Pagina 2 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
De resultaten 26 tot 50 van 95 worden weergegeven.

Discussie: Seven / Se7en

  1. #26

    Standaard

    doe mij maar een gewone release met extra's

  2. #27
    Super Member
    Registratie datum
    Jul 2008
    Woonplaats
    Wergea (Friesland)

    Standaard

    Op Amazon.co.uk staat ie nu trouwens op 25 oktober als release datum.

    Oh en die US uitgave is hoogst waarschijnlijk Regio A locked dus dat wordt hem helaas niet voor mij.
    Laatst aangepast door Varg : 27-08-2010 om 09:44

  3. #28

    Standaard

    Hoe kom je daarbij? Webshops hoef je niet te vertrouwen en ook de meeste reviews zetten standaard dat wat op het doosje staat.

    De kans is juist groot dat deze regiovrij is. Namelijk; WB zijn tot nu toe allemaal regiovrij. Enkele vroege Newlinefilms zijn gelocked. De WB Blu ray komt uit in o.a. Duitsland, Spanje, UK en USA. Zoals het eruit ziet heeft WB, naar traditie, één uitgave gemaakt. Kost ze minder.
    "I don't have a gambling problem. I have a financial problem." - Dan Mahowny (Philip Seymour Hoffman)

  4. #29
    Super Member
    Registratie datum
    Jul 2008
    Woonplaats
    Wergea (Friesland)

    Standaard

    Ja, daar heb je gelijk in.

  5. #30
    Glorious Member
    Registratie datum
    Feb 2004
    Woonplaats
    Provincie Groningen

    Standaard






  6. #31

  7. #32

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Aruba75 Bekijk bericht
    Hier een recensie van de nieuwste US-release van Se7en:
    http://www.dvdbeaver.com/film2/DVDRe...en_blu-ray.htm
    En ze bevestigen mooi dat deze regiovrij is Must have aanschaf voor mij! En op Ebay al te krijgen voor zo'n 24 euro inc verzenden, niet gek....

  8. #33

  9. #34

    Standaard

    Ik hou het bij mijn NL uitgave, volgens mij nu dezelfde transfer als de nieuwe amerikaanse release. Bij de NL editie was het beeld al veel beter dan de oude regio a editie.

  10. #35

    Standaard

    De transfers van de Nederlandse en Engelse release zijn niet dezelfde. Er is zelfs een duidelijk verschil te zien:

    http://www.avsforum.com/avs-vb/showt...2#post19105012

  11. #36

    Standaard

    Ja als ik de 2 screens hier boven bekijk (in dit topic) is de meest rechtse echt wel mooier!

    Dit is dus de engelse release: deze dus...?

    http://www.amazon.co.uk/Seven-Blu-ra...4031783&sr=8-2

  12. #37

    Standaard

    De Engelse versie heeft natuurlijk weer geen NL subtitles: dat is echt een gemis!
    Voorlopig hou ik het ook bij NL versie maar als de UK versie hier ooit (effen dromen toch) uit komt met NL Subs dan wissel ik de A-film versie toch wel.

  13. #38

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jurgen42u Bekijk bericht
    De Engelse versie heeft natuurlijk weer geen NL subtitles: dat is echt een gemis!
    Voorlopig hou ik het ook bij NL versie maar als de UK versie hier ooit (effen dromen toch) uit komt met NL Subs dan wissel ik de A-film versie toch wel.
    De Engelse versie heeft inderdaad geen Nederlandse ondertitels, want de rechten van de film liggen daar bij een andere distributeur (Warner Bros.). In Nederland liggen deze bij E1 Entertainment/RCV (niet bij A-Film), dus je kunt nog lang dromen over een versie met de transfer en extra's van de Engelse release voorzien van Nederlandse ondertitels.

  14. #39

    Standaard

    In oktober komt de Franse versie van Seven uit. Uitgever is Metropolitan en is één van de beste. Ze bieden zoveel extra's mogelijk en kwaliteit is altijd top.

  15. #40

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Frank Bekijk bericht
    De transfers van de Nederlandse en Engelse release zijn niet dezelfde. Er is zelfs een duidelijk verschil te zien:

    http://www.avsforum.com/avs-vb/showt...2#post19105012
    wereld van verschil, zeker wat kleur betreft: maar welke kleur is de juiste ?
    When I die I don't want no part of heaven
    I would not do heaven's work well
    I pray the devil comes and takes me
    To stand in the fiery furnaces of hell

    from "Youngstown" by Bruce Springsteen

    mijn collectie mijn verkoop topic

  16. #41
    Senior Member
    Registratie datum
    Sep 2009
    Woonplaats
    Sint-Katelijne-Waver, België

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Peter van santbrink Bekijk bericht
    wereld van verschil, zeker wat kleur betreft: maar welke kleur is de juiste ?
    Zie ook hier:

    http://www.dvdbeaver.com/film2/DVDRe...en_blu-ray.htm

    Ik vind dat die andere natuurlijker oogt als de nieuwe

  17. #42

    Standaard

    Moet een film persé natuurlijk ogen? :P (indien ja, heb je Amélie natuurlijk allang in de prullenbak gegooid)
    Wat ''correct'' is blijft een eeuwige discussie, want de bioscooprelease (zonder digitale grading) zag er sowieso anders uit.

  18. #43

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door -Jaap- Bekijk bericht
    Moet een film persé natuurlijk ogen? :P (indien ja, heb je Amélie natuurlijk allang in de prullenbak gegooid)
    Wat ''correct'' is blijft een eeuwige discussie, want de bioscooprelease (zonder digitale grading) zag er sowieso anders uit.
    wat wil je hiermee zeggen, dat het niet mogelijk is om exact het bioscoopbeeld op dvd/BR te zetten vanwege digitale grading (geen idee wat dit precies inhoudt maar neem aan de digitale omzetting van de film naar enen en nullen)

    ik wil zelf gewoon de versie hebben zoals die in de bioscoop te zien is geweest
    When I die I don't want no part of heaven
    I would not do heaven's work well
    I pray the devil comes and takes me
    To stand in the fiery furnaces of hell

    from "Youngstown" by Bruce Springsteen

    mijn collectie mijn verkoop topic

  19. #44

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Peter van santbrink Bekijk bericht
    wat wil je hiermee zeggen, dat het niet mogelijk is om exact het bioscoopbeeld op dvd/BR te zetten vanwege digitale grading (geen idee wat dit precies inhoudt maar neem aan de digitale omzetting van de film naar enen en nullen)

    ik wil zelf gewoon de versie hebben zoals die in de bioscoop te zien is geweest
    De versie die in de bioscopen geweest is, hoeft natuurlijk niet de juiste te zijn . Ik dacht dat David Fincher de nieuwe master had goedgekeurd, dus dan zou de nieuwe de juiste moeten zijn.
    If you have a milkshake, and I have a milkshake, and I have a straw. And my straw reaches acrooooss the room and starts to drink your milkshake... I drink your milkshake!

  20. #45

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Frank Bekijk bericht
    Four audio commentary tracks:
    o Stars commentary, with director David Fincher and actors Brad Pitt and Morgan Freeman
    o Story commentary, with Fincher, author Richard Dyer, screenwriter Andrew Kevin Walker, editor Richard Francis-Bruce and New Line president of production Michael De Luca
    o Picture commentary, with Fincher, director of photography Darius Khondji, production designer Arthur Max, editor Richard Francis-Bruce and author Richard Dyer
    o Sound commentary, with Fincher, sound designer Ren Klyce, composer Howard Shore and author Richard Dyer
    Additional/extended scenes
    Alternate endings
    Exploration of the opening title sequence from multiple video angles with various audio mixes and two commentary tracks
    Production design and still photographs with commentaries
    The Notebooks: Full motion video details "John Doe´s" writings
    Theatrical trailer
    Het valt me op dat deze extra's dezelfde zijn als die SE van 2001. Enige nieuwe toevoeging is dus de betere transfer. Maar die van de gewone DVD was ook al erg netjes. Jammer dat er dan toch niet wat extra extra bij komt.
    "Ik hoef de gordijnen niet open te doen om te zien dat het regent."

  21. #46

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door 1101 Bekijk bericht
    Het valt me op dat deze extra's dezelfde zijn als die SE van 2001. Enige nieuwe toevoeging is dus de betere transfer. Maar die van de gewone DVD was ook al erg netjes. Jammer dat er dan toch niet wat extra extra bij komt.
    Tja, waarom nieuwe extra's toevoegen als de oude gewoon nog erg goed zijn. Liever dit dan 1 nieuwe feature waarbij de rest dan weggelaten wordt (wat ook regelmatig gebeurt).
    If you have a milkshake, and I have a milkshake, and I have a straw. And my straw reaches acrooooss the room and starts to drink your milkshake... I drink your milkshake!

  22. #47

    Standaard

    kan iemand mij duidelijk maken wat er met die beeldverhoudingen gegoocheld wordt?
    http://www.dvdbeaver.com/film2/DVDRe...en_blu-ray.htm hier hebben ze het over 2 releases,
    waarvan de 2e de "juiste" beeldverhouding heeft (overeenkomend met IMDB http://www.imdb.com/title/tt0114369/technical).
    Nu laten de screens van de 1e telkens alleen veel meer beeld boven en onder zien, van het zelfde tijd-frame, dan de "echte".

    Is de opgenomen verhouding, dan niet de verhouding zoals de regisseur hem bedoelt heeft en grijpt de producent naar iets ruimers,
    om bij de mensen thuis hun tv beeld meer te vullen? Ook al heeft de cameraman/regisseur het shot des tijds niet zo bedoelt?

    Het is nogal wat anders om in de ene versie bijna een krap medium te zien (http://www.dvdbeaver.com/film2/DVDRe...%20se7en10.jpg)
    en in de andere versie van het zelfde tijds frame een flink aangesneden close (http://www.dvdbeaver.com/film3/blu-r..._blu-ray_8.jpg).
    Het is net hoe diep je betekenis in ieder shot wil zoeken, soms denk ik dat mensen er meer achter zoeken dan de regisseur ooit tijd voor genomen heeft,
    maar je verteld op zich niet hetzelfde.
    In ouderwets 2D: Philips 42pes0001, Panasonic dmp BD-55, Jamo/Onkyo 5.1 opstelling, UPC / Horizon.

  23. #48

    Standaard

    Hoi Johan, welke scenes bedoel je precies? Je tweede set links die verwijzen naar een .jpeg afbeelding doen het niet. Ik zie in de eerste links wel wat verschillen met compositie, maar niet zo erg om die verschillen aan te duiden die jij stelt.... Zijn er nog andere afbeeldingen dan?

  24. #49

    Standaard

    die twee links kwamen uit die eerste (http://www.dvdbeaver.com/film2/DVDRe...en_blu-ray.htm) en ik haalde het voorbeeld aan van kevin spacey.
    Die op 2/3e van de pagina bij de captures staan net onder die powerline field scene staan,
    die op zich ook best drastisch anders is, qua uitsnede.
    In ouderwets 2D: Philips 42pes0001, Panasonic dmp BD-55, Jamo/Onkyo 5.1 opstelling, UPC / Horizon.

  25. #50

    Standaard

    Ik denk dat het verschil is omdat de oudere versie een verhouding heeft van 1,78:1 en de nieuwe versie de juiste beeldverhouding is van 2,35:1, je ziet bij alle foto's namelijk bij de eerste meer ruimte in het frame. De eerste versie is dus meer een open matte versie van de 2,35. Ik prefereer zeker de 2e versie, niet alleen omdat dit de keuze van de regisseur is, maar ook omdat het frame een meer benauwende sfeer en indruk geeft. Je zit meer op de scene zeg maar. De eerste versie heeft meer ruimte in het frame, dat lijkt dat je als kijker meer ruimte (bijv ter interpretatie) krijgt en das niet de bedoeling denk ik... De compositie is bij allen wel gelijk: de medium close blijft hetzelfde, de totalen ook. Er is alleen meer ruimte in de compositie bij de eerste versie.

Pagina 2 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •