Pagina 3 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
De resultaten 51 tot 75 van 90 worden weergegeven.

Discussie: Denon DVD-2500BT

  1. #51

    Standaard

    Ik ben, zoals eerder gezegd, zaterdag wezen luisteren en kijken naar de AVR-4310 en BDP-4010UD i.c.m. B&W CM7.

    Ik ben zeer te spreken over de combinatie en dan met name de beeld en geluidskwaliteit, wat me wel is opgevallen is de laadtijd.
    Bij de Blu-Ray van Avatar kwam de melding dat er een update nodig was en bij This Is It van Michael Jackson duurde het vrij lang eer alle informatie was verwerkt.

    Is dit gebruikelijk?
    Zo ja, zal dit verbeterd kunnen worden d.m.v. updates of is hier niets aan te doen?



    Groetjes,
    Bart

  2. #52
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Helaas is dat een nadeel van bd, helemaal bij oudere spelers.
    Daar kon je eerst een boek lezen.
    Waarschijnlijk is dit al een veel snellere versie, maar het zal nooit een dvdspeler worden.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  3. #53

    Standaard

    @Claudio

    Het is niet dat ik dan ongeduldig word of zo, maar het viel me gewoon op.
    Hoewel ik was voorbereid viel het me toch een beetje tegen, ik had wel verwacht dat het sneller ging.
    Maar goed, de beeldkwaliteit van Blu-Ray in het algemeen maakt veel goed, bij deze speler i.c.m. met mijn huidige televisie t.o.v. DVD zelfs heel veel.

    Is dit trouwens iets wat software matig is? In dat geval kan het dus bij een update mogelijk verbeteren.




    Groetjes,
    Bart
    Laatst aangepast door Bertje79 : 31-05-2010 om 09:11 Reden: Spelling

  4. #54

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Bertje79 Bekijk bericht
    @Claudio

    Het is niet dat ik dan ongeduldig word of zo, maar het viel me gewoon op.
    Hoewel ik was voorbereid viel het me toch een beetje tegen, ik had wel verwacht dat het sneller ging.
    Maar goed, de beeldkwaliteit van Blu-Ray in het algemeen maakt veel goed, bij deze speler i.c.m. met mijn huidige televisie t.o.v. DVD zelfs heel veel.

    Is dit trouwens iets wat software matig is? In dat geval kan het dus bij een update mogelijk verbeteren.

    Groetjes,
    Bart
    Updates lossen foutjes in de software op en passen de software aan op het gebied van nieuwe ontwikkelingen.

    Opoe wordt echt niet sneller door haar de gebruiksaanwijzing van een racewagen te geven. Een oude fiets blijft een oude fiets

    Gelukkig geven ook de goedkope spelers via HDMI net zulk mooi beeld en goed geluid als de hele dure, en kunnen ook heel stil en razendsnel zijn..... en dat is maar goed ook, moet me bij de trage gevallen altijd heel erg inhouden om er niet bovenop te springen of de lade eruit te scheuren
    Have fun and enjoy your collection

  5. #55

    Standaard

    @DVDProfilersFilmgek

    En super-oma dan?

    Is dit geen softwareprobleem dan?
    De software moet de gegevens toch verwerken neem ik aan.

    De schijfjes draaien volgens mij even hard rond als bij DVD, CD of SACD.
    Toch?



    Groetjes,
    Bart

  6. #56

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Bertje79 Bekijk bericht
    Is dit geen softwareprobleem dan?
    De software moet de gegevens toch verwerken neem ik aan.

    De schijfjes draaien volgens mij even hard rond als bij DVD, CD of SACD.
    Toch?
    Dat is geen software-probleem en heeft ook niet te maken met de snelheid waarmee een schijf ronddraait. Een BD heeft nl. meer mogelijkheden dan alleen naar een film te kijken, zoals BD-live waarmee je extra's kunt bekijken tijdens een film. Voor dat het afspelen begint, probeert een speler daarom eerst een verbinding te maken met een server waar deze extra's vandaan gehaald kunnen worden. Vandaar dat wat het langer duurt voordat je kunt gaan genieten.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  7. #57

    Standaard

    pakweg 25 GB laden duurt natuurlijk ook wel wat langer ipv 2 of 3 GB.

  8. #58

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Bertje79 Bekijk bericht
    @DVDProfilersFilmgek

    En super-oma dan?

    Is dit geen softwareprobleem dan?
    De software moet de gegevens toch verwerken neem ik aan.

    De schijfjes draaien volgens mij even hard rond als bij DVD, CD of SACD.
    Toch?



    Groetjes,
    Bart
    Software en hardware zijn van elkaar afhankelijk, denk ook eens aan bijvoorbeeld een oude PC waarop je zwaareisende software wilt draaien, de oude PC is dan niet meer vooruit te branden.

    Nieuwere spelers beschikken dan ook weer over snellere chips/geheugen etc om alles ook sneller verwerken te kunnen.

    Zo komt het dat we steeds mooiere toepassingen krijgen voor de PC, maar daar ook steeds zwaardere PC's voor nodig hebben, zo werkt dat ook bij BR spelers etc etc etc.

    Ik heb je al eens in het verleden geschreven dat hele dure apparaten aan mij niet besteed zijn..... je kan er wel eens te lang aan vastzitten. Bij een goede middenmotor die niet teveel kost ga je sneller updaten door een nieuwe te kopen dan als je zo'n hele dure hebt die in weze niets meer kan(en vaak nog veel minder ook) dan die veel goedkopere goede middenmotor.

    Zo loop jij nu al een hele tijd achter de feiten aan te hobbelen terwijl ik al weer lang geniet van wat er heden ten dage te genieten valt
    Have fun and enjoy your collection

  9. #59
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Het is natuurlijk wel mogelijk met kleine tweaks hele kleine verbeteringen te bieden, maar dat is marginaal. Min of meer als de pc. Software kan je optimaliseren, maar pas bij nieuwe hardware maak je sprongen.

    Blu-ray werkt met javascript en beveiligingen die in tegenstelling tot dvd eerst geladen moeten worden. hoe omslachtiger die zijn, hoe langer het duurt. En dan idd nog de netwerkverbindingen. Fox titels duren vaak heel lang terwijl andere veel sneller zijn.
    Een bdspeler lijkt meer op een pc of smartphone waar een heel besturingsysteem op zit.

    Echter is dat idd even wennen. Op een gegeven moment weet je niet beter meer.
    Minder leuk wordt het als je ook nog eens verplicht wordt een hoop trailers en promo's te kijken, maar gelukkig wordt dat ook steeds gebruiksvriendelijker.

    Zelf maak ik bd's van AVCHD materiaal, en die werken net als dvd's, dus net zo snel.
    Het probleem ligt hem dus vooral in de interactieve menu's en omvangrijke java content.
    Het is ook de hoofdreden om een recente speler te kopen. Qua beeldkwaliteit zijn de verschillen marginaal, als ze er al zijn. Maar oudere spelers kunnen vele malen trager zijn dan je nu ervaart. Mijn eerste speler kon je maar beter 10 min.vantevoren aanzetten. Het was voor mij een reden nu nog geen dure ref speler te kopen. Beeldkwaliteit is ook bij de gemiddelde speler top en er is nog te veel ruimte voor verbetering.(in snelheid)
    Echter zullen de spelers nu op een adequaat niveau komen.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  10. #60

    Standaard

    En Bart, wat vond je van de sound van de CM's?

  11. #61

    Standaard

    @Broem

    Heel erg goed!
    Vooral de hoeveelheid laag die de luidsprekers konden produceren viel me 100% mee, dat was toch wel iets waar ik bang voor was dat dat tegen zou vallen.

    Moet overiges wel zeggen dat ik eigenlijk hoofdzakelijk stereo heb geluisterd, als dat voldoet aan mijn wensen voldoet surround ook wel.



    Groetjes,
    Bart

  12. #62

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Bertje79 Bekijk bericht
    @Broem

    Heel erg goed!
    Vooral de hoeveelheid laag die de luidsprekers konden produceren viel me 100% mee, dat was toch wel iets waar ik bang voor was dat dat tegen zou vallen.

    Moet overiges wel zeggen dat ik eigenlijk hoofdzakelijk stereo heb geluisterd, als dat voldoet aan mijn wensen voldoet surround ook wel.



    Groetjes,
    Bart
    Luidsprekers kan je het beste in stereo beoordelen. Als stereo goed is, is surround nagenoeg altijd goed.

    De bas die uit deze boxen komt is zeer goed, ondanks dat de afmetingen van de boxen redelijk klein zijn. Ik heb ze afgelopen zaterdag geplaatst in combinatie met een AVR-4810 en ben bijzonder onder de indruk

    Het enige minpuntje is dat ik de bas, zoals deze door het systeem is uitgemeten, af en toe net té sterk aanwezig is hoewel een maat van me het helemaal geweldig vindt. Wellicht dat het een kwestie van wennen is als je afkomstig bent van Infinity Oreus HCS surround speakers. Kan ook een staande golf effect zijn bij een bepaalde frequentie. Ben dus nog druk bezig de manual te bestuderen hoe je e.e.a. optimaal ingesteld krijgt. Ik heb alleen op dit vlak te weinig ervaring en zal wellicht een beroep doen op de audiofielen in een nieuw topic op het forum

  13. #63

    Standaard

    @Broem

    Lijkt me een goed idee!

    Kan iedereen meelezen hoe de theorie er in de praktijk uitpakt.
    Ik zal het in ieder geval aandachtig volgen.



    Groetjes,
    Bart

  14. #64
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Broem Bekijk bericht
    Luidsprekers kan je het beste in stereo beoordelen. Als stereo goed is, is surround nagenoeg altijd goed.
    Dat vind ik dan weer een beetje kort door de bocht!

    Het ligt er natuurlijk wel aan wat de primaire doelstelling van de set is. Een speaker kan top zijn, maar bij surround ligt de nadruk toch ergens anders dan bij muziek. Klinken de twee top fronts wel in tune met de surrounds? Kies je een speaker in stereo en koop je daar gelijk 5 van? Of zijn de surrounds bijzaak? Misschien dat je bij muziek wel veel hogere eisen moet stellen, omdat men dan als echte audiofiel wars van surround is, en veel meer verlangt van de plaatsing van intrumenten en scheiding van midden, hoge en lage tonen binnen een stereobeeld. iets wat door het toevoegen van een center, sub en surrounds vertekend. Met een subwoofer maak je een echte audiofiel ook niet blij, die eisen iets heel anders van de basweergave. Nu ben ik bassist en muziekant maar zeker geen audiofiel, eerder een surroundófiel en een klein beetje audiofiel als goede tweede.


    Met andere woorden ik vind die stelling iets te zwart wit. Net als mijn mening wat dat aangaat, maar goed, ik gooi het er maar in.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  15. #65

    Standaard

    @Claudio

    Als je er van uit gaat dat de surround luidsprekers uit dezelfde lijn komen is de stereo opstelling volgens mij toch echt de graadmeter voor de basis.
    De surround luidsprekers zijn bijna altijd bijzaak en dat zie je dan ook terug in het aanbod van de verschillende fabrikanten, de surround luidsprekers zijn vijwel nooit hetzelfde als de front luidsprekers.

    Andersom gaat het verhaal al helemaal niet op in mijn optiek.
    Een compacte luidsprekerset die als geheel in een surround opstelling goed klinkt kan in een stereoweergave toch echt in de problemen komen.

    In mijn geval heb ik eigenlijk alleen maar naar de stereoweergave geluisterd, deze is voor mij dusdanig dat ik overweeg de luidsprekers aan te schaffen. Ik weet dan ook voor 100% zeker dat als ik de surround luidsprekers erbij aansluit, en hetgeen goed inregel, ik een set heb die bij een surround weergave net zo goed klinkt.



    Groetjes,
    Bart

  16. #66

    Standaard

    Bereid je maar voor op de volle laag Bart
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  17. #67

    Standaard

    De waarheid ligt zoals altijd ergens in het midden.

    Maar ik mis een knappe sub in het verhaal en zonder een sub blijft het een zielige vertoning
    Have fun and enjoy your collection

  18. #68

    Standaard

    @DVDProfilersFilmgek

    Uiteraard zal in mijn toekomstige HT-set de subwoofer niet ontbreken.
    Deze zal in mijn geval de meeste bijdrage leveren tijdens films.



    Groetjes,
    Bart

  19. #69

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Bertje79 Bekijk bericht
    @DVDProfilersFilmgek

    Uiteraard zal in mijn toekomstige HT-set de subwoofer niet ontbreken.
    Deze zal in mijn geval de meeste bijdrage leveren tijdens films.



    Groetjes,
    Bart
    Mmm, in de ontkenning fase, maar je bent dan ook nog niet ervaren met surround

    Ook met muziek staat hij hier aan, de sub verzorgt het laag moeiteloos en wat dacht je van die heerlijke muziek DVD's en Blu Rays met perfect beeld en surround geluid, life concerten zonder er de deur voor uit te hoeven met een geluidskwaliteit waar de meeste stereo CDtjes toch echt niet aan kunnen tippen
    Have fun and enjoy your collection

  20. #70

    Standaard

    @DVDProfilersFilmgek

    Haha......nee hoor, ik ben van mening dat je bass niet moet horen maar voelen!

    Ik bedoelde dat eigenlijk omdat de CM7 vrij veel laag weergeeft waardoor de subwoofer minder hoeft aan te vullen als bij bijvoorbeeld de satelliet luidspreker. In het geval van normale stereo weergave.

    Maar dat is een kwestie van luisteren en afstellen.



    Groetjes,
    Bart

  21. #71
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Ha je was me net de snel af.
    Bas hoor je niet maar voel je.

    Echter daardoor is een sub onmisbaar.
    Als bassist gebruik ik altijd twee cabinets.
    Eén voor definitie en één voor sub.

    En precies die ervaring wordt voor het eerst benaderd door een concert op BD met HD audio track. Ik wist niet wat ik hoorde toen ik Rush Live op BD hoorde. Een beetje het gevoel van die coyote die de naam mufasa hoorde.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  22. #72

    Standaard

    @Claudio

    Haha.....

    Een subwoofer komt er 100% zeker.
    De vraag is welke uitvoering, dat zal worden bepaald na een uitgebreide luistertest.

    Planning is om nu eerst een voor mijn gevoel perfecte stereo installatie neer te zetten om deze vervolgens up-te-graden naar een surround set.



    Groetjes,
    Bart

  23. #73

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Bertje79 Bekijk bericht
    @Claudio

    Haha.....

    Een subwoofer komt er 100% zeker.
    De vraag is welke uitvoering, dat zal worden bepaald na een uitgebreide luistertest.

    Planning is om nu eerst een voor mijn gevoel perfecte stereo installatie neer te zetten om deze vervolgens up-te-graden naar een surround set.



    Groetjes,
    Bart
    Een perfecte installatie, is die installatie die je met zorg hebt uitgezocht binnen het voor jezelf hoogst haalbare budget.

    Doordat we allemaal een eigen smaak, eisen/wensen en poen hebben, is de perfecte installatie voor iedereen weer anders.

    Dat maakt het hier zo leuk om je eigen ervaringen te delen.

    Ik hoef niet te delen in de ervaringen van de mensen die niets om geluid geven en die het zo goedkoop mogelijk aanschaffen, zonder te weten wat ze hebben aangeschaft en dan verwachten dat een kinder/slaapkamer setje, wat het meestal is, hetzelfde kan als een echte set (ben wel altijd verbaast dat ze hun miskoop zo goed weten te verbergen )

    Heb wel een hoop respect voor die mensen met een klein (voor hun hoogst haalbare budget) budget die daar zoveel mogelijk rendement uit weten te krijgen (daar kun je een hoop van leren, die doen dan vaak ook een hele hoop moeite om waar voor hun geld te krijgen en zijn niet te beroerd om van hun krent te komen om eea te beluisteren, met andere woorden, ze hebben het vaak ook met hard werken verdient en werken er ook hard aan om om het zo goed mogelijk te krijgen, mensen naar mijn hart, die ik graag helpen mag )
    Have fun and enjoy your collection

  24. #74

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Bekijk bericht
    Dat vind ik dan weer een beetje kort door de bocht!

    Het ligt er natuurlijk wel aan wat de primaire doelstelling van de set is. Een speaker kan top zijn, maar bij surround ligt de nadruk toch ergens anders dan bij muziek. Klinken de twee top fronts wel in tune met de surrounds? Kies je een speaker in stereo en koop je daar gelijk 5 van? Of zijn de surrounds bijzaak? Misschien dat je bij muziek wel veel hogere eisen moet stellen, omdat men dan als echte audiofiel wars van surround is, en veel meer verlangt van de plaatsing van intrumenten en scheiding van midden, hoge en lage tonen binnen een stereobeeld. iets wat door het toevoegen van een center, sub en surrounds vertekend. Met een subwoofer maak je een echte audiofiel ook niet blij, die eisen iets heel anders van de basweergave. Nu ben ik bassist en muziekant maar zeker geen audiofiel, eerder een surroundófiel en een klein beetje audiofiel als goede tweede.


    Met andere woorden ik vind die stelling iets te zwart wit. Net als mijn mening wat dat aangaat, maar goed, ik gooi het er maar in.
    Geen probleem, alleen maar mooi om meningen met elkaar te delen al hoef je het niet altijd met elkaar eens te zijn. Het houdt de boel in ieder geval levendig

    Overigens zou ik als het budget het toelaat, altijd gaan voor een viertal identieke speakers. Stel je wilt de CM7 combineren met de CM5 inclusief standaarden, dan kan je wat kosten betreft beter iets meer uitgeven en i.p.v. de CM5's gaan voor de CM7's. Niet alleen is het geluid beter maar ook de looks, tenminste dan vind ik. Daarnaast geeft het een veel mooier geluidsbeeld bij Multi-Channel stereo.


    Om echter terug te komen op de topicstarter, daarstraks heb ik mijn DVD-2500BT opgehaald (zwarte uitvoering). De boel aangesloten en gelijk gekeken of Avatar Blu-Ray het deed. Zonder problemen op te starten, duurde ongeveer 90s voor ik het WB logo zag (tenminste ik meen dat het Warner Bross was). Afspelen ging verder vlekkeloos.

    Gelijk even de firmware gecontroleerd en deze is 1.113 terwijl de laatste versie die ik via de site van Denon tegenkwam 1.122 is. Geen slecht resultaat zeker als ik kijk naar de opstart problemen die ik zag met de Denon 2010 met dezelfde Avatar Blu-Ray, zelfs na de laatste firmware update.

    De Denon 4010 is een schitterend apparaat met veel opties, maar als je een aardig bedrag in je zak wilt houden, zou ik zeker even kijken naar de DVD-2500BT. Ik was er €599,- voor kwijt inclusief Nederlandse importeurs garantie van Look&Listen voor 2 jaar

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Broem Bekijk bericht
    Luidsprekers kan je het beste in stereo beoordelen. Als stereo goed is, is surround nagenoeg altijd goed.

    De bas die uit deze boxen komt is zeer goed, ondanks dat de afmetingen van de boxen redelijk klein zijn. Ik heb ze afgelopen zaterdag geplaatst in combinatie met een AVR-4810 en ben bijzonder onder de indruk

    Het enige minpuntje is dat ik de bas, zoals deze door het systeem is uitgemeten, af en toe net té sterk aanwezig is hoewel een maat van me het helemaal geweldig vindt. Wellicht dat het een kwestie van wennen is als je afkomstig bent van Infinity Oreus HCS surround speakers. Kan ook een staande golf effect zijn bij een bepaalde frequentie. Ben dus nog druk bezig de manual te bestuderen hoe je e.e.a. optimaal ingesteld krijgt. Ik heb alleen op dit vlak te weinig ervaring en zal wellicht een beroep doen op de audiofielen in een nieuw topic op het forum
    Dit probleem is ook opgelost. Bleek een instelling te zijn van de AVR-4810
    Laatst aangepast door Broem : 02-06-2010 om 20:18

  25. #75

    Standaard

    @DVDProfilersFilmgek

    Ikzelf probeer zelf een set te zoeken die me jaren vooruit kan helpen.
    Zoals gezegd hoef ik niet meteen de nieuwste ontwikkeling te volgen - heb me al een keer met DCC ingelaten - maar investeer ik liever in iets wat zijn sporen al heeft verdiend.

    Een vastgesteld budget heb ik niet, ik wil me namelijk in eerste instantie niet laten beïnvloeden door de prijs. Kwaliteit en uitstraling heeft bij mij de eerste prioriteit.
    Budget is iets wat je zelf in de hand hebt en waar je mogelijk met een beetje onderhandelen naar toe kunt werken.

    Natuurlijk is het gras bij de buren altijd groener en is er - als je maar lang genoeg zoekt - altijd wel een betere set maar op een gegegen moment is het ook een kwestie van tevreden zijn met wat je hebt.
    Als ik dat moment heb bereikt heb ik voor mij de perfecte installatie, ik waak namelijk voor het gevoel van, had ik maar.......



    Groetjes,
    Bart

Pagina 3 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •