De resultaten 1 tot 6 van 6 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard vragen ivm te bouwen thuisbioscoop!

    Goeieavond allemaal,ik had es een paar vraagjes over een 'thuisbioscoop'.Ik wil graag een beamer met een automatisch scherm,en kan nergens vinden welke afstand ik nodig heb.Ik heb een Acer H7530D beamer gevonden op t net,800 euro,full-hd,en acer is goede prijs-kwaliteit.Nu wil ik hier een electrisch scherm bij gebruiken van 2 meter breed en 2 hoog.voornamelijk natuurlijk breedbeeld,maar wellicht dat ik ook fullscreen kan kijken dan(southpark,enz enz).http://www.beamershop24.nl/electrisc...200-cm.htmlHoe kom ik erechter hoever de beamer moet hangen?de ruimte is in totaal 8 meter lang,2.30 hoog en 3.40 breed.enige haast is wel geboden voor iig het scherm,aangezien we deze week het plafond al dicht willen maken.Graag hoor ik van jullie,alle tips en advies zijn meer dan welkom!mazzel,niels
    T2: I'll Be Back!

  2. #2

    Standaard

    Op www.projectorcentral.com staat links in het menu Calculator Pro, hiermee kun je voor de meeste beamers de afstanden enz. berekenen.

  3. #3

    Standaard

    inmiddels heb ik een scherm gekocht,2 bij 2 meter.
    dit werd aanbevolen voor ook 4:3 uitzendingen en foto's.

    nu werd er ook aangegeven,beter een lcd projector te pakken iv een dlp,ivm regenboogeffect.

    hoe kijken jullie hier tegenaan?

    ik zit er een beetje mee,dat de acer beamer 800 euro kost,fullhd,
    en de epson full-hd,die werd aangeprezen,1250 euro...

    zijn er nog meer zaken waar ik wellicht rekening mee moet houden?

    mazzel,niels
    T2: I'll Be Back!

  4. #4

    Standaard

    Ontgaat me even waarom je geen 16:9 scherm genomen hebt. Dan kun je wel tot 2.5 meter breed gaan afgaande op je plafond hoogte en dan zijn 4:3 uitzendingen groot zat. Vreemd advies vind ik persoonlijk. Waarom electrisch? is dit nodig want een spanscherm is het mooist namelijk..

    Ik zou verder kijken dan deze Acer en iets bijleggen.

    Epson (lcd), Benq of Optoma (dlp) hebben voor rond de 1000 euro echte full hd projectoren speciaal voor film. Vooral bij de nieuwe dlp projectoren hoef je geen last te hebben van rbe. Kijken is het advies altijd wat je ook neemt....
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  5. #5

    Standaard

    heb t uitgemeten,heb nu nog aan beide zijden een halve meter over.
    tja,dan kan je wel zo breed mogelijk pakken,maar 195 breed en 195 hoog vond ik wel zat eigenlijk...
    ook als je 16/9 kijkt hou je dan nog aardig wat over,zeker op 4 meter afstand.

    mazzel,niels
    T2: I'll Be Back!

  6. #6

    Standaard

    ? Maar je weet toch ook dat we nu in het hd tijdperk leven, dus 16:9 of 2:35 in 99% van de gevallen. 4:3 is in een thuisbios gewoonweg not done als native scherm...
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •