De resultaten 1 tot 18 van 18 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Probleem met AVCHD nero 8.5gb DVD

    Hey,

    Ik weet niet of ik hier in de goede topic zit?
    Maar ik had een probleempje met het branden van mijn vakantiefilmpjes.

    Het is een HD camcorder met AVCHD bestanden (.m2ts)
    Als programma gebruikte ik Nero 9 (Nero vision)
    Het is al een keer mislukt met een normale dvd 4.7GB
    en ook een keer op een 8.5GB Dual Layer DVD.
    Die zijn dus onbruikbaar geworden.
    Ik heb het ook al omgezet van NTSC naar PAL

    Brander: TSST corp CDDVDDW SH-223F

    Ik hoef geen blueray ofzo? Ik wil gewoon een dvdtje op hoog kwaliteit dat op mijn dvdspeler werkt. Het liefst wil ik het op de 8.5 GB dvd DL hebben omdat de totale grootte van alle filmpjes 6.5 GB is.

    In Ieder geval , alvast bedankt!

  2. #2

    Standaard

    Je moet je DVD als een AVCHD branden en dat is een andere bestandsindeling dan reguliere dvd bestanden. Je moet je DVD met een UDF bestandsindeling branden ipv de reguliere ISO indeling.

    Bekijk deze guide eens, hier staat het uitgelegd hoe je Nero moet instellen (is wel voor Nero 5 maar Nero 9 zal nog wel soortgelijk ingedeeld zijn);

    http://www.digital-digest.com/articl...ide_page6.html

    LET OP: Lees vanaf het moment dat er staat dat je je folder kan gaan branden met Nero. Ga niks vernaderen aan je bestanden of mappen, das niet nodig. Succes!

    BTW: ik zou je bronbestanden gebruiken, niet de omgezette Pal bestanden. Daar kan altijd iets mis mee gegaan en je NTSC bestanden zijn prima bruikbaar in reguliere dvd spelers. Wel vreemd trouwens dat je je vakantiefilms in NTSC opneemt, maar das jouw keuze...
    Laatst aangepast door Rogier Burghout : 25-05-2010 om 09:24

  3. #3

    Standaard

    Bij nero 9 dus,
    Druk ik op nero vision,

    OP het begin kan ik dan kiezen: DVD video
    of DVD video herschrijfbaar
    Of AVCHD

    dit allemaal onder 1 kopje
    Ik had DVD gedrukt .. en heb daar alles al bewerkt enzo ..
    Dus zou ik eigenlijk AVCHD moeten hebben gedrukt?

  4. #4

    Standaard

    Waarom zou je HD video in een AVCHD indeling omzetten naar SD video op DVD? Lijkt me vrij logisch dat dat niet gaat werken.
    LG OLED55E6V || Anthem MRX 720 || OPPO UDP-203 || Sony PS4 || Nvidia Shield

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Michael Hamers Bekijk bericht
    Waarom zou je HD video in een AVCHD indeling omzetten naar SD video op DVD? Lijkt me vrij logisch dat dat niet gaat werken.
    Nou .. Nu heb ik dat gedaan .. na 3 uur alles weer goed zetten en branden op mn dvd + rw werkte hij niet op mijn best wel nieuwe DVD speler van LG.
    Dus ik zou niet weten waar de probleem zit.. en wanneer ik de dvd op mijn computer afspeelde met nero showtime moest je na elk title paar seconde wachten tot de volgende begon (ik heb iets van 100 titles erin) dus verschillende filmpjes.

    Hulp is welkom xD
    Laatst aangepast door skxprive : 28-05-2010 om 17:48

  6. #6

    Standaard

    Hulp is welkom (bump)! Ik zit hier nog steeds te wachten.
    Misschien is het mogelijk om AVCHD om te zetten in een normale dvdbestand die elke dvd speler kan draaien? hulp? of andere suggesties|

    Bedankt

  7. #7

    Standaard

    Dus mijn vraag is...
    Kan ik mijn AVCHD bestanden niet op een of andere manier gewoon als normale DVD branden? want mijn dvd speler accepteerd blijkbaar geen AVCHD of mijn Dvd brander kan geen duallayer AVCHD branden ?

    Want nu zie ik dat de dvd(avchd) die ik had gebrand ook niet op mijn computer werkt. Ik zie dan menuhokjes met "lege titel". Wanneer ik erop druk gebeurd er niks. Op de dvd speler beneden kreeg ik gewoon een error ofzo?

    Hulp is echt nodig? Als er hier op dvd.nl geen mensen zijn die hier verstand van hebben .. dan weet ik het ook niet meer
    Laatst aangepast door skxprive : 30-05-2010 om 00:40

  8. #8
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    AVCHD is een zwaar gecomprimeerd HD video formaat, door de hogere en slimmere compressie kan men betere kwalteit op minder ruimte kwijt. Nadeel is dat dit enorm zwaar is om te monteren, de snelste huidige PC is nog niet snel genoeg.
    AVCHD kan je als BD maken kompleet met menu's, Of als AVCHD-schijf zonder menu's

    Een geproduceerde AVCHD-schijf werkt alleen in bepaalde BDspelers en op een BD-RW drive. Je zult dus de AVCHD stream eerst moeten renderen naar Mpeg2om dvd compatibel te zijn. Hoe dit binnen Nero 9 gaat heb ik nooit uitgeprobeert, ik gebruik zelf Avid Studio12 en Studio Vegas Pro, die doen dat ook veel beter. Vooral Studio is een zeer gebruikervriendelijk programma maar niet altijd bugvrij, maar geeft voor weinig een prima resultaat.

    Het kan ook zijn dat jouw probleem onstaat omdat je pc AVCHD niet trekt.
    Ga je ooit weer een dvd maken beter voor het monteren eerst hercoderen naar Mpeg2 of DV AVI. Dat monteert veel soepeler, en je krijgt minder herrenderingen, wat de kwalteit bij de meeste LNE software niet goede komt.

    Ik neem aan dat je de laatste drivers voor je DVDRW drive heb gecheckt.
    Dat kan sowieso geen kwaad.
    Laatst aangepast door Claudio Santulli : 30-05-2010 om 01:59
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  9. #9

    Standaard

    Je kunt je bestanden zover ik kan beoordelen gewoon afspelen met een beetje Mediaspeler. Hang een HDtje met de bestanden aan bijvoorbeeld een AC Ryan Playon (de mini koop je voor minder dan 100,- euro) en hij speelt alles (nou ja, bijna alles) af

    AVI / MKV / TS / TP / TRP / M2TS / MPG / MP4 / MOV / M4V / VOB / ISO / IFO / DAT / WMV / ASF / RM / RMVB / FLV resolution up to 720p / 1080i / 1080p / DB-ISO

    MPEG-1 / MPEG-2 / MPEG-4 SP/ASP/AVC (H.264) / XviD / DivX / WMV9 (VC-1) / RealVideo 8/9/10 (up to 720P)

    Succes.
    Laatst aangepast door Roger Weerts : 30-05-2010 om 02:29
    Onze site : www.BillyGates.nl

    LG 50PV350 | Onkyo TX-SR806B | Denon DVD/SACD 1930 | A.C. RYAN PLAYON HD mini | Cisco 8455 DVB HD PVR |
    JBL Northridge E100 | JBL Northridge EC35 | JBL Northridge E80

  10. #10

    Standaard

    Sony vegas werkt slecht bij me, Elke keer bugs en tijdens het renderen valt hij ook meestal uit.
    Mijn pc trekt het anders wel 3.2Ghz xQuad.
    DE AVCHD werkt gewoon op mijn computer. maar nadat ik het op dvd gebrand heb werkt het niet meer op mijn computer.
    Dus eerst AVCHD in avi omzetten en dan normale DVD branden?
    Enige tips???

  11. #11
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door skxprive Bekijk bericht
    Sony vegas werkt slecht bij me, Elke keer bugs en tijdens het renderen valt hij ook meestal uit.
    Mijn pc trekt het anders wel 3.2Ghz xQuad.
    DE AVCHD werkt gewoon op mijn computer. maar nadat ik het op dvd gebrand heb werkt het niet meer op mijn computer.
    Dus eerst AVCHD in avi omzetten en dan normale DVD branden?
    Enige tips???
    Ik heb een Core i7 975E 64bits 12gb Ati5850 en AVCHD 1920X1080 FH Loopt met moeite. maak ik er 720x576 van dan is dat een ander verhaal.
    Ik zal eens in mijn Nero9 duiken om te zien welke instellingen je moet gebruiken.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  12. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Bekijk bericht
    Ik heb een Core i7 975E 64bits 12gb Ati5850 en AVCHD 1920X1080 FH Loopt met moeite. maak ik er 720x576 van dan is dat een ander verhaal.
    Ik zal eens in mijn Nero9 duiken om te zien welke instellingen je moet gebruiken.
    oke bedankt, ik wacht wel

  13. #13

    Standaard

    Ik wacht nog steeds
    Zijn er mensen die het al weten ? want mij lukthet nog steeds niet .

  14. #14
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Moet eerst even vrij zijn van werk en zo.
    Vertel anders even kort wat je werkwijze tot nu toe was.
    je hebt de mts2 track op een tijdlijn gezet en vervolgens gebrand?
    Zijn het de originele clips of heb je al geëdit en zo.

    Dan zal ik vanavond al het even lukt voor je kijken, maarja, druk druk druk hé

    Er zijn natuurlijk ook forum die echt video gerelateerd zijn zoals hier of een startpagina en een googlesearch op AVCHD converter geeft dit

    Maar vooral deze search over AVCHD naar DVD in Nero
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  15. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Bekijk bericht
    Moet eerst even vrij zijn van werk en zo.
    Vertel anders even kort wat je werkwijze tot nu toe was.
    je hebt de mts2 track op een tijdlijn gezet en vervolgens gebrand?
    Zijn het de originele clips of heb je al geëdit en zo.

    Dan zal ik vanavond al het even lukt voor je kijken, maarja, druk druk druk hé

    Er zijn natuurlijk ook forum die echt video gerelateerd zijn zoals hier of een startpagina en een googlesearch op AVCHD converter geeft dit

    Maar vooral deze search over AVCHD naar DVD in Nero
    Ja klopt, druk druk druk ;P

    Ik heb de AVCHD bestand in nero vision (nero9) in een AVCHD project gezet (op begin dus voor AVCHD gekozen omdat DVD/herschrijfbare DVD ook al niet werkte). Deze 99 avchd bestanden heb ik in de tijdbalk gezet en heb ik een beetje bewerkt sommige dingen . (wegknippen enzo)

    Daarna drukte ik gewoon op volgende (menu weggehaald) en hierna heb ik het gebrand .. wat ongeveer 2.5 uur duurt. de gebrande DVD (zowel 4.7 als 8.5 GB) werkten niet op de computer en dvd speler. Terwijl de AVCHD bestanden als los bestand wel gewoon op mijn computer geopend kunnen worden en bekeken.

    Het liefst zou ik het zo willen kunnen branden of met enige tussenstappen. Want ik het project al opgeslagen met alle 99 bestanden in de tijdlijn. Ze zijn al bewerkt enzo. Dit heb ik twee keer gedaan wat me veel tijd kostte.
    (1x DVD project, 1x avchd project)

    Hulp is welkom

  16. #16

    Standaard

    Ik wacht tot morgen nog denk ik,
    Als er echt niemand op deze forum is die een oplossing heeft ga ik dan wel naar een andere forum.

  17. #17

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door skxprive Bekijk bericht
    Ik wacht tot morgen nog denk ik,
    Als er echt niemand op deze forum is die een oplossing heeft ga ik dan wel naar een andere forum.
    OK ik ben weg hier
    bedankt in ieder geval

  18. #18
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Lijkt me verstandig, ik heb er helaas nog geen tijd voor gehad.
    Heel snel even maar heb zo snel geen fouten kunnen reproduceren.
    Op andere forums zoals ik je die aanreikte zit een veel grotere video achterban. waarschijnlijk heb je daar meer aan. Ik gebruik nero helaas alleen om te branden, omdat dat is waar het goed in is.

    Zelf heb ik een Sony camera, en daar zit een utilty bij om bestanbden in meerdere formaten om te zetten. Wat je nu kunt doen is je geëdite film renderen als avi eventueel als 720x576, dan heb je een goede master om er weer Mpeg 2 van te maken, misschien werkt dat beter...

    Succes
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •