De resultaten 1 tot 4 van 4 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Stroomverbruik receivers

    Hi, ik overweeg een receiver aan te schaffen: Onkyo sr608. Ik schrik echter van het max. verbruik van 620 Watt. Temeer omdat alle apparatuur via de receiver gaat lopen (dat is m.i. de bedoeling van receiver). Als de TV aan gaat, staat de receiver dus ook aan enz...
    Mijn vraag is wat een dergelijke receiver gemiddeld gebruikt (vast geen 620 Watt). Ik ga de receiver (voorlopig) gebruiken met alleen 2 frontspeakers KEF Q5. Wie kan er iets verstandig over zeggen. Al googlelend ben ik er niet uit gekomen. Mijn
    2e vraag is of alle receivers zoveel gebruiken, of is dit exemplarisch voor de Onkyo sr608.

    MVG Timmens

  2. #2

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Timmens Bekijk bericht
    Hi, ik overweeg een receiver aan te schaffen: Onkyo sr608. Ik schrik echter van het max. verbruik van 620 Watt. Temeer omdat alle apparatuur via de receiver gaat lopen (dat is m.i. de bedoeling van receiver). Als de TV aan gaat, staat de receiver dus ook aan enz...
    Mijn vraag is wat een dergelijke receiver gemiddeld gebruikt (vast geen 620 Watt). Ik ga de receiver (voorlopig) gebruiken met alleen 2 frontspeakers KEF Q5. Wie kan er iets verstandig over zeggen. Al googlelend ben ik er niet uit gekomen. Mijn
    2e vraag is of alle receivers zoveel gebruiken, of is dit exemplarisch voor de Onkyo sr608.

    MVG Timmens
    Welkom op het forum,

    Ik weet niet precies hoeveel, maar een versterker die in totaal 1000 Watt kan leveren, verbruikt dat niet ten alle tijden.
    Hij heeft een zogenaamde ruststroom en gaat leveren wat ie moet als er om gevraagd wordt.

    Zou je 100% zekerheid willen, er zijn digitale apparaatjes die het stroomverbruik meten als je hem er tussen zet. Zijn niet eens zo gek duur. Vaak te koop bij Gamma, Praxis, Kijkshop, Conrad......

    Het heeft ook te maken wat voor klasse versterker het betreft.

    De versterkers die wij gebruiken heten geloof ik klasse AB ookwel C genoemd.

    Correct me if i'm wrong.........

    http://www.popschoolmaastricht.nl/co...rs_klassen.php
    Laatst aangepast door Roger Weerts : 25-05-2010 om 20:45
    Onze site : www.BillyGates.nl

    LG 50PV350 | Onkyo TX-SR806B | Denon DVD/SACD 1930 | A.C. RYAN PLAYON HD mini | Cisco 8455 DVB HD PVR |
    JBL Northridge E100 | JBL Northridge EC35 | JBL Northridge E80

  3. #3

    Standaard

    De onkyo als goed start/middenmoter gebruik helemaal niet zoveel stroom
    Dat is het maximum gemeten aan alle uitgangen als ie maximaal vermogen piekt/gebruikt op alle kanalen
    Verbruik moet je eigenlijk delen door het aantal verstekers oftewel identieke eindtrappen die het leveren (staat als het goed is ook in de gebruiksaanwijzing)Dus stel je kijkt tv via een setbox van upc en je hebt stereo gebruiken alleen de linker en rechterspeaker voor(behalve wellicht ietsie ruststroom voor de andere trappen maar dat weet ik niet 100% zeker hoe dat zit soort standbye voor die kanalen???
    Blu rays: http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/johnsmeets
    Hometheater:
    SONY LED TV 55 HX850, Receiver Yamaha RX-V663, Sony BDPS790B Blu-ray Speler, Sony hd recorder RDR-HX750. UPC hdtv dvr Horizon Speakers: Teufel Theather 3 Hybride 7.2 (2 intergraded subwoofers 2 rear 2 surround 2 front 1 center) cables monster

    Te koop sony 40 inch tv d3500 receiver yamaha rx v663 Pana BD50 blu ray speler afhaalprijs 300 euri(wegens overcompleet lokatie apeldoorn

  4. #4

    Standaard

    Volgens een goedkope verbruiksmeter verbuikt mijn 663 bij normaal gebruik ongeveer 60 Watt.

    De 620 Watt is het zgn. aansluitvermogen. Dit is het vermogen wat een toestel op kan nemen uit het lichtnet. Vaak is dit alleen bij het inschakelen.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •