Pagina 3 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
De resultaten 51 tot 75 van 95 worden weergegeven.

Discussie: Seven / Se7en

  1. #51

    Standaard

    Bij de oudere versie met 1,78:1 beeldverhouding zou ik denken dat dat een "pan & scan" versie uit het orginele 2,35:1 zou zijn,
    maar ze hebben gewoon een ruimer deel uit de open matte 35 mm dan de "echte".

    Zouden ze bij het maken al beide versies op hun afkijk monitor afgetaped hebben?
    zodat er over beide in ieder geval bij het maken al creatief over nagedacht is?

    Bij producties waar ik aan meegewerkt heb zitten in de ruimte buiten het bedoelde kader regelmatig geluidshengels en of andere kabels of decor-eindes.
    Omdat we daar dan denken te weten dat dat toch niet gebruikt wordt en niemand dat ooit te zien krijgt.
    In ouderwets 2D: Philips 42pes0001, Panasonic dmp BD-55, Jamo/Onkyo 5.1 opstelling, UPC / Horizon.

  2. #52

    Standaard

    Hmmm...pan&scan zou ook nog kunnen als ik de frames nog een keer bekijk, fungerend als een soort open matte. Op zich is de ruimte nog niet zo groot dat je een hengel oid in beeld zou gaan zien, dus daarom denk ik nu meer aan een soort pan&scan dan een "echte" open matte aanpassing van de originele 2,35:1 print. Daar wordt dan substantieel meer ruimte weergegeven dus dan zou je idd hengels, kabels en markers gaan zien. Fincher vind ik niet het type regisseur die meerdere opties aanhoudt just to keep all bases covered zeg maar....
    btw: interessant om een mede filmmaker te ontmoeten, welke producties heb je gedaan?

  3. #53

    Standaard

    @ tyler: in pm om het hier maar even ontopic te houden.
    In ouderwets 2D: Philips 42pes0001, Panasonic dmp BD-55, Jamo/Onkyo 5.1 opstelling, UPC / Horizon.

  4. #54

    Standaard

    De nieuwe blu-ray ziet er echt goed uit, heb nu wel spijt van mijn nederlandse versie. Alleen jammer dat er geen nl subs op de nieuwe blu-ray zit.

  5. #55

    Standaard

    Ben benieuwd of E1 deze versie zal aankopen.
    BD (1243) What i Watch

  6. #56

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door freaky Bekijk bericht
    Ben benieuwd of E1 deze versie zal aankopen.
    Wel... reken erop dat dat niet zal gebeuren. Net zo min als GONY een re-release zal krijgen met de remastered print. E1 is meer voor quick cash, dan voor kwaliteit (best picture, audio en extra's)
    "I don't have a gambling problem. I have a financial problem." - Dan Mahowny (Philip Seymour Hoffman)

  7. #57

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door *TIMMIE* Bekijk bericht
    Wel... reken erop dat dat niet zal gebeuren. Net zo min als GONY een re-release zal krijgen met de remastered print. E1 is meer voor quick cash, dan voor kwaliteit (best picture, audio en extra's)
    Dat is waar, heb natuurlijk GONY gekocht en was zwaar teleurgesteld. Had vergeten dat de eerste versie zo slecht was en het was natuurlijk te denken dat ze deze hebben aangekocht.

    Heb intussen al een mail verstuurd naar E1 en heb een bevestiging gekregen dat ze het inderdaad gelezen hebben maar een antwoord is toch iets teveel gevraagd.
    BD (1243) What i Watch

  8. #58
    Super Member
    Registratie datum
    Jul 2008
    Woonplaats
    Wergea (Friesland)

    Standaard

    Kijk eens wat ik hier heb gevonden.

    Seven SE (Blu-Ray) Dutch Exclusive Metal Case
    27 Oktober


    Wel vreemd dat achterop niks van de extra's wordt vermeld.


    DISC 1
    De Film Geanimeerd selectiemenu Hoofdstukindeling Trailers Diverse
    audiocommentaar-tracks met o.a. Brad Pitt, Morgan Freeman en regisseur David Fincher


    DISC 2
    Extra's: 'Exploration of the Opening Sequence': kies uit drie verschillende openingsscènes met audiocommentaar Alternatieve einden Foto's Promotiematerialen: originele bioscooptrailer en presskit 'Mastering for the Home Theater' achtergrondinformatie over de DVD-bewerking


    Beeld:
    Breedbeeld
    Geschikt voor alle beeldformaten


    Geluid:
    Engels Dolby Digital
    Engels DTS 6.1


    Ondertiteling:
    Nederlands (optioneel aan/uit)


    Genre:
    Thriller
    Speelduur:
    Totaal ca. 122 minuten





    Bron: http://movies-blu-ray.nl/index.php?i...d=1472&lang=NL

  9. #59

    Standaard

    Eerst zien, dan geloven.

  10. #60

    Standaard

    Hmmm... apart. Zouden ze dan toch bepaalde films heruitbrengen met extra's en evt remastered beeld/geluid? Of zou dit een foutje zijn van de betreffende site?

    Edit: Lijkt me nu nog sterker aangezien de blu-ray voor een 10je aangeboden wordt bij Wehkamp. Lijkt mij sterk dat ze voor zo'n goed gevulde release zo weinig vragen bij het net op de markt komen.
    Laatst aangepast door *TIMMIE* : 12-09-2010 om 14:32
    "I don't have a gambling problem. I have a financial problem." - Dan Mahowny (Philip Seymour Hoffman)

  11. #61
    Glorious Member
    Registratie datum
    Feb 2004
    Woonplaats
    Provincie Groningen

    Standaard

    Volgens mij klopt er helemaal niets van die features: Menu: Pop-up menu. In persbericht wordt geanimeerde menu's gezegd. Zelfde geldt voor de gesproken audio.

    Lijkt op knip en plakwerk van de DVD features.

    Dit wordt gewoon weer een goedkope re-release maar dan in blik. Daarbij is de metalcase spuuglelijk.

  12. #62

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door *TIMMIE* Bekijk bericht
    Wel... reken erop dat dat niet zal gebeuren. Net zo min als GONY een re-release zal krijgen met de remastered print. E1 is meer voor quick cash, dan voor kwaliteit (best picture, audio en extra's)
    Wat is GONY?

  13. #63

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door JT H. Bekijk bericht
    Wat is GONY?
    Gangs of New York.
    "That's not the director's cut, that's called "The Asshole, Dredge Up Anything You Fucking Can, Put It Out There, and Let Some Schmuck Look at It for $13.99 Cut." -- Shane Black

  14. #64

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door TylerDurden Bekijk bericht
    Hmmm...pan&scan zou ook nog kunnen als ik de frames nog een keer bekijk......
    Een quote uit de recensie die we al lazen, op dvdbeaver, bevestigd wat ik al dacht. Geen pan & scan, maar het openen van de matte (http://en.wikipedia.org/wiki/Open_matte)

    "Alliance "opened up" the Super35 image to full gate, clearly sourcing their master from something prepared for HD broadcast but definitely not going by Fincher's or Khondji's preferred AR." bron: http://www.dvdbeaver.com/film2/DVDRe...en_blu-ray.htm

    Niemand hoeft zich zorgen te maken over een aankoop hier, want dit gaat over een oude canadese release,
    die meer liet zien van de film dan de makers (regie en camera) ooit creatief bedoeld hadden.
    Maar misschien wel al van de mogelijkheid af wisten dat dit ooit gebruikt zou worden.
    In ouderwets 2D: Philips 42pes0001, Panasonic dmp BD-55, Jamo/Onkyo 5.1 opstelling, UPC / Horizon.

  15. #65

    Standaard

    Dat is bij elke film opgenomen in Super35 het geval, zo gaat er minder verloren aan beeld dan bij pan&scan het geval zou zijn.
    If you have a milkshake, and I have a milkshake, and I have a straw. And my straw reaches acrooooss the room and starts to drink your milkshake... I drink your milkshake!

  16. #66

    Standaard

    t was mij niet bekend dat dit veel gebeurde, weer wat geleerd.
    In ouderwets 2D: Philips 42pes0001, Panasonic dmp BD-55, Jamo/Onkyo 5.1 opstelling, UPC / Horizon.

  17. #67

    Standaard

    Review van blu ray versie van Seven:

    http://bluray.highdefdigest.com/324/seven.html

    Ziet er echt schitterend uit!!

  18. #68

    Standaard

    Ik kreeg vandaag dit terug van E1:

    Bedankt voor uw mail. De specificaties van Se7en Limited Edition Metal Case Blu-Ray zien er als volgt uit:



    Beeld : 1080p High Definition 2:35:1 Geschikt voor alle beeldformaten

    Geluid : Engels DTS-HD MA 5.1

    Menu : Pop-up menu

    Ondertiteling : Nederlands (optioneel aan/uit)

    Speelduur : 127 min.



    Deze wijken dus niet af van de eerder verschenen Se7en editie op Blu-Ray.

    Bij de nieuwe release zal het dan ook voornamelijk gaan om de exclusieve Limited Edition Metal Case.



    Wij hopen uw vraag hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.



    Met vriendelijke groet,

    Afdeling Customer Care

    Entertainment One Benelux
    Dus deze bevat GEEN extra's! Dan koop ik me wel de digibook.
    Blu-ray collection : http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/Daunty
    Leuke FB-pagina:
    https://www.facebook.com/groups/1274261196044607/

  19. #69

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Lorre Bekijk bericht
    Ik kreeg vandaag dit terug van E1:



    Dus deze bevat GEEN extra's! Dan koop ik me wel de digibook.
    Dat niet alleen het is ook gewoon de "oude"transfer. Dus met de digibook of de amazon.co.uk versie heb je de nieuwste master!

  20. #70
    Glorious Member
    Registratie datum
    Feb 2004
    Woonplaats
    Provincie Groningen

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Lorre Bekijk bericht
    Ik kreeg vandaag dit terug van E1:



    Dus deze bevat GEEN extra's! Dan koop ik me wel de digibook.
    Wat ik dus al dacht.

  21. #71

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door theregiment Bekijk bericht
    Dat niet alleen het is ook gewoon de "oude"transfer. Dus met de digibook of de amazon.co.uk versie heb je de nieuwste master!
    Maar ook met de franse versie.




  22. #72

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door BASIL Bekijk bericht
    Maar ook met de franse versie.



    Ben alleen bang dat het boekje franstalig zal zijn, hoewel de kaarten wel de engelse 7 zonden benoemd. Maar alleen al de franse 7 zonden op de hoes zorgt ervoor dat ik afhaak.
    "One Ring to bring them all and in darkness bind them"

  23. #73

    Standaard

    Bij mij gaat dat in de prullenbak. Dat neemt allemaal teveel plaats. Wat voor mij belangrijk is is de doos met de blu-ray(s). Ik ben al blij dat ik de film kan bekijken met een uitstekende beeld-/geluidskwaliteit. Beter dan de E1-versie. Dit is de enige versie met Franse ondertitels. Ik bekijk al de blu-rays ofwel met Franse ofwel met Nederlandse ondertitels. Spijtig hebben de Amerikaanse en Engelse versies geen van de beide ondertitels.

  24. #74

    Standaard

    Ik heb deze week de opnieuw uitgebrachte E1 versie met een tegoedbon voor 3 euro bij de Wehkamp binnengekregen. Het ziet er aardig uit maar had de film destijds besteld (zonder dit forum gelezen te hebben) in de (niet zo'n grote) hoop dat het de nieuwe geremasterde buitenlandse editie was.

    Heb E1 hier meermaals over gemaild dat het toch wel enigszins misleidend is om deze film enkel in een ander hoesje uit te brengen terwijl in het buitenland een superieure versie wordt uitgebracht. Na dit forum gelezen te hebben maakt E1 haar reputatie als 'quick cash' helemaal waar in het antwoord:

    "Bedankt voor uw mail. Dat een oude DVD of blu-ray in een nieuw jasje wordt gestoken en dit onder de noemer special edition valt, is zeer gebruikelijk.
    Elke (onafhankelijke) filmdistributeur doet dit dan ook met regelmaat.
    Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd."

    Ze zijn totaal niet op mijn vraag in gegaan of het niet misleidend is om de oude disc opnieuw uit te brengen gelijktijdig met de buitenlandse release met eenzelfde cover. Maar ik ben nu ook wel erg aan het zeuren voor iets wat ik voor 3 euro heb gekocht haha.
    De toekomst is zijn schaduw ver vooruit...

  25. #75

    Standaard

    Kwam deze collectable tegen..., mét Digibook! Zover ik kan zien is het boekje in het engels. Amazon.com.jp Release 22 december.


Pagina 3 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •