De resultaten 1 tot 5 van 5 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard The Adjustment Bureau

    The Adjustment Bureau


    Regie: George Nolfi

    Cast:
    Matt Damon, Emily Blunt,
    Terrence Stamp, John Slattery


    Plot:
    The affair between a politician and a ballerina is affected by mysterious forces keeping the lovers apart.

    Trailer: Yahoo! Movies klik!

    Gebasseerd op:
    Philip K. Dick's short "Adjustment Team"

  2. #2

    Standaard

    Ik zag net de trailer voorbij komen en ik vond het er wel interessant uitzien, zeker de visuele kant. Het zag er erg stijlvol uit en ik vind de verhalen van Phillip K. Dick altijd erg cool!

    Persoonlijk hoop ik dat de film niet te veel op het romantische leunt, maar meer richting de sci-fi.

  3. #3

    Standaard

    Ik had hoge verwachtingen van deze film, maar die zijn toch niet helemaal uitgekomen....

    Op één of andere manier kwam het verhaal bij mij nooit echt tot leven, en kreeg ik niet een connectie met Damon en Blunt. Beiden zijn weliswaar op acteergebied overtuigend, maar het verhaal dat ze voor elkaar bestemd zijn, voorheen letterlijk geschreven, kwam niet goed over, ook door de tijdssprongen .

    Het basisgegeven was wel erg aardig: The Adjustment bureau zelf, die het leven 'regelt' zodat alles volgens plan loopt. Wie heeft het niet meegemaakt, dat je door een kleine onverwachte gebeurtenis, net iets anders misloopt (kan iets niet vinden, daardoor ga je net een paar minuten later weg, en dan rij je langs een ongeluk dat net een paar minuten eerder gebeurd is...) . Maar ook dat gedeelte komt niet helemaal uit de verf.

    Begrijp me goed, ik vond het geen slechte film, meer een middelmatige film. Vergeleken met andere films gebaseerd op een verhaal van Dick, komt hij in het rijtje Paycheck en Screamers, en helaas niet in het rijtje Minority Report en Total Recall. Niveau Blade Runner had ik niet verwacht .

  4. #4

    Standaard

    Merkwaardig, in vond de chemie tussen Damon en Blunt juist spetterend en volgensmij sta ik niet alleen in die mening. Maar waargenomen chemie is iets enorm subjectiefs natuurlijk.
    |Gekeken films (WhatIWatch) |
    "The screen is a magic medium. It has such power that it can retain interest as it conveys emotions and moods that no other art form can hope to tackle." - Stanley Kubrick

  5. #5

    Standaard

    De chemie tussen beiden hoofdrolspelers was inderdaad ook een van de weinige dingen die ik op prijs kon stellen.

    The Adjustment Bureau (George Nolfi, 2011)

    Op de een of andere manier vind ik films met een plot gebasseerd op een verhaal van Phillip k. Dick ontzettend tof, omdat ik die typische ideeën die hij behandelt altijd interessant vind. Ik wilde The Adjustment Bureau dan ook graag zien omdat het initiële gegeven me erg aansprak en de trailer er veelbelovend uitzag. Jammer genoeg werden deze beloftes, zoals dat wel vaker is met goede trailers, niet ingelost.

    De film voelde gewoon saai aan bij tijden. De mysterieuze mensen van The Adjustment Bureau zijn aanvankelijk best indrukwekkend, maar ik had het idee dat ze niet altijd even goed gebruik maakten van hun krachten waardoor Damon's personage relatief makkelijk zich een weg langs hen kon zigzaggen. Na een succesvolle opzet is het tempo van de film oneven en is deze veel te standaard en gewoontjes, waarbij ik ook de 'Phillip k. Dick'-factor van de film niet ten zeerste kon waarderen. Matt Damon en Emily Blunt waren beiden ook niet echt fantastisch, maar de chemie die ze hadden op het scherm voelde wel echt waardoor hun relatie die als steunpilaar van het verhaal dient gelukkig wel werkte.

    6.0

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •