Pagina 8 van 35 EersteEerste ... 45678910111218 ... LaatsteLaatste
De resultaten 176 tot 200 van 851 worden weergegeven.
  1. #176

    Standaard

    Een domme actie is het wel. Je hebt nu mensen die de nieuwe versie niet kopen omdat ze niet doorhebben dat het de nieuwe versie in een oud hoesje is.
    Ook zul je klanten hebben die specifiek op zoek zijn naar de nieuwe versie en per ongeluk de oude kopen door deze verwarring.

    Ik zou weleens willen weten wat de verklaring is voor het feit dat het niet in één keer goed kon gaan. Ik heb onlangs nog de oude aangeschaft, in de veronderstelling dat het nog wel even zou duren voor er een betere transfer zou komen. Een re-release op een dergelijk korte termijn is vrij ongebruikelijk.
    Overigens vind ik het beeld van de eerste uitgave helemaal zo slecht nog niet, het is in ieder geval de beste uitgave die er is (tot nu toe dan, de heruitgave zal beter zijn).
    |Gekeken films (WhatIWatch) |
    "The screen is a magic medium. It has such power that it can retain interest as it conveys emotions and moods that no other art form can hope to tackle." - Stanley Kubrick

  2. #177

    Standaard

    Wat bedoel je met ''onlangs'', Patrick?
    De geruchten over een re-release waren er al maanden, dus ik heb 't lekker laten gaan.

    Ik denk dat zodra je de nieuwe versie ziet je de oude meteen in de kliko wilt dumpen.

  3. #178

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door peptalk Bekijk bericht
    Vreemde gang van zaken allemaal idd, helemaal het ontkennen van Universal dat het geen 'remastered version' is.
    Het lijkt wel of ze niet officieel toe willen geven omdat ze bang zijn voor claims of zo.
    Zulke dingen worden gecommuniceerd door de Sales Manager en het zou best eens kunnen zijn dat hij niet eens weet wat een HDMI kabel is.

  4. #179
    Senior Member
    Registratie datum
    Dec 2006
    Woonplaats
    Gelderland en 6mnd. Kârnten Oostenrijk

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door hstadman Bekijk bericht
    Dit is correct! Ook bol.com heeft de release datum gewijzigd naar 05-08-2010!
    Leuk, ze communiseren naar de klant toe iets anders dan dat ze op de website plaatsen. Kreeg vandaag (16 juli) namelijk een mailbericht van BOL met de volgende mededeling.

    Geachte heer xxxxxxxxxx,


    Hierbij laten we u weten dat we onderstaand(e) artikel(en) uit uw bestelling met bestelnummer xxxxxxxxxx helaas niet binnen de aangegeven levertijd kunnen leveren.


    Titel: Gladiator =10th Ann.= - Crowe, Russell



    Aantal: 1


    Wij verwachten dat we bovenstaand(e) artikel(en) rond 26 juli 2010 op het door u opgegeven adres kunnen laten bezorgen.
    Onze excuses voor het ongemak en bij voorbaat dank voor uw geduld.


    Met vriendelijke groet,

    bol.com

    http://www.bol.com
    Panasonic TX-P50VT50 3D/Full HD, Panasonic BMP BDT500, Panasonic DVD-S68, Onkyo TX-NR5010, Onkyo C-S5VL, 2x Elac FS 609 CE, 2x Elac BS 63.2, Elac Sub 2040 ESP, Elac 7.1 systeem in combi met Elac BS 63.2, Elac CC61.2, Elac Sub 2040 ESP Xbox 360Slim, Groneberg Quattro Referece Kabels.

  5. #180

    Standaard

    Ik heb deze ook aangeschaft vandaag en ga morgen samen met Freaky screenshots plaatsen. We gaan de oude en de nieuwe vergelijken. Ik ga nu het beeld eens checken.
    Blu-ray collection : http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/Daunty
    Leuke FB-pagina:
    https://www.facebook.com/groups/1274261196044607/

  6. #181

    Standaard

    Niet de discs door elkaar halen, de labels zijn identiek!

  7. #182

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door -Jaap- Bekijk bericht
    Niet de discs door elkaar halen, de labels zijn identiek!
    Zal niet gebeuren. Ik maak er van de oude en Freaky van de nieuwe. Ze komen straks online. Als niemand ons voor is natuurlijk. Wel kan ik idd bevestigen dat het om een nieuwe uitgave gaat. Grain is prominent aanwezig. Beeld is scherper. De pijlen en vuurballen zijn duidelijk aanwezig en verdwijnen niet. Kleurenpallet voelt natuurlijker aan. Beeld is totaal niet wazig zoals in vorige. Je merkt van de eerst openingshot (Marcus hand die door het graan gaat.) al een opmerkelijk verschil kwa scherpte en kleur.
    Blu-ray collection : http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/Daunty
    Leuke FB-pagina:
    https://www.facebook.com/groups/1274261196044607/

  8. #183

    Standaard

    Na grote delen van de remaster nog eens zorgvuldig te hebben bekeken, valt er toch een minpunt te melden, maar niet eentje die ook maar bij benadering de transfer als geheel diskwalificeert. Tijdens de complete gevechtsscene en sommige scenes die spelen in de nabijheid van het slagveld lijkt het erop dat degenen die verantwoordelijk waren voor de transfer sommige stukken een beetje te groezelig en grauw vonden om voor HD door te gaan en daarom hebben besloten een beetje te rommelen met de helderheids-, contrast- en kleurinstellingen om die gedeeltes wat levendiger te laten overkomen. Deze manipulaties kunnen komen en gaan in een flits, vaak letterlijk van het ene shot op het andere. Bijvoorbeeld, het beruchte moment waar de vele van de pijlen en vuurballen verdwijnen in de niet-geremasterde versie vertoont duidelijke sporen van contrastboosting en wellicht ook wat van de helderheid, maar de shots direct eromheen níet. Een ander voorbeeld is het shot waar een op de vlucht zijnde Maximus gewond en in een roes op zijn paard rijdt tegen een wolkenachtergrond, in de niet-geremasterde versie ontsierd door zeer duidelijke EE-halo's wat hier gelukkig niet het geval is, maar het ziet er in de remaster veel helderder en zelfs een beetje té helder uit, omdat de wolken nu duidelijk overstraald worden en dus detail verloren gaat. Maximus zelf is echter wel beter te zien, maar is dat ook de bedoeling?

    Het is zoals eerder gezegd echter geen reden om ook maar iemand ervan te weerhouden voor deze versie te gaan, want zowat de hele rest van de film is simpelweg blu-ray op z'n kwijlenswaardige best!
    Laatst aangepast door Xander Rühl : 17-07-2010 om 12:28

  9. #184
    Super Member
    Registratie datum
    Dec 2003
    Woonplaats
    leidschendam-voorburg

    Standaard

    Het doorgeven van het (nieuwe) EAN nummer bleek wel zo handig..
    (maar ik heb nu de juiste binnen)
    I'll be back!!

  10. #185
    Super Member
    Registratie datum
    Jul 2008
    Woonplaats
    Wergea (Friesland)

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door freaky Bekijk bericht
    Er volgen nog screenshots omdat ik wacht op Lorre, maar dit is al een klein voorsmaakje.

    Oude



    Nieuwe

    Hmm, ik krijg een andere screen cap te zien als ik op die foto's klik.

  11. #186

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Varg Bekijk bericht
    Hmm, ik krijg een andere screen cap te zien als ik op die foto's klik.
    Inderdaad verkeerde screenshots onder de links!

  12. #187

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Nico Mos Bekijk bericht
    Het doorgeven van het (nieuwe) EAN nummer bleek wel zo handig..
    (maar ik heb nu de juiste binnen)
    Waar heb je hem besteld? Bij de MM voor 12,99?!

  13. #188

    Standaard

    Trouwens die tweede screenshot is veels te veel compressed. Hoeveel procent JPEG compressie heb je er wel niet overheen gegooid Freaky? Kun je de nieuwe screenshot niet in PNG (heeft een verliesloze compressie) plaatsen pas dan kunnen we goed vergelijken lijkt mij.
    Sony KD-55X8505C 4K HDR | Philips BDP7500 (B) | Philips BDP3000 (A)|NAD T748 v2| 2x Dali Zensor 5 | 1x Dali Zensor Volkal | 2x Dali Zensor 1 | SVS PB-1000


  14. #189

    Standaard

    Aha, de screenshots zijn aangepast. Stuur maar internationaal door Ik bevestig idd de contrastboosting in donkere delen, waardoor deze in lichte mate een eigen leven gaan leiden.

  15. #190

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Davidshadow13 Bekijk bericht
    Trouwens die tweede screenshot is veels te veel compressed. Hoeveel procent JPEG compressie heb je er wel niet overheen gegooid Freaky? Kun je de nieuwe screenshot niet in PNG (heeft een verliesloze compressie) plaatsen pas dan kunnen we goed vergelijken lijkt mij.
    Dan moet je het wel in png24 doen en niet in png8, want dan heb je nog kwaliteitsverlies!

  16. #191
    Super Member
    Registratie datum
    Jul 2008
    Woonplaats
    Wergea (Friesland)

    Standaard

    Ziet er, naar mijn mening, veel beter uit.

  17. #192

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door MatrixTom Bekijk bericht
    Aha, de screenshots zijn aangepast. Stuur maar internationaal door Ik bevestig idd de contrastboosting in donkere delen, waardoor deze in lichte mate een eigen leven gaan leiden.
    Ja, en in dat voorbeeld niet alleen contrast, maar overduidelijk ook kleur. We hebben in plaats van groene nu blauwe bomen. Dit soort trucs is echter later geheel afwezig, dus dit is beslist niet representatief!

  18. #193

    Standaard

    Klein momentje, want dit forum doet echt raar.
    BD (1243) What i Watch

  19. #194

    Standaard

    Het is daar inderdaad in de bossen zéker nog een graag of tien kouder geworden Daarom was het volgens mij ook zo moeilijk de eerste screenshots (onhandig via fototoestel en tv) te maken. Wit en staalblauw overheersten enorm.
    Laatst aangepast door MatrixTom : 17-07-2010 om 13:07

  20. #195

    Standaard

    Als er mensen zijn die van een bepaald stuk het verschil willen zien. Laat maar horen. We zijn er volop mee bezig om wat screens te nemen. Als er nog tips zijn om beter te laten tonen. Laat maar horen. Dit is wat nieuw voor ons om screens te nemen.
    Blu-ray collection : http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/Daunty
    Leuke FB-pagina:
    https://www.facebook.com/groups/1274261196044607/

  21. #196

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door MatrixTom Bekijk bericht
    Het is daar inderdaad in de bossen zéker nog een graag of tien kouder geworden Daarom was het volgens mij ook zo moeilijk de eerste screenshots (onhandig via fototoestel en tv) te maken. Wit en staalblauw overheersten enorm.
    Ik raad je aan om een paar screengrabs van gezichten te maken. Daar blinkt deze uitgave echt enorm uit. Bijvoorbeeld het moment dat Maximus sterft en hij over de grond lijkt weg te schuiven is werkelijk :toppie:.

  22. #197

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Lorre Bekijk bericht
    Als er mensen zijn die van een bepaald stuk het verschil willen zien. Laat maar horen. We zijn er volop mee bezig om wat screens te nemen. Als er nog tips zijn om beter te laten tonen. Laat maar horen. Dit is wat nieuw voor ons om screens te nemen.
    Uitstekend. En let er ook op dat bij het nemen van screengrabs soms de kleurruimte, contrast en helderheid veranderen ten opzichte van de bron, dus dubbel-check altijd of de screengrab werkelijk overeenkomt met de bron!

  23. #198

    Standaard

    Weer de 'verkeerde' screengrabs na clicken? Kon daarnet nochtans de juiste in volle glorie openen. The world is waiting

  24. #199

    Standaard

    Oude





    Nieuwe



    Laatst aangepast door freaky : 17-07-2010 om 14:31
    BD (1243) What i Watch

  25. #200

    Standaard

    Ik had deze eerder als privébericht naar Lorre gestuurd, maar als anderen ook bezig zijn, dan ook maar hier.

    De aangegeven timings zijn voor wanneer je hebt gekozen voor de bioscoop-versie.

    Tip 1: Shot van het colosseum op 58:45:21, ziet er niet uit op de eerdere blu-ray.

    Tip 2: Gezichtsshot op 2:24:11:03

    Tip 3: Gezichtsshot op 2:25:19:17

    Van beide laatsten weet ik niet hoe ze er uitzien op de oude blu-ray, maar het zijn prachtige voorbeelden van hoe mooi en gedetailleerd gezichten worden weergegeven. Good luck!

Pagina 8 van 35 EersteEerste ... 45678910111218 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •