De resultaten 1 tot 17 van 17 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Geslaagd! Denon DVD-2200 aan het overlijden?

    Beste medeforumleden,

    Mijn bijna 6 jaar oude Denon DVD-2200 bgint de laatste tijd wat kuren te vertonen. Zo heeft hij moeite met het inladen en herkennen van SACD's. Dark Side Of The Moon van Pink Floyd speelt ie helemaal niet meer, andere weer wel.

    DVD's hangt een beetje van de DVD af, sommige moet ik 8 keer proberen voordat ie 'm pakt en van Life pakt ie 1 disc helemaal niet.

    Ik heb een schoonmaak CD al geprobeerd, maar dit helpt niet. Wat denken jullie is het tijd om afscheid te nemen van mijn geliefde speler? Of is dit nog te fixen? Het beeld is nog altijd super namelijk!

    En zo ja, welke speler is dan aan te raden? Ik zat zelf te denken aan een Blu-ray speler. Mijn enige eis is dat hij DVD's ook goed af moet kunnen spelen. SACD's is een nice to have, maar hoeft niet. Zat zelf te denken aan een Sony BDP-S370, een LG BD370, of een Pioneer.

    Ik maak gebruik van een dedicated stereoversterker dus goede DACs en de 2-kanaals analoge uitgang is een must.

    Alvast bedankt voor jullie reacties.

    Met vriendelijke groet,

    Peter
    Laatst aangepast door Peter Porrio : 12-06-2010 om 14:24
    Mijn HT: Panasonic TX-P42G20ES - Music Hall A25.2 - Music Hall CD25.2 - Music Hall DAC25.3 - Denon DVD-1940 - A.C. Ryan Playon!HD Mini - Logitech Squeezebox Duet - Phonar Veritas P5.5 EdMa Cap+ - Phonar Sub EdMa - Van den Hul kabels

  2. #2

    Standaard

    Dan lijkt het me ook dat deze speler zijn beste tijd gehad heeft.

    Als vervanger zou ik zelf geen goedkope speler als de Sony en LG die jij genoemd heb nemen. Daarvoor zijn jouw versterker en luidsprekers te kritisch. Daarom zou je beter voor een speler als de DBP-4010UD van Denon of de UD8004 van Marantz kunnen kiezen. Je zou dus meer geld aan afspeel-apparatuur uit zou moeten geven om bij de weergave-kwaliteiten van jouw versterker in de buurt te kunnen blijven.

    Wil je SACD's af kunnen spelen, dan zal het goedkoper zijn om weer terug te gaan naar een receiver.

    Zelf zou ik liever ook een alles-eter willen, maar vanwege het aanbod en het feit dat nog geen ander HD-audioformaat is, staat dit ook op de lange baan.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  3. #3
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Ha, Dark side of the moon had ik onlangs ook problemen mee, maar een schoonmaakbeurt heeft het probleem opgelost. Misschien is die disc wat gevoeliger.

    In het verleden heb ik met mijn ref onkyo speler soort gelijke problemen gehad. Meestal duidt dit op slijtage of een afwijking in de stand van de laser. Het is wel te repareren, maar meestal, afhankelijk van het merk, toch wel prijzig.

    De vraag is dus of jouw speler dit (nog) waard is en of een nieuwere speler niet juist een flinke verbetering geeft. Maar idd het aanbod.
    Als deze speler je lief is zou ik iig geval informeren naar de kosten. Hij kan dan zeker weer een aantal jaar mee.

    En een BD kopen zonder een Surround opstelling is een optie, maar je mist dan wel de audio voordelen van HD.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  4. #4

    Standaard

    @Gerco: Dat de geluidskwaliteit van de goedkopere modellen achterblijft bij mijn versterker, was ik eerlijk gezegd al bang voor. Mijn huidige Denon DVD-speler was niet bepaald goedkoop 6 jaar geleden en daar heb ik een hoop plezier van gehad (en nog steeds, want er zijn nog wel DVD's die het er prima op doen). De geluidskwaliteit van deze speler is zonder meer goed te noemen.

    @Claudio: Dat ik de HD audio moet misssen met mijn huidige stereo setup ben ik me van bewust. Echter, dit vind ik niet erg, ik kan dan wel van het betere beeld genieten. Alleen moet ik dan geen Blu-ray speler hebben waar de 2-kanaals analoge uitgang er als sluitpostje is opgezet. Daar moeten dus degelijke (bijvoorbeeld Burr-Brown 24 bit, 192 kHz) DACs inzitten.
    Mijn HT: Panasonic TX-P42G20ES - Music Hall A25.2 - Music Hall CD25.2 - Music Hall DAC25.3 - Denon DVD-1940 - A.C. Ryan Playon!HD Mini - Logitech Squeezebox Duet - Phonar Veritas P5.5 EdMa Cap+ - Phonar Sub EdMa - Van den Hul kabels

  5. #5

    Standaard

    Ik ga toch nog wel even informeren of ze 'm niet voor me schoon kunnen maken en checken of de laser nog goed staat. Afhankelijk van de kosten kan ik dan beslissen of ik een nieuwe koop.

    Blu-ray schijfjes zal ik niet direct kopen, maar als ik dan toch een nieuwe speler moet kopen, dan kan ik beter gelijk maar daarvoor gaan. Of toch niet? Ik kan natuurlijk ook een jonge 2de hands DVD-speler aanschaffen. Een topmodelletje van Denon speelt ook prima natuurlijk. Lastig...
    Mijn HT: Panasonic TX-P42G20ES - Music Hall A25.2 - Music Hall CD25.2 - Music Hall DAC25.3 - Denon DVD-1940 - A.C. Ryan Playon!HD Mini - Logitech Squeezebox Duet - Phonar Veritas P5.5 EdMa Cap+ - Phonar Sub EdMa - Van den Hul kabels

  6. #6

    Standaard

    Inmiddels heb ik de lens zelf schoongemaakt met alcohol. Helaas merk ik geen verbetering. Veel DVD's pakt ie de eerste keren niet. Als hij ze dan wel pakt, geeft hij voortreffelijk beeld en geluid!

    Lastig, een Sony BDP-S370 is vanaf 139 euro te krijgen. Kan met de laatste firmware erg veel afspelen (ook via het netwerk) en beschikt over 192/24 DACs. Ben er nog niet uit.
    Mijn HT: Panasonic TX-P42G20ES - Music Hall A25.2 - Music Hall CD25.2 - Music Hall DAC25.3 - Denon DVD-1940 - A.C. Ryan Playon!HD Mini - Logitech Squeezebox Duet - Phonar Veritas P5.5 EdMa Cap+ - Phonar Sub EdMa - Van den Hul kabels

  7. #7
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Dat is precies de reden dat ik nu sceptisch ben om weer referentie apparaten te kopen. Ik heb nu meerdere top ref. spelers gehad die in mijn ogen veel te snel slijtage vertonen in vergelijk met de budget spelers.
    Ik heb inmiddels 3 top Onkyo DVD spelers gehad. en mijn vorige twee vertoonde steeds hetzelfde fenomeen als jouw Denon. Eerst sporadisch uitval van disc's en naar verloop van tijd bijna alle disc's.

    Ik denk dus dat je voor die 139 euro geen buil kunt vallen, maar het loont om even verder te kijken.
    Ondanks dat ik met Sony ben opgegroeid, zou ik nu niet zo snel meer een Sony kopen, Vind die gewoon niet goed genoeg meer. En er is natuurlijk genoeg op de markt, en zeker betere...
    Laatst aangepast door Claudio Santulli : 11-06-2010 om 11:18
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  8. #8

    Standaard

    @Claudio: Ik heb ook altijd de duurdere spelers gekocht. Voor mijn Denon had ik een Onkyo die het altijd goed heeft gedaan, maar alleen originelen kon afspelen.

    Wat me tegenhoudt bij het kopen van een "goedkopere speler" is de belabberde kwaliteit, teveel plastic, analoge uitgangen als sluitpost meegenomen, etc. Ik denk dat je wel begrijpt wat ik bedoel

    Maar ja als ik ga kijken naar een opvolger in de vorm van een Denon Blu-rayspeler, dan kom ik uit bij de BDP-2010 en die kost 799 euro! Erg leuk natuurlijk, maar ik ben niet van plan om allemaal Blu-rays te gaan kopen, dus dan zou ik 'm sec voor mijn DVD's gebruiken en gebruik maken van de upscale-functie. En dan is ie in verhouding wel weer erg duur.

    Alternatief is een Denon DVD-1740, een DVD-speler die kan upscalen naar 1080p. Die kost 239 euro en is feitelijk de laatste DVD-speler die Denon nog heeft uitgebracht in ik meen 2008.

    Omdat ik gebruik maak van een stereo versterker, is het van groot belang dat de DACs in het apparaat goed zijn. En juist dat laatste hebben budgetspelers niet, ben ik bang.
    Laatst aangepast door Peter Porrio : 11-06-2010 om 12:18
    Mijn HT: Panasonic TX-P42G20ES - Music Hall A25.2 - Music Hall CD25.2 - Music Hall DAC25.3 - Denon DVD-1940 - A.C. Ryan Playon!HD Mini - Logitech Squeezebox Duet - Phonar Veritas P5.5 EdMa Cap+ - Phonar Sub EdMa - Van den Hul kabels

  9. #9
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Tja dat blijft lastig idd.

    Toch zou ik zeker voor een BD speler gaan. Je kan denken aan een Panasonic of Oppo, die hebben relatief gezien redelijke goede DAC's. Zeker de speciale Oppo uitvoering.

    Ik heb ook zo'n insteek, Ik kijk nog even de kat uit de boom eer ik mijn pana BD ga vervangen voor een top speler. Zeker wat BD betreft geeft elke speler al een beter beeld, dan de top uit DVD haalt. Upscalen van dvd is niet mijn ding, blijf dat een illusie vinden. Maar er zit uiteraard juist veel verschil in dvd weergave in de diverse BDspelers, los van de DAC's

    Persoonlijk had ik bijna een Oppo gehaald, maar heb toch maar besloten het nog even uit te zingen.
    Laatst aangepast door Claudio Santulli : 11-06-2010 om 12:30
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  10. #10

    Standaard

    Die Oppo BDP-83SE is inderdaad mooi, maar wel even 859 euro. Dat vind ik echt te veel. Ik verwacht zeker niet dat ik veel blu-ray ga kopen. Daarnaast is ie alleen in het zwart te krijgen en laat ik nu net al mijn apparatuur in het zilver hebben

    Dan blijft er niet veel over:

    Denon BDP-1610 €599
    Denon BDP-2010 €799
    Onkyo BD-SP308 €248
    Onkyo BD-SP507 €699
    Marantz BD5004 €445
    Marantz BD7004 €799
    Yamaha BD-S1065 €399
    Laatst aangepast door Peter Porrio : 11-06-2010 om 12:50
    Mijn HT: Panasonic TX-P42G20ES - Music Hall A25.2 - Music Hall CD25.2 - Music Hall DAC25.3 - Denon DVD-1940 - A.C. Ryan Playon!HD Mini - Logitech Squeezebox Duet - Phonar Veritas P5.5 EdMa Cap+ - Phonar Sub EdMa - Van den Hul kabels

  11. #11
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Ha, keuzes, keuzes
    Succes

    Ps, Blu-ray is best wel héél verslavend...
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  12. #12
    Glorious Member
    Registratie datum
    May 2009
    Woonplaats
    The Future's So Bright, I Gotta Wear Shades

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Bekijk bericht
    Ps, Blu-ray is best wel héél verslavend...
    Je meent het

    Nu 'k ben in ieder geval benieuwd voor wat je gaat Peter, 'k hou dit draadje in
    ieder geval in de gaten.
    Panasonic PX-P65VT60E | Marantz AV7005 | Marantz MM7055 | Marantz MM7025 | Oppo BDP-93 met Pro V2 Mod | Apple TV 4K | Focal Chorus 826V | 800CC | 806V | SR 800 V | BK XXLS 400FF


  13. #13

    Standaard

    De keuze is gevallen op de Denon DVD-1940. Deze is uit de laatste modellijn die Denon heeft gemaakt, voordat ze over zijn gegaan op Blu-rayspelers. Heeft HDMI upscaling tot 1080p, SACD-ondersteuning en dat is voor mij prima.



    Een winkel bij mij in de buurt gaf me een zeer goede deal, dus daar hoefde ik niet lang over na te denken.
    Mijn HT: Panasonic TX-P42G20ES - Music Hall A25.2 - Music Hall CD25.2 - Music Hall DAC25.3 - Denon DVD-1940 - A.C. Ryan Playon!HD Mini - Logitech Squeezebox Duet - Phonar Veritas P5.5 EdMa Cap+ - Phonar Sub EdMa - Van den Hul kabels

  14. #14

    Standaard

    Mooi ding, doet mij denken aan mijn laatste dvd speler, de 3910.
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  15. #15
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Heel veel plezier ermee.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  16. #16

    Standaard

    Dank jullie wel, gaat zeker goedkomen! Dan kan ik wat Blu-ray betreft nog even de kat uit de boom blijven kijken
    Mijn HT: Panasonic TX-P42G20ES - Music Hall A25.2 - Music Hall CD25.2 - Music Hall DAC25.3 - Denon DVD-1940 - A.C. Ryan Playon!HD Mini - Logitech Squeezebox Duet - Phonar Veritas P5.5 EdMa Cap+ - Phonar Sub EdMa - Van den Hul kabels

  17. #17

    Standaard

    Dan is dat idd een betere oplossing voor als je ook SACD's wilt beluisteren. roost:
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •