De resultaten 1 tot 15 van 15 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Duitse historische films... suggesties?

    Gisteravond Der Baader-Meinhof Komplex gekeken, en was erg onder de indruk.

    Na Goodbye Lenin, Der Untergang, Die Fälscher, en Das Leben der Anderen, is dit alweer een indrukwekkende film waarin de (recente) geschiedenis van Duitsland wordt uitgelicht.
    Daarom vraag ik me af; heeft iemand nog suggesties voor soortgelijke Duitse, historische films die de moeite waard zijn?

    Ik hoor het graag!

  2. #2

    Standaard

    Das Boot
    The horror...the horror...

  3. #3

    Standaard

    Die Brucke.

    Het verhaal. Acht minderjarige jongens uit een klein plaatsje in Bayern gaan een brug verdedigen aan het einde van de 2e wereldoorlog tegen de oprukkende amerikaanse troepen.

    Dit verhaal is meerdere malen verfilmd, en maakte als jonge jongen op mij een behoorlijk indruk toen ik deze dacht eind jaren 60 op de duitse tv zag.

    Die versie (1959) was trouwens in zwart/wit, met een zeer jonge Fritz Wepper (later de assistent van Horst Tappert in de duitse politieserie Derrick).

    Kortom, een echte aanrader en een indrukwekkende film over de waanzin van oorlog in al zijn facetten.
    http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/Seus60

    355 Blu-ray en UHD steelbooks (excl. The Dark Knight Trilogy), en 2 Jumbo Boxset steelbooks (Jurassic Park, Indiana Jones), 2 Metalcases Blu-ray.

    UHD: 17 BD: 698 DVD: 335

  4. #4

    Standaard

    Niet de laatste versie van Die Brucke nemen hoor, dat is niks.

    Buddenbrooks is vermakelijk
    Die verlorene Ehre der Katharina Blum is ook een aanrader al is het wel fictief, maar past goed in het historische perspectief
    Der rote Kakadu zeer vermakelijk, speelt zich af in voormalig Oost-Duitsland
    Anonyma - Eine Frau in Berlin speelt aan het einde en net na WWII, erg goed
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  5. #5

    Standaard

    Sophie Scholl
    Sonnenallee
    Philadelphia Phillies: World Series Champions 2008, National League Champions 2009 & 2022 en National League East Champions 2010 & 2011

  6. #6

  7. #7

    Standaard

    [quote=peptalk;1702490]Niet de laatste versie van Die Brucke nemen hoor, dat is niks.

    Inderdaad de originele versie moet de topicstarter evt. aanschaffen.
    http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/Seus60

    355 Blu-ray en UHD steelbooks (excl. The Dark Knight Trilogy), en 2 Jumbo Boxset steelbooks (Jurassic Park, Indiana Jones), 2 Metalcases Blu-ray.

    UHD: 17 BD: 698 DVD: 335

  8. #8

    Standaard

    Bedankt voor alle suggesties! Niet verwacht na een paar uur al zoveel input te krijgen

    Zitten zeker wat goede tips tussen.
    Meer suggesties zijn uiteraard altijd welkom

  9. #9

    Standaard

    Die Ehe der Maria Braun is tevens een vrij bekende Duitse (geschiedenis)film (ook WOII).
    |Gekeken films (WhatIWatch) |
    "The screen is a magic medium. It has such power that it can retain interest as it conveys emotions and moods that no other art form can hope to tackle." - Stanley Kubrick

  10. #10

    Standaard

    Ik heb ook wel een paar tips..

    Christiana F..
    De serie Heimat
    Die Blechtrommel
    Baader Meinhoff de laatste film erover
    Het totale ouvre van Rainer Werner Fassbinder
    Films van Wim Wenders..

  11. #11

    Standaard

    Des Teufels General (WO2)
    Hunde, wollt ihr ewig leben (WO2, echt een aanrader!!!)
    Rommel Ruft Cairo (WO2)
    Der Stern von Afrika (WO2)
    08/15 - teil 1
    08/15 - teil 2
    08/15 - teil 3

    Vooral de 08/15 trilogie (serie) is een echte aanrader samen met de 2e. Je kunt ze alle 7 kopen in een box voor €33,- met NL ondertiteling bij wehkamp/mediamarkt (sinds kort verkrijgbaar).

    Bekijk deze films, ik ben er 100% zeker van dat je ze allemaal fantastisch vind. Oude Duitse oorlogsfilms, een aantal anti-oorlog, kort na WO2 gefilmd. Gewoon een prachtige box, zitten echt toppers bij!
    --

  12. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door steven van dijk Bekijk bericht
    Ik heb ook wel een paar tips..

    Christiana F..
    De serie Heimat
    Die Blechtrommel
    Baader Meinhoff de laatste film erover
    Het totale ouvre van Rainer Werner Fassbinder
    Films van Wim Wenders..
    Christiane F, het totale oeuvre van Fassbinder en films van Wenders historische films?

  13. #13

    Standaard

    opzich heeft iig christiana f wel geschiedenis geschreven... dus tja

  14. #14

    Standaard

    net The Downfall of Berlin: Anonyma gezien; vond 'm zelf tegenvallen maar valt zeker onder historische films

    review


    heb BR versie evt te koop in m'n Blu Ray topic
    When I die I don't want no part of heaven
    I would not do heaven's work well
    I pray the devil comes and takes me
    To stand in the fiery furnaces of hell

    from "Youngstown" by Bruce Springsteen

    mijn collectie mijn verkoop topic

  15. #15

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •