Pagina 10 van 35 EersteEerste ... 6789101112131420 ... LaatsteLaatste
De resultaten 226 tot 250 van 851 worden weergegeven.
  1. #226

    Standaard

    Dan nogmaals de mening van iemand die beide versies gezien heeft (oude wel al verkocht).

    Ongeacht wat je wel of niet ziet in de screenshots, de transfer van deze release is op alle, maar dan ook alle werkelijk vlakken (ieder frame) een enorme verbetering tegenover de oudere versie. De voorgaande release wordt werkelijk verpulvert.

    Qua kleur zou het mij overigens niets verbazen als deze uitgave dichter bij de werkelijke grading ligt. Bij Saving Private Ryan is een soortgelijke overgang te zien - blauwe, desaturated dvd's --> vollere, meer accurate blu-ray.

  2. #227

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Albert Kostwinder Bekijk bericht
    Maar even voor de goede orde. Een master heeft een bepaalde kwaliteit en veelal met een veel hogere resolutie dan hd, bv 4k of 8k. Hier wordt een dvd (slechts 576p) of blu ray (1080p) van gemaakt. Je doet nu net alsof er een Gladiator master was van dvd kwaliteit waar de 1ste blu ray van gemaakt is en dat is natuurlijk niet zo.....
    Gladiator is op film geschoten en is NIET door een DI gegaan, behalve de special effect shots, die op 2K resolutie zijn gedaan.
    Deze nieuwe transfer is daadwerkelijk een nieuwe scan van de film. (waarschijnlijk zelfs van de negatieven, want dat verklaart de reden voor nieuwe colorgrading en de uitmuntende beeldkwaliteit)
    Het zou best kunnen dat deze nieuwe transfer een 4K DI heeft, maar de originele bioscooprelease niet en de vorige videotransfer is een gewoon een scan/telecine van een interpositief/negatief.

    Dat is ook de reden waarom bij de vorige uitgave de extended scenes er wel goed uitzien, want dat waren WEL nieuwe hoogwaardige scans (uit 2005), omdat daar nog geen enkele goede videotransfer van bestond, enkel een telecine van de rushes/dailies voor editing.

    Trouwens, 4K en 8K klinkt wel leuk, 9 van de 10 films worden afgewerkt in een 2K DI.

  3. #228

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door BASIL Bekijk bericht
    Nochtans, niemand kan het juist zeggen. Op vijf screenshots die freaky hier getoond heeft kunnen ze maar maximum 2 goede antwoorden geven.
    Je zat toch niet toevallig op een slechtziendenforum?

  4. #229

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door MissShadows Bekijk bericht
    Ik heb hier veel berichtjes gelezen en ik zit nu mijn bluray te kijken, die ik vorig jaar via ebay had gekocht
    en ik vind het beeld er erg mooi uit zien. Misschien dat dit anders ligt voor de mensen met een Full hd tv (ik heb nog hdready) maar ik ben er erg tevreden over en ik vind de hoes veel mooier dan de nieuwe versie
    Even voor de goede orde: Je hebt toch wel de screenshots van de nieuwe uitgave gezien?

  5. #230

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door -Jaap- Bekijk bericht
    Je zat toch niet toevallig op een slechtziendenforum?
    Absoluut niet want ze waren absoluut niet tevreden met de vorige uitgave.
    Ik ben er 100% zeker van dat, indien Freaky niet gezegd had welke de oude en welke de nieuwe screenshots waren, jullie ook moeilijk konden weten wat de oude en wat de nieuwe screenshots waren.

  6. #231

    Standaard

    Doe diezelfde test nu eens met mij, laat mij eens ''blind'' testen!

  7. #232

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door -Jaap- Bekijk bericht
    Doe diezelfde test nu eens met mij, laat mij eens ''blind'' testen!
    Ik heb de screenshots van Freaky gebruikt. Dus het heeft geen zin meer om dezelfde test te doen met jou.

  8. #233

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door BASIL Bekijk bericht
    Absoluut niet want ze waren absoluut niet tevreden met de vorige uitgave.
    Ik ben er 100% zeker van dat, indien Freaky niet gezegd had welke de oude en welke de nieuwe screenshots waren, jullie ook moeilijk konden weten wat de oude en wat de nieuwe screenshots waren.
    Bedoel je hiermee te zeggen dat je als je alle screenshots op een hoop gooit je niet de nieuwe van de oude kan scheiden?

    Want dat slaat natuurlijk nergens op. Er zijn overduidelijke verschillen in saturation, detail in gezichten, brightness, DNR enz. Iedereen weet dat de oude versie veel te veel DNR hat en in de gezichten blurry was. Dit kun je duidelijk onderscheiden in de screenshots. Ik denk daarom ook dat bijna ieder forumlid, zo de betere en dus nieuwe master eruit pikt.
    Sony KD-55X8505C 4K HDR | Philips BDP7500 (B) | Philips BDP3000 (A)|NAD T748 v2| 2x Dali Zensor 5 | 1x Dali Zensor Volkal | 2x Dali Zensor 1 | SVS PB-1000


  9. #234

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door BASIL Bekijk bericht
    Absoluut niet want ze waren absoluut niet tevreden met de vorige uitgave.
    Ik ben er 100% zeker van dat, indien Freaky niet gezegd had welke de oude en welke de nieuwe screenshots waren, jullie ook moeilijk konden weten wat de oude en wat de nieuwe screenshots waren.
    Het verschil is echt duidelijk te zien. Ik snap eerlijk gezegd niet hoe iemand het verschil niet kan zien.
    If you have a milkshake, and I have a milkshake, and I have a straw. And my straw reaches acrooooss the room and starts to drink your milkshake... I drink your milkshake!

  10. #235

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door BrianB Bekijk bericht
    Het verschil is echt duidelijk te zien. Ik snap eerlijk gezegd niet hoe iemand het verschil niet kan zien.
    Die willen gewoon tegendraads doen om hun gelijk te halen dat er niks mis is met die oude...
    BD (1243) What i Watch

  11. #236

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door BrianB Bekijk bericht
    Het verschil is echt duidelijk te zien. Ik snap eerlijk gezegd niet hoe iemand het verschil niet kan zien.
    Blijkbaar, zijn er al 2 of 3 op blu-ray.com die de screenshots van de oude release beter vinden.
    Vreemd dat er bepaalde mensen zijn die de oude versie liever hebben.

    Ik heb de indruk dat er momenteel twee kampen zijn.

  12. #237

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door freaky Bekijk bericht
    Die willen gewoon tegendraads doen om hun gelijk te halen dat er niks mis is met die oude...
    Dat is niet waar want ze waren echt teleurgesteld met het beeldkwaliteit van de oude versie. Ondanks dat, vinden ze de nieuwe versie niet beter, zelfs slechter in bepaalde screenshots.

  13. #238

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Davidshadow13 Bekijk bericht
    Bedoel je hiermee te zeggen dat je als je alle screenshots op een hoop gooit je niet de nieuwe van de oude kan scheiden?
    Dat is wat ik gedaan heb bij die test. Ik wou het hen niet te gemakkelijk maken.

  14. #239

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door BASIL Bekijk bericht
    Dat is niet waar want ze waren echt teleurgesteld met het beeldkwaliteit van de oude versie. Ondanks dat, vinden ze de nieuwe versie niet beter, zelfs slechter in bepaalde screenshots.
    Alles is scherper dus dat is natuurlijk slechter.
    Het enige waar er nu nog kan over gezeurd worden is over het kleurenpallet en zo is het altijd iets.
    Als de mensen liever een versie kiezen waar de pijlen niet zichtbaar zijn dat is dan natuurlijk hun zaak.
    BD (1243) What i Watch

  15. #240

    Standaard

    http://comparescreenshots.slicx.com/...8116/picture:2

    http://comparescreenshots.slicx.com/...8116/picture:3


    Geen discussie mogelijk. Deze is gewoon beter. Zit nu aan 1u15 min met kijken en het beeld is enorm goed. Heeft nog wat mankementen, maar het is wel een enorme verbetering en sommige scénes zien er verbluffend mooi uit!
    Blu-ray collection : http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/Daunty
    Leuke FB-pagina:
    https://www.facebook.com/groups/1274261196044607/

  16. #241

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door BASIL Bekijk bericht
    Blijkbaar, zijn er al 2 of 3 op blu-ray.com die de screenshots van de oude release beter vinden.
    Vreemd dat er bepaalde mensen zijn die de oude versie liever hebben.

    Ik heb de indruk dat er momenteel twee kampen zijn.
    Het "oude versie"-kamp is echter opvallend veel kleiner.

  17. #242

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door -Jaap- Bekijk bericht
    Gladiator is op film geschoten en is NIET door een DI gegaan, behalve de special effect shots, die op 2K resolutie zijn gedaan.
    Deze nieuwe transfer is daadwerkelijk een nieuwe scan van de film. (waarschijnlijk zelfs van de negatieven, want dat verklaart de reden voor nieuwe colorgrading en de uitmuntende beeldkwaliteit)
    Het zou best kunnen dat deze nieuwe transfer een 4K DI heeft, maar de originele bioscooprelease niet en de vorige videotransfer is een gewoon een scan/telecine van een interpositief/negatief.

    Dat is ook de reden waarom bij de vorige uitgave de extended scenes er wel goed uitzien, want dat waren WEL nieuwe hoogwaardige scans (uit 2005), omdat daar nog geen enkele goede videotransfer van bestond, enkel een telecine van de rushes/dailies voor editing.

    Trouwens, 4K en 8K klinkt wel leuk, 9 van de 10 films worden afgewerkt in een 2K DI.
    Je draaft door....
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  18. #243

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Xander Rühl Bekijk bericht
    Het "oude versie"-kamp is echter opvallend veel kleiner.
    En terecht ook dat die veel kleiner is
    BD (1243) What i Watch

  19. #244

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Albert Kostwinder Bekijk bericht
    Je draaft door....
    Snap je het niet?

  20. #245

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door BASIL Bekijk bericht
    Dat is niet waar want ze waren echt teleurgesteld met het beeldkwaliteit van de oude versie. Ondanks dat, vinden ze de nieuwe versie niet beter, zelfs slechter in bepaalde screenshots.
    Wat vinden ze dan slechter?
    Het is even wennen met de nieuwe grading.
    Dat shot op het paard is gewoon beter in de nieuwe versie, in de oude versie heb je inderdaad meer detail in de lucht, maar Maximus lijkt wel een paar stops onderbelicht.

  21. #246
    Super Member
    Registratie datum
    Jul 2008
    Woonplaats
    Wergea (Friesland)

    Standaard

    De kleuren zijn ook veel mooier nu, vooral het rood.

  22. #247

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door BASIL Bekijk bericht
    Blijkbaar, zijn er al 2 of 3 op blu-ray.com die de screenshots van de oude release beter vinden.
    Kwasten vind je overal.
    Ik heb overigens ook de nieuwe versie gehaald, ik had nog een kortingsbon liggen en 13 euro is toch geen geld voor zo'n kanjer van een film.
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  23. #248

    Standaard

    Gisteren (want het is nu zondag) was ik bij de MediaMarkt Amsterdam Arena geweest. En jawel daar lag een stapel van Gladiator blu-rays ala 12,99. Maar geen van alle had de blauwe sticker met de tekst 10th anniversary edition en de bijbehorende EAN code. Ik vertrouwde het niet, dus ik heb geen Gladiator blu-ray. Better luck next time.

  24. #249
    Super Member
    Registratie datum
    Jul 2008
    Woonplaats
    Wergea (Friesland)

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door crocs Bekijk bericht
    Gisteren (want het is nu zondag) was ik bij de MediaMarkt Amsterdam Arena geweest. En jawel daar lag een stapel van Gladiator blu-rays ala 12,99. Maar geen van alle had de blauwe sticker met de tekst 10th anniversary edition en de bijbehorende EAN code. Ik vertrouwde het niet, dus ik heb geen Gladiator blu-ray. Better luck next time.
    Daar heb je goed aan gedaan want anders had je nu de oude versie i.p.v. de nieuwe.

  25. #250

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door freaky Bekijk bericht
    Alles is scherper dus dat is natuurlijk slechter.
    Het enige waar er nu nog kan over gezeurd worden is over het kleurenpallet en zo is het altijd iets.
    Als de mensen liever een versie kiezen waar de pijlen niet zichtbaar zijn dat is dan natuurlijk hun zaak.
    Dat verhaal van die pijlen vind ik toch plezant want als je die scene, beeld na beeld, bekijkt dan is er inderdaad iets mis met die pijlen die niet zichtbaar zijn. Maar als je de film normaal bekijkt dan merk je dat probleem met die pijlen niet.
    Dat probleem stoorde mij absoluut niet. Er waren andere negatieve punten die wel te zien waren bij het bekijken van de film op normale omstandigheden en die veel storender waren dan die pijlen.

    Het enige waar er nu nog kan over gezeurd worden is over het kleurenpallet en zo is het altijd iets.
    Men zegt altijd dat bij Blu-ray het beeld perfect moet zijn. In dit geval, is het beeld niet perfect. Dat is dus voor mij een goede reden om de nieuwe versie niet te kopen. Wie weet komt er in de toekomst nog een Ultimate Edition met een perfect beeld. En zegt niet dat dat niet kan want met de studios weet je nooit. Dan hebben ze een goede reden om de mensen te verplichten om Gladiator 3 keer te doen kopen.

Pagina 10 van 35 EersteEerste ... 6789101112131420 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •