Pagina 10 van 19 EersteEerste ... 67891011121314 ... LaatsteLaatste
De resultaten 226 tot 250 van 454 worden weergegeven.
  1. #226
    Glorious Member
    Registratie datum
    May 2009
    Woonplaats
    The Future's So Bright, I Gotta Wear Shades

    Standaard

    @Gerco, bedankt voor de uitleg, kan 'k weer mee verder.
    In stereo geven de zuilen in ieder geval voldoende laag weer.

    Gisteren gewoon een ganse namiddag genoten van muziek. De Focal bookshelfs
    en Onkyo klonken al goed, maar met de Marantz en de Focal zuilen is dit toch twee
    trapjes hoger. Meer open, meer punch ook zonder te veel door te slaan, me dunkt
    ook gewoon meer detail te horen.

    Liep gisteren na een tijdje dan ook met een gelukzalige lach op mijn gezicht

    @Karatel, ga het deze avond even nakijken. Zijn uiteraard geen originelen maar
    reproducties.
    Weet dat het via een Duitse firma besteld is, maar de naam ontsnapt me momenteel.
    Panasonic PX-P65VT60E | Marantz AV7005 | Marantz MM7055 | Marantz MM7025 | Oppo BDP-93 met Pro V2 Mod | Apple TV 4K | Focal Chorus 826V | 800CC | 806V | SR 800 V | BK XXLS 400FF


  2. #227
    Glorious Member
    Registratie datum
    May 2009
    Woonplaats
    The Future's So Bright, I Gotta Wear Shades

    Standaard

    Karatel, poster komt van het Duitse closeup.de, even gecontroleerd heb daar
    toen in oktober 2010 8 € voor betaald. Heb er hier ook eentje van Shawshank
    Redemption.
    Panasonic PX-P65VT60E | Marantz AV7005 | Marantz MM7055 | Marantz MM7025 | Oppo BDP-93 met Pro V2 Mod | Apple TV 4K | Focal Chorus 826V | 800CC | 806V | SR 800 V | BK XXLS 400FF


  3. #228
    Super Member
    Registratie datum
    Feb 2009
    Woonplaats
    Het goede doel zingt erover ;)

    Standaard

    Misschien een beetje mosterd na de maaltijd, want je loopt al met een lach op je gezicht

    Ik denk dat je met een handmatige setup een nog beter resultaat kan bereiken. Mijn instelgids op het HTforum kan je hiervoor gebruiken. Met je nieuwe processor kan je per kanaal de x-over regelen. Vaker is het zo dat fronts, center en rears ieder een ander -3dB-punt hebben. Door mijn speakers heb ik dat probleem gelukkig niet, want mijn receiver kent slechts 1 x-over.

    Ik ben geen voorstander van Audyssey omdat deze niet alleen de afstand, volume en x-over instelt, maar ook de EQ. Hierdoor bestaat het verlies op dynamiek.

    Mocht je na het lezen van mijn gids nog vragen hebben stel ze gerust. Als je die ook post in het draadje op het HTforum kunnen meer mensen je helpen
    CA Electronics • PS Audio • Marantz • ALR/Jordan • Velodyne • inakustik • Furutech • JVC • Stewart

  4. #229

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door HTip Bekijk bericht
    Met je nieuwe processor kan je per kanaal de x-over regelen. Vaker is het zo dat fronts, center en rears ieder een ander -3dB-punt hebben. Door mijn speakers heb ik dat probleem gelukkig niet, want mijn receiver kent slechts 1 x-over.

    Ik ben geen voorstander van Audyssey omdat deze niet alleen de afstand, volume en x-over instelt, maar ook de EQ. Hierdoor bestaat het verlies op dynamiek.
    Op zich is er niet mis met een auto set-up zoals die Audyssey. Waar je meer op moet letten is hoeveel aanpassing er nodig is om het net zo mooi te krijgen als in een opname-studio. Is er veel aanpassing nodig, dan zal het dus meer invloed hebben op de weergave en het dynamiek. Daarnaast bepaalt ook de akoestiek van de kamer en de hoeveelheid afleiding hoe goed de beleving is. Veel afleiding betekent dus veel omschakelen tussen de ideale en de werkelijke akoestiek.

    Het standaard-advies voor gebruik van EQ en andere verbeteraars is daarom: Minder is beter.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  5. #230
    Glorious Member
    Registratie datum
    May 2009
    Woonplaats
    The Future's So Bright, I Gotta Wear Shades

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door HTip Bekijk bericht
    Misschien een beetje mosterd na de maaltijd, want je loopt al met een lach op je gezicht
    Nog altijd. Hoewel was dit weekend wat minder, maar had niets met de installatie
    te maken maar eerder met gezooi met mijn Pronto.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door HTip Bekijk bericht
    Ik denk dat je met een handmatige setup een nog beter resultaat kan bereiken. Mijn instelgids op het HTforum kan je hiervoor gebruiken. Met je nieuwe processor kan je per kanaal de x-over regelen. Vaker is het zo dat fronts, center en rears ieder een ander -3dB-punt hebben. Door mijn speakers heb ik dat probleem gelukkig niet, want mijn receiver kent slechts 1 x-over.

    Ik ben geen voorstander van Audyssey omdat deze niet alleen de afstand, volume en x-over instelt, maar ook de EQ. Hierdoor bestaat het verlies op dynamiek.

    Mocht je na het lezen van mijn gids nog vragen hebben stel ze gerust. Als je die ook post in het draadje op het HTforum kunnen meer mensen je helpen
    Heb je draadje niet alleen gelezen heb het ook nog eens uitgeprint en dan nog
    eens gelezen

    Ben er reeds mee aan de slag gegaan. Wel geen analoge DB meter. Dat was even
    zoeken naar een goed digitaal exemplaar en heb het uiteindelijk ook gevonden
    in de vorm van SPL Meter, wat ook onderdeel is van het AudioTools van Studio Six Digital

    Deze SPL Meter voor iPad kan je ook op weighting C en slow plaatsen en dat gaat
    dus gemakkelijk.

    Begonnen met front links zoals je aangeeft in je gids en volume bijstellen tot 75 dB.

    Heb dit nu reeds gedaan voor beide fronts en center, en het geheel lijkt me
    een stuk homogener. Zou eens moeten kijken hoe channel levels nu ingesteld
    staan weet dat niet meer uit het hoofd.

    Nu voor de tonen, heb de test toon van mijn AV7005 gebruikt, niet ideaal zoals
    je gids beschrijft maar een mens moet ergens beginnen.
    Normaal komt week de DVE disk hier binnen en doe 'k de meting nog eens helemaal over.

    Enige waar 'k nu nog wat problemen mee heb is de sub, die past geluidsmatig
    momenteel niet lekker in de set. Daar moet nog iets gebeuren, denk dat de buren
    het nu niet bepaald prettig vinden

    Nu dit gezegd zijnde, de sub gaat er in principe volgende maand uit en wordt
    vervangen door héél waarschijnlijk een BK 400 XXLS

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Gerco Stuivenberg Bekijk bericht
    Op zich is er niet mis met een auto set-up zoals die Audyssey. Waar je meer op moet letten is hoeveel aanpassing er nodig is om het net zo mooi te krijgen als in een opname-studio. Is er veel aanpassing nodig, dan zal het dus meer invloed hebben op de weergave en het dynamiek. Daarnaast bepaalt ook de akoestiek van de kamer en de hoeveelheid afleiding hoe goed de beleving is. Veel afleiding betekent dus veel omschakelen tussen de ideale en de werkelijke akoestiek.

    Het standaard-advies voor gebruik van EQ en andere verbeteraars is daarom: Minder is beter.
    Verbeteraars zijn inderdaad vaak commerciele prietpraat vooral dan wat TV's aangaat.

    Op mijn Philips staat niets aan van die verbeteraars.

    Akoestische zou er in ruimte wel nog wat meer mogelijk moeten zijn, maar om er nu
    diffusers en absorbers te hangen gaat met iets te ver in een zithoek
    Panasonic PX-P65VT60E | Marantz AV7005 | Marantz MM7055 | Marantz MM7025 | Oppo BDP-93 met Pro V2 Mod | Apple TV 4K | Focal Chorus 826V | 800CC | 806V | SR 800 V | BK XXLS 400FF


  6. #231
    Super Member
    Registratie datum
    Feb 2009
    Woonplaats
    Het goede doel zingt erover ;)

    Standaard

    Gave tools voor de iPhone/iPad Die ga ik ook eens bekijken.

    Van de meeste receivers is de interne ruisgenerator niet breedbandig genoeg, waardoor de meting minder accuraat is. Bij mij scheelt het zelfs een aantal dB's. Een test BD zoals DVE hebben wel de breedbandige roze ruis. Ik gebruik daarnaast ook nog de CARA DVD.

    Het inpassen van de sub in het geheel is niet eenvoudig. Maar daar zijn weer aparte signalen voor. Waar het mee begint is plaatsing, dan fase en tot slot volume en eventueel EQ/DSP. Daar gaan op het HTforum ook hele topics over

    Ben benieuwd of de BK doorgaat. Spannend!
    CA Electronics • PS Audio • Marantz • ALR/Jordan • Velodyne • inakustik • Furutech • JVC • Stewart

  7. #232
    Glorious Member
    Registratie datum
    May 2009
    Woonplaats
    The Future's So Bright, I Gotta Wear Shades

    Standaard

    Blij dat ik je ook eens een tip kan aanreiken, het begin van de 2-weg communicatie
    is gemaakt

    DVE BD lag hier vandaag op de mat, weten we weer wat gedaan dit weekend.

    De Focal 700 sub past toch niet echt lekker in met de 826 V fronts, weet niet of
    k daar momenteel veel tijd aan ga spenderen om deze beter in te passen vooral
    omdat deze binnenkort de deur uit gaat ... is besproken door degene die de rest
    van mijn Focal 700's heeft gekocht.

    De BK van Roy komt vast goed, KEF's moeten nog een koper vinden en dan kunnen
    we exact afspreken. Heeft voor mij geen haast, laat me toe om nog een kleinigheid
    bij te sparen

    Roy zou het wellicht liever vlugger zien gaan.
    Panasonic PX-P65VT60E | Marantz AV7005 | Marantz MM7055 | Marantz MM7025 | Oppo BDP-93 met Pro V2 Mod | Apple TV 4K | Focal Chorus 826V | 800CC | 806V | SR 800 V | BK XXLS 400FF


  8. #233

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door StefaanD Bekijk bericht
    Blij dat ik je ook eens een tip kan aanreiken, het begin van de 2-weg communicatie
    is gemaakt

    DVE BD lag hier vandaag op de mat, weten we weer wat gedaan dit weekend.

    De Focal 700 sub past toch niet echt lekker in met de 826 V fronts, weet niet of
    k daar momenteel veel tijd aan ga spenderen om deze beter in te passen vooral
    omdat deze binnenkort de deur uit gaat ... is besproken door degene die de rest
    van mijn Focal 700's heeft gekocht.

    De BK van Roy komt vast goed, KEF's moeten nog een koper vinden en dan kunnen
    we exact afspreken. Heeft voor mij geen haast, laat me toe om nog een kleinigheid
    bij te sparen

    Roy zou het wellicht liever vlugger zien gaan.
    Je bent op de goede manier bezig

    Je kan je geld maar 1x uitgeven en dan kun je het natuurlijk het beste zo goed mogelijk doen, bedoel dan wel spullen kopen die je echt naar het zin zijn, anders gaat het virus weer heel snel de kop opsteken

    Dat dat gewoon wel eens meer wil gaan kosten dan dat we er eigenlijk geld voor hebben is gewoon omdat het onze hobby is Toch is me zelf wel opgevallen dat we er op 1 of andere manier altijd wel in slagen om het voor elkaar te krijgen We zijn er, nu na een aantal jaren ervaring, wel achter dat je beter zo goed mogelijk spul kan kopen, dat geld zeker voor een speaker opstelling, daar kun je namelijk heel lang mee doen en dan wil je toch iets dat lekker bij je past.

    Laat die Roy maar lekker wachten, hopen dat ie ongeduldig wordt en je grote, hele grote kortingen gaat geven

    Veel plezier met het inregelen, al kun je daar later nog een paar keer van genieten als je met de nieuw aan te schaffen speakers weer aan de gang moet.

    Een sub is inderdaad een draak om er perfect in te passen, ben er zelf ook maanden mee bezig geweest, het moeilijkste knopje was bij mij misschien nog wel het volume knopje op de subwoofer zelf..... die bepaalde bij mij uiteindelijk toch hoe de sub het beste reageert als hij signaaltjes krijgt van de receiver, ik kan nu heel makkelijk met de receiver de sub wat harder of zachter zetten en toch blijft hij er steeds perfect inpassen, alleen de impact van het laag wordt heftiger of rustiger voor de buren
    Have fun and enjoy your collection

  9. #234
    Glorious Member
    Registratie datum
    May 2009
    Woonplaats
    The Future's So Bright, I Gotta Wear Shades

    Standaard

    Thx, tja dat geld eenmaal uitgeven was het origineel plan twee jaar terug

    Maar ja een mens gaat dan een leuke tweedehandse Oppo 93 ophalen en hoort
    van de verkoper dat zijn Focal fronts héél waarschijnlijk te koop zullen worden
    gezet.

    Daarna is de rest geschiedenis

    Verder spelen met het inregelen is nog niet gelukt, vooral tijdsgebrek maar ook
    het feit dat het nu al zeer goed klinkt werken niet mee om daar eens serieus tijd
    in te stoppen.


    Tijdens het weekend van één buur het volgende gehoord, "hé dat is wel een
    serieuze set zeg. Heb die wel nog niet door de muren heen gehoord"

    Mijn gedacht, ah zo dus het volume kan met een gerust hart toch nog iets hoger nu
    Panasonic PX-P65VT60E | Marantz AV7005 | Marantz MM7055 | Marantz MM7025 | Oppo BDP-93 met Pro V2 Mod | Apple TV 4K | Focal Chorus 826V | 800CC | 806V | SR 800 V | BK XXLS 400FF


  10. #235

    Standaard

    Dat het allemaal nóg beter kan daar is jou thuisbioscoop het bewijs van, mooie set heb je hier Stefaan . En een betere woonkamer ook, jij kan tenminste alle kabels mooi wegwerken .


  11. #236
    Glorious Member
    Registratie datum
    May 2009
    Woonplaats
    The Future's So Bright, I Gotta Wear Shades

    Standaard

    Bedankt. Hoop deze week in de openingspost wat nieuwe foto's van de setup te
    kunnen plaatsen.

    Nu alleen nog een keuze maken uit de honderden RAW's die mijn broer hier met
    zijn Nikon D80 afgelopen weekend heeft geschoten.
    Panasonic PX-P65VT60E | Marantz AV7005 | Marantz MM7055 | Marantz MM7025 | Oppo BDP-93 met Pro V2 Mod | Apple TV 4K | Focal Chorus 826V | 800CC | 806V | SR 800 V | BK XXLS 400FF


  12. #237

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door StefaanD Bekijk bericht
    Bedankt. Hoop deze week in de openingspost wat nieuwe foto's van de setup te
    kunnen plaatsen.

    Nu alleen nog een keuze maken uit de honderden RAW's die mijn broer hier met
    zijn Nikon D80 afgelopen weekend heeft geschoten.
    Mmmm, je maakt me al nieuwsgierig, zal je openingspost in de gaten houden
    Have fun and enjoy your collection

  13. #238

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door StefaanD Bekijk bericht
    Bedankt. Hoop deze week in de openingspost wat nieuwe foto's van de setup te
    kunnen plaatsen.

    Nu alleen nog een keuze maken uit de honderden RAW's die mijn broer hier met
    zijn Nikon D80 afgelopen weekend heeft geschoten.
    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Mmmm, je maakt me al nieuwsgierig, zal je openingspost in de gaten houden
    Me too Stefaan, een foto zegt tenslotte meer dan 1000 woorden.


  14. #239
    Glorious Member
    Registratie datum
    May 2009
    Woonplaats
    The Future's So Bright, I Gotta Wear Shades

    Standaard

    Keuze gemaakt uit een lading foto's en toegevoegd aan de openingspost.

    1 nadeel met pianoglans lak, echt alles weerspiegelt hierin, wat foto's maken een
    stukje moeilijker maakt.

    En hier nog twee uitsmijters.



    Panasonic PX-P65VT60E | Marantz AV7005 | Marantz MM7055 | Marantz MM7025 | Oppo BDP-93 met Pro V2 Mod | Apple TV 4K | Focal Chorus 826V | 800CC | 806V | SR 800 V | BK XXLS 400FF


  15. #240

    Standaard

    Mmmmm, heb even zitten kwijlen, perfect hoor en dat werkstertje heeft ook haar best gedaan, zoveel zwart en toch geen stofje te zien

    De hele setup ziet er keurig afgewerkt en zeer harmonieus uit. Mooi zwart is niet lelijk en als het glimt dan wordt je inderdaad gek van elk veegje en stofje, je ziet er alles op, maar mooi is het wel

    Zag dat van speakers het roostertje voor de tweeters is weggehaald, mag je wel voorzichtig zijn met je visite, had er kortgeleden nog op bezoek, die gingen er even met hun vinger over met de woorden en wat is dat...... dat is echt niet leuk meer, maar ik heb er gelukkig nog wel de roostertjes voor. Denk dat ik anders die bezoeker ook even een veeg had moeten geven met de woorden dat ze niet over met hun jatjes aan moeten komen. Dus kijk uit, BTW, bij de center is het wel normaal dat er geen roostertje voorzit, daar zit normaal het doek voor, al vind ik dat wel een schoonheidsfoutje van Focal, maar ja, ik heb het ook niet zo bedacht.

    Nu natuurlijk nog even een plaatje van hoe dat er uitziet met al die stekkers en mooie kabels in hun achterwerk

    Nogmaals:

    HEEL MOOI HOOR
    Have fun and enjoy your collection

  16. #241
    Glorious Member
    Registratie datum
    May 2009
    Woonplaats
    The Future's So Bright, I Gotta Wear Shades

    Standaard

    Bedankt Herman, was een leuke namiddag met mijn broer en zijn Nikon D80

    Roostertjes zitten ondertussen terug op de fronts, je kan inderdaad niet voorzichtig
    genoeg zijn met die tweeters. Mag er niet aan denken dat er daar iets van sneuvelt.
    Ja de center, heb daar zelfs nog voor gebeld naar de verkoper dat het roostertje
    daar ontbrak, wist 'k veel dat Focal er daar geen voorzien had

    En de achterkant van de kast, serieus die wil je niet zien op een foto


    Trouwens dit weekend wordt de nieuwe sub opgehaald een BK XXLS 400 dus
    Panasonic PX-P65VT60E | Marantz AV7005 | Marantz MM7055 | Marantz MM7025 | Oppo BDP-93 met Pro V2 Mod | Apple TV 4K | Focal Chorus 826V | 800CC | 806V | SR 800 V | BK XXLS 400FF


  17. #242

    Standaard

    Indrukwekkend Stef hoor, mooie upgrades en ook een fijne BK sub, lekker veel waar voor het geld.

    Ga je nog wat met een nieuwe TV doen of projecteren of is het geld even op???
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  18. #243

    Standaard

    In één woord, prachtig Stefaan. Eigenlijk zijn het er vijf maar je begrijpt wel wat ik bedoel . Zoals Pepijn al zegt zou een grotere TV het zaakje helemaal afmaken maar wat in het vat zit verzuurt nog steeds niet zal ik maar zeggen .


  19. #244

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door StefaanD Bekijk bericht
    Trouwens dit weekend wordt de nieuwe sub opgehaald een BK XXLS 400 dus
    Zo, zo, de centjes waren nog niet op, ook nog een andere sub erbij

    Ik ken de SW 700 van Focal niet, waarin is de BK XXLS 400 volgens jou beter in dan de Focal, of is het gewoon een kwestie van formaat, afwerking of een combinatie van factoren?

    Gelukkig kun je dan toch ook terug weer centjes ontvangen als de SW 700 weer weggaat of is het je plan dat je eventueel met 2 subs gaat draaien?

    (als de SW 700 weggaat, dan toch wel in vriendelijke bewoording kenbaar maken waarom hij het veld moet ruimen, eventuele potentiele kopers lezen misschien ook wel mee )

    Mmm, alweer nieuwe plaatjes, we gaan verwend worden, BTW in je eerste nieuwe plaatje van de huidige setup lijkt het net of je TV enigzins scheef hangt, of is dat gezichtsbedrog?
    Have fun and enjoy your collection

  20. #245
    Glorious Member
    Registratie datum
    May 2009
    Woonplaats
    The Future's So Bright, I Gotta Wear Shades

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door peptalk Bekijk bericht
    Indrukwekkend Stef hoor, mooie upgrades en ook een fijne BK sub, lekker veel waar voor het geld.

    Ga je nog wat met een nieuwe TV doen of projecteren of is het geld even op???
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Einzelgänger Bekijk bericht
    In één woord, prachtig Stefaan. Eigenlijk zijn het er vijf maar je begrijpt wel wat ik bedoel . Zoals Pepijn al zegt zou een grotere TV het zaakje helemaal afmaken maar wat in het vat zit verzuurt nog steeds niet zal ik maar zeggen .
    Ander scherm zit in de pijplijn, afijn nog niet helemaal er wordt over nagedacht.
    Zal waarschijnlijk voor ergens eind dit jaar worden, de kas moet eerst maar weer
    eens gespijsd worden

    Momenteel mijn zinnen gezet op een Panasonic 65VT50 dus dat wordt zowieso flink sparen.


    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Zo, zo, de centjes waren nog niet op, ook nog een andere sub erbij

    Ik ken de SW 700 van Focal niet, waarin is de BK XXLS 400 volgens jou beter in dan de Focal, of is het gewoon een kwestie van formaat, afwerking of een combinatie van factoren?

    Gelukkig kun je dan toch ook terug weer centjes ontvangen als de SW 700 weer weggaat of is het je plan dat je eventueel met 2 subs gaat draaien?

    (als de SW 700 weggaat, dan toch wel in vriendelijke bewoording kenbaar maken waarom hij het veld moet ruimen, eventuele potentiele kopers lezen misschien ook wel mee )

    Mmm, alweer nieuwe plaatjes, we gaan verwend worden, BTW in je eerste nieuwe plaatje van de huidige setup lijkt het net of je TV enigzins scheef hangt, of is dat gezichtsbedrog?
    Focal SW 700 is zeker geen slechte sub hoor, verre van maar er is natuurlijk altijd
    wel iets beter

    De BK gaat in ieder geval lager door dan de 700 dat is één verschil. De BK is ook
    een gesloten kast terwijl de 700 een baspoort heeft onderaan, deze kan dus toe
    met een minder krachtige versterker. Gesloten subs schijnen dan weer moeilijker
    te zijn om deze goed te plaatsen, zal dus waarschijnlijk wat schuiven worden.

    De Focal sub is trouwens besproken door de persoon die ook de rest van mijn Focal
    set heeft gekocht. Hij heeft hem dus al eens gehoord. Wordt normaal ergens begin
    mei opgehaald.


    Oh en nu we het toch over de sub hebben;

    Hij staat er dus, uiteraard me foto's ... anders is het niet gebeurd

    Geschoten met mijn Olympus point-and-shoot dingetje welk ergens vuil in de lens heeft.
    Jammer maar de foto's geven toch een idee.




    Focal 700 sub op de Subdude met en zonder zijn kapje. Met de Subdude onder de
    Focal was in ieder geval al een stuk verbetering te merken







    En de BK XXLS400 op de Subdude, nu weet 'k ook waar die XXLS voor staat dat
    ding is zwaar met zijn 27 kg.
    Vind het ook mooier dat de stofkap de ganse voorkant bedekt, staat heel netjes zo.

    Dacht van die sub te noemen naar een Vlaamse mini-serie van afgelopen jaar
    met Joke Devynck ( BTW ) , namelijk "Het goddelijke monster"


    Aangezien het meubel weer vooruit moest getrokken worden om de sub kabel aan
    te sluiten, maar meteen ook de Oppo analoog aangesloten. Gaan we ook eens mee
    testen wat dat voor resultaat geeft.


    Zo en nu weer eens afstellen en luisteren. En eventueel schuiven met de sub.
    Panasonic PX-P65VT60E | Marantz AV7005 | Marantz MM7055 | Marantz MM7025 | Oppo BDP-93 met Pro V2 Mod | Apple TV 4K | Focal Chorus 826V | 800CC | 806V | SR 800 V | BK XXLS 400FF


  21. #246

    Standaard

    Ziet er steeds mooier uit!

    Heb je de Apple TV al veel gebruikt? Stream je er films mee? En gaat dit enkel via iTunes? Sta op het punt er zelf 1tje te kopen


  22. #247

    Standaard

    Oke, geen probleem, foto's zijn beter als met m'n smartphone

    Een grotere sub heeft toch op geluidtechnisch gebied zijn voorkeuren, over het algemeen zijn ze wat muziekaler dan een kleinere sub....... en ja, het laag is lager, laag komt nu eenmaal niet uit een speldenknop

    Zo, nu even aan het werk om hem zo optimaal mogelijk in te passen bij de rest, daar ben je wel even zoet mee

    BTW, waarom moest nu de subkabel los was de oude niet goed of heb je een betere?
    Have fun and enjoy your collection

  23. #248

    Standaard

    zit er allemaal imposant uit.
    nu het afregelen nog,heb je de eerste weken mooi wat te doen

  24. #249
    Glorious Member
    Registratie datum
    May 2009
    Woonplaats
    The Future's So Bright, I Gotta Wear Shades

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Thomas Gabriel Bekijk bericht
    Ziet er steeds mooier uit!

    Heb je de Apple TV al veel gebruikt? Stream je er films mee? En gaat dit enkel via iTunes? Sta op het punt er zelf 1tje te kopen
    Als je mijn WiW pagina bekijkt, nog niet zo gek veel. Maar 'k stream er inderdaad
    films mee of luister naar muziek.

    Gaat momenteel inderdaad enkel via iTunes omdat er voor de 3de generatie Apple TV
    nog altijd geen jailbreak aanwezig is. Ook rechtstreeks streamen vanaf de NAS is nu
    dus nog niet mogelijk.

    Ook nog geen manier gevonden om alles beetje te automatiseren wat toevoegen
    van filminformatie betreft. 'k gebruik daar nu SqueezeTube voor.

    Later met Plex op de Apple TV zal dat niet meer nodig zijn, want die doet zelf de
    scraping van films en doet dat behoorlijk goed.


    In ieder geval de Dune staat hier nu een beetje werkloos toe te kijken


    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Oke, geen probleem, foto's zijn beter als met m'n smartphone

    Een grotere sub heeft toch op geluidtechnisch gebied zijn voorkeuren, over het algemeen zijn ze wat muziekaler dan een kleinere sub....... en ja, het laag is lager, laag komt nu eenmaal niet uit een speldenknop

    Zo, nu even aan het werk om hem zo optimaal mogelijk in te passen bij de rest, daar ben je wel even zoet mee

    BTW, waarom moest nu de subkabel los was de oude niet goed of heb je een betere?
    Zou eens moeten kijken wat de oude subwoofer kabel precies is. Maar heb bij de
    BK een ViaBlue subwoofer kabel bij gehad, en die is zowieso een stuk dikker dan
    mijn oude kabel. Geen idee of dat zo veel verschil uitmaakt voor een subwoofer.

    Stroom voor de subwoofer wordt voorzien van een serieuze Belden 3.3mm2
    DIY netkabel met W&M Shuko en IEC welke ook werd overgenomen van de verkoper.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jamiev Bekijk bericht
    zit er allemaal imposant uit.
    nu het afregelen nog,heb je de eerste weken mooi wat te doen
    Afstellen zal inderdaad nog wat tijd in beslag nemen.

    Gisteren Die Hard 4.0 gezien omdat een voorbeeld is van een film waarbij de sub
    toch behoorlijk aan het werk wordt gezet.

    Klinkt reeds goed zo, maar moet nog beter kunnen want past volgens mij nog
    niet helemaal in bij de rest van de set.
    Inpassen van een sub vind 'k persoonlijk best een lastige klus.
    Panasonic PX-P65VT60E | Marantz AV7005 | Marantz MM7055 | Marantz MM7025 | Oppo BDP-93 met Pro V2 Mod | Apple TV 4K | Focal Chorus 826V | 800CC | 806V | SR 800 V | BK XXLS 400FF


  25. #250

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door StefaanD Bekijk bericht
    Afstellen zal inderdaad nog wat tijd in beslag nemen.

    Gisteren Die Hard 4.0 gezien omdat een voorbeeld is van een film waarbij de sub
    toch behoorlijk aan het werk wordt gezet.

    Klinkt reeds goed zo, maar moet nog beter kunnen want past volgens mij nog
    niet helemaal in bij de rest van de set.
    Inpassen van een sub vind 'k persoonlijk best een lastige klus.
    Eind mei komt er bij mij ook een nieuwe subwoofer te staan (Heco Victa 251a) en aangezien jij al meer ervaring hebt met het afstellen van luidsprekers vraag ik me af waar ik precies op moet letten. Mijn Heco zuilen leveren genoeg laag op dit moment i.c.m. de JBL sub die er nu staat maar wil de Heco toch "perfekt" in het plaatje laten passen. Ik heb geen speciale apparatuur om alles af te stellen en ik heb reeds gemerkt met de JBL sub dat het inderdaad een lastige klus is. Ik hoop overigens wel dat een bijpassende sub uit dezelfde serie de boel wat vergemakkelijkt .


Pagina 10 van 19 EersteEerste ... 67891011121314 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •