Pagina 2 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
De resultaten 26 tot 50 van 90 worden weergegeven.

Discussie: Denon DVD-2500BT

  1. #26

    Standaard

    Ik ben zéker geen verkoopmedewerker, ik ben gewoon enthousiast over de betreffende spelers. Dit omdat Denon gewoon mooie en degelijke producten maakt. Over een opvolger van de DBP-4010UD weet ik niets; ik heb daar nog niets over vernomen.

  2. #27

    Standaard

    Bij toeval ook op dit forum terecht gekomen en zag een leuke discussie over de 2500BT. Ik ben dus nieuw hier en er zal wel ergens een voorstel topic zijn wat ik nog ga zoeken.

    De DVD-2500BT is een speler met een kwalitatief zéér goed loopwerk en was met de introductie zijn tijd behoorlijk vooruit. Hij is ontdaan van allerlei elektronica aangezien het de bedoeling is dat processing plaats vindt op je AVR. Voor de combinatie met een AVR-4310 of AVR-4810 is hij dan ook bij uitstek geschikt. Mocht je dus gaan voor een van deze modellen en geen gebruik willen maken van BD-Live, kies dan NIET voor de BDP-2010 maar voor de DVD-2500BT, zelfs ondanks dat hij al meer dan 2 jaar op de markt is!

    Het apparaat is nog steeds verkrijgbaar ook al zal bij bijvoorbeeld Hobo worden aangegeven dat ze hem niet meer kunnen leveren. De importeur (Look&Listen) heeft hem nog op voorraad in zowel zwart als premium zilver. Ik heb hem vandaag besteld bij Hobo, nadat ik ze heb moeten overtuigen dat ook zij hem nog steeks kunnen leveren, tegen een gereduceerde prijs.

    Firmware van deze speler kan je zelf updaten. Niet via een ethernet aansluiting want deze heeft hij niet maar door een CD te bakken.

    Verder las ik nog wat over klankleur van Marantz. Ook Marantz heb ik beluisterd in combinatie met B&W's en vergeleken met Denon en nog de nodige andere merken zoals Rotel, Cambridge, NAD en zelfs Pioneer. Uiteindelijk is mijn keus gevallen op de Denon 4810 in combinatie met de B&W's. Zeer mooi strak en helder geluid. Marantz werd me te warm. Let wel, geluidservaring is sterk persoonlijk en mijn advies is dan ook, ga meerdere malen luisteren bij verschillende zaken!

    Succes met je keus

  3. #28

    Standaard

    @Broem

    Welke B&W's heb je beluisterd?
    Ik heb zaterdag namelijk een luisterafspraak gemaakt met een dealer uit Eindhoven om daar te luisteren naar de CM7.

    Omdat ik onlangs heb vernomen dat er een opvolger op komst is van zowel de receiver als Blu-Ray speler denk ik dat ik mijn keuze nog even uitstel?



    Groetjes,
    Bart

  4. #29

    Standaard

    Ik heb naar zowel de CM7's geluisterd als ook de CM9. Tot mijn verbazing was de CM9 lang niet zo mooi als de CM7 (vlak, minder helder, minder dynamiek). Ik heb ze beluisterd op verschillende locaties met dus verschillende vloeren / meubels en kwam telkens weer tot dezelfde conclusie. Duurder wil dus niet zeggen dat het beter is. Uiteraard is geluidswaarneming persoonlijk en wellicht dat jij dit anders zal ervaren.

    Ik heb ook nog gekeken naar de CM Centre 2. Echter, dit is zo'n giga groot ding waardoor mijn Kuro van 50" in het niet valt.

    Ik heb uiteindelijk de 4x CM7, 1x CMC en 1x ASW 10CM besteld. Komend weekend ga ik ze ophalen

    Stuur me even een pm met je nummer waar ik je kan bereiken, heb nog een paar tips voor je.

  5. #30

    Standaard

    @Broem

    Ik ben benieuwd of ik het net zo ervaar.

    Wat ik wel al geadviseerd had gekregen was het advies om niet 4 dezelfde surround luidsprekers te plaatsen.
    Dit i.v.m. de staande geluidsgolven, omdat je achterste luidsprekers hetzelfde geluid produceren heb je kans dat de geluidsgolven tegen elkaar botsen.
    Ik ben beniewd of jij het zo ervaart of dat e.e.a. niet waarneembaar is.

    Wat betreft de tips, ik wil ze graag weten, net als de rest van de forumleden. Het verzoek dus om de tips gewoon hier te ventileren.



    Groetjes,
    Bart

  6. #31

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Bertje79 Bekijk bericht
    @Broem
    Wat ik wel al geadviseerd had gekregen was het advies om niet 4 dezelfde surround luidsprekers te plaatsen.
    Dit i.v.m. de staande geluidsgolven, omdat je achterste luidsprekers hetzelfde geluid produceren heb je kans dat de geluidsgolven tegen elkaar botsen.
    Bart, ik weet niet van wie je die onzin hebt gehoord. Bij surround opstellingen zou je idealiter juist gelijke speakers rondom willen hebben. Dat de geluidsgolven tegen elkaar aanbotsen lijkt me ook sterk aangezien de achterspeakers hun eigen geluidsinformatie krijgen (discrete aansturing) dat veelal anders is dan het geluidsinformatie die naar je frontspeakers wordt verstuurd.

    Dat geluidsgolven botsen zou alleen kunnen voorkomen wanneer de front- en surroundspeakers exact hetzelfde geluid moeten weergeven. Dan zou er in het meest ongunstige geval uitdoving van bepaalde frequenties kunnen plaatsvinden. In de praktijk zul je dit niet tegenkomen.
    Mijn HT: Panasonic TX-P42G20ES - Music Hall A25.2 - Music Hall CD25.2 - Music Hall DAC25.3 - Denon DVD-1940 - A.C. Ryan Playon!HD Mini - Logitech Squeezebox Duet - Phonar Veritas P5.5 EdMa Cap+ - Phonar Sub EdMa - Van den Hul kabels

  7. #32

    Standaard

    @Peter Porrio

    Dit advies kreeg ik van een verkoopmedewerker toen ik aangaf het liefst 4 dezelfde luidsprekers te willen aanschaffen.

    In mijn uitleg gaf ik ook al aan mezelf af te vragen of e.e.a. waarneembaar is.

    In theorie zou het, inderdaad, enkel voor kunnen komen als je stereo over alle kanalen zou afspelen.



    Groetjes,
    Bart

  8. #33

    Standaard

    Voor zover mij bekend heb ik hier alleen over gelezen in het geval van 2 subwoofers in 1 ruimte. Wanneer deze qua fase verkeerd staan, of de plaatsing is niet goed, kan het signaal deels worden uitgedoofd. Bij "gewone" luidsprekers is dit vrijwel uitgesloten.

    Wanneer je voor gelijke speakers kunt gaan (qua plaatsing en budget), zou ik dit altijd doen.
    Mijn HT: Panasonic TX-P42G20ES - Music Hall A25.2 - Music Hall CD25.2 - Music Hall DAC25.3 - Denon DVD-1940 - A.C. Ryan Playon!HD Mini - Logitech Squeezebox Duet - Phonar Veritas P5.5 EdMa Cap+ - Phonar Sub EdMa - Van den Hul kabels

  9. #34

    Standaard

    @Peter Porrio

    Budget is iets wat je zelf in de hand hebt, voor mij een kwestie van iets langer sparen.
    Als je kijkt naar de kosten valt dit op zich reuze mee, de CM7 is niet heel veel duurder dan de CM1 met bijbehorende speakerstandaard.
    Want daar krijg je dan weer mee te maken.

    Dus........ iets langer sparen dan.



    Groetjes,
    Bart

  10. #35

    Standaard

    @ Bertje79: Helemaal mee eens. Echter, budget is vaak niet het probleem. Je moet er ook de ruimte voor hebben. Ik had in mijn surroundopstelling rondom zuilspeakers staan. Dat klonk erg goed met muziek DVD's en SACD's.

    Op dit moment ben ik back2stereo, omdat mijn lieftallige vriendin nieuwe meubels in de woonkamer wilde. Hierdoor kon ik de surroundopstelling niet meer goed opstellen. Dan is het toch liever goed stereo dan slecht surround
    Mijn HT: Panasonic TX-P42G20ES - Music Hall A25.2 - Music Hall CD25.2 - Music Hall DAC25.3 - Denon DVD-1940 - A.C. Ryan Playon!HD Mini - Logitech Squeezebox Duet - Phonar Veritas P5.5 EdMa Cap+ - Phonar Sub EdMa - Van den Hul kabels

  11. #36

    Standaard

    @Peter Porrio

    Tja, naast de ruimte die beschikbaar is heb ik tijdens de bouw van ons huis leidingen aangelegd waar de toekomstige luidsprekers zouden moeten staan.
    Kwestie van kabel trekken en aansluiten maar.

    Op die manier heb ik dus een ideale surround opstelling kunnen garanderen, als me dat niet was gelukt had ik ook voor stereo gekozen.



    Groetjes,
    Bart

  12. #37

    Standaard

    @bertje79
    Over het gebruik van 4 dezelfde surround luidsprekers en staande golven, kun je beter een ander topic starten. Deze gaat nl. over een speler.
    Laatst aangepast door Gerco Stuivenberg : 27-05-2010 om 13:38
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  13. #38

    Standaard

    =Bertje79
    Wat ik wel al geadviseerd had gekregen was het advies om niet 4 dezelfde surround luidsprekers te plaatsen.
    Dit i.v.m. de staande geluidsgolven, omdat je achterste luidsprekers hetzelfde geluid produceren heb je kans dat de geluidsgolven tegen elkaar botsen.
    Mooier kun je het niet krijgen, 4 dezelfde speakers met hetzelfde klankbeeld en een center van dezelfde serie erbij.

    Staande geluidsbla bla bla bla..... speakers staan toch niet recht tegenover elkaar

    Daar zou ik zeker mijn speakers niet gaan halen
    Have fun and enjoy your collection

  14. #39

    Standaard

    @DVDProfilersFilmgek

    Tja, je zou het zo maar denken.
    Van de andere kant, waarom zou hij mij goedkopere luidsprekers liever willen verkopen dan duurdere?
    Toch is hij waarschijnlijk bang dat hij het botsen van de staande golven niet kan voorkomen.

    Misschien toch een nader onderzoekje waard.

    Wel ben ik het met je eens dat het de mooiste oplossing zou zijn om 4 dezelfde luidsprekers te plaatsen.




    Groetjes,
    Bart

  15. #40

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Bertje79 Bekijk bericht
    @DVDProfilersFilmgek

    Tja, je zou het zo maar denken.
    Van de andere kant, waarom zou hij mij goedkopere luidsprekers liever willen verkopen dan duurdere?
    Toch is hij waarschijnlijk bang dat hij het botsen van de staande golven niet kan voorkomen.

    Misschien toch een nader onderzoekje waard.

    Wel ben ik het met je eens dat het de mooiste oplossing zou zijn om 4 dezelfde luidsprekers te plaatsen.




    Groetjes,
    Bart
    >>Van de andere kant, waarom zou hij mij goedkopere luidsprekers liever willen verkopen dan duurdere?<<

    Misschien had je een zuinige blik en dacht hij beter iets verkopen dan niets verkopen...

    Hij waarschijnlijk bang dat hij botsen van de staande golven niet kan voorkomen..... hoe verzin je het:veryfunny:

    Ja, zou zeker een diepgaand onderzoek instellen, laat maar even weten wanneer de metingen afgerond zijn
    Have fun and enjoy your collection

  16. #41
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    >>Van de andere kant, waarom zou hij mij goedkopere luidsprekers liever willen verkopen dan duurdere?<<

    Misschien had je een zuinige blik en dacht hij beter iets verkopen dan niets verkopen...

    Hij waarschijnlijk bang dat hij botsen van de staande golven niet kan voorkomen..... hoe verzin je het:veryfunny:

    Ja, zou zeker een diepgaand onderzoek instellen, laat maar even weten wanneer de metingen afgerond zijn
    Het kan best heel gevaarlijk zijn die botsende golven.
    Stel er is een fikse explosie tijdens een film, en je staat net centraal op de botslijn.
    Je krijgt dan hetzelfde effect als crossing the beams in ghostbusters, Try to imagine all life as you know it stopping instantaneously and every molecule in your bodyexploding at the speed of light. ..., en zoals Bill Murray al zei, 'Ok, so that's bad, important safety tip'

    Nee heb idd moeite om serieus te blijven bij zo'n antwoord.
    En zelfs als het theoretisch technisch onderbouwd is, zou ik niet meer bij komen. :veryfunny:

    Maar effe serieus..
    Ik vind dat men vooral moet luisteren naar geluid, en er minder over moet fiilosoferen.
    Het is als een tijdschrift over gitaren, of een geschreven boek over beeld
    Laatst aangepast door Claudio Santulli : 27-05-2010 om 18:31
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  17. #42

    Standaard

    @Claudio

    Ik begrijp je reactie.
    Echter, op internet staan toch wel verhalen van luistermoeheid als gevolg van staande golven.
    Deze kunnen namelijk ook ontstaan als luidsprekers te dicht tegen een wand staan.

    Maar goed, of iemand dit storend vind is natuurlijk per persoon afhankelijk.



    Groetjes,
    Bart

  18. #43
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Ik denk dat je het ook een beetje moet relativeren.
    Als je op internet zoekt vind je overal wel argumenten voor.
    Het blijft een beetje een illusie te denken dat we thuis de ideale luisteromgeving kunnen creëren. Je zult altijd concessies moeten doen, zelfs met de perfecte speakers en installatie blijf je in gebrekke. Die gaan veelal verder dan de storende elementen die je aandraagt. Je kunt dan wel aan de gang blijven en liever investeren in de creme déla creme, want je mag er dan vanuit gaan dat die net dat beetje extra bieden, en deze issues eventueel pas meer meespelen.
    Feitelijk moet je wanden bekleden, Speakers in een cirkel midden in een kamer plaatsen, meubels verplaatsen, kabels zo dik dat je er over struikelt, vrouwlief de keuken in sturen, meerder bijbanen nemen en geen vrije tijd meer over hebben, enz enz.
    En dan nog...

    Verder ben ik zelf iemand uit de medische praktijk, en je moet eens weten hoeveel theoretische nonsens ik op medisch gebied hoor. Ik verzet me altijd een beetje bij teveel theoretische hocus pocus. Er is namelijk maar één ding belangrijk en dat is wat je hoort en zelf ervaart en dan ook nog eens in jouw ruimte, zijnde de praktijk waar het allemaal om draait.

    En dan ben ik nog van mening dat je ook nog overgeleverd bent aan de visie of voorkeur van een film of muziekmaker/mixer, het hoorvermogen van de kritikaster, diverse persoonlijke meningen en onbekende belangen of inzicht van verkopers. En dat zijn allemaal net mensen...

    Neemt niet weg dat je moet kiezen uit overwegingen die voor jou belangrijk zijn, en niet de theoretische dwalingen van mij of anderen. Wel kun je zoals jij al heel slim doet, alles meenemen in je uiteindelijke keuze. Je moet alleen het kaft van het koren scheiden.

    Vandaar mijn komische relativering.
    Laatst aangepast door Claudio Santulli : 27-05-2010 om 19:22
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  19. #44

    Standaard

    @Claudio

    Komisch is het zeker!

    Het is ook zo dat je dan wel aan de gang kunt blijven.
    Alleen is het natuurlijk wel zo dat de basis goed moet zijn.
    Een goede installatie kan slechter klinken, wanneer deze niet goed is ingeregeld, dan een mindere installatie, die wel goed is ingeregeld.

    Waarom zouden zoveel mensen het verschil tussen een High-End installatie en een 'normale' installatie niet horen?
    Naar mijn mening omdat juist die afstelling niet goed is en het geluid daardoor heel rommelig klinkt.

    In mijn geval is mijn opstelling redelijk ideaal, misschien qua afmetingen niet optimaal, maar ik denk dat ik een goed geluid kan 'creëren'.
    Waarschijnlijk ga ik nog wel wat meer stofferen om een beetje te dempen.

    Ik kijk er nu al naar uit..............



    Groetjes,
    Bart

  20. #45

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Bertje79 Bekijk bericht
    Waarom zouden zoveel mensen het verschil tussen een High-End installatie en een 'normale' installatie niet horen?
    De enige verklaring die ik er voor heb, is de manier waarop producten aangeboden worden. Producten worden nl. aangeboden vanwege de prijs en/of de vormgeving. Of een product een juiste weergave kan bieden, is dus vaak niet relevant. De enige referentie die iemand kan hebben is dus een set met de instellingen die hij/zij zelf gebruikt.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  21. #46

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Bertje79 Bekijk bericht
    @Claudio

    Komisch is het zeker!

    Het is ook zo dat je dan wel aan de gang kunt blijven.
    Alleen is het natuurlijk wel zo dat de basis goed moet zijn.
    Een goede installatie kan slechter klinken, wanneer deze niet goed is ingeregeld, dan een mindere installatie, die wel goed is ingeregeld.

    Waarom zouden zoveel mensen het verschil tussen een High-End installatie en een 'normale' installatie niet horen?
    Naar mijn mening omdat juist die afstelling niet goed is en het geluid daardoor heel rommelig klinkt.

    In mijn geval is mijn opstelling redelijk ideaal, misschien qua afmetingen niet optimaal, maar ik denk dat ik een goed geluid kan 'creëren'.
    Waarschijnlijk ga ik nog wel wat meer stofferen om een beetje te dempen.

    Ik kijk er nu al naar uit..............



    Groetjes,
    Bart
    Heb zelf een goede en goed ingeregelde installatie, tenminste dat vind ik..... en dat is dan ook het allerbelangrijkste

    Het staat helemaal naar mijn smaak, het heeft dan ook nog wel een tijdje geduurt eerdat ik de voor mij ideale gulden middenweg had gevonden en als er software is die niet aan mijn verwachtingen voldoet .... ik dat simpel kan aanpassen aan mijn smaak.

    Wat anderen allemaal wel niet vinden en slap uit hun nek lopen te wauwelen over staande, botsende, vermoeiende, te slappe, te strakke, te schelle, te doffe en weet ik veel nog meer voor tonen zal me toch helemaal worst wezen.

    Je koopt een installatie naar je eigen smaak en budget, binnen dat budget probeer je vanzelfsprekend de creme de la creme te krijgen, en zelfs een budget overschrijding neem je voor lief...... en wat anderen er van vinden.... lekker onbelangrijk toch, je koopt je installatie niet voor iemand anders, je koopt hem voor jezelf en wat anderen ervan vinden is niet relevant, jij moet hem betalen, niet zij en als de golven lekker botsen en je vind het hoog zeer helder en je houd daarvan .... so be it, ook al vinden anderen dat scherp, lekker laten gaan die zeurkousen, je bepaald het immers zelf

    Kan alleen maar meelij hebben met mensen die dinge kopen omdat anderen dat zo goed vinden of ook hebben, zonder een eigen mening te hebben.

    Claudio heeft het mooi omschreven, zelf noem ik het botweg slap gelul, ga luisteren en koop wat jezelf mooi vind.... en het naampje op een speaker.... zal me worst zijn, het gaat om wat eruit komt

    En al die extra lokkertjes.... kan me ook gestolen worden, internetradio.... geweldig, luister bijna nooit naar de radio.... en dan ineens wel.... dacht het niet. Houd in de gaten waarom het hoofdzakelijk om draait, de aansluitmogelijkheden, vermogen, klank, opties voor zover relevant en het bedieningsgemak.
    Have fun and enjoy your collection

  22. #47

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Bekijk bericht
    Ik denk dat je het ook een beetje moet relativeren.
    Als je op internet zoekt vind je overal wel argumenten voor.
    Het blijft een beetje een illusie te denken dat we thuis de ideale luisteromgeving kunnen creëren. Je zult altijd concessies moeten doen, zelfs met de perfecte speakers en installatie blijf je in gebrekke.

    En dan ben ik nog van mening dat je ook nog overgeleverd bent aan de visie of voorkeur van een film of muziekmaker/mixer, het hoorvermogen van de kritikaster, diverse persoonlijke meningen en onbekende belangen of inzicht van verkopers. En dat zijn allemaal net mensen...

    Neemt niet weg dat je moet kiezen uit overwegingen die voor jou belangrijk zijn, en niet de theoretische dwalingen van mij of anderen. Wel kun je zoals jij al heel slim doet, alles meenemen in je uiteindelijke keuze. Je moet alleen het kaft van het koren scheiden.

    Vandaar mijn komische relativering.
    Ook zijn er veel mensen bang dat vliegtuigen door de kamer vliegen, monsters in de kamer staan te brullen en dat hun huis niet blijft staan als in een film weer een orkaan te zien is.

    In de meeste woningen is het niet mogelijk om een ideale luisteromgeving te creëren, maar wel één die er veel op lijkt. Je moet er alleen een beestje moeite voor doen, maar dan krijg je er ook veel voor terug.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  23. #48

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Gerco Stuivenberg Bekijk bericht
    Ook zijn er veel mensen bang dat vliegtuigen door de kamer vliegen, monsters in de kamer staan te brullen en dat hun huis niet blijft staan als in een film weer een orkaan te zien is.
    Nog erger wordt het als diezelfde monsters daar dan ook hun behoefte nog eens doen
    Have fun and enjoy your collection

  24. #49

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Bertje79 Bekijk bericht
    Wat ik wel al geadviseerd had gekregen was het advies om niet 4 dezelfde surround luidsprekers te plaatsen.
    Dit i.v.m. de staande geluidsgolven, omdat je achterste luidsprekers hetzelfde geluid produceren heb je kans dat de geluidsgolven tegen elkaar botsen.
    Uhm... het verhaal van de klok en de klepel.... Onderstaand artikel geeft een interessante uitleg over staande golven:

    http://www.dolby.com/uploadedFiles/A...de-5.1-6-8.pdf

  25. #50
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Broem Bekijk bericht
    Uhm... het verhaal van de klok en de klepel.... Onderstaand artikel geeft een interessante uitleg over staande golven:

    http://www.dolby.com/uploadedFiles/A...de-5.1-6-8.pdf
    All rooms have standing waves, and they’re most noticeable at low frequencies in smaller (and especially squarer) rooms. Play some music with strong, steady bass, and walk around the room. If you hear very little bass in some spots and lots of it in others, then you have a standingwave problem, and you want to be sure that your listening spot is not in a peak or dip. If it is, first try moving your subwoofer—even a few inches can make a difference. Similar shifts in the main speakers, or in room furnishings—even moving your listening spot—may help.
    Leuk maar vrij basic artikel.

    Het geeft ook aan dat het vooral om de lage frequenties gaat, en dus subwooferplacing. Het is natuurlijk vrij bekend en logisch dat je voor je Sub wel de sweetspot moet zoeken . De DVE HD Basics blu-ray legt overigens heel mooi uit hoe soundwaves en subwooferplacing een kamer beinvloeden en biedt o.a. een aantal resonatie en crossover tests. Ook geeft het een visie hoe je een 5.1/7.1 speakerset goed opsteld. Altijd handig om in een collectie te hebben als audio video fanaat. Uiteraard zijn er nog véél meer audio en video testen te vinden op deze bd, maar het is vooral veel interessante info.

    Mijn main setup's primaire functie is film, tv, gaming, muziek, en in die volgorde. Als er in de film een man praat terwijl hij een rondje loopt, moeten mijn speakers constant dezelfde intonatie, intensiviteit en klank hebben, terwijl de stem (of ander geluid) van speaker naar speaker gaat. In die zin zijn 5 of 7 indentieke speakers vaak de beste optie of misschien wel een vereiste. Iets wat dit wat oudere artikel niet onderschrijft als de plaatjes zo zie...
    Laatst aangepast door Claudio Santulli : 30-05-2010 om 00:07
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

Pagina 2 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •