geen menu of extra's (lame)
    __________________________________________________ ____________________________
    LG 60PZ950 | Samsung LE40M87BD | LG 42LF7300 | Onkyo TX-NR609 | LG BP620 | LG BD390 | LG BP220 | 2x XboX 360 | 2x Popbox V8

  4. #154
    Super Member
    Registratie datum
    Apr 2002
    Woonplaats
    Dark side of the moon

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door quorumz Bekijk bericht
    ik selecteer natuurlijk even de audio om te kijken welke audio sporen er op staan, dus een dts track en een dts-hd ma track
    weer geen menu of extra's (lame)
    Ik heb hem nu zelf je kan kiezen tussen DD en DTS-HD MA.
    "Peace is a lie, there is only passion. Through passion I gain strength.
    Through strength I gain power. Through power I gain victory.
    Through victory my chains are broken. The Force shall set me free."

  5. #155

    Standaard

    Mijns inziens schept de verbeterde uitgave (2.35:1 + DTS-HD) wat een probleem voor DVD Profiler, aangezien deze onder exact dezelfde UPC/EAN is uitgebracht.

    Zien we de nieuwe uitgave gewoon als "re-release onder dezelfde UPC/EAN" waardoor alle oude informatie behouden blijft, of als een "correctie" waardoor alle verbeteringen en de nieuwe cover (sleeve) een weg naar het profiel kunnen vinden?

  6. #156

    Standaard

    Ik zou zeggen een correctie Het is nou eenmaal ook een correctie


  7. #157

    Standaard

    Ik vind het alleen jammer dat er geen variant is gekomen van het '' oudé' doosje... nu is het een losse flodder tussen de overige luc bessons, als je deze nog niet had althans

  8. #158

    Standaard

    Heb paar dagen terug de film gekocht met juiste formaat... Maar heeft iemand met enig toeval ook nog de foute disc, wil die namelijk best graag hebben (heb namelijk ook die druk met de verkeerde film)

    Is er trouwens enig verschil in cover van het hoesje?

  9. #159

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door shadyelg Bekijk bericht
    Heb paar dagen terug de film gekocht met juiste formaat... Maar heeft iemand met enig toeval ook nog de foute disc, wil die namelijk best graag hebben (heb namelijk ook die druk met de verkeerde film)

    Is er trouwens enig verschil in cover van het hoesje?
    Enige verschillen zijn dat het een ander soort doosje is en op de hoes bij de goede versie achterop 2.35:1 staat ipv 1.78:1, meer niet. Ook het schijfje ziet er precies hetzelfde uit. Ben zelf ook zo'n "idioot" die het geinig vindt om zo'n verkeerde versie te bewaren.

  10. #160

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door -Jaap- Bekijk bericht
    Mogen ze ook wel hetzelfde doen met Nikita, die alleen de Engelse dub bevat.
    Als ik zo hoor wat er allemaal scheelt met deze reeks, hou ik het gewoon bij de verzamelbox van de Luc Besson Collection die een tijdje geleden te krijgen was in de FRS (ik vermoed dat dit net dezelfde DVD's zijn die nu apart verkocht worden, maar dan in één box). Gisteren even geckecked en de audio track van Nikita is daar weldegelijk Franstalig zoals het hoort. Ook the Fifth Element ziet er behoorlijk uit.

    Ik ben bereid wat meer te betalen voor een goede film (wat de films in de Luc Besson Collectie wel zijn, naar mijn mening) op BluRay, zelfs als ik de film al op DVD heb. Maar als de uitgaves zo'n flagrante fouten bevatten: no thanks. Als er gecorrigeerde versies van Nikita en Fifht Element uitkomen, met dezelfde verpakking als de rest van de reeks, dan zal ik het misschien overwegen.

    Heeft iemand al een klacht gestuurd over de Engelstalige audiotrack van La Famme Nikita? Dit is volgens mij een even ernstige fout dan The Fifth Element.

  11. #161

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door TomVDJ Bekijk bericht
    Als ik zo hoor wat er allemaal scheelt met deze reeks, hou ik het gewoon bij de verzamelbox van de Luc Besson Collection die een tijdje geleden te krijgen was in de FRS (ik vermoed dat dit net dezelfde DVD's zijn die nu apart verkocht worden, maar dan in één box). Gisteren even geckecked en de audio track van Nikita is daar weldegelijk Franstalig zoals het hoort. Ook the Fifth Element ziet er behoorlijk uit.

    Ik ben bereid wat meer te betalen voor een goede film (wat de films in de Luc Besson Collectie wel zijn, naar mijn mening) op BluRay, zelfs als ik de film al op DVD heb. Maar als de uitgaves zo'n flagrante fouten bevatten: no thanks. Als er gecorrigeerde versies van Nikita en Fifht Element uitkomen, met dezelfde verpakking als de rest van de reeks, dan zal ik het misschien overwegen.

    Heeft iemand al een klacht gestuurd over de Engelstalige audiotrack van La Famme Nikita? Dit is volgens mij een even ernstige fout dan The Fifth Element.

    Ik zou zeggen dat een iets andere doos juist handiger is, zodat je weet dat je de nieuwe versie te pakken hebt! Wat maakt het uit als je toch delen los koopt?! Liever de film goed op de schijf dan een mooi doosje...

    Als je de frs collectie koopt, heb je grote kans dat the fifth element niet goed is, release datum is 2009, die van de fifth element 01-06-2010!

    Trouwens, bij de beschrijving van the fifth element staan ook niet de correcte gegevens! Geen 2:35:1 en HD audio...

    De doos van the fifth element is een soort kartonnen doos die wat hoger en dieper is dan een normale plastic blu-ray doosje...
    Laatst aangepast door hstadman : 23-06-2010 om 10:05

  12. #162

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door PvdS Bekijk bericht
    Enige verschillen zijn dat het een ander soort doosje is en op de hoes bij de goede versie achterop 2.35:1 staat ipv 1.78:1, meer niet. Ook het schijfje ziet er precies hetzelfde uit. Ben zelf ook zo'n "idioot" die het geinig vindt om zo'n verkeerde versie te bewaren.
    Er staat ook HD audio bij!

  13. #163

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door hstadman Bekijk bericht
    Ik zou zeggen dat een iets andere doos juist handiger is, zodat je weet dat je de nieuwe versie te pakken hebt! Wat maakt het uit als je toch delen los koopt?! Liever de film goed op de schijf dan een mooi doosje...
    Als je deze zou kopen als reeks ("Luc Besson Collection"), dan verwacht je toch op zijn minst dat iedere film in die "reeks" eenzelfde layout heeft en op zijn minst hetzelfde doosje, niet? Het is als die lange "boeken" die WB een tijdje geleden uitgebracht heeft als special editions van enkele van hun films. De verpakking van die reeks is overal dezelfde, maar je kan uiteraard de films apart ook kopen.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door hstadman Bekijk bericht
    Als je de frs collectie koopt, heb je grote kans dat the fifth element niet goed is, release datum is 2009, die van de fifth element 01-06-2010!
    Hoe bedoel je? De master die ze gebruikt hebben voor de recente bluray uitgaves is toch een andere? Waarom zou de DVD-versie van een half jaar geleden dan dezelfde fouten bevatten?

    Citaat Oorspronkelijk gepost door hstadman Bekijk bericht
    Trouwens, bij de beschrijving van the fifth element staan ook niet de correcte gegevens! Geen 2:35:1 en HD audio...
    ??? HD audio op een DVD? Of heb je het nu over de beschrijving op de bluray?

    Citaat Oorspronkelijk gepost door hstadman Bekijk bericht
    De doos van the fifth element is een soort kartonnen doos die wat hoger en dieper is dan een normale plastic blu-ray doosje...
    Kartonnen doosje? Ik heb de andere blurays van Luc Besson zien liggen, en dit waren plastic doosjes. Gewoon wat dikker en steviger dan een "standaard" bluray doosje. Er zat geen enkel kartonnen doosje tussen.

    Dus als ik het goed begrijp waren zelfs de eerste uitgaves van de Luc Besson films niet allemaal in dezelfde verpakking??? Sommigen in plastic doosjes, the fifth element in kartonnen doosje?

  14. #164

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door TomVDJ Bekijk bericht
    Als je deze zou kopen als reeks ("Luc Besson Collection"), dan verwacht je toch op zijn minst dat iedere film in die "reeks" eenzelfde layout heeft en op zijn minst hetzelfde doosje, niet? Het is als die lange "boeken" die WB een tijdje geleden uitgebracht heeft als special editions van enkele van hun films. De verpakking van die reeks is overal dezelfde, maar je kan uiteraard de films apart ook kopen.

    Neen, het blijkt maar al te vaak dat nieuwe releases ook nieuwe artwork hebben.


    Hoe bedoel je? De master die ze gebruikt hebben voor de recente bluray uitgaves is toch een andere? Waarom zou de DVD-versie van een half jaar geleden dan dezelfde fouten bevatten?
    Mijn fout, niet goed gekeken, die luc besson collection van 40 euro is inderdaad de dvd collectie...



    ??? HD audio op een DVD? Of heb je het nu over de beschrijving op de bluray?
    De kartonnen hoes (slipcase) van de blu-ray geeft nu aan 2:35:1 en HD audio...


    Kartonnen doosje? Ik heb de andere blurays van Luc Besson zien liggen, en dit waren plastic doosjes. Gewoon wat dikker en steviger dan een "standaard" bluray doosje. Er zat geen enkel kartonnen doosje tussen.

    Dus als ik het goed begrijp waren zelfs de eerste uitgaves van de Luc Besson films niet allemaal in dezelfde verpakking??? Sommigen in plastic doosjes, the fifth element in kartonnen doosje?

    Er zit een slipcase(kartonnen hoes) om de platic blu-ray case, waardoor hij net iets hoger en dieper is dan een standaard platic case, veel scheelt het niet, enkele mm's...

    Met andere woorden, je kunt de blu-ray gewoon uit de slipcase halen en dan heb je de gewone blu-ray plastic case...je kunt gewoon die slipcase weggooien, heb je dezelfde blauwe plastic cases als de rest van de luc besson collection.
    Laatst aangepast door hstadman : 23-06-2010 om 14:38

  15. #165

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door hstadman Bekijk bericht
    Er zit een slipcase(kartonnen hoes) om de platic blu-ray case, waardoor hij net iets hoger en dieper is dan een standaard platic case, veel scheelt het niet, enkele mm's...
    Is dit enkel bij The Fifth Element, of is dit bij alle Luc Besson films op BluRay? Diegene die ik in de MediaMarkt zag staan (Dernier Combat, Le Grand Bleu, etc...) hadden geen sleeve.

    Ter aanvulling: daarnet nog even in detail de DVD van The Fifth Element bekeken en deze was perfect in orde. Het menuscherm is wel in het frans. Bij Franse films heb ik er geen probleem mee, maar The Fifth Element is een Engelstalige film, dus daar hadden ze het wel even in het Engels mogen zetten.

    Maar al bij al hou ik het dus bij deze DVD box. DFW had maar beter hun werk moeten doen.

  16. #166

    Wink

    Citaat Oorspronkelijk gepost door TomVDJ Bekijk bericht
    Het menuscherm is wel in het frans. Bij Franse films heb ik er geen probleem mee, maar The Fifth Element is een Engelstalige film, dus daar hadden ze het wel even in het Engels mogen zetten.
    En de menu's van Hero en Red Cliff moeten in het Manderijns. Het menu van La Vita E'Bella moet in het Italiaans, het menu van Das Leben Der Anderen hoort Duits te zijn. Natuurlijk hoort het menu van Seven Samurai in Japanse schrift.
    En zo kunnen we nog wel doorgaan

  17. #167

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door crocs Bekijk bericht
    En de menu's van Hero en Red Cliff moeten in het Manderijns. Het menu van La Vita E'Bella moet in het Italiaans, het menu van Das Leben Der Anderen hoort Duits te zijn. Natuurlijk hoort het menu van Seven Samurai in Japanse schrift.
    En zo kunnen we nog wel doorgaan
    Dus jij vind het ok dat er op het menuscherm van The Fifth Element in het groot "Le Cinquième Élément" staat als je de DVD in de speler steekt?

    Bij "Le Dernier Combat" en "La Femme Nikita" kan ik dit goed begrijpen, maar bij "The Fifth Element" niet, nee. Deze film is volledig Engelstalig, dus er is geen enkele reden om "Le Cinquième Élément" ipv "The Fifth Element" in het menu te vermelden.

    DFW heeft waarschijnlijk Frans artwork gebruikt in het menu, de menuopties vertaald, maar het echte artwork (waar de titel van de film in verwerkt zit) gewoon zo gelaten.

    Dus ja, voor mij mag de titel van de film in het menu in de originele taal van de film zijn, zelfs als dit Japans is. Zolang de menuopties maar verstaanbaar zijn (Engels of Nederlands).

  18. #168

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door TomVDJ Bekijk bericht
    Is dit enkel bij The Fifth Element, of is dit bij alle Luc Besson films op BluRay? Diegene die ik in de MediaMarkt zag staan (Dernier Combat, Le Grand Bleu, etc...) hadden geen sleeve.

    Ter aanvulling: daarnet nog even in detail de DVD van The Fifth Element bekeken en deze was perfect in orde. Het menuscherm is wel in het frans. Bij Franse films heb ik er geen probleem mee, maar The Fifth Element is een Engelstalige film, dus daar hadden ze het wel even in het Engels mogen zetten.

    Maar al bij al hou ik het dus bij deze DVD box. DFW had maar beter hun werk moeten doen.

    Voor zover ik heb kunnen zien geldt dit alleen voor the fifth element!

    Ik denk dat de blu-ray toch wel een stuk beter is dan de dvd...

  19. #169

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door hstadman Bekijk bericht
    Ik denk dat de blu-ray toch wel een stuk beter is dan de dvd...
    Het zou al erg zijn moest de kwaliteit niet beter zijn. Maar de upscaling van de DVD door mijn bluray speler valt ook best mee. Ik heb even de proef op de som genomen met de bluray versie van de LOTR films, in vergelijking met de geupscalede DVD versie. tenzij je echt met je neus op het scherm gaat zitten, zie je niet bijzonder veel verschil, vind ik. Enkel in close-ups van gezichten en bepaalde andere types van scenes, kan je een beperkt verschil zien (en ja, ik heb een Full HD TV van redelijke omvang).

  20. #170

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door TomVDJ Bekijk bericht
    Het zou al erg zijn moest de kwaliteit niet beter zijn. Maar de upscaling van de DVD door mijn bluray speler valt ook best mee. Ik heb even de proef op de som genomen met de bluray versie van de LOTR films, in vergelijking met de geupscalede DVD versie. tenzij je echt met je neus op het scherm gaat zitten, zie je niet bijzonder veel verschil, vind ik. Enkel in close-ups van gezichten en bepaalde andere types van scenes, kan je een beperkt verschil zien (en ja, ik heb een Full HD TV van redelijke omvang).

    Er zijn berichten dat er sommige blu-ray's zijn die amper beter zijn dan dvd's. Maar in het algemeen zijn de blu-ray's toch wel beter.

  21. #171

    Standaard

    Het viel me op dat in navolging van "The Fifth Element" nu ook "The Big Blue" in HD Slim case met slip cover heruitgegeven is. Volgens de achterzijde is de audio nog steeds enkel DD5.1, zelfde EAN/UPC. Lijkt me een gewone re-release dus, i.t.t. TFE.

  22. #172

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door MatrixTom Bekijk bericht
    Het viel me op dat in navolging van "The Fifth Element" nu ook "The Big Blue" in HD Slim case met slip cover heruitgegeven is. Volgens de achterzijde is de audio nog steeds enkel DD5.1, zelfde EAN/UPC. Lijkt me een gewone re-release dus, i.t.t. TFE.

    Klopt, ik heb nog even gekeken naar anderen blu-ray's van Luc Besson en het bleek inderdaad zo te zijn; GEEN HD track op de blu-ray's ook niet op Femme Nikita enz...

    Het lijkt erop dat voorlopig ALLEEN the fifth element een HD track heeft!

    Beetje vreemd, als je toch hd beeldmateriaal gaat gebruiken ga je toch ook een Hd track bijvoegen?!

  23. #173

    Standaard

    Het heeft volgens mij met licentiekosten te maken. Hetzelfde geldt voor de extra's.
    Voor elke toevoeging, en eventuele HD tracks moet worden betaald.

    En DFW is een klein labeltje, met alleen Nederland of de Benelux als zijn klantenkring.
    Helaas zitten we dus vaak met inferieure uitgaves opgescheept...
    Mijn thuisbios: LG OLED65C7V tv, LG UP970 4K blu-ray player, Denon AVR-2313 receiver, Klipsch RF-62 (fronts), Klipsch RC-62 (center), Klipsch RB-51 (rears), Klipsch Ksw-10 (sub)

  24. #174

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door TomVDJ Bekijk bericht
    Bij "Le Dernier Combat" en "La Femme Nikita" kan ik dit goed begrijpen, maar bij "The Fifth Element" niet, nee. Deze film is volledig Engelstalig, dus er is geen enkele reden om "Le Cinquième Élément" ipv "The Fifth Element" in het menu te vermelden.
    Engelstalige film, maar Franse productie! Zowel Engels als Frans is juist. Voor de rest moet je van mierenneuken geen Olympische sport van maken. Je wint daar toch geen gouden medaille mee.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door TomVDJ Bekijk bericht
    DFW heeft waarschijnlijk Frans artwork gebruikt in het menu, de menuopties vertaald, maar het echte artwork (waar de titel van de film in verwerkt zit) gewoon zo gelaten.
    Op AVS forum las ik iets interessants. http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=1265121

    The Gaumont screenshots here are from the Scandinavian release (Region B). However, disc label is LE_CINQUIEME_ELEMENT, the French name for the movie, so it might just be a slightly modified version of the French release. The menu is in English so maybe Gaumont created an international version just swapped out subtitles depending on the region.
    Ik kan dus concluderen dat DFW de Gaumont (re)master heeft gebruikt. Dat haal ik dus uit de tekst, niet van de screenshots. Ik heb de Sony remaster, niet die van DFW(/Gaumont).
    Laatst aangepast door crocs : 26-07-2010 om 14:51 Reden: Bronlink erbij gezet

  25. #175

    Standaard

    HEt is idd wel spijkers op laag water zoeken (een nette benaming voor miereneuken...). Het is idd een volledige franse productie dus in principe "mag" een release de franse naam gebruiken...

Pagina 7 van 8 EersteEerste ... 345678 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •