De resultaten 1 tot 14 van 14 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard irritante piep afkomstig van receiver

    Beste mensen, ik zit met het volgende probleem. Ik heb een Sony str dg720 receiver hierop heb ik een jbl C200.5 setje+ 2xjbl e80 aangesloten. Er komt nu (naar de aanschaf van een nieuwe tv) een hele irritante piep uit de boxen. Dit gebeurd bij bijna iedere in/uitgang. Bij het geluid van de tv is de piep erg goed hoorbaar, dvd kijken een stuk minder en bij de ps3 is de piep helemaal niet hoorbaar. De piep komt uit de tweeters.

    Ik heb al van alles gebrobeerd, bekabeling, speakers, andere receiver(waarbij de piep niet hoorbaar was) Het moet dus aan de receiver liggen. Ik heb contact met de fantastische helpdesk van Sony opgenomen, maar die kon me niets wijzer maken.

    Ik ben bang dat er iets van kortsluiting in de receiver is geweest of iets met de poorten. Is er iets wat ik over het hoofd heb gezien?? Of zal de receiver ter reparatie opgestuurd moeten worden?

    Alvast bedankt,

    Met vriendelijke groet,

    Tim

  2. #2

    Standaard

    Als je de tv van het stroom haalt, is het dan nogsteeds? Kan zijn dat de tv op je receiver stoort ofzo. Je geeft ook al aan dat het is gekomen na de aanschaf van je nieuwe tv.
    LG OLED55E6V || Anthem MRX 720 || OPPO UDP-203 || Sony PS4 || Nvidia Shield

  3. #3

    Standaard

    Probeer de TV of de receiver eens met een verlengsnoer op een stopcontact van een andere groep aan te sluiten. Het kan zijn dat het probleem oplost.
    Anders de stekker van de TV omdraaien, het klinkt misschien gek maar dat kan ook helpen. Met omdraaien bedoel ik dat je hem uit het stopcontact haalt, 180 graden horizontaal draait en er weer in stopt. Als je dus een voorgevormde stekker hebt die naar beneden hangt, zorg dan dat hij nu naar boven hangt.
    Voor de duidelijkheid even plaatjes bijgevoegd
    Bijgesloten plaatje(s) Bijgesloten plaatje(s)

  4. #4

    Standaard

    Ik heb de tv van de stroom gehaald, ook nu is de piep nog hoorbaar uit de boxen.

  5. #5

    Standaard

    Ik heb de stekker omgedraaid een andere groep aangesloten maar het helpt niet. De monotome piep is nog steeds aanwezig!!

  6. #6

    Standaard

    Klinkt als een defect van je receiver. Probeer daar de stekker eens van uit te halen, weer erin te stoppen en naar de fabrieksinstellingen te resetten. Is het dan nog, dan lijkt het me echt een hardware defect van je receiver.
    LG OLED55E6V || Anthem MRX 720 || OPPO UDP-203 || Sony PS4 || Nvidia Shield

  7. #7

    Standaard

    Ik vermoed inderdaad dat je receiver een defect heeft.
    Je kunt voor alle zekerheid alle aansluitingen nogmaals nalopen.

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Edgar Smit Bekijk bericht
    Ik vermoed inderdaad dat je receiver een defect heeft.
    Je kunt voor alle zekerheid alle aansluitingen nogmaals nalopen.

    @ Edgar,

    Ik heb alles geprobeerd maar het blijft erin zitten. Enig idee wat een reparatie gaat kosten, als het dat gezien de nieuwprijs waard is iig.

    bedankt

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door malarkey Bekijk bericht
    @ Edgar,

    Ik heb alles geprobeerd maar het blijft erin zitten. Enig idee wat een reparatie gaat kosten, als het dat gezien de nieuwprijs waard is iig.

    bedankt
    Wat de reparatie zal gaan kosten heb ik geen idee van, dat ligt eraan wat de piep veroorzaakt. Je kunt nog proberen de stekker van de receiver minimaal een uur eruit te laten of het apparaat te resetten. Als dat ook niet helpt weet ik het niet meer. Als je nog garantie hebt teruggaan. Hoe oud is het apparaat?
    Je hebt namelijk na de garantietermijn ook nog zoiets als een wettelijke verwachtingstermijn waarbinnen het apparaat ook teruggebracht kan worden. Dan wordt het vaak wel een minder fijne zaak en soms zelfs een rechtszaak.

  10. #10

    Standaard

    Heb je ook nog geprobeerd onder het spelen de veroorzaker op te sporen door middel van het steeds meer verwijderen van aangesloten apparatuur, met name je TV?
    Piept je receiver ook als je alleen naar de ingebouwde tuner luisterd? (eventueel de TV ontkoppeld)
    Vreemd dat het met de PS3 niet piept, hoe is die aangesloten?
    Have fun and enjoy your collection

  11. #11

    Standaard

    Ja dat heb ik ook al geprobeerd, ook met alleen de tuner aan blijft er een piep uit de boxen komen. alles ontkoppeld in voor een aangesloten helpt niet. De ps3 is hdmi aangesloten op de receiver.

  12. #12

    Standaard

    Voor de zekerheid nog even je speakerkabels nalopen, soms kan een sluiting daarin ook vreemde piep veroorzaken. Eigenlijk zou je nog andere speakers moeten proberen om zeker te weten dat het niet je speakers of je kabels zelf zijn.

  13. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door malarkey Bekijk bericht
    Ja dat heb ik ook al geprobeerd, ook met alleen de tuner aan blijft er een piep uit de boxen komen. alles ontkoppeld in voor een aangesloten helpt niet. De ps3 is hdmi aangesloten op de receiver.
    Vreemd dat hij niet piept als de PS3 speelt via HDMI, heb je eventueel nog andere HDMI apparaten geprobeerd?

    Repareren is over het algemeen kostbaar en bij Sony.......

    Soms is de aanschaf van een nieuwe te overwegen, maar dat ligt dan wel aan de leeftijd van je "oude", zoals hier al vermeld heb je als consument meer rechten, al moet je daar wel eens voor vechten
    Have fun and enjoy your collection

  14. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Edgar Smit Bekijk bericht
    Voor de zekerheid nog even je speakerkabels nalopen, soms kan een sluiting daarin ook vreemde piep veroorzaken. Eigenlijk zou je nog andere speakers moeten proberen om zeker te weten dat het niet je speakers of je kabels zelf zijn.
    Ja... hoe meer je probeert, hoe meer je kan uitsluiten.
    Have fun and enjoy your collection

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •