De resultaten 1 tot 14 van 14 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Welke televisie, hulp graag!

    Beste mensen, een familielid van mij wil graag een nieuw scherm kopen. De keuze is gevallen op een plasma scherm, maar het merk is nog niet duidelijk.

    De nieuwe Panasonic TX-P50G20 is een optie, maar vrij prijzig. Een ander scherm dat die persoon mooi vindt is de LG 50PK550. Die is bijna de helft goedkoper dan de Pana, maar ook zo goed? Pana's zijn doorgaans duur, maar is dit alleen voor de naam of heeft dit ook een reden? De LG krijgt gunstige reviews, zover die te vinden zijn dan.

    Iemand die misschien advies kan geven over beide schermen, de verschillen en of de LG de moeite waard is.

  2. #2

    Standaard

    Tja, je hebt mensen die zweren bij LG en je hebt mensen die écht voor kwaliteit gaan Nee dat is een geintje natuurlijk, maar persoonlijk zou ik echt de Pana adviseren. De nieuwe plasma's hebben veel technieken van Pioneer, maar voor minder geld dan laatstgenoemde. Grootste nadeel van de G20 serie is dat ie soms wat lastig verkrijgbaar is, maar verder heb je daar echt een top tv aan.
    LG OLED55E6V || Anthem MRX 720 || OPPO UDP-203 || Sony PS4 || Nvidia Shield

  3. #3

    Standaard

    Oh en ik snap niet dat jij verantwoording gaat afleggen tegenover Arnold op zijn forum waarom je de vraag nu hier stelt en niet op zijn forum. Maar dat is een ander verhaal
    LG OLED55E6V || Anthem MRX 720 || OPPO UDP-203 || Sony PS4 || Nvidia Shield

  4. #4

    Standaard

    Ik heb momenteel een Panasonic Plasma (37 inch). Als ik nu een nieuwe TV zou moeten kopen zou ik gaan voor de Panasonic TX-P42G20 of de Panasonic TX-P46G20.
    Mijn HT: Panasonic TX-P42G20ES - Music Hall A25.2 - Music Hall CD25.2 - Music Hall DAC25.3 - Denon DVD-1940 - A.C. Ryan Playon!HD Mini - Logitech Squeezebox Duet - Phonar Veritas P5.5 EdMa Cap+ - Phonar Sub EdMa - Van den Hul kabels

  5. #5

    Standaard

    zelf heb ik de 50G20 in bestelling staan voor 1300 euro

    ookal is het verschillende keren uitgesteld geweest de levering, en heb ik vaak staan twijfelen toch voor een lg 950 te gaan, blijf ik volhouden te wachten op de pana
    en ik zal er ongetwijfeld gn spijt van krijgen
    Startrader

    Dedicated HT: Sony HW30ES, Kingpin VFS210, Focal 826V, Focal 800CC, Focal 807V+Norstone stylum 2 stands., SVS PC12-NSD DSP, Marantz SR6007, HTPC met xbmc, Mele f10
    Woonkamer HT: LG 50pk950, Triangle Galaxy 2 speakers, Sub: Geen, Receiver: Pioneer VSX-919 AH-K, Mediaplayer: Htpc met openelec frodo + aeon mq5 skin, Telenet HD Digicorder, WII Black, Harmony One

    Storage: Unraid Pro Home Mediaserver

  6. #6
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Altijd lastig iets te bepalen voor een familielid.
    Zoveel variabelen mogelijk. Voor sommige zijn beide opties ruim voldoende, andere hebben een groter eisen pakket. Die keus is simnpelweg aan het familielid. Maar zwart wit. Pana is beter dan LG, En dan is LG zeker niet slecht. Als het familielid dat verschil niet ziet of waardert, is de keus makkelijk.

    Tenzij jij er later op afgerekend wordt, of in het testament voorkomt.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Bekijk bericht
    Altijd lastig iets te bepalen voor een familielid.
    Zoveel variabelen mogelijk. Voor sommige zijn beide opties ruim voldoende, andere hebben een groter eisen pakket. Die keus is simnpelweg aan het familielid. Maar zwart wit. Pana is beter dan LG, En dan is LG zeker niet slecht. Als het familielid dat verschil niet ziet of waardert, is de keus makkelijk.

    Tenzij jij er later op afgerekend wordt, of in het testament voorkomt.
    Startrader

    Dedicated HT: Sony HW30ES, Kingpin VFS210, Focal 826V, Focal 800CC, Focal 807V+Norstone stylum 2 stands., SVS PC12-NSD DSP, Marantz SR6007, HTPC met xbmc, Mele f10
    Woonkamer HT: LG 50pk950, Triangle Galaxy 2 speakers, Sub: Geen, Receiver: Pioneer VSX-919 AH-K, Mediaplayer: Htpc met openelec frodo + aeon mq5 skin, Telenet HD Digicorder, WII Black, Harmony One

    Storage: Unraid Pro Home Mediaserver

  8. #8
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    @ Skank, balen in jouw geval.
    Maar hoe langer je niet eet, des te lekker het koekje zometeen smaakt.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Bekijk bericht
    @ Skank, balen in jouw geval.
    Maar hoe langer je niet eet, des te lekker het koekje zometeen smaakt.
    idd
    Startrader

    Dedicated HT: Sony HW30ES, Kingpin VFS210, Focal 826V, Focal 800CC, Focal 807V+Norstone stylum 2 stands., SVS PC12-NSD DSP, Marantz SR6007, HTPC met xbmc, Mele f10
    Woonkamer HT: LG 50pk950, Triangle Galaxy 2 speakers, Sub: Geen, Receiver: Pioneer VSX-919 AH-K, Mediaplayer: Htpc met openelec frodo + aeon mq5 skin, Telenet HD Digicorder, WII Black, Harmony One

    Storage: Unraid Pro Home Mediaserver

  10. #10

    Standaard

    Bedankt voor de antwoorden. Mijn neef heeft niet zo'n groot budget en is maar een gedeeltelijke hifi freak. Ik heb hem de Pana aangeraden, maar die vind hij dan weer wat duur. Valt me trouwens op hoe weinig reviews er te vinden zijn van schermen. Hij had bijvoorbeeld ook de Samsung PS50C6500 op het oog, maar daar is geen review van te vinden. Kijken in de winkel is ook altijd maar half werk aangezien hier het beeld soms wel erg vreemd ingesteld staat.

  11. #11

    Standaard

    @Marcel: Je kunt je neef ook voorstellen een HD-ready model te nemen van Panasonic. Dat scheelt behoorlijk en het beeld is nog steeds zeer goed.
    Mijn HT: Panasonic TX-P42G20ES - Music Hall A25.2 - Music Hall CD25.2 - Music Hall DAC25.3 - Denon DVD-1940 - A.C. Ryan Playon!HD Mini - Logitech Squeezebox Duet - Phonar Veritas P5.5 EdMa Cap+ - Phonar Sub EdMa - Van den Hul kabels

  12. #12

    Standaard

    Dwaze hype rond die Panasonics .......

    Plasma's zijn al jaren goed, met uitzondering van Samsung wellicht die nog een tijdje aan ernstig inbranden heeft geleden (nee, niet ir). Maar ook dat schijnt nu over te zijn.

    De nieuwe serie LG's is uitstekend. Dat het zwart-level ietwat hoger ligt is van geen belang voor wie niet in het pikkedonker kijkt. Dat is ook de enige plus van de Pana, naast de prijs natuurlijk!

    Tevens is de LG easy in te regelen voor wie het allemaal niet zo precies hoeft en biedt daarnaast excellente mogelijkheden voor wie e.e.a. op ISF-niveau wil. (vanaf pk550)


    Plasma ...... het blijft toch een verademing t.o.v. de meeste LCD's.

  13. #13

    Standaard

    Hallo,

    Ik vond het een beetje overdreven om hier een nieuw topic voor aan te maken, dus ik doe het hier maar. Correct me if I'm wrong.

    Ben van plan om deze tv te kopen:
    http://www.bcc.nl/product/panasonic-tx-p42g20e

    Ik heb er zelf weinig verstand van, maar me laten vertellen dat dit rond deze prijs een van de beteren is. Misschien dat iemand dit kan bevestigen, danwel ontkrachten en me een andere aanraden?

  14. #14

    Standaard

    @Diekert: dat is inderdaad een prima plasmascherm. Sterker nog, ik heb 'm vandaag zelf besteld (in zilver)
    Tip: De zilveren uitvoering is bij bestekeus.nl €899 + €8 verwijderingsbijdrage. 'n koopje! De zwarte uitvoering is daar overigens €937,50.
    Laatst aangepast door Peter Porrio : 21-06-2010 om 09:44
    Mijn HT: Panasonic TX-P42G20ES - Music Hall A25.2 - Music Hall CD25.2 - Music Hall DAC25.3 - Denon DVD-1940 - A.C. Ryan Playon!HD Mini - Logitech Squeezebox Duet - Phonar Veritas P5.5 EdMa Cap+ - Phonar Sub EdMa - Van den Hul kabels

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •