Pagina 12 van 19 EersteEerste ... 28910111213141516 ... LaatsteLaatste
De resultaten 276 tot 300 van 454 worden weergegeven.
  1. #276

    Standaard

    Ik heb eigenlijk gewoon 2,5mm^2 in die gaatjes gepropt


  2. #277
    Glorious Member
    Registratie datum
    May 2009
    Woonplaats
    The Future's So Bright, I Gotta Wear Shades

    Standaard

    Hier zelfs een mm2 dunner. Ben wel benieuwd wat deze Twisted Pair gaan geven.
    Hoop in ieder geval op geluid

    Zal wel de indeling van de apparaten in het meubel wat moeten herzien, nu staat
    de eindbak links en bij een snelle controle is de speakerkabel voor de rechter front
    net iets te kort.

    Ah ondertussen kunnen we het meubel weer eens helemaal uitstoffen
    Panasonic PX-P65VT60E | Marantz AV7005 | Marantz MM7055 | Marantz MM7025 | Oppo BDP-93 met Pro V2 Mod | Apple TV 4K | Focal Chorus 826V | 800CC | 806V | SR 800 V | BK XXLS 400FF


  3. #278
    Glorious Member
    Registratie datum
    May 2009
    Woonplaats
    The Future's So Bright, I Gotta Wear Shades

    Standaard

    Eindelijk tijd gehad om die Twisted Pair kabels aan te sluiten. Gelukkig niets moeten
    veranderen aan de indeling van apparaten in het meubel, voor de rechter front
    past de kabel netjes, lijkt wel op maat gemaakt

    Nu wat het geluid betreft, tja het zal vermoedelijk aan mijzelf liggen maar echt
    schrikbarende verschillen hoor 'k toch niet. Misschien wat meer rust in het geluid
    bij muziek maar dat zal het zowat zijn.


    Nee ben niet ontgoocheld dat 'k deze op de kop getikt heb. Ah misschien klinkt
    het hier nu ontzettend goed ... of net niet. Het is moeilijk als je de enige bent die
    naar de installatie luistert zonder live input van anderen.
    Ben haast zeker dat er wel dingen zouden kunnen verbeteren via instellingen als
    iemand met meer ervaring hier over de vloer komt en eens luistert.

    Maar ah voor mij klinkt het nog altijd als een zonnetje en genieten doe 'k haast
    dagelijks van een stukje muziek of een leuke film ... meer moet dat niet zijn
    Panasonic PX-P65VT60E | Marantz AV7005 | Marantz MM7055 | Marantz MM7025 | Oppo BDP-93 met Pro V2 Mod | Apple TV 4K | Focal Chorus 826V | 800CC | 806V | SR 800 V | BK XXLS 400FF


  4. #279

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door StefaanD Bekijk bericht
    Eindelijk tijd gehad om die Twisted Pair kabels aan te sluiten. Gelukkig niets moeten
    veranderen aan de indeling van apparaten in het meubel, voor de rechter front
    past de kabel netjes, lijkt wel op maat gemaakt

    Nu wat het geluid betreft, tja het zal vermoedelijk aan mijzelf liggen maar echt
    schrikbarende verschillen hoor 'k toch niet. Misschien wat meer rust in het geluid
    bij muziek maar dat zal het zowat zijn.


    Nee ben niet ontgoocheld dat 'k deze op de kop getikt heb. Ah misschien klinkt
    het hier nu ontzettend goed ... of net niet. Het is moeilijk als je de enige bent die
    naar de installatie luistert zonder live input van anderen.
    Ben haast zeker dat er wel dingen zouden kunnen verbeteren via instellingen als
    iemand met meer ervaring hier over de vloer komt en eens luistert.

    Maar ah voor mij klinkt het nog altijd als een zonnetje en genieten doe 'k haast
    dagelijks van een stukje muziek of een leuke film ... meer moet dat niet zijn
    Ik ben er één van de conformiteit en heb op de speakerkabels na alles van Monster Cable liggen en gek als ik ben wil ik dus ook speakerkabels van Monster Cable. Wat ik me dus al een tijdje afvraag is of betere/duurdere speakerkabels echt een hoop winst op gaan leveren, een duidelijk hoorbaar verschil dus. Nou had jij al betere kabels liggen voor deze aanschaf maar hebben die een betere geluidskwaliteit opgeleverd dan de oorspronkelijke dertien in een dozijn kabels waar ook jij denk ik mee begonnen bent?


  5. #280
    Super Member
    Registratie datum
    Feb 2009
    Woonplaats
    Het goede doel zingt erover ;)

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door StefaanD Bekijk bericht
    Ah misschien klinkt het hier nu ontzettend goed ... of net niet. Het is moeilijk als je de enige bent die naar de installatie luistert zonder live input van anderen. Ben haast zeker dat er wel dingen zouden kunnen verbeteren via instellingen als iemand met meer ervaring hier over de vloer komt en eens luistert.
    Ik ben ook van de uniformiteit in kabels, niet alleen speakerkabels. De interlinks zijn net zo belangrijk, omdat die het signaal naar de versterker moeten brengen. Echter niet iedereen hoort verschil. Het zit ook vaak in nuances die in een mindere akoestiek verloren kunnen gaan. Als je wil kan ik wel eens langskomen, alleen wordt dat pas ergens in juli, maar misschien eerder dan dat jij naar mij komt

    Maar ah voor mij klinkt het nog altijd als een zonnetje en genieten doe 'k haast dagelijks van een stukje muziek of een leuke film ... meer moet dat niet zijn
    Daar gaat het allemaal om, dus helemaal goed!
    CA Electronics • PS Audio • Marantz • ALR/Jordan • Velodyne • inakustik • Furutech • JVC • Stewart

  6. #281
    Glorious Member
    Registratie datum
    May 2009
    Woonplaats
    The Future's So Bright, I Gotta Wear Shades

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Einzelgänger Bekijk bericht
    Ik ben er één van de conformiteit en heb op de speakerkabels na alles van Monster Cable liggen en gek als ik ben wil ik dus ook speakerkabels van Monster Cable. Wat ik me dus al een tijdje afvraag is of betere/duurdere speakerkabels echt een hoop winst op gaan leveren, een duidelijk hoorbaar verschil dus. Nou had jij al betere kabels liggen voor deze aanschaf maar hebben die een betere geluidskwaliteit opgeleverd dan de oorspronkelijke dertien in een dozijn kabels waar ook jij denk ik mee begonnen bent?
    Een hoop winst bij betere speaker kabels, tja de meningen zijn verdeeld en op
    andere fora loopt dit zelfs op tot verhitte discussies

    Moet zeggen dat 'k tussen de Twisted Pair en mijn Bandridge simpele kabels nog
    altijd niet veel verschil hoor.

    Zal waarschijnlijk ook wel te maken hebben met de bron. Muziek afspelen via de
    Apple TV en vaak mp3 kan men bezwaarlijk referentie materiaal gaan noemen
    mp3 zijn hier nochtans 320 kbps dus toch hoger dan doorsnee.

    Ga mijn CD's nog maar eens afhalen van de zolder en daar eens één en ander mee
    beluisteren, wie weet moet 'k daarna mijn mening gaan herzien.

    Enig probleem, zie het niet echt zitten om constant kabels te gaan wisselen. Zal
    mezelf dus serieus moet oppeppen vooraleer dat lukt

    Citaat Oorspronkelijk gepost door HTip Bekijk bericht
    Ik ben ook van de uniformiteit in kabels, niet alleen speakerkabels. De interlinks zijn net zo belangrijk, omdat die het signaal naar de versterker moeten brengen. Echter niet iedereen hoort verschil. Het zit ook vaak in nuances die in een mindere akoestiek verloren kunnen gaan. Als je wil kan ik wel eens langskomen, alleen wordt dat pas ergens in juli, maar misschien eerder dan dat jij naar mij komt
    Philip, bedankt voor het voorstel om eens langs te komen.
    Je bent in ieder geval altijd welkom

    Akoestiek tja ideaal zal het hier zeker niet zijn, daarvoor hoef 'k zelfs geen ingewikkelde
    metingen te doen. Maar met wat aankleding en een vloerkleed is het toch al serieus
    verbeterd tov een haast lege ruimte.
    Panasonic PX-P65VT60E | Marantz AV7005 | Marantz MM7055 | Marantz MM7025 | Oppo BDP-93 met Pro V2 Mod | Apple TV 4K | Focal Chorus 826V | 800CC | 806V | SR 800 V | BK XXLS 400FF


  7. #282

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door StefaanD Bekijk bericht
    Een hoop winst bij betere speaker kabels, tja de meningen zijn verdeeld en op
    andere fora loopt dit zelfs op tot verhitte discussies

    Moet zeggen dat 'k tussen de Twisted Pair en mijn Bandridge simpele kabels nog
    altijd niet veel verschil hoor.

    Zal waarschijnlijk ook wel te maken hebben met de bron. Muziek afspelen via de
    Apple TV en vaak mp3 kan men bezwaarlijk referentie materiaal gaan noemen
    mp3 zijn hier nochtans 320 kbps dus toch hoger dan doorsnee.

    Ga mijn CD's nog maar eens afhalen van de zolder en daar eens één en ander mee
    beluisteren, wie weet moet 'k daarna mijn mening gaan herzien.

    Enig probleem, zie het niet echt zitten om constant kabels te gaan wisselen. Zal
    mezelf dus serieus moet oppeppen vooraleer dat lukt
    Ik heb gewone huis, tuin en keuken speakerkabels liggen maar wil zonder er erg veel geld tegenaan te gooien kijken of er wat winst te behalen valt. Kan hier in Nederland eigenlijk geen gunstig geprijsde Monster Cable speakerkabels vinden, alleen op eBay maar dan weer hoofdzakelijk in de VS. Wordt dus lastig om dat goedkoop te verzenden dus maar weer even bij Amazon.de gekeken en kan daar redelijk voordelig een spoeltje Oehlbach speakerkabel van 30 meter kopen. Oehlbach wordt ook aanbevolen door mijn speaker fabrikant dus wie weet, slechter dan de huidige kabels kan het in ieder geval niet zijn.

    De CD's van zolder halen lijkt me een goed plan Stefaan, bij mij klinkt de muziek erg aangenaam dus met jouw kabels en jouw apparatuur moet dat super klinken.


  8. #283
    Super Member
    Registratie datum
    Feb 2009
    Woonplaats
    Het goede doel zingt erover ;)

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door StefaanD Bekijk bericht
    Philip, bedankt voor het voorstel om eens langs te komen. Je bent in ieder geval altijd welkom
    Leuk! Gaan we zeker doen. Ik stuur je tegen die tijd wel een PM.

    Akoestiek tja ideaal zal het hier zeker niet zijn, daarvoor hoef 'k zelfs geen ingewikkelde metingen te doen. Maar met wat aankleding en een vloerkleed is het toch al serieus verbeterd tov een haast lege ruimte.
    Vloerkleed e.d. doet vaak al meer dan iemand zou verwachten. Ben benieuwd.
    CA Electronics • PS Audio • Marantz • ALR/Jordan • Velodyne • inakustik • Furutech • JVC • Stewart

  9. #284
    Glorious Member
    Registratie datum
    May 2009
    Woonplaats
    The Future's So Bright, I Gotta Wear Shades

    Standaard

    Update: wordt maar weer eens tijd dat 'k volledig surround ga, het heeft lang
    genoeg geduurd

    Eerst geprobeerd, en het geduld gehad, om een set Focal SR 800 surrounds
    tweedehands te vinden, maar dit zijn niet aan te slepen ... uh nee, gewoon niet
    te vinden.

    Vorige week dan maar een rondvraag bij een aantal Vlaamse Focal verdelers,
    en tot mijn verbazing zelfs iemand gevonden uit de buurt die me ook nog eens
    een leuke prijs heeft gegeven voor een paar SR 800V's.



    Zo zien deze beestjes eruit. Vrijdagavond besteld en normaal nu een weekje
    geduld hebben, dan volgen ook eigen foto's.


    Trouwens in die zaak ook remotes gezien van URC, als mijn Pronto er ooit mee
    ophoudt dan is dit in ieder geval een alternatief want ook volledig programmeerbaar.

    Pronto heeft hier in ieder geval lijkt het batterij-problemen, want 2 dagen is echt
    de hoogste gebruiksduur vooraleer deze weer in de oplader moet. Dat lijkt me
    zeer kort. Dus ook maar eens kijken of een Pronto batterij te vinden is en wat
    deze moet opbrengen.
    Panasonic PX-P65VT60E | Marantz AV7005 | Marantz MM7055 | Marantz MM7025 | Oppo BDP-93 met Pro V2 Mod | Apple TV 4K | Focal Chorus 826V | 800CC | 806V | SR 800 V | BK XXLS 400FF


  10. #285
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Veel plezier met je speakers straks. Shame on you, dat je geen 5.1 draait.

    Voor je pronto check batteryupgrade.nl of .com. (weet niet zeker, iets met braun oni)Daar haal ik al mijn batterijen. Goedkoop en zeer goed. Levertijd duurt soms wat langer, want ze worden rechtstreeks van de fabriek ver weg verstuurd.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  11. #286
    Glorious Member
    Registratie datum
    May 2009
    Woonplaats
    The Future's So Bright, I Gotta Wear Shades

    Standaard

    Claudio bedankt voor de batterij-tip, 'k ga er zeker eens een kijkje nemen.
    Panasonic PX-P65VT60E | Marantz AV7005 | Marantz MM7055 | Marantz MM7025 | Oppo BDP-93 met Pro V2 Mod | Apple TV 4K | Focal Chorus 826V | 800CC | 806V | SR 800 V | BK XXLS 400FF


  12. #287

    Standaard

    Goed nieuws

    We wachten je plaatjes en je ervaringen even af, je moet ze tenslotte toch wel even de tijd geven om in te spelen
    Have fun and enjoy your collection

  13. #288
    Super Member
    Registratie datum
    Feb 2009
    Woonplaats
    Het goede doel zingt erover ;)

    Standaard

    Ook hier gefeliciteerd met je nieuwe aanwinsten. Kan je eindelijk binnenkort weer genieten van surroundgeluid

    En net als Claudio heb ik ook goede ervaringen bij batteryupgrade.com.
    CA Electronics • PS Audio • Marantz • ALR/Jordan • Velodyne • inakustik • Furutech • JVC • Stewart

  14. #289
    Glorious Member
    Registratie datum
    May 2009
    Woonplaats
    The Future's So Bright, I Gotta Wear Shades

    Standaard

    In afwachting dat paard en kar aankomen met de Focal surrounds, ook het geluid
    in mijn bureau ruimte even onder handen nemen. Daarvoor werden volgende spulletjes
    besteld bij wifimedia.

    • AudioEngine A5+ Black
    • AudioEngine D1 Premium DAC
    • AudioQuest Forest USB A-B 0,75 m.
    • AudioQuest Evergreen RCS 1,00 m.




    Panasonic PX-P65VT60E | Marantz AV7005 | Marantz MM7055 | Marantz MM7025 | Oppo BDP-93 met Pro V2 Mod | Apple TV 4K | Focal Chorus 826V | 800CC | 806V | SR 800 V | BK XXLS 400FF


  15. #290
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Even een vraag? Is het zo dat je enerzijds een digitale babe erin stopt er anderzijds een analoge babe uitkomt?
    Mooi spul.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  16. #291

    Standaard

    [QUOTE]
    Citaat Oorspronkelijk gepost door StefaanD Bekijk bericht
    In afwachting dat paard en kar aankomen met de Focal surrounds,
    Lijkt toch meer op een ossenspan van de maan naar hier

    Mooi bureausetje
    Have fun and enjoy your collection

  17. #292
    Glorious Member
    Registratie datum
    May 2009
    Woonplaats
    The Future's So Bright, I Gotta Wear Shades

    Standaard

    De ossen en kar met de Focal SR 800 V's zijn eindelijk toegekomen bij de leverancier
    Vanavond maar eens oppikken en in het weekend plaatsen.

    Foto's volgen dan wel. Zullen wel weer vlekjes op de foto's zitten, mijn point-and-shoot gevalletje blijkt iets op de lens te hebben wat 'k maar niet af/uitkrijg
    Panasonic PX-P65VT60E | Marantz AV7005 | Marantz MM7055 | Marantz MM7025 | Oppo BDP-93 met Pro V2 Mod | Apple TV 4K | Focal Chorus 826V | 800CC | 806V | SR 800 V | BK XXLS 400FF


  18. #293
    Super Member
    Registratie datum
    Feb 2009
    Woonplaats
    Het goede doel zingt erover ;)

    Standaard

    Eindelijk, je lange wachten wordt beloond! Dit weekend dus de eerste surroundbeleving sinds...
    CA Electronics • PS Audio • Marantz • ALR/Jordan • Velodyne • inakustik • Furutech • JVC • Stewart

  19. #294
    Glorious Member
    Registratie datum
    May 2009
    Woonplaats
    The Future's So Bright, I Gotta Wear Shades

    Standaard

    Ze hangen, dus wat foto's van de nieuwe rears.




    Panasonic PX-P65VT60E | Marantz AV7005 | Marantz MM7055 | Marantz MM7025 | Oppo BDP-93 met Pro V2 Mod | Apple TV 4K | Focal Chorus 826V | 800CC | 806V | SR 800 V | BK XXLS 400FF


  20. #295
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Mooi, nu nog netjes de kabels in gootjes doen en eventueel mee schilderen in de kleur van de muur. En nog steeds de vloer op je plafond?
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  21. #296

    Standaard

    Ziet er netjes uit,
    Mooie speakers trouwens,wens je er veel plezier mee.
    Sony vplhw 50 es beamer,samsung ps 64d 8000 plasma,teufel system 5 thx select 2 5.2 speakers,pioneer lx 53 thx select 2 , onkyo bd809 thx blurayspeler, pioneer bdp lx55.
    Thx bekabeling, stroomverzorging monster ht hts 2600, dedicated ht.

  22. #297
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Wacht.., Het is behang! Deze speakers vragen eigenlijk om een blinde ophang. Hoe goed ga je met je buurman om?
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  23. #298
    Glorious Member
    Registratie datum
    May 2009
    Woonplaats
    The Future's So Bright, I Gotta Wear Shades

    Standaard

    Aan de andere kant van de wand zit nog een gang Claudio, daar heeft de buurman geen zaken mee

    Probleem is dat 'k deze wand niet zelf geplaatst heb. Is een houtstructuur met aan beide zijden gyproc platen. Hoe die houtstructuur er precies eruit ziet, daar heb ik het raden naar.

    Misschien een idee om zo'n gyproc plaat eens los proberen te peuteren als er ooit nieuw behang komt.
    Panasonic PX-P65VT60E | Marantz AV7005 | Marantz MM7055 | Marantz MM7025 | Oppo BDP-93 met Pro V2 Mod | Apple TV 4K | Focal Chorus 826V | 800CC | 806V | SR 800 V | BK XXLS 400FF


  24. #299

    Standaard

    Ziet er weer keurig uit Stefaan

    Nu nog even inspelen, het instellen van een paar dipolen lijkt me alleen wel wat lastiger(heb er zelf geen ervaring mee), ze lijken me toch wel iets aan de hoge kant te hangen.... maar zoals gezegd ik heb enkel ervaring met "normale" speakers en een opstelling waarbij alle tweaters zo'n beetje op oorhoogte bivakkeren(ja ja ja...... ik zou de center dan midden voor de TV moeten hangen......is dus helaas de uitzondering)

    Laat ons nog wel even weten hoe ze bevallen nadat ze een beetje ingespeeld en ingeregeld zijn, ben benieuwd.
    Have fun and enjoy your collection

  25. #300
    Super Member
    Registratie datum
    Feb 2009
    Woonplaats
    Het goede doel zingt erover ;)

    Standaard

    Dipolen zijn de uitzondering die de 4G-regel bevestigt Idealiter hangen dipolen 60cm boven oorhoogte. Heeft o.a. met de reflectie via het plafond te maken.
    CA Electronics • PS Audio • Marantz • ALR/Jordan • Velodyne • inakustik • Furutech • JVC • Stewart

Pagina 12 van 19 EersteEerste ... 28910111213141516 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •