De resultaten 1 tot 3 van 3 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Yamaha RX V663 aansluiten 2e HDMI ?

    Beste technici.

    Ik wil 3 zaken aansluiten op de achterkant van mijn receiver:


    In HDMI 1 zit mijn Playstation 3. Werkt perfect.
    Nu wil ik 2 extra zaken toevoegen.

    1. dvd speler. Mag via tulpstekkers. Geeft nu geen goed geluid.
    2. In HDMI 2 wil ik mijn digitale tv aansluiten.

    In het boekje van Yamaha staat dat je tulp stekler audio wit/rood moet gebruiken en oranje voor video (nummer 4). Maar dan heb ik slecht (zacht/dof) geluid. Klopt dit?

    En de digitale tv is plug en play via HDMI 2? Box is nog niet binnen, mar misschien heeft iemand dit al werkend?

    Alvast bedankt

    Simon

  2. #2

    Standaard

    Ik denk dat je de digitale TV dan beter rechtstreeks op de TV aan kunt sluiten en geluid dan via een digitale audio-verbinding op de 663. Zoals vaker is gepost, kunnen niet alle ontvanger een handshake via een receiver met een TV maken. Je hebt dan dus al één probleem voorkomen. Daarnaast hoef je dan ook geen HDMI-switch te kopen en kun je ook TV kijken zonder dat je de receiver aan hoeft te zetten. Het duurt nl. ongeveer een uur voordat een receiver de ideale temperatuur heeft bereikt. Voor de synchronisatie van beeld en geluid, kun je handmatig een vertraging instellen.

    In een gebruiksaanwijziging staan mogelijkheden voor het aansluiten beschreven en geen verplichtingen. Je kunt geluid dus digitaal via optisch, coaxiaal of HDMI of analoog via 2x of 6x tulp naar de receiver sturen.

    Oranje is trouwens coaxiaal digitaal geluid(S/PDIF) en geen composiet-video. Is de op één na beste verbindinging die je voor geluid kunt gebruiken. Klinkt het dan dof, dan is het dynamisch bereik beperkt of ligt het aan de bron. Dan dus even een settings-check doen.
    Laatst aangepast door Gerco Stuivenberg : 02-06-2010 om 11:49
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  3. #3

    Standaard

    Geweldige post!

    Ik weet wat ik moet doen.

    Slotje maar mods

    Simon

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •