Pagina 13 van 19 EersteEerste ... 391011121314151617 ... LaatsteLaatste
De resultaten 301 tot 325 van 454 worden weergegeven.
  1. #301

    Standaard

    De set is weer compleet.

    @DVDPF:
    Ik denk dat het instellen voor jou wel mee zal vallen. Je hoeft de surround-backs dan niet zo dicht bij de oren te plaatsen en kunt dan eindelijk genieten van een ruimtelijke weergave.

    @StefaanD:
    Kun je wat meer vertellen over de afstraling van die di-poles?

    Het zou kunnen zijn dat ze gespiegeld en uit-fase zijn en dat het model voor links dus anders is dan voor rechts en deze misschien verwisseld hebt. Volgens de gebruiksaanwijzing is het de bedoeling dat je ze aan de zijkanten plaatst zodat de weergevers naar voren in-fase zijn en naar achteren uit-fase.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  2. #302
    Glorious Member
    Registratie datum
    May 2009
    Woonplaats
    The Future's So Bright, I Gotta Wear Shades

    Standaard

    Hummm goeie vraag Gerco, heb er niet op gelet of er bij deze echt een linkse of rechtse was. Vanavond maar eens controleren.

    Links aan de zijwand zou nog gaan, rechts helaas niet want er zit ook een raam.
    Panasonic PX-P65VT60E | Marantz AV7005 | Marantz MM7055 | Marantz MM7025 | Oppo BDP-93 met Pro V2 Mod | Apple TV 4K | Focal Chorus 826V | 800CC | 806V | SR 800 V | BK XXLS 400FF


  3. #303

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Gerco Stuivenberg Bekijk bericht
    @DVDPF:
    Ik denk dat het instellen voor jou wel mee zal vallen. Je hoeft de surround-backs dan niet zo dicht bij de oren te plaatsen en kunt dan eindelijk genieten van een ruimtelijke weergave.
    Tjee, ik wist niet dat ik niet aan het genieten was

    Toch ga ik mijn backrears niet tegen het plafond aan spijkeren om wat meer afstand te maken, geloof me, het staat goed afgeregeld en het voldoet hier 1000% aan de wensen (ja 1000 )

    Denk dat je je vooroordelen wilt omzetten in ervaring, heb begrepen dat je dat niet kunt omdat je nogal druk bezet bent en dat is helaas ook waarom je nog niet in de gelegenheid was om het hier te kunnen ervaren

    Vooroordelen, velen zitten er vol mee, maar zet ze eens van je af en bedenk als je echt van film houd, hoe je het dan zo goed mogelijk kan genieten met de middelen die je hebt..... ik heb ze gevonden

    Geloof me, ik geniet echt
    Have fun and enjoy your collection

  4. #304

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door HTip Bekijk bericht
    Dipolen zijn de uitzondering die de 4G-regel bevestigt Idealiter hangen dipolen 60cm boven oorhoogte. Heeft o.a. met de reflectie via het plafond te maken.
    Wat ik al schreef, ik heb er totaal geen ervaring mee, enkel het deel met uit fase, dat had mijn eerste 5.1 Dolby Prologic opstelling ook, al was dat met beperkte kanalen.

    Ik durf er dan ook geen enkele uitsprak over te doen, naar mijn idee moet de kamer/ruimte dan wel over zijwanden te beschikken op gelijke afstand om de refecties waar te kunnen maken, niet enkel het plafond.

    Wel denk ik dat een goed afgeregelde dipool opstelling heel dicht in de buurt van een 7.1 opstelling kan komen op het gebied van ruimtelijkheid

    Met andere woorden, ik ben heel benieuwd hoe zoiets nu echt klinkt in de praktijk, al heb ik daar bij jamiev al een soort van ervaring mee, maar daar waren de speakers toch weer heel anders geplaatst en zijn de omstandigheden ook weer heel anders.

    Het is echt ongelooflijk, maar er is niet 1 systeem hetzelfde, iedereen heeft andere omstandigheden en apparatuur, zoveel mogelijkheden en zoveel klanken, het is echt een wereldreis in klankontdekkingsland
    Have fun and enjoy your collection

  5. #305

    Standaard

    De surrounds zien er goed uit Stefaan , lekker genieten weer van een complete surroundervaring.


  6. #306
    Super Member
    Registratie datum
    Feb 2009
    Woonplaats
    Het goede doel zingt erover ;)

    Standaard

    Je hebt helemaal gelijk DVDPF Geen ruimte is gelijk. Gelukkig maar, anders werd het wel erg saai en konden we niet zo lekker discussiëren met elkaar Voor dipolen heb je inderdaad reflectieve oppervlakken nodig, maar het plafond is eigenlijk de belangrijkste zodat het geluid letterlijk over je heen wordt gegoten. Het zou denk ik bij mij door mijn akoestisch plafond ook niet echt goed werken
    CA Electronics • PS Audio • Marantz • ALR/Jordan • Velodyne • inakustik • Furutech • JVC • Stewart

  7. #307
    Glorious Member
    Registratie datum
    May 2009
    Woonplaats
    The Future's So Bright, I Gotta Wear Shades

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Gerco Stuivenberg Bekijk bericht
    Kun je wat meer vertellen over de afstraling van die di-poles?

    Het zou kunnen zijn dat ze gespiegeld en uit-fase zijn en dat het model voor links dus anders is dan voor rechts en deze misschien verwisseld hebt. Volgens de gebruiksaanwijzing is het de bedoeling dat je ze aan de zijkanten plaatst zodat de weergevers naar voren in-fase zijn en naar achteren uit-fase.
    Gerco, er is niet zoiets als een linker en rechter luidspreker bij de SR 800 V. Je kan er ook niets aan regelen.

    Bij de serie hoger de Electra 1000 kan je echt regelen hoe ze afstralen, maar niet bij de 800's. Ze stralen volgens mij gewoon gelijktijdig af.

    Volgens de handleiding zit 'k nog altijd in de duim omhoog zone, helaas niet in de 2 maal duim omhoog zone




    Gisteren ook een leuke ervaring met Terminator 2, en soms zelfs verrassende surround ervaring. Zoals een scene waarin Sarah Connor bij Enrique in een droom/slaap valt aan een tafel buiten. Het spel van de wind is daar héél goed te horen.
    Panasonic PX-P65VT60E | Marantz AV7005 | Marantz MM7055 | Marantz MM7025 | Oppo BDP-93 met Pro V2 Mod | Apple TV 4K | Focal Chorus 826V | 800CC | 806V | SR 800 V | BK XXLS 400FF


  8. #308

    Standaard

    Je kunt dit niet aan de luidspreker zien, tenzij je ze alleen per 2 kunt kopen en er aan de achterkant van de ene een "L" en de andere een "R" oid staat zoals bij die van jamiev.

    Als beide zijden van één luidspreker parallel en 'in-fase' aangesloten zijn, heb je geen 'di-poles' maar 'bi-poles'. Bij 'di-poles' zijn de zijden verschillend aangesloten waardoor je dus een model voor links en voor rechts zou moeten hebben of zou je de linker of de rechter andersom aan moeten sluiten om geluidsbeeld symmetrisch te kunnen houden.

    Volgens de gebruiksaanwijzing en de specs op de site van Focal, zijn het 'bi-poles'. In dat geval is er geen verschil tussen de linker en de rechter en maakt het dus niet uit of je deze links of rechts plaatst. Dit betekent ook dat tekening H verkeerd is, omdat ze dan wat verder naar achteren geplaatst moeten worden. Wanneer het 'bi-poles' zijn heb je ze wat dat betreft dus wel goed geplaatst.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Ik durf er dan ook geen enkele uitsprak over te doen, naar mijn idee moet de kamer/ruimte dan wel over zijwanden te beschikken op gelijke afstand om de refecties waar te kunnen maken, niet enkel het plafond.

    Wel denk ik dat een goed afgeregelde dipool opstelling heel dicht in de buurt van een 7.1 opstelling kan komen op het gebied van ruimtelijkheid
    Voor 'di-poles' heb je idd zijwanden nodig, omdat deze het geluid vaak als een tornado door de ruimte laten razen. Bij bi-poles' maakt het niet zoveel uit, want deze stralen het meer naar boven en naar beneden, afhankelijk van de plaats van de weergevers. Het zijn dus eigenlijk 'mono-poles' die het geluid meer in verticale richting verspreiden en je makkelijk tegen de wand kunt plaatsen. Ze hoeven in principe dus alleen op de juiste hoogte te hangen.
    Laatst aangepast door Gerco Stuivenberg : 10-04-2013 om 14:11
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  9. #309

    Standaard

    Mooie uitleg Gerco, ik ken de theorie achter de diverse dipolen, heb er wel vaker mijn gedachten over laten gaan en het altijd een beetje "moeilijk" plaatsbare speakers gevonden.

    Groot voordeel van het systeem is dat ze idd om een bescheiden plekje vragen, daarintegen moet de ruimte er toch ook weer een beetje geschikt voor zijn.

    Wat ik bedoelde is, dat ik er zeer weinig praktijk ervaring mee heb, in mijn directe omgeving spelen de liefhebbers van goed geluid bij film met full range speakers, met zowel zuilen als boekenplankers als rears, ben alleen 1 van de weinigen die een 7.1 opstelling heeft. (de niet liefhebbers/zogenaamde liefhebbers spelen alleen met de TV of met zo'n plastic alles in 1x weggooigeval, die mogen niet meedoen )

    Zelfs toen ik voor een compleet nieuwe set speakers op pad ging kwam ik de dipolen niet tegen, en waar ze ze wel hadden...... stonden ze niet gebruiksklaar aangesloten..... echt heel weinig ervaring dus. Niet in mijn directe omgeving zit mijn medeHTliefhebber jamiev, hij heeft wel dipolen, en 2 gigantische subs om zijn meer op satelliet gebaseerde THX set te ondersteunen, toch weer een heel andere opstelling dan zoals Stefaan die heeft.

    Gelukkig, zoveel mensen, zoveel wensen en gelukkig is er op speaker gebied heel veel keuze om naar ieders eigen inzicht de invulling te kunnen geven
    Have fun and enjoy your collection

  10. #310

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Groot voordeel van het systeem is dat ze idd om een bescheiden plekje vragen, daarintegen moet de ruimte er toch ook weer een beetje geschikt voor zijn.

    Wat ik bedoelde is, dat ik er zeer weinig praktijk ervaring mee heb, in mijn directe omgeving spelen de liefhebbers van goed geluid bij film met full range speakers, met zowel zuilen als boekenplankers als rears, ben alleen 1 van de weinigen die een 7.1 opstelling heeft. (de niet liefhebbers/zogenaamde liefhebbers spelen alleen met de TV of met zo'n plastic alles in 1x weggooigeval, die mogen niet meedoen )

    Zelfs toen ik voor een compleet nieuwe set speakers op pad ging kwam ik de dipolen niet tegen, en waar ze ze wel hadden...... stonden ze niet gebruiksklaar aangesloten..... echt heel weinig ervaring dus.
    Om meer kennis en ervaring op dat gebied te krijgen, kun je experimenteren met 4 melkpakjes, een paar stukjes snoer evt. een paar weerstanden van ongveer 4 Ohm en een belastbaarheid van 10 Watt of hoger en een paar kroonstenen. De melkpakjes moeten niet meer dan 1 weergever hebben voor elk bereik, dus geen satelieten met 2 woofers. Door deze op verschillende manieren aan te sluiten, kun je veel te weten komen over het afstraal-gedrag van een (bepaald soort) luidspreker.

    Je hoeft dan dus niet afhankelijk te zijn van wat een winkel kan laten horen.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  11. #311

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Gerco Stuivenberg Bekijk bericht
    Om meer kennis en ervaring op dat gebied te krijgen, kun je experimenteren met 4 melkpakjes, een paar stukjes snoer evt. een paar weerstanden van ongveer 4 Ohm en een belastbaarheid van 10 Watt of hoger en een paar kroonstenen. De melkpakjes moeten niet meer dan 1 weergever hebben voor elk bereik, dus geen satelieten met 2 woofers. Door deze op verschillende manieren aan te sluiten, kun je veel te weten komen over het afstraal-gedrag van een (bepaald soort) luidspreker.

    Je hoeft dan dus niet afhankelijk te zijn van wat een winkel kan laten horen.
    Je hebt een rijke fantasie, maar ik heb er echt geen behoefte aan om op deze wijze iets meer te weten te komen, ben namelijk uitermate tevreden met de opstelling die ik heb
    Have fun and enjoy your collection

  12. #312

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Je hebt een rijke fantasie, maar ik heb er echt geen behoefte aan om op deze wijze iets meer te weten te komen, ben namelijk uitermate tevreden met de opstelling die ik heb
    Ik merk het. Jouw toetsenbord is nl. nog niet versleten.

    Hopelijk zijn er nog meer mensen die tevreden zijn met hun set en anders lezen we het wel.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  13. #313
    Glorious Member
    Registratie datum
    May 2009
    Woonplaats
    The Future's So Bright, I Gotta Wear Shades

    Standaard

    Lange tijd kon je los door de pijplijn kijken, maar nu zit ze echt helemaal verstopt.

    Wordt vervolgd
    Panasonic PX-P65VT60E | Marantz AV7005 | Marantz MM7055 | Marantz MM7025 | Oppo BDP-93 met Pro V2 Mod | Apple TV 4K | Focal Chorus 826V | 800CC | 806V | SR 800 V | BK XXLS 400FF


  14. #314
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    [decrypt mode] 1100100111001 ???? [/decrypt mode]
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  15. #315

    Standaard

    Nieuwe kabels Stef?
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  16. #316

    Standaard

    We wachten vol spanning op het bevrijdend nieuws Stefaan ....

  17. #317
    Glorious Member
    Registratie datum
    May 2009
    Woonplaats
    The Future's So Bright, I Gotta Wear Shades

    Standaard

    Nee geen binaire code Claudio. Kabels ga 'k wel nog nodig hebben Pepijn. En jij mag verder niets zeggen JP

    Nu aankoop 1 geeft eigenlijk al véél en véél te véél prijs. Maar als je weet dat deze geschikt is voor schermen tussen 32" en 80" tja dan weet je eigenlijk nog altijd niets En nee Claudio dat spul dient niet om in de inkom hall te hangen en er jassen aan op te hangen


    Laatst aangepast door StefaanD : 10-03-2020 om 16:36
    Panasonic PX-P65VT60E | Marantz AV7005 | Marantz MM7055 | Marantz MM7025 | Oppo BDP-93 met Pro V2 Mod | Apple TV 4K | Focal Chorus 826V | 800CC | 806V | SR 800 V | BK XXLS 400FF


  18. #318
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Ik weet het, ik weet het... Een guillotine..
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  19. #319
    Glorious Member
    Registratie datum
    May 2009
    Woonplaats
    The Future's So Bright, I Gotta Wear Shades

    Standaard

    Inderdaad, kom je hem eens proberen
    Panasonic PX-P65VT60E | Marantz AV7005 | Marantz MM7055 | Marantz MM7025 | Oppo BDP-93 met Pro V2 Mod | Apple TV 4K | Focal Chorus 826V | 800CC | 806V | SR 800 V | BK XXLS 400FF


  20. #320

    Standaard

    Dat krijg je als je zo dicht bij die Fransozen zit...

    69-4
    Romeinse 5
    de letter die voor de volgende splitsing hoort:



    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  21. #321
    Glorious Member
    Registratie datum
    May 2009
    Woonplaats
    The Future's So Bright, I Gotta Wear Shades

    Standaard

    Schitterend Pepijn

    Tja deze was natuurlijk geen echte verrassing meer, maar heb nu eindelijk de knoop doorgehakt.

    Maar opgepast, daarmee is de pijplijn nog verre van ontstopt
    Panasonic PX-P65VT60E | Marantz AV7005 | Marantz MM7055 | Marantz MM7025 | Oppo BDP-93 met Pro V2 Mod | Apple TV 4K | Focal Chorus 826V | 800CC | 806V | SR 800 V | BK XXLS 400FF


  22. #322
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Weet niet of die beugel dit wel trekt?

    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  23. #323

    Standaard

    Nieuwe BD speler, versterker, receiver hoeven niet. Extra sub en een 7.2 of 9.2 opstelling, al wee ik niet of je versterker dat ondersteunt. Of ga je er zelfs bij projecteren

    EDIT: Dat ondersteunt de versterker niet, dus nog een versterker er bij, nieuwe fronts, oude naar achter of zoiets???
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  24. #324

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door peptalk Bekijk bericht
    Nieuwe BD speler, versterker, receiver hoeven niet. Extra sub en een 7.2 of 9.2 opstelling, al wee ik niet of je versterker dat ondersteunt. Of ga je er zelfs bij projecteren

    EDIT: Dat ondersteunt de versterker niet, dus nog een versterker er bij, nieuwe fronts, oude naar achter of zoiets???
    Dit was een post van Stef van begin 2012:

    Ander scherm zit in de pijplijn, afijn nog niet helemaal er wordt over nagedacht.
    Zal waarschijnlijk voor ergens eind dit jaar worden, de kas moet eerst maar weer
    eens gespijsd worden
    Zo'n beugel lijkt mij meer geschikt voor een TV dan een vast doek om op te projecteren of zo, denk dan ook
    dat het nu toch echt de TV is die vervangen gaat worden, enkel weet ik niet welke het gaat worden,
    hij heeft extra lang gespaard, misschien wel een >60inch TV? Plasma..... misschien, misschien verrast
    Stef ons en wordt het toch weer compleet iets anders.
    Have fun and enjoy your collection

  25. #325

    Standaard

    Ff de eerdere post goed lezen en mn rebus ook oplossen Herman, daar wordt 'het' type TV al genoemd
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

Pagina 13 van 19 EersteEerste ... 391011121314151617 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •