Pagina 1 van 4 1234 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 90 worden weergegeven.

Discussie: Denon DVD-2500BT

  1. #1

    Standaard Denon DVD-2500BT

    Beste forumleden,

    Afgelopen vrijdag heb ik kort kunnen luisteren naar de Blu-Ray speler DVD-2500BT. Te kort om een goed oordeel te kunnen vellen.

    Mijn vraag is of er lezers zijn die ervaring hebben met deze speler.



    Groetjes,
    Bart

  2. #2

    Standaard

    Ja, jij zelf door langer te gaan luisteren...

    Als ik hem nou slecht vond koop je hem dan niet?
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  3. #3

    Standaard

    @ Alexander D

    Nou, als jij zegt dat de speler na een halfuur vastloopt omdat het apparaat te warm wordt, dan is dat mogelijk een reden om een ander apparaat aan te schaffen.

    Waar het mij in dit geval om gaat is het feit dat dit een Transport versie is, zoals je waarschijnlijk weet.

    Ikzelf heb hier geen ervaringen mee.




    Groetjes,
    Bart

  4. #4

    Standaard

    Review van What Hifi: http://www.whathifi.com/Review/Denon-DVD-2500BT/
    Review van Kieskeurig: http://www.kieskeurig.nl/blu-ray_spe...eviews/232681/
    Review Audio.de: http://www.audio.de/Testbericht/Deno...T_4448171.html

    Een beetje vooronderzoek zelf doen kan geen kwaad natuurlijk
    Laatst aangepast door Peter Porrio : 18-05-2010 om 10:05
    Mijn HT: Panasonic TX-P42G20ES - Music Hall A25.2 - Music Hall CD25.2 - Music Hall DAC25.3 - Denon DVD-1940 - A.C. Ryan Playon!HD Mini - Logitech Squeezebox Duet - Phonar Veritas P5.5 EdMa Cap+ - Phonar Sub EdMa - Van den Hul kabels

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Peter Porrio Bekijk bericht
    Review van What Hifi: http://www.whathifi.com/Review/Denon-DVD-2500BT/
    Review van Kieskeurig: http://www.kieskeurig.nl/blu-ray_spe...eviews/232681/
    Review Audio.de: http://www.audio.de/Testbericht/Deno...T_4448171.html

    Een beetje vooronderzoek zelf doen kan geen kwaad natuurlijk
    Hij is zo'n designfreak, het moet erop een bepaalde manier uitzien en vooral duur zijn.....

    Te gemakzuchtig om goed te lezen en te beseffen dat ze met transporteur bedoelen: zeer kale uitvoering die alleen maar schijfjes afspeelt via een HDMI aansluiting, uiteraard wel in prima kwaliteit. Verder kan het apparaat niets, geen USB aansluiting, geen internet aansluiting, dus ook geen BD Live, updates etc etc.... Past goed bij die kale TV van hem
    Have fun and enjoy your collection

  6. #6

    Standaard

    @ Peter Porrio

    Bedankt voor de links, e.e.a. had ik waarschijnlijk ook wel kunnen vinden via Google, dat ben ik met je eens.

    Waar het om gaat is het feit dat niet al die onderzoeken zo betrouwbaar zijn als dat ze lijken. Daarnaast kan het gebruik voor een langere periode meer problemen naar voren brengen dan in een kortstondige testperiode.

    Als ik het goed heb is een forum toch ook voor zulke vragen bedoeld.



    Groetjes,
    Bart

  7. #7

    Standaard

    @DVDProfilersFilmgek

    Wat een kinderachtige reactie zeg.

    Ik vraag gewoon om een mening via een manier die naar mijn weten gebruikelijk is op een forum.

    Gemakzuchtig? Ik stel toch nergens dat ik niet weet dat het een transport versie betreft of wel? Over gemakzuchtig gesproken, ik heb in een ander forum een onderwerp geplaatst over een bijpassende receiver.
    Als je dat had gezien had je waarschijnlijk niet met zo'n nutteloze reactie gekomen.

    De betreffende receiver heeft de genoemde functies overigens wel, om toch nog iets toe te voegen aan je opmerking/verwijt.

    Trouwens, jaloers of zo?
    Als je zo goed op de hoogte bent en kennis van zaken hebt dan kun of mag je ook wel een keer iets toegeven i.p.v. alleen maar alles af te kraken.



    Groetjes,
    Bart

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Bertje79 Bekijk bericht
    @DVDProfilersFilmgek

    Wat een kinderachtige reactie zeg.

    Ik vraag gewoon om een mening via een manier die naar mijn weten gebruikelijk is op een forum.

    Gemakzuchtig? Ik stel toch nergens dat ik niet weet dat het een transport versie betreft of wel? Over gemakzuchtig gesproken, ik heb in een ander forum een onderwerp geplaatst over een bijpassende receiver.
    Als je dat had gezien had je waarschijnlijk niet met zo'n nutteloze reactie gekomen.

    De betreffende receiver heeft de genoemde functies overigens wel, om toch nog iets toe te voegen aan je opmerking/verwijt.

    Trouwens, jaloers of zo?
    Als je zo goed op de hoogte bent en kennis van zaken hebt dan kun of mag je ook wel een keer iets toegeven i.p.v. alleen maar alles af te kraken.



    Groetjes,
    Bart
    Je vraagt over twintigduizend apparaten een mening en je hebt een kaal scherm aan de muur en een lege kast.

    Gewoon tijd om eens van je krent te komen en wat te gaan rond kijken, er valt niet veel te luisteren aan een speler en een receiver, naar speakers moet je gaan luisteren, bij de apparatuur kijk je oa naar het bedieningsgemak, aansluitmogelijkheden en de opties en kun je de diverse reviews en gebruikerservaringen lezen op het internet.

    Jaloers..... ja hoor.... verschrikkelijk, ontzettend jaloers heb een PS3 al weer een jaar in de doos zitten en die kostte meer dan die Denon. Heb al weer een hele tijd alles met HDMI en kan ook alle HD audio ten gehore laten brengen..... en Denon, samen met Marantz, Yamaha en Onkyo, daar zul je mij niets nadeligs over horen zeggen. Ik geniet al weer een aantal jaren van Full HD, Blu Ray en HD DVD en heb alleen maar meelij met je, jaloers ja ja ja...... op zo'n arme ziel zeker.....

    Zuig niet zo, vul die lege kast van je en ga eens genieten.
    Have fun and enjoy your collection

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Bertje79 Bekijk bericht
    @ Alexander D

    Nou, als jij zegt dat de speler na een halfuur vastloopt omdat het apparaat te warm wordt, dan is dat mogelijk een reden om een ander apparaat aan te schaffen.

    Waar het mij in dit geval om gaat is het feit dat dit een Transport versie is, zoals je waarschijnlijk weet.

    Ikzelf heb hier geen ervaringen mee.




    Groetjes,
    Bart
    Wat heb je verder voor apparatuur of waar wil je mee gaan combineren?

    Dit model is al langer op de markt en tenzij je hem héél goedkoop zou kunnen kopen zou ik verder kijken. Het is slechts een transport.
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  10. #10

    Standaard

    @ Alexander D

    Ik ben, zoals gezegd, afgelopen vrijdag wezen luisteren naar de Denon AVR-4310. In de luisterhoek in de winkel stonden een stuk of 10 speakersets uitgestald. Mijn eerste keus is gevallen op de B&W CM7 luidsprekers.

    Ik ga volgende week zaterdag terug om wat meer verschillende cd's te beluisteren en indien mogelijk een Blu-Ray af te spelen als ze mijn type televisie daar willen aansluiten.

    Probleem is bij zo'n luistersessie dat je maar een kant van het verhaal hoort, doel van deze discussie is om goed geïnformeerd te gaan luisteren zodat ik ook wat kritische vragen kan stellen.




    Groetjes,
    Bart

  11. #11
    Glorious Member
    Registratie datum
    May 2009
    Woonplaats
    The Future's So Bright, I Gotta Wear Shades

    Standaard

    Hummm bij een luistersessie met een blu-ray doet het type televisie er toch niet toe.
    Het gaat om wat je hoort, toch
    Panasonic PX-P65VT60E | Marantz AV7005 | Marantz MM7055 | Marantz MM7025 | Oppo BDP-93 met Pro V2 Mod | Apple TV 4K | Focal Chorus 826V | 800CC | 806V | SR 800 V | BK XXLS 400FF


  12. #12

    Standaard

    @ StefaanD

    Haha...... Ja, dat begrijp ik.
    Ik maak er dan maar een luister- en kijksessie van.



    Groetjes,
    Bart

  13. #13
    Glorious Member
    Registratie datum
    May 2009
    Woonplaats
    The Future's So Bright, I Gotta Wear Shades

    Standaard

    Dat worden in ieder geval drukke tijden
    Panasonic PX-P65VT60E | Marantz AV7005 | Marantz MM7055 | Marantz MM7025 | Oppo BDP-93 met Pro V2 Mod | Apple TV 4K | Focal Chorus 826V | 800CC | 806V | SR 800 V | BK XXLS 400FF


  14. #14

    Standaard

    @StefaanD

    Maar wel leuke!

    Ik houdt jullie in ieder geval op de hoogte van mijn bevindingen.



    Groetjes,
    Bart

  15. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Bertje79 Bekijk bericht
    @ Alexander D

    Ik ben, zoals gezegd, afgelopen vrijdag wezen luisteren naar de Denon AVR-4310. In de luisterhoek in de winkel stonden een stuk of 10 speakersets uitgestald. Mijn eerste keus is gevallen op de B&W CM7 luidsprekers.

    Ik ga volgende week zaterdag terug om wat meer verschillende cd's te beluisteren en indien mogelijk een Blu-Ray af te spelen als ze mijn type televisie daar willen aansluiten.

    Probleem is bij zo'n luistersessie dat je maar een kant van het verhaal hoort, doel van deze discussie is om goed geïnformeerd te gaan luisteren zodat ik ook wat kritische vragen kan stellen.




    Groetjes,
    Bart
    Bart:

    Slechts mijn mening: Als je die speler ook wil gaan gebruiken voor het afspelen van muziek dan zou ik wat cd's meenemen en in stereo gaan luisteren.

    Echter, als je veel muziek luistert en dat dus belangrijk is zou ik zeker NIET voor deze speler gaan. Het is slechts een transport dus je bent afhankelijk van de DAC's van de 4310 en die zijn naar mening nou niet echt toppiejoppie.
    Zeker met deze speakers zou je ook naar Marantz kunnen kijken. Pure kwaliteit is hetzelfde als Denon maar klankkleur is anders en, niet onbelangrijk. Ze hebben een leuke blu-rayspeler.

    Andere optie: Je gaat voor een iets eenvoudigere blu-ray speler. Die ook echt wel waanzinnig goed beeld geven en je neemt een aparte cdspeler. Zeker weten dat je dan in totaal véél meer kwaliteit hebt!

    En wat betreft die tv: je eigen tv is echt niet nodig. Beeld is goed van zo'n beetje alle spelers maar zeker van de spelers in de prijsklasse die jij zoekt. Vergeet niet dat de mensen die recensies schrijven, vaak ook advertentieruimte nodig hebben dus zelden écht objectief zijn en ook blaadjes willen verkopen dus die zien en horen altijd GIGANTISCHE verschillen.
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  16. #16

    Standaard

    @ Alexander D

    Bedankt voor te tips!

    Het luisteren naar de stereoweergave is ook mijn bedoeling, als die in mijn ogen goed is voldoet het weergeven van surround in de meeste gevallen ook. Dus cd's neem ik zeker mee.

    Ik begrijp wat je bedoelt, alleen de winkel waar ik de afspraak heb verkoopt dezelfde televisie als die ik heb, in dat geval is het dus makkelijker om een goed oordeel te kunnen geven. Zoals ik het daar zal zien zo zal het er thuis ook uit zien.



    Groetjes,
    Bart

  17. #17
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Hou er wel rekening mee dat dit om een redelijk oude speler gaat.
    Het is idd een transport maar dat zijn de meeste dvdspelers ook, dus daar is niks mis mee.

    Maar wat wel een issue is zijn laadtijden, hoe nieuwer een bdspeler des te sneller de laadtijden zijn. ook ben je met BD afhankelijk van updates om nieuwe disc's en bijv BD beveiligingen steeds te kunnen afspelen. Zonder BD Live is dat wat omslachtiger.

    De 3800 heeft bijv sublieme cd/dvd weergave/upscale mogelijkheden, ik weet echter niet uit mijn hoofd hoe dat bij de transport versie is.
    Anders zou het echt niks meer bieden dan een recente goedkopere BD speler.

    Ik zou zeker niet te veel geld voor deze oudere speler uitgeven.
    Maar als je weergavekwaliteit op het zelfde nivieau is al de 3800 is dat zeker een topper.

    Neem wel Avatar mee om te zien of deze speler die afspeelt
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  18. #18

    Standaard

    @ Claudio

    Zie je wel dat een forum nut heeft!

    Ik was in de veronderstelling dat de Transport versie de updates via de Denon Link functie binnen haalt.

    Als ik het goed heb begrepen stuurt (transporteert) deze speler enkel het
    beeld en geluidsignaal door naar de receiver die het dan codeert.
    Iets wat een normale speler niet doet en dus de reden dat deze speler goedkoper is dan de volledige versie.

    Wel in ieder geval iets wat ik nog precies moet uitzoeken, bedankt voor de tips in ieder geval.



    Groetjes,
    Bart

  19. #19

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Bertje79 Bekijk bericht
    Als ik het goed heb begrepen stuurt (transporteert) deze speler enkel het
    beeld en geluidsignaal door naar de receiver die het dan codeert.
    Iets wat een normale speler niet doet en dus de reden dat deze speler goedkoper is dan de volledige versie.
    De Denon Link is een verbinding die bedoeld is voor digitale audio van bvb SACD. Daarvoor was nl geen ander soort verbinding beschikbaar. Nu is dit anders omdat daarvoor nu HDMI gebruikt kan worden.

    Ook een normale speler kan geluid ongedecodeerd doorsturen naar een receiver. Het grootste verschil tussen een speler en een transport is nl. de hoeveelheid (onzinnige electronica die gebruikt wordt voor de verschillende soorten) aansluitingen en de verhouding tussen de prijs en de weergave-kwaliteit. Bij een transport is deze kleiner, vandaar dat deze goedkoper zou moeten zijn dan een speler. Een speler koop je daarom ook vanwege de (overbodige) aansluitmogelijkheden. Nog een verschil is de verhouding tussen de prijs en de weergave-kwaliteit. De meeste spelers zouden daarom dus eigenlijk een transport moeten zijn.
    Laatst aangepast door Gerco Stuivenberg : 19-05-2010 om 11:53
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  20. #20
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Onzinnige electronica is natuurlijk wel juist waar een degelijke speler als de Denon 3800 voordeel in biedt. Daarmee bedoel ik niet de gadget zelf, maar meer de wijze waarin dit in een degelijke speler gescheiden en geisoleerd wordt opgebouwd. Met andere woorden in die Denon zal dat minder storingsgevoelig zijn dat bij de gemiddelde goedkoper gebouwde speler.

    Feit blijft wel dat als je versterker alle mogelijke decoders aan boord heeft je niks hebt aan die gadget zoals HD Audio decoders, backwards compatible Digital outputs enz. En wat mij betreft kan BD-Live ook zo in de prullenbak. Deze speler voldoet aan het 1.1 BD profiel en meer heb je eigenlijk niet nodig. (Als je het mij vraagt)

    Updates geschieden door middel van een SD card, dus eerst even op internet downloaden en vervolgens via memorycard uploaden.
    Over het algemeen blijven fabrikanten updates aanbieden om playability van de nieuwere BD te garanderen. Zelfs relatef oudere spelers zullen ondersteuning houden, echter niet meer dan de strikt noodzakelijke aanpassingen, en per fabrikant verschillend.

    Ik was een tijd lang sterk geintereseerd in de 3800, maar het lange wachten en op moment van uitkomen al achterhaald zijn, hebben mij toen doen besluiten af te zien van die speler.

    Doe je het puur voor BD, dan zijn er beter goedkopere veel snellere spelers op de markt, en dat wordt nog beter. HD is namelijk ook op de goedkoopste speler al een lust voor het oog. daar zal degelijkheid niet echt een wezelijk verschil bieden. Wil je ook een topklasse dvd en cd speler, dan is deze Denon iig een optie die waarschijnlijk inmiddels gunstig geprijst is. Wel jammer vind ik dat er geen SACD en in mindere mate, geen DVD-Audio ondersteunng is.

    Het gaat echter wel ontzettend snel met BDspelers. De nieuwere generatie 3D spelers beginnen nu los te komen, en dat zal de prijs van 'oudere' spelers flink drukken.

    Maar goed zo kan je aan de gang blijven.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  21. #21

    Standaard

    @Gerco Stuivenberg

    Bedankt voor de informatie.

    Hoewel BD Live niet echt het functioneren beïnvloed en dus niet echt noodzakelijk is, is het natuurlijk wel een optie die van meerwaarde kan zijn. Updates zijn wel gewoon uit te voeren dus dat hoeft ook geen probleem te zijn.

    Wel is het natuurlijk een feit dat de speler al langer op de markt is.
    Iets wat natuurlijk wel mee kan spelen in mijn keuze.

    Na je reactie ben ik eens gaan kijken op de site van Denon, mogelijk dat de DBP-2010 een goed alternatief is.



    Groetjes,
    Bart

  22. #22

    Standaard

    Om een lang verhaal kort te maken:

    De ontwikkelingen gaan en gingen super snel en jij kijkt nu naar een van de eerste apparaten. Ik zou gewoon voor een nieuwer model kijken.
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  23. #23

    Standaard

    Als je voor een nieuwe Denon BD-speler wil gaan, zou ik voor de DBP-4010UD gaan. Of, als je het echt bont wil maken, voor de DVD-A1UD. Maar die is zo afgrijselijk duur; het is de vraag of dit topmodel veel meerwaarde biedt tegenover de DBP-4010UD.

    Hieronder een linkje naar een test op areadvd.de van de DBP-4010UD:

    http://www.areadvd.de/hardware/2010/...dbp_4010.shtml

    Deze speler biedt zeer veel mogelijkheden, bijvoorbeeld een zeer grote hoeveelheid aan ondersteunde media. Waaronder ook SACD en DVD-audio. En hij heeft, naar mijn mening, ook een schitterend design (mooier als mijn DVD-3800BD).

  24. #24

    Standaard

    Volgens mij beginnen we zo ook appels met peren te vergelijken....
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  25. #25

    Standaard

    @Dennie Gitz

    Je reactie heeft in mijn ogen wel een beetje weg van een reactie van een verkoopmedewerker.
    Weet jij misschien meer van de opvolger van DBP-4010UD?

    De geruchten gaan dat die onderweg is en de beschikking heeft over een harde schijf en klaar is voor het 3D tijdperk.



    Groetjes,
    Bart

Pagina 1 van 4 1234 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •