De resultaten 1 tot 24 van 24 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Hercules introduceert 7.1 kanaals geluidskaart

    Hercules introduceert 7.1 kanaals geluidskaart



    Lees dit artikel

  2. #2

    Standaard

    Mooi kaartje hoor, maar kun je er dan ook DTS-tracks mee afspelen?

  3. #3

    Standaard

    Volgens mij was er een patch of plug-in voor PowerDVD die DTS playback mogelijk zou kunnen maken.

  4. #4

    Standaard Hercules introduceert 7.1 kanaals geluidskaart

    Eric van Ballegoie lees dit bericht
    Even tussen door waarom elke keer een post van jou er bij met een link naar het bericht wat wil je hier mee berijken omdat dit dan om hoog gaat Posts: 1878 vindt dat niet echt zin hebben dat linkje ik leest het bericht toch wel staat jij weer onder met een linkje met het bericht LEEST DIT ARTIKEL DUUUUHHHH .

  5. #5

    Standaard Re: Hercules introduceert 7.1 kanaals geluidskaart

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Peter
    Eric van Ballegoie lees dit bericht
    Even tussen door waarom elke keer een post van jou er bij met een link naar het bericht wat wil je hier mee berijken omdat dit dan om hoog gaat Posts: 1878 vindt dat niet echt zin hebben dat linkje ik leest het bericht toch wel staat jij weer onder met een linkje met het bericht LEEST DIT ARTIKEL DUUUUHHHH .
    Ik vond het wel handig... kwam binnen via het forum, en dan zie je het artikel helemaal niet. Wanneer je dan op de link klikt verschijnt het bericht. Das toch handiger dan weer terug te klikken naar de homepage en daar het artikel te kiezen. SOrry, moest het ff kwijt
    ? | Home Cinema | Gekeken Films/Series | Don't ask me... I use my brain to keep my ears apart.

  6. #6

    Standaard Re: Hercules introduceert 7.1 kanaals geluidskaart

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Peter
    waarom elke keer een post van jou er bij met een link naar het bericht wat wil je hier mee berijken
    Als de crew een nieuwsbericht plaatst, komt er automatisch een vermelding in het forum. It´s as simple as that.
    Op deze manier kunnen jullie als leden meteen reageren op het nieuwsbericht wat wij met veel bloed, zweet en tranen in elkaar hebben zitten ploeteren.

    Alleen maar handig toch?

  7. #7

    Standaard Re: Hercules introduceert 7.1 kanaals geluidskaart

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Peter
    Eric van Ballegoie lees dit bericht
    Even tussen door waarom elke keer een post van jou er bij met een link naar het bericht wat wil je hier mee berijken omdat dit dan om hoog gaat Posts: 1878 vindt dat niet echt zin hebben dat linkje ik leest het bericht toch wel staat jij weer onder met een linkje met het bericht LEEST DIT ARTIKEL DUUUUHHHH .
    Het forum is waarschijnlijk zo gemaakt, dat als er een nieuw artikel verschijnt, je meteen kunt reageren onderaan de pagina. Mensen die binnenkomen via het forum zelf, die zien alleen de thread met titel. Dat linkje gebruiken ze dan om alsnog bij het artikel te komen. Dit doet Eric echnie om z'n posts omhoog te krijgen....da's dubbleduuuuhhh!

  8. #8

    Standaard Re: Hercules introduceert 7.1 kanaals geluidskaart

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Peter
    Eric van Ballegoie lees dit bericht
    Even tussen door waarom elke keer een post van jou er bij met een link naar het bericht wat wil je hier mee berijken omdat dit dan om hoog gaat Posts: 1878
    Beste Peter,

    Dit heeft inderdaad te maken met de manier waarop onze software werkt: Op het moment dat er een nieuwsbericht (of recensie) wordt gepost wordt er ook een thread aangemaakt zodat bezoekers (jij bijvoorbeeld) op het bericht kunnen reageren. Het is niet mogelijk om een thread aan te maken zonder deze met een post te beginnen (gek he) en dus maakt de software automatisch een thread aan met bovengenoemde tekst. Bovendien is het zo dat deze threads ook via het forum op te roepen zijn en daar is de link dan ook voor bedoeld.

    Tip: Een andere handigheid in de software van dit forum is de PM-knop.. Die werkt echt heel erg handig voor het geval je dit soort persoonlijke aantijgingen wilt plaatsen.

    PS: Probeer de 'komma' en 'punt' toetsen op je keyboard eens uit, die zorgen in het algemeen voor wat betere leesbaarheid van berichten.
    Eric van Ballegoie

  9. #9

    Standaard 7.1...

    SCHITTEREND van die mensen... vooral als er geen 7.1 formaten op de markt zijn!!!

    Een marketingstunt is het, niks meer.

    Als je weet dat 99% van de dvd's met meerkanaalsgeluid 5.1-geluid hebben (DD of DTS), dat een heel klein aantal titels een DD-EX/DTS-ES soundtrack meekrijgen, en dat het aantal films met échte 6.1 (=een exclusiviteit van DTS, namelijk DTS Discrete 6.1, met 6 echte discrete kanalen, EX/ES zijn namelijk geen echte 6.1-formaten) op de vingers van één hand te tellen zijn (Seven Regio 1, The Haunting Regio 1 en misschien nog 1 of 2 titels), wat ben je dan met een 7.1 decoder? Trouwens, meer dan 6.1 op een DVD zal moeilijk gaan wegens plaatsgebrek. En de volgende generatie formaten zijn volgens Tomlinson Holman (Mister THX) niet 7.1 maar 10.2 (2 halve cirkels van 5 luidsprekers en 2 subwoofers)!!!

  10. #10

    Standaard

    Grappig zo'n 7.1 systeem maar kan iemand een DVD opnoemen die het ondersteund?

    grtz

  11. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Mous
    Grappig zo'n 7.1 systeem maar kan iemand een DVD opnoemen die het ondersteund?
    Ik weet dat helaas ook niet uit mjn hoofd, maar dat wist ik een jaar geleden ook nog niet als het om DTS gaat...

    De ontwikkelingen gaan erg snel... Wanneer er een paar toptitels komen/zijn met 7.1 geluid, en het wordt goed ontvangen door de consument, dan zal het binnen een korte tijd gemeengoed kunnen worden.

  12. #12

    Standaard 7 + 1 is 8

    Nog even en je moet een apart huis laten bouwen om alles neer te zetten
    Vous au moins, vous ne risquez pas d'être un légume, puisque même un artichaut a du cœur... [Amélie Poulain]

  13. #13
    Anonymous
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Mous
    Grappig zo'n 7.1 systeem maar kan iemand een DVD opnoemen die het ondersteund?

    grtz
    Planet of the Apes 2000 Regio 1 als ik het goed heb

  14. #14

    Standaard

    Volgens mij nog helemaal geen titels met 7.1 Je hebt op dit moment sdds van sony, soms in 7.1 Maar dan zijn er vier speakers voor en twee achter. Misschien over twee jaar een nieuw geluidsformaat in 7.1 Het 6.1 komt al moeilijk van de grond, laat staan 7.1
    Zelf heb ik het wel, maar het is puur ruimtelijker (als reactie op die zeikerd van een paar posts terug die het alleen maar marketing vindt, stomme communist)

  15. #15

    Standaard

    Er is nog geen enkele ECHTE 7.1 titel te koop (ook PotA niet). 6.1 natuurlijk wel...

  16. #16

    Standaard

    Zelf heb ik het wel, maar het is puur ruimtelijker (als reactie op die zeikerd van een paar posts terug die het alleen maar marketing vindt, stomme communist)

    Excuseer??? Beleefdheid siert de mens... no offense maar uw politieke overtuigingen kan u maar beter voor uzelf houden, dank u!

    Wat de formaten betreft: uiteraard dat het ruimtelijker klinkt, je kan het nog veel ruimtelijker doen klinken door 25 luidsprekers aan 25 mono versterkers te hangen. Het punt is dat er geen 7.1-formaat bestaat met 7 discrete kanalen. Een 7ch stereo-functie zoals op de Denon AVC-A1SE gebruikt wel 7 luidsprekers, maar is louter een vermenigvuldiging op basis van een stereo-formaat.

    Ivm SDDS: dat formaat gebruikt 5 luidsprekers vooraan, dacht ik (één centrale, 2 zijluidsprekers en nog eentje ertussen aan elke kant).

    En uiteraard is 6.1 geen marketing (excuus als dit zo begrepen werd) maar de mensen een 7.1 geluidskaart aansmeren als er nog geen 7.1 formaat bestaat, is ronduit crimineel. Vooraleer men met nieuwe formaten voor de dag komt zou men eerst eens moeten denken aan de software. Hoeveel titels bestaan er met DTS 24/96? Hoeveel DVD-Audio's? Hoeveel SACD's?

  17. #17

    Standaard

    Eh.. de eerste stap moet ergens gezet worden.
    Want films zullen nooit 7.1 worden als er geen 7.1 hardware is en andersom.

  18. #18

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Léon Bolweg
    stomme communist
    Afblaffen wordt op DVD.nl niet getolereerd! Bij regelmatige herhaling kan verwijdering van het forum plaatsvinden...

    Hier praten we (indien mogelijk) normaal met elkaar en gooien geen woorden naar elkaars hoofd omdat de mening van een ander ons niet bevalt.

  19. #19

    Standaard

    7.1.....
    waar laat je in hemelsnaam 7.1 speakers.....
    zullen je buren leuk vinden....

  20. #20

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Nathan Strik
    Volgens mij was er een patch of plug-in voor PowerDVD die DTS playback mogelijk zou kunnen maken.
    Zit gewoon in de nieuwe versie (ik zie hier in mijn downloads PowerDVD XP 4.0 DeLuxe staan) die kan dus gewoon DTS afspelen. Heel grappig, maar het werkt echt. Ik heb een SB Live 5.1 en gewone DTT2200 waarop ik normaal helemaal geen DTS hoorde. Nu dus wel.
    Mike Philippens •• Wat heb ik? •• Wat huur/leen ik? ••

  21. #21

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Mike Philippens
    Zit gewoon in de nieuwe versie (ik zie hier in mijn downloads PowerDVD XP 4.0 DeLuxe staan) die kan dus gewoon DTS afspelen.
    Ja, ik zag het inderdaad. Ben zelf pas sinds kort overgestapt op versie 4.0 en die kan inderdaad standaard DTS decoderen. Nice...

  22. #22

    Standaard

    Ookay, ookay, een beetje stom vanmezelf om me zo snel en gemakkelijk uit te laten op deze manier. Mijn excusus.
    Moet wel zeggen dat het brengen van een 7.1 geluidskaart op de markt best moet kunnen, al zijn er geen 7.1 titels beschikbaar.

  23. #23

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Léon Bolweg
    Moet wel zeggen dat het brengen van een 7.1 geluidskaart op de markt best moet kunnen, al zijn er geen 7.1 titels beschikbaar.
    Volgens mij vergeet iedereen hier dat er ook spellen gespeeld worden op multi-channel kaarten. Het lijkt me niet zo gek moeilijk om een driver te maken die 7.1 mogelijk maakt in spellen die EAX multispeaker ondersteunen.
    Eric van Ballegoie

  24. #24

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Eric van Ballegoie


    Volgens mij vergeet iedereen hier dat er ook spellen gespeeld worden op multi-channel kaarten. Het lijkt me niet zo gek moeilijk om een driver te maken die 7.1 mogelijk maakt in spellen die EAX multispeaker ondersteunen.
    Uuh, nou daar gaat het dus ook behoorlijk mank.
    Want aangezien er nu net een beetje spellen op de markt komen die met moeite 5.1 beginnen te ondersteuenen (dankzij de Xbox, no doubt) en dat het dan ook om de grotere titels gaat, zal het echt nog wel lang duren vooraleer er echt spellen op de markt komen die 7(!) discrete kanalen gaan ondersteunen. Je hebt nu natuurlijk al van die handige drivers die een ruimtelijk effect op meerdere speakers zetten d.m.v interpolatie, maar dat blijft truken met het geluid wat je hebt (veelal nog stereo, of hooguit 4.1).
    Ik ken een paar mensen met een Live! 5.1 variant en die wachten nog steeds met smart op de eerste game die er echt gebruik van maakt, want tot nog toe blijft het 5.1 verhaal voorbehouden aan hier een daar wat in-game movies.
    Ben dan ook zeer benieuwd of dit aanslaat, want echt nodig lijkt het me niet.
    Ik denk meer dat dit gekocht wordt in de trant van: "4.1, 5.1, 6.1, 7.1! Aha, meer is beter, dus die moet ik hebben!"
    Daar zal dit 7.1 verhaal dan ook wel op neerkomen. Meer een marketingtruuk, dan een echte verbetering!
    Mijn begrotingstekort
    Co-Star Trader
    Safe Trader

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •