Pagina 4 van 4 EersteEerste 1234
De resultaten 76 tot 90 van 90 worden weergegeven.

Discussie: Denon DVD-2500BT

  1. #76

    Standaard

    @Broem

    Inderdaad, hoewel het niet voor iedereen geldt is het in de meeste gevallen, hoe meer zielen hoe meer vreugd.

    Ik heb afgelopen zaterdag, tijdens mijn luistersessie, gevraagd om advies m.b.t. de toepassing van 4 dezelfde luidsprekers.
    De verkoper vertelde dat hij mij graag 4 dezelfde luidsprekers verkoopt - commerciëel gezien - echter hij adviseerde me dit niet te doen, dit omdat hij verschillende sets weer heeft moeten 'afbreken' omdat het totaal niet klonk. Hij zei letterlijk: het levert meer nadelen dan voordelen op.

    Omdat ik natuurlijk niet snel te overtuigen ben, en graag alles onderbouwd wil hebben met feiten, zal ik t.z.t. de opstelling waarschijnlijk toch proberen om het zelf te ondervinden.

    Ondanks dat zit er toch een kern van waarheid en logica in het verhaal van de verkoopmedewerker en zal ik dan ook kritisch naar zijn aangehaalde nadelen luisteren.



    Groetjes,
    Bart

  2. #77

    Standaard

    Ik ben zeer benieuwd naar die aangehaalde nadelen.....
    Have fun and enjoy your collection

  3. #78
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Broem Bekijk bericht
    Geen probleem, alleen maar mooi om meningen met elkaar te delen al hoef je het niet altijd met elkaar eens te zijn. Het houdt de boel in ieder geval levendig

    Daar doen we het ook voor
    Niet om eigenwijs of het beter te weten, maar misschien roept ik per ongeluk wel iets, waar een ander wat aan heeft.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  4. #79
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Ik ben zeer benieuwd naar die aangehaalde nadelen.....
    Ik laat nadelen altijd links liggen als het mij uitkomt... :veryfunny:

    Overigens de titel van dit topic, is niet meer ontopic, maar dat terzijde
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  5. #80

    Standaard

    @DVDProfilersFilmgek

    Hij haalde een aantal zaken aan waaronder, extra plaatsen van de CM7 (kan mogelijk een probleem opleveren met bijvoorbeeld onze bank), extra CM7 luidsprekers aanschaffen werkt kostenverhogend t.o.v. de CM1, ingewikkeldere setup en als belangrijkste punt haalde hij aan de bass.

    Hij vertelde dat het mogelijk is om vanaf de luisterpositie een goed geluidsbeeld in te regelen, echter wanneer je van die positie afwijkt door bijvoorbeeld ergens anders te gaan zitten is dit effect helemaal weg.
    De controle over de bass is dan helemaal weg waardoor je een hoop gerommel kunt krijgen.

    Natuurlijk zijn de eerste argumenten persoonlijk, hang af van de hoogte van de bank, budget en de tijd die je wil nemen of de set af te stemmen.

    Ik ga er van uit dat een verkoopmedewerker liever verkoopt dan adviseert iets niet te kopen, ik ga er dan ook vanuit dat e.e.a. echt wel gebaseerd is op waarheden en ervaringen, waarom zou hij dit anders vertellen.

    Nogmaals, ik zal allebei de mogelijkheden uitgebreid gaan testen t.z.t. om e.e.a. met eigen oren te horen.



    Groetjes,
    Bart

  6. #81

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Bekijk bericht
    Overigens de titel van dit topic, is niet meer ontopic, maar dat terzijde
    Was mij ook al opgevallen.

    Ik heb TS hierover een PM gestuurd. Hij zal als het goed is, daarover contakt opnemen met een mod.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  7. #82

    Standaard

    Of je luidsprekers beter op oorhoogte kan plaatsen, is afhankelijk van de afstanden tot het gehoor, de akoestische eigenschappen en de mogelijkheden van de ruimte.

    Over de weergave van de 'bass' ben ik het met die verkoper eens. Lage tonen zijn idd moeilijker weer te geven als deze uit meerdere luidsprekers komen. Vandaar dat ik zelf ook liever geen zuilen als surrounds heb.

    In plaats van de CM7 of CM1 zou je ook voor de CM5 kunnen kiezen. Deze zijn kleiner, maar klinken dan net zo groot als een CM7.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  8. #83

    Standaard

    @Gerco Stuivenberg

    Bij de CM7 zit de tweeter op oorhoogte in luisterpositie, dit geldt ook voor de CM1 als hij op de bijbehorende standaard wordt geplaatst.

    Als je de CM7 gebruikt als surround luidspreker kan het dus zijn dat de woofer 'tegen' de leuning van mijn bank aan staat te spelen.
    Niet ideaal dus.

    Persoonlijk ben ik geen voorstander van een luidspreker uit een andere range, deze hebben toch weer net een andere klank, ook niet ideaal dus.

    Maar het is en blijft een kwestie van testen.




    Groetjes,
    Bart

  9. #84

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Bertje79 Bekijk bericht
    Als je de CM7 gebruikt als surround luidspreker kan het dus zijn dat de woofer 'tegen' de leuning van mijn bank aan staat te spelen.
    Niet ideaal dus.

    Persoonlijk ben ik geen voorstander van een luidspreker uit een andere range, deze hebben toch weer net een andere klank, ook niet ideaal dus.
    Als dat een probleem is, kun je beter een stel CM1's nemen en deze boven oorhoogte plaatsen. Dan heb je ook geen last van het lawaai wat een luidspreker kan produceren. Stukje gehoorbescherming zeg maar.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  10. #85

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Bertje79 Bekijk bericht
    @DVDProfilersFilmgek

    Hij haalde een aantal zaken aan waaronder, extra plaatsen van de CM7 (kan mogelijk een probleem opleveren met bijvoorbeeld onze bank), extra CM7 luidsprekers aanschaffen werkt kostenverhogend t.o.v. de CM1, ingewikkeldere setup en als belangrijkste punt haalde hij aan de bass.

    Hij vertelde dat het mogelijk is om vanaf de luisterpositie een goed geluidsbeeld in te regelen, echter wanneer je van die positie afwijkt door bijvoorbeeld ergens anders te gaan zitten is dit effect helemaal weg.
    De controle over de bass is dan helemaal weg waardoor je een hoop gerommel kunt krijgen.

    Natuurlijk zijn de eerste argumenten persoonlijk, hang af van de hoogte van de bank, budget en de tijd die je wil nemen of de set af te stemmen.

    Ik ga er van uit dat een verkoopmedewerker liever verkoopt dan adviseert iets niet te kopen, ik ga er dan ook vanuit dat e.e.a. echt wel gebaseerd is op waarheden en ervaringen, waarom zou hij dit anders vertellen.

    Nogmaals, ik zal allebei de mogelijkheden uitgebreid gaan testen t.z.t. om e.e.a. met eigen oren te horen.



    Groetjes,
    Bart
    MMMmmm, die verkopers zijn slim, misschien hoopt hij wel dat het tegenvalt met kleinere rears en dat je er dan alsnog een paar zuilen neemt en de kleinere als backrears inzet
    Have fun and enjoy your collection

  11. #86
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Bertje79 Bekijk bericht
    Hij vertelde dat het mogelijk is om vanaf de luisterpositie een goed geluidsbeeld in te regelen, echter wanneer je van die positie afwijkt door bijvoorbeeld ergens anders te gaan zitten is dit effect helemaal weg.
    De controle over de bass is dan helemaal weg waardoor je een hoop gerommel kunt krijgen.
    Dat zijn die beruchte standing waves, echter heeft dat vooral met de grote van de ruimte te maken. En als je later een sub gaat gebruiken ben je dit probleem kwijt, als die tenminste goed gepositioneert is. Bas komt relatief nog wel uit de speakers alleen het voelbare ultra laag vanaf bijv 80hrz(THX norm) komt dan uit de sub. Dit haalt het wollige effect dus weg en geeft de bas definitie zonder verlies van impact.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Bertje79 Bekijk bericht
    Ik ga er van uit dat een verkoopmedewerker liever verkoopt dan adviseert iets niet te kopen, ik ga er dan ook vanuit dat e.e.a. echt wel gebaseerd is op waarheden en ervaringen, waarom zou hij dit anders vertellen.
    Het is natuurlijk ook niet zo dat je alle verkopers over één kam kan scheren, zeker als ze in de betere audiozaak staan. Aan de andere kant moet je altijd rekening houden met achterliggende gedachte. Misschien hebben ze de voorgestelde combi op voorraad of spelen er andere belangen, ik bedoel je weet maar nooit. Maar goed je bent genoeg onderlegt om daar doorheen te prikken. In het verleden kocht ik al mijn spullen bij Raf te Amsterdam. En daar liepen echt wel wat gasten die echt verstand van zaken hebben maar ook kneuzen, en zeker in deze tijden van grote concerns als MM e.a zullen ze wel wat meer moeten gaan bieden. Nu nog zal ik daar om feedback vragen en het waarschijnlijk ergens anders kopen, ondanks dat mijn mening meestal al gevormd is
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  12. #87

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Gerco Stuivenberg Bekijk bericht
    Was mij ook al opgevallen.

    Ik heb TS hierover een PM gestuurd. Hij zal als het goed is, daarover contakt opnemen met een mod.


    Deze melding is ook al niet ontopic, daarna gooi je er nog 2 meldingen achteraan die ook al niet ontopic zijn......

    Je verdiend een , lopen slijmen bij de TS en dan zelf een slecht voorbeeld geven

    Zelf geen probleem met offtopic, het gaat in dit geval over een paar van zijn topics, aanschaffen van een receiver, een BR speler en nu over speakers, het onderwerp had alleen iets meer op zijn plaats geweest in Algemeen, daar kun je zijdelings van een onderwerp afwijken zoals in dit geval waar het allemaal toch wel met elkaar te maken heeft.
    Have fun and enjoy your collection

  13. #88

    Standaard

    @Claudio

    Natuurlijk moet je het als een geheel testen.
    Dan pas kun je een goed oordeel vormen, het is inderdaad te veel afhankelijk van randfactoren zoals bijvoorbeeld de aanwezige meubels en de afmeting van de ruimte.

    Omdat ik 'op bezoek' ben geweest bij een speciaalzaak heb ik, in eerste instantie, vertrouwen in de verkoper. Natuurlijk houd ik rekening met de mogelijke verkooppraatjes die hij al dan niet verkondigd.
    Als ik vervolgens ergens aan zou twijfelen of ergens meer over zou willen weten is een forum als dit natuurlijk een hele goede uitkomst.




    Groetjes,
    Bart

  14. #89

    Standaard

    @DVDProfilersFilmgek

    Ik heb e.e.a. voorgelegd bij de moderator, ik ben hier natuurlijk niet om onrust te stoken.
    Wel heb ik aangegeven, net als jij nu doet, geen probleem te hebben als een discussie op een gegeven moment niet meer helemaal ontopic is.
    Maar in dit geval is er onlangs nog een reactie geplaatst over het onderwerp, dus.......wie het weet mag het zeggen.



    Groetjes,
    Bart

  15. #90
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Het maakt ook niet uit, maar er staan interessante dingen voor andere lezers in, die nu de weg hierna toe niet makkelijk kunnen vinden, vandaar.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

Pagina 4 van 4 EersteEerste 1234

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •