De resultaten 1 tot 4 van 4 worden weergegeven.

Discussie: Suant Beamer

  1. #1

    Standaard Suant Beamer

    Hallo...

    Momenteel heb ik de plannen om van de zomer een thuisbioskoopje te maken.
    Daarvoor heb ik een kamer ter beschikking van 6.20*4.35.

    Graag zou ik gebruik willen maken van een beamer!
    Aangezien mijn budget niet erg groot is ben ik op zoek naar een goedkope beamer.

    Op internet kwam ik het volgende tegen:

    http://www.elout.eu/index.php/beamer...ant-ht500.html

    Aangezien ik de kamer goed kan verduisteren, moet het aantal lummen voldoende zijn, zo is mij verteld.

    Echter, ik heb een mediacenter, met blu ray speler met hdmi aansluiting.
    Die wil ik graag op de beamer aansluiten, en daardoor kunnen genieten van Blu ray films op groot beeld met goede (scherpe) kwaliteit.

    Echter weet ik niet zeker of dat met deze beamer gaat lukken, helaas heb ik er ook niet heel erg veel verstand van, dus leg ik het graag hier voor.

    Inmiddels heb ik al wel mail contact gehad met Elout.eu.
    Zie mail onderaan het bericht


    Daar stond o.a. in dat deze beamer wel 1920-1080 aankan (zie de link), echter het beeld dat weer omzet naar de native resolutie??

    Dus hieruit kan ik dus opmaken, dat deze beamer eigenlijk niet goed genoeg is om blu ray af te spelen aangezien de beamer het formaat toch weer kleiner maakt???? of heb ik dat mis......?

    Hieronder de reactie van eoutlet



    Beste Jeroen,

    Bedankt voor uw bericht.

    Suant is inderdaad nog een relatief jong en onbekend merk. De prijs
    kwaliteit verhouding is echter goed te noemen.

    Het aantal lumen van een beamer is inderdaad een belangrijk aspect. Dit
    geeft de helderheid weer die de beamer kan opbrengen. De specificaties die
    de beeldkwaliteit grotendeels bepalen zijn de native resolutie en contrast
    ratio. Met 1200 lumen moet u de kamer een beetje verduisteren om het beste
    uit de beamer te halen. Wat omgevingslicht is geen probleem.

    De Suant HT500 kan resoluties t/m 1920x1080i aan en zet deze om naar de
    native resolutie. Het is echter geen full hd beamer.

    Wij raden aan om met deze beamer maximaal 100 inch groot te projecteren.
    Dit is 200cm breed x 150cm hoog en tot deze grootte blijft de
    beeldkwaliteit goed. De afstand tussen beamer en scherm is bepalend voor de
    projectie grootte. U zou de beamer dan ook ongeveer op 3.10 meter moeten
    zetten om een 100 inch scherm te vullen.



    Alvast bedankt voor jullie reacties

  2. #2

    Standaard

    Ik zou toch voor een full HD beamer gaan aangezien de resolutie van de beamer die jij aangeeft slechts 640x480 is. Dat is nog minder dan de resolutie van een dvd en dus sterk afgeraden. Een blu-ray heeft nu eenmaal een resolutie van 1920x1080p en om dat getrouw weer te geven zul je een full HD beamer aan moeten schaffen. Je moet toch minstens voor een HD ready beamer gaan (1280x720p).

    Een beamer met een goede prijs kwaliteit verhouding én ook nog een full HD native is de Optoma HD200X. Die kost slechts €750,00. Dat is voor een full HD beamer niet duur. En de prestaties zijn ook redelijk van deze beamer.
    LG OLED55E6V || Anthem MRX 720 || OPPO UDP-203 || Sony PS4 || Nvidia Shield

  3. #3

    Standaard

    Zeker NIET kopen, is zeer goedkoop maar de echte resolutie is maar 640x480 en dus echt slecht!! Die beamer kan wel fullhd aan maar downscaled ze dus naar 640x480 en dat is een wel erg verouderd formaat!
    Indien je krap bij kas zit, zou ik gaan voor de gulden middenweg net zoals ik gedaan heb. Ik heb (weet het type niet van buiten) epson-130 ofzoiets die je voor 400-500€ kan kopen en die heeft als native resolutie 1024×768. Dit is dus dvd kwaliteit. Nu kan de projector ook betere hd formaten aan maar downscaled die wel naar dvd kwaliteit. Ik heb hiervoor gekozen wegens beperk budget + grote dvdcollectie. Mijn dvds worden dus zo goed als kan weergegeven, hd content wordt ook goed weergegeven maar haalt er natuurlijk niet het maximum uit!

    Voor 400-500€ kan je dus een zeer coole homecinema bouwen,
    voor rond de 1000€ heb je een fullhd beamer, maar kost ook dubbel zoveel natuurlijk

  4. #4

    Standaard

    Dit ding wordt GIGANTISCH afgekraakt in de onderstaande review (van een pro met zeer veel ervaring in alle prijsklassen). Niet een beetje, maar echt van A tot Z.
    Ik denk echt dat je je vingers hier niet aan moet gaan branden. Goedkoop wordt zo namelijk ontzettende duurkoop omdat je het ding binnen de allerkortste keren beu zult zijn.
    http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=89251.0

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •