Pagina 9 van 35 EersteEerste ... 567891011121319 ... LaatsteLaatste
De resultaten 201 tot 225 van 851 worden weergegeven.
  1. #201

    Standaard

    Great! Nieuwe Maximus met helm heeft wel nog een te hoge compressie.

  2. #202

    Standaard

    En de opgepepte helderheid in het shot van Maximus op z'n paard wordt hier bevestigd. Nauwelijks nog een grijze wolk te zien, maar het ziet er niet zo erg uit. En alweer, niet representatief voor het leeuwendeel van de transfer - zie het shot van Maximus met de armen gespreid, die is juist terecht wat ingetoomd qua helderheid. Het shot van Maximus met die witte kraag laat een betere resolutie van de fijnkorreligheid van de film zien en daardoor ook meer detail in de huid.
    Laatst aangepast door Xander Rühl : 17-07-2010 om 14:11

  3. #203

    Standaard

    Wie zet het op avsforum en forum.blu-ray.com?

  4. #204

    Standaard

    Valt me wel op dat de kleuren heel anders overkomen. De huidskleur van Maximus is veel warmer dan de eerdere transfer. Wat is nu de keuze van de regisseur? Kan me herinneren dat de DVD ook koeler oogte namelijk. Ook de shot van hem met zijn armen gespreid is heel anders. Eerst een witte lucht, nu echt blauw. Dit verschil lijkt me nauwelijks toe te schrijven aan een verbeterde transfer, maar ze hebben duidelijk het een en ander aangepast.

  5. #205

    Standaard

    Huidskleur en DVD zijn over het algemeen nooit elkaar beste vrienden geweest. De warmere kleuren vind ik een stuk mooier en als je de blu-ray bekijkt ziet 't er ook nog duidelijk overtuigender uit dan hier, en reken maar dat een terugschroeven van de helderheid het effect kan hebben van een lucht die ineens een stuk meer blauw is. Daar hoeft geen andere manipulatie aan te pas te komen, en de lucht was wel degelijk al enigszins blauw.
    Laatst aangepast door Xander Rühl : 17-07-2010 om 14:17

  6. #206
    Super Member
    Registratie datum
    Jul 2008
    Woonplaats
    Wergea (Friesland)

    Standaard

    Nou, ik heb em ook net binnen en het beeld is nu echt om te smullen.

    Ben tot zover dik tevreden en ik ga de film vanavond ff kijken.

    Wel jammer dat de opdruk op de nieuwe disc 1 precies hetzelfde is als de opdruk op de oude disc 1.
    Laatst aangepast door Varg : 17-07-2010 om 14:28

  7. #207

    Standaard

    De film heeft gewoon een nieuwe grading gekregen, net als Minority Report. (die ziet er daardoor ook heel anders uit dan de DVD)
    Deze nieuwe grading is gewoon veel beter, die oude transfer heeft een ontzettend digitale look, je ziet amper dat het op film gedraaid is.
    Laatst aangepast door -Jaap- : 17-07-2010 om 14:30

  8. #208

    Standaard

    Hier wat meer screenshots, heb helaas de oude versie niet - dus geen vergelijking.

    http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=1263450

  9. #209

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door -Jaap- Bekijk bericht
    De film heeft gewoon een nieuwe grading gekregen, net als Minority Report. (die ziet er daardoor ook heel anders uit dan de DVD)
    Bij Minority Report is de grading echter totaal consistent gedaan van begin tot eind. Bij Gladiator wisselt dat heel sterk, maar het grootste deel ziet er nu juist verpletterend realistisch uit qua met name huidskleur. Helaas heb ik dat gevoel op de tot nu toe geplaatste screengrabs nog niet helemaal terug kunnen vinden.

  10. #210

    Standaard

    Ach ja, Gladiator zal er nooit perfect uitzien, maar 't is nu heel close!

  11. #211

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door -Jaap- Bekijk bericht
    Ach ja, Gladiator zal er nooit perfect uitzien, maar 't is nu heel close!
    Zoiets als dit is inderdaad as close to perfection as it gets , en gelukkig maakt het overgrote deel van de blu-ray een dergelijke indruk.

  12. #212
    Super Member
    Registratie datum
    Jul 2008
    Woonplaats
    Wergea (Friesland)

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Xander Rühl Bekijk bericht
    Zoiets als dit is inderdaad as close to perfection as it gets , en gelukkig maakt het overgrote deel van de blu-ray een dergelijke indruk.
    Jup en op je eigen TV ziet het er ook nog een keer zo goed uit dus voor mij is het nu goed zo.

  13. #213

    Standaard

    Oud...




    Nieuw!

    Laatst aangepast door Xander Rühl : 17-07-2010 om 15:31

  14. #214

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Xander Rühl Bekijk bericht
    Zoiets als dit is inderdaad as close to perfection as it gets ,
    Dus jij vind het prima als je dierbaren worden afgeslacht?
    Lekkere kerel ben jij!

  15. #215

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door -Jaap- Bekijk bericht
    Dus jij vind het prima als je dierbaren worden afgeslacht?
    Lekkere kerel ben jij!
    Maar, maar, maar... kijk naar de mooie kleurtjes!

  16. #216

    Standaard

    Zeker, ik zag dat screenshot al voordat jij de link poste, wat een detail zeg, kijk naar dat huis in de verte! (en de kleurtjes zijn ook heel mooi, uiteraard! )

  17. #217

    Standaard

    En wat gaan de mensen die de oude versie goed vonden nu zeggen?

  18. #218

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door -Jaap- Bekijk bericht
    En wat gaan de mensen die de oude versie goed vonden nu zeggen?
    Die gaan zeggen dat 't van vijf meter afstand en zonder bril best meevalt.

    Maar hier nog een mooie!

    Oud:


    Nieuw:

  19. #219

    Standaard

    Hmm heb gister de steelbook (2-disc special edition) bij MM gehaald, zo te zien heb ik nu een miskoop gedaan...
    DVD's te koop aangeboden
    Merchandise te koop aangeboden
    'I hope we never lose some things of the past.' - Walt Disney

  20. #220

    Standaard


    Dat die oude versie prut was wist ik al voordat-ie in de winkel lag! (en natuurlijk proberen mensen het dan weer te relativeren, maar een verrotte appel is gewoon verrot en zal nooit vers genoemd kunnen worden!)

  21. #221

    Standaard

    Volgens mij is alleen de steelbook vertraagd.
    De gewone blu ray is wel al te krijgen.

    Kan iemand dat bevestigen

    Heeft iemand de versie met wit/gouden inlay gekregen?

  22. #222

    Standaard

    Ik heb op een andere "Home Theater/Movie" forum een test gedaan en gevraagd welke screenshots van de nieuwe versie zijn en welke van de oude versie. En welke voor hen de beste screenshots zijn. Ik moet zeggen dat ze zeer teleurgesteld waren met de eerste uitgave. Nochtans, niemand kan het juist zeggen. Op vijf screenshots die freaky hier getoond heeft kunnen ze maar maximum 2 goede antwoorden geven.

    Ik ben nog niet overtuigend of dit de ultimate edition is want er zijn vorderingen maar niet op alle screenshots. Ik ben het ééns met Marcel den Haan.

  23. #223

    Standaard

    Ik heb één goeie tip voor die mensen: zoom in, bekijk de screengrabs op de volledige resolutie.

    Elk shot kent vooruitgang (al gewoon door het feit dat de DNR vroeger alle detail wegmaaide en een master voor DVD gebruikt werd), maar daarom is elk shot nog niet vrij van zijn probleempjes. Dat gaf ik ook al eerder aan. Sussende taal naar de 2009 en het afbreken van de 2010 tappen uit hetzelfde vaatje en zijn moeilijk te begrijpen.

    Uit wat warrige voorgaande berichten meen ik te mogen opmaken dat sommige de 2009 transfer in de MM gekregen hebben? Die moest toch teruggestuurd worden? Dring op omruilen aan.

  24. #224

    Standaard

    Maar even voor de goede orde. Een master heeft een bepaalde kwaliteit en veelal met een veel hogere resolutie dan hd, bv 4k of 8k. Hier wordt een dvd (slechts 576p) of blu ray (1080p) van gemaakt. Je doet nu net alsof er een Gladiator master was van dvd kwaliteit waar de 1ste blu ray van gemaakt is en dat is natuurlijk niet zo.....
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  25. #225

    Standaard

    Ik heb hier veel berichtjes gelezen en ik zit nu mijn bluray te kijken, die ik vorig jaar via ebay had gekocht
    en ik vind het beeld er erg mooi uit zien. Misschien dat dit anders ligt voor de mensen met een Full hd tv (ik heb nog hdready) maar ik ben er erg tevreden over en ik vind de hoes veel mooier dan de nieuwe versie

Pagina 9 van 35 EersteEerste ... 567891011121319 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •