De resultaten 1 tot 12 van 12 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Geluid van de WII via speakers surround set

    Hallo,

    Ik weet niet of dit op de juiste plaats gepost wordt. Anders mijn excuses hiervoor.

    Ik wil graag het geluid van mijn Wii verspreiden via de luidsprekers van mijn home cinemaset.

    Ik heb mijn Wii via een componentkabel verbonden met de tv en mijn surroundset is via een scartkabel verbonden met de tv. Hoe kan ik het mogelijk maken om het geluid van de Wii via de luidsprekers van mijn home cinema set te laten lopen.

    Wie kan me helpen.
    Bij voorbaat dank.

  2. #2

    Standaard

    ik denk he (moet het zelf ook nog uitzoeken)
    je wii verbinden met je tv, via component of scart
    dan je tv verbinden via bv een digitale uit, en op je versterker een digitale in
    en dan gewoon op je versterker je bron zetten
    Startrader

    Dedicated HT: Sony HW30ES, Kingpin VFS210, Focal 826V, Focal 800CC, Focal 807V+Norstone stylum 2 stands., SVS PC12-NSD DSP, Marantz SR6007, HTPC met xbmc, Mele f10
    Woonkamer HT: LG 50pk950, Triangle Galaxy 2 speakers, Sub: Geen, Receiver: Pioneer VSX-919 AH-K, Mediaplayer: Htpc met openelec frodo + aeon mq5 skin, Telenet HD Digicorder, WII Black, Harmony One

    Storage: Unraid Pro Home Mediaserver

  3. #3

    Standaard

    Als je je Wii via component hebt aangesloten op je tv kun je de 2 audio plugjes, de rode en witte, in je home cinemaset steken.
    LG OLED55E6V || Anthem MRX 720 || OPPO UDP-203 || Sony PS4 || Nvidia Shield

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Michael Hamers Bekijk bericht
    Als je je Wii via component hebt aangesloten op je tv kun je de 2 audio plugjes, de rode en witte, in je home cinemaset steken.
    dat is toch 1 kabel
    ik bedoel, als je die component hebt lopen nr je tv, kun je hem toch niet meer naar je versterker laten lopen als die wat verder uit elkaar staan
    Startrader

    Dedicated HT: Sony HW30ES, Kingpin VFS210, Focal 826V, Focal 800CC, Focal 807V+Norstone stylum 2 stands., SVS PC12-NSD DSP, Marantz SR6007, HTPC met xbmc, Mele f10
    Woonkamer HT: LG 50pk950, Triangle Galaxy 2 speakers, Sub: Geen, Receiver: Pioneer VSX-919 AH-K, Mediaplayer: Htpc met openelec frodo + aeon mq5 skin, Telenet HD Digicorder, WII Black, Harmony One

    Storage: Unraid Pro Home Mediaserver

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door skank Bekijk bericht
    dat is toch 1 kabel
    ik bedoel, als je die component hebt lopen nr je tv, kun je hem toch niet meer naar je versterker laten lopen als die wat verder uit elkaar staan

    De witte en rode audio plug zitten niet voor niets afzonderlijk van de overige kabels Desnoods verlengt de TS eventjes de audio kabels. Zie onderstaand plaatje:
    LG OLED55E6V || Anthem MRX 720 || OPPO UDP-203 || Sony PS4 || Nvidia Shield

  6. #6

    Standaard

    ik zal ze in ieder geval moeten verlengen ja
    Startrader

    Dedicated HT: Sony HW30ES, Kingpin VFS210, Focal 826V, Focal 800CC, Focal 807V+Norstone stylum 2 stands., SVS PC12-NSD DSP, Marantz SR6007, HTPC met xbmc, Mele f10
    Woonkamer HT: LG 50pk950, Triangle Galaxy 2 speakers, Sub: Geen, Receiver: Pioneer VSX-919 AH-K, Mediaplayer: Htpc met openelec frodo + aeon mq5 skin, Telenet HD Digicorder, WII Black, Harmony One

    Storage: Unraid Pro Home Mediaserver

  7. #7

    Standaard

    Mijn componentkabel bestaat uit 2 rode 1 witte een blauwe en een groene stekker. Waar gaat nu waar in? Ze zitten allemaal aan elkaar dus niet 2 afzonderlijke stekkers voor de audio.
    Bijgesloten plaatje(s) Bijgesloten plaatje(s)
    Laatst aangepast door siebrand : 31-05-2010 om 20:53

  8. #8

    Standaard

    Kwestie van proberen dan. Meestal zitten ze per groep gebundeld. Dus geluid, 2 pluggen (rood/wit), bij elkaar en beeld, 3 pluggen (RGB), bij elkaar.
    LG OLED55E6V || Anthem MRX 720 || OPPO UDP-203 || Sony PS4 || Nvidia Shield

  9. #9

    Standaard

    Je kan ook gewoon alles op je TV gooien, en die vervolgens gewoon via 2 tulp stekkertjes naar je versterker doorlussen. Zal je waarschijnlijk al hebben gedaan en scheelt je weer wat stekkers naar je versterker. Wel weer 2 extra in je TV natuurlijk, maar die ruimte is er meestal wel.

    Dolby Pro Logic etc bliijft iig netjes behouden op die manier, dus je krijgt nog steeds surround sound uit je Wii.

  10. #10

    Standaard

    Dus gewoon alle stekkers van de componentkabel in de tv. Dan met een tulp stekker verbinden met de surroundset?. Dan heb ik het geluid van de WII via de speakers van mijn surroundset?
    En is het dan ook zo dat als de surroundset uit staat en ik wel met de WII bezig ben, het geluid dan wel gewoon via de tv gaat. Daarmee bedoel ik dus dat als mijn surroundset uit staat en ik een spel speel op de WII ik wel gewoon geluid uit de TV krijg. Niet dat de surroundset verplicht aan moet staan.

  11. #11

    Standaard

    Als je tv dat ondersteunt, die audio uitgang, dan hoef je idd niet je surroundset verplicht aan te zetten voor geluid.
    LG OLED55E6V || Anthem MRX 720 || OPPO UDP-203 || Sony PS4 || Nvidia Shield

  12. #12

    Standaard

    lees even dit

    wii verbinden via hdmi

    http://www.highdefdigest.com/news/sh..._your_Wii/4812

    denk nu wel niet dat je dan hd beeld zal krijgen ,want dat is niet het geval
    maar zo kan het wel allemaal ordentelijker worden
    Startrader

    Dedicated HT: Sony HW30ES, Kingpin VFS210, Focal 826V, Focal 800CC, Focal 807V+Norstone stylum 2 stands., SVS PC12-NSD DSP, Marantz SR6007, HTPC met xbmc, Mele f10
    Woonkamer HT: LG 50pk950, Triangle Galaxy 2 speakers, Sub: Geen, Receiver: Pioneer VSX-919 AH-K, Mediaplayer: Htpc met openelec frodo + aeon mq5 skin, Telenet HD Digicorder, WII Black, Harmony One

    Storage: Unraid Pro Home Mediaserver

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •