De resultaten 1 tot 12 van 12 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Advies voor nieuwe tv

    Hallo

    Ik ben op zoek naar een nieuwe tv, prijsklasse rond de 600 euro (minder mag altijd natuurlijk )
    Afstand bank - tv: 2 m
    Ik wil een full hd tv van 100hz (voor games en films) en dus niet al te groot door de kijkafstand.

    Iemand nog suggesties van tv's in 'echte' winkels? Ben niet zo van het bestellen van dergelijke producten bij online sites die ik niet ken..

    Alvast bedankt!
    What We Do In Life Echoes In Eternity

  2. #2

    Standaard

    Vooral voor games denk ik dat je juist geen 100Hz wil.

    Bij 100 Hz worden tussen liggende beelden verzonnen.
    Stel je bron materiaal bestaat uit frame 1, 2, 3, 4, etc
    Dan maakt 100Hz daar van:
    1, 1,5, 2, 2,5, 3, 3,5, 4, etc..
    die tussen liggende frames worden bepaald op basis van de voorafgaande en de na komende frame. Voor frame 1,5 zijn dat dus frame 1 en frame 2 (minimaal) "betere technieken kijken zelfs nog verder vooruit en terug om nog beter te kunnen gokken hoe het er wellicht uit zou horen te zien).
    De tv heeft dus frame 2 al ontvangen maar moet dan eerst nog frame 1,5 berekenen en tonen voordat frame 2 aan de buurt is.
    Jou game houdt hier echter geen rekening mee en loopt lekker door.

    Je krijgt bij ingeschakelde 100Hz dan dus een grote input lag, vertraging tussen het binnenkomen van het beeld en het daadwerkelijk tonen van dat beeld.
    Vooral bij snelle actie spellen levert dit voor redelijk veel gamers problemen.

    voor games zou ik dan ook een tv adviseren die juist een "game" mode heeft. Hierin worden normaal alle digitale opties uitgeschakeld waardoor de input lag zo klein mogelijk is.
    Persoonlijk vind ik in de meeste gevallen dan ook meteen het beeld voor alle andere omstandigheden meteen het mooiste / beste.
    De digitale opties zijn eigenlijk vooral leuk als je werkt met analoge tv ontvangst.
    100Hz / 200 / 400 / ... Hz is zeer persoonlijk maar ik vind het beeld doorgaans onnatuurlijk worden.

  3. #3

    Standaard

    Oke...dat verandert de zaak even zeg! Ik was altijd in de veronderstelling dat 100hz minimaal was om een game vloeiend te spelen..maar ik lees inderdaad ergens anders:
    "Zitten er ook nadelen aan een hoog aantal Hertz bij mijn beeldscherm?
    Ja. Voor games is het niet ideaal. Van Ballegoie: "Je televisie zet de beelden namelijk in een buffer, zodat hij het tussenliggende beeld kan bedenken. Dat zorgt voor vertraging. Als je een spellet op je spelcomputer speelt, heb je juist een snelle reactietijd nodig. Als je een knop indrukt, wil je dat natuurlijk meteen op je beeldscherm zien. Daarom hebben veel flatscreens een game-mode, waarmee je de framerate terug kunt brengen naar 50 Hz. Dan werkt het weer normaal." "

    Erg bedankt dus voor je tip!
    Maar wat betreft films en voetbal kun je dus beter wel 100hz hebben?
    Dus eigenlijk moet ik dan een tv met 100hz en een game mode die het beeld terugbrengt naar 50hz?

    Welke merken/tv's zijn hier goed in?
    What We Do In Life Echoes In Eternity

  4. #4

    Standaard

    Voor voetbal kun je ook dan beter geen 100Hz techniek gebruiken. Bij sport zijn de bewegingen nl. sneller wat het voor een toestel nog moeilijker zou maken om frames toe te voegen, waardoor het beeld scherpte kan verliezen.

    Het enige voordeel wat een toestel met 100hz, 200Hz, 400Hz of 600Hz heeft is dat deze het beeld zachter kunnen maken zodat het kijken wat comfortabeler wordt. Dit doen ze dan door frames te herhalen wat we 'multiplien' noemen. Een toestel met een ingeschakelde 'game-mode' zal dus alleen gaan 'multiplien'.
    Laatst aangepast door Gerco Stuivenberg : 27-05-2010 om 12:09
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  5. #5
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    De standaard regel bij schermen is uiteraard sowieso om alle verbeteraars uit te zetten, dan hou je het meest natuurlijke beeld over.

    Over welke tv je dan moet nemen, kan je nog een heel boek schrijven.
    Kijk gewoon zelf eerst wat jou aanspreekt qua beeld, design en features, dan geven wij wel onze ongezouten mening.

    Dat is een betere discussie dan de hertzen hetze in tv land.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  6. #6

    Standaard

    Oke, eerst nog eens mijn eisen:
    - 37 inch (zit er 2 meter van af en groter heb ik geprobeerd in de winkel, maar oogt gewoon niet fijn vind ik)
    - budget: max 700 euro
    - ps3 moet er aan (dus goed op kunnen gamen, geen input lag)
    - films moeten mooi te zien zijn

    Enkele modellen die ik op het oog heb, is nog een hele waslijst :P (suggesties altijd welkom)
    - Panasonic TXL 37 G 10 E
    - Samsung LE37c550
    - Sony KDL-37S5500
    - Sony KDL-37EX402
    - Samsung LE37C570J1
    - Panasonic TX-P37C2
    - Panasonic TX-P37X20E
    - Samsung LE37B650
    - Samsung LE37C650
    - Panasonic TXL37S20
    - PANASONIC TX-37S10
    - Panasonic TXL 37G10
    - SONY KDL37EX500
    - Sony 37EX402
    - Sony KDL37EX500AEP
    Laatst aangepast door RRR : 27-05-2010 om 22:29
    What We Do In Life Echoes In Eternity

  7. #7
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Je wilt er maar één toch.
    Dat zijn vrijwel alle 37" modellen die je kunt vinden.

    Er lopen hier momenteel heel wat topic's boordevol info over bepaalde merken, type scherm, beeldformaten enz. enz. Daar zitten voor jou interessante zaken bij om tot een kleinere lijst te komen.

    Hier
    Hier
    Hier

    En uiteraard in het televisie subforum.
    Je zult toch zelf eerst wat huiswerk moeten verrichten.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  8. #8

    Standaard

    Haha daar was ik al bang voor ..ik dacht misschien ziet iemand in 1 keer welke de beste is..ik zal eens doorzoeken op je links. bedankt!
    What We Do In Life Echoes In Eternity

  9. #9

    Standaard

    In ieder geval kun je je keuze beperken tot LCD, omdat er geen Full HD plasma TV's zijn onder de 42 inch. Omdat je een PS3 eraan gaat hangen die 1080p ondersteunt, zou ik dit wel benutten.

    Mocht je toch een maatje groter willen, zou ik je adviseren om voor een Full HD plasma te gaan.
    Mijn HT: Panasonic TX-P42G20ES - Music Hall A25.2 - Music Hall CD25.2 - Music Hall DAC25.3 - Denon DVD-1940 - A.C. Ryan Playon!HD Mini - Logitech Squeezebox Duet - Phonar Veritas P5.5 EdMa Cap+ - Phonar Sub EdMa - Van den Hul kabels

  10. #10

    Standaard

    Hmm ik lees op veel plaatsen dat de Samsung LE40B550 een hele goede tv is, zeker voor de ps3 games.
    Maar ik zit op 2 meter..
    Is dat niet wat te groot dan? Ik zal bluray kijken, maar zeker ook dvd's en heb helaas nog analoge ontvangst (de huisbaas gaat daar helaas over).

    Wat denken jullie?
    What We Do In Life Echoes In Eternity

  11. #11
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Ik was nog zo van plan om niet over schermgroote te beginnen.
    Maar nu je er naar vraagt.

    40" is echt niet geschikt voor jou, nee joh, dat is nog veels te klein. (Lichtelijk, niet geheel objectief persoonlijke mening ) Analoog ziet er groot net zo goed of net zo slecht uit als klein. Het is meer de som der delen. En Blu-ray en NG Games zijn meer dan voldoende reden om juist voor een nog groter scherm te gaan. Sterker nog, het eist dat.

    Maar, ik had dat eigenlijk allemaal niet moeten zeggen, want ik ben totaal niet neutraal op dit punt.
    Ja.., sorry...

    Los van dat alles, Samsung maakt hele leuke tv's voor mooie prijzen.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  12. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door RRR Bekijk bericht
    Hmm ik lees op veel plaatsen dat de Samsung LE40B550 een hele goede tv is, zeker voor de ps3 games.
    Maar ik zit op 2 meter..
    Is dat niet wat te groot dan? Ik zal bluray kijken, maar zeker ook dvd's en heb helaas nog analoge ontvangst (de huisbaas gaat daar helaas over).

    Wat denken jullie?
    40 inch is zeker niet te groot, ben net als Claudio een liefhebber van een wat groter maatje heb zelf een 55inch op 2,5 meter.

    Ik denk dat je zelf gaat over wel of niet digitaal, als je een analoge kabel aansluiting hebt...... dan sluit je daar de digibox op aan, al zal dat in een Ziggo gebied wat makkelijker gaan, een abbonnement afsluiten kan misschien wat problematisch zijn, die kabelboeren zijn niet echt klantvriendelijk(al denken ze van wel als je hun bla bla bla leest)
    Have fun and enjoy your collection

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •