Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 40 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Panasonic Plasma rechtzaak: zwart blijft niet zwart.

    Omdat plasma's langzaam minder helder worden, wordt intern voltage langzaam verhoogd, met als gevolg dat zwart geen zwart meer is, dit al zichtbaar na minder dan 1000 uren gebruik. extra probleem is dathet voltage te snel omhoog gaat, dus erg zichtbaar.

    Cnet heeft hier een rechtzaak over aangespannen.

    http://news.cnet.com/8301-17938_105-...?tag=mncol;txt

  2. #2

    Standaard

    verontrustend als je leest dat een hoop mensen problemen krijgen met de 2009 en (2010)? modellen en weinig tot geen respons van panasonic
    Laatst aangepast door johnsmeets : 25-06-2010 om 12:10
    Blu rays: http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/johnsmeets
    Hometheater:
    SONY LED TV 55 HX850, Receiver Yamaha RX-V663, Sony BDPS790B Blu-ray Speler, Sony hd recorder RDR-HX750. UPC hdtv dvr Horizon Speakers: Teufel Theather 3 Hybride 7.2 (2 intergraded subwoofers 2 rear 2 surround 2 front 1 center) cables monster

    Te koop sony 40 inch tv d3500 receiver yamaha rx v663 Pana BD50 blu ray speler afhaalprijs 300 euri(wegens overcompleet lokatie apeldoorn

  3. #3

    Standaard

    Dit heeft toch geen betrekking meer op de 2010 modellen, het zou nu voor een groot gedeelte zijn opgelost , volgens Panasonic dan .....

  4. #4

    Standaard

    De 2010 modellen zijn denk ik nog niet lang genoeg op de markt voor een test zoals gedaan is met de 2008/2009 modellen Zodra dit getest is en geen probleem meer is zal een hele gerustelling voor eigenaren en potentieele kopers zijn
    Wat panasonic zegt(gezien hun houding bij de probleemtoestellen zegt me niks eigenlijk) dat zie ik liever bevestigd door een betrouwbare test
    Blu rays: http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/johnsmeets
    Hometheater:
    SONY LED TV 55 HX850, Receiver Yamaha RX-V663, Sony BDPS790B Blu-ray Speler, Sony hd recorder RDR-HX750. UPC hdtv dvr Horizon Speakers: Teufel Theather 3 Hybride 7.2 (2 intergraded subwoofers 2 rear 2 surround 2 front 1 center) cables monster

    Te koop sony 40 inch tv d3500 receiver yamaha rx v663 Pana BD50 blu ray speler afhaalprijs 300 euri(wegens overcompleet lokatie apeldoorn

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door ramrod Bekijk bericht
    Dit heeft toch geen betrekking meer op de 2010 modellen, het zou nu voor een groot gedeelte zijn opgelost , volgens Panasonic dan .....
    bronnen?
    Website?
    Of heeft Panasonic dit per mail aan jou laten weten?

  6. #6

    Standaard

    >Of heeft Panasonic dit per mail aan jou laten weten?

    Inderdaad ja , is ook op een Engels forum en op Tweakers.nl te lezen maar ik lees ook voor de nieuwe modellen te veel over (andere)problemen en het lijkt me nog te vroeg om ook echt te waarnemen of deze zwartwaardes nu wel langer op een akseptabel nivo blijven.

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door ramrod Bekijk bericht
    >Of heeft Panasonic dit per mail aan jou laten weten?

    Inderdaad ja , is ook op een Engels forum en op Tweakers.nl te lezen maar ik lees ook voor de nieuwe modellen te veel over (andere)problemen en het lijkt me nog te vroeg om ook echt te waarnemen of deze zwartwaardes nu wel langer op een akseptabel nivo blijven.
    Dat zijn nog geen bronnen

    Kun je wat linkjes hier neer zetten van waar je dat gevonden hebt?

    En zou je mij jouw mail die je van Pansonic heb gekregen willen doorsturen? Je hebt een pm bericht

  8. #8
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    In het stuk staat dus ook een deel over de 2010 modellen.
    The company says its new 2010 models will incorporate a "more gradual change in black levels over time." We've been promised an early review sample of those TVs, and we'll call them as we see them--though the fact that these problems have taken hundreds of hours to manifest may call early impressions into question.
    Ook valt te lezen dat een Kuro model uit 2008 hier geen last van heeft.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  9. #9

    Standaard

    Het kan zijn dat de 2010 modellen er geen last van hebben wie weet
    Wellicht de 65vt20 dacht dat die net een afwijkende techniek had(meen dat ergens gelezen te hebben)
    Echter daar het probleem zoals in de cnet topic pas optrad naar maanden cq een jaar Kunnen we NU nog geen uitspraak verwachten, en daar doet een standaard mailtje van panasonic ook niks aan af...
    Wat me minder bevalt is de problemen van de 2008 2009 modellen waardoor een aantal sites hun reviews dreigen te aanpassen, en de reactie van panasonic dies werkelijk tenekrommend.
    Nee kuro niet maar dies bijna nergens meer te krijgen behalve voor hoop $$$ waarbij ik me afvraag zijn dat nieuwe toetstellen omdat veel mensen nog steeds op zoek zijn naar een kuro
    Blu rays: http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/johnsmeets
    Hometheater:
    SONY LED TV 55 HX850, Receiver Yamaha RX-V663, Sony BDPS790B Blu-ray Speler, Sony hd recorder RDR-HX750. UPC hdtv dvr Horizon Speakers: Teufel Theather 3 Hybride 7.2 (2 intergraded subwoofers 2 rear 2 surround 2 front 1 center) cables monster

    Te koop sony 40 inch tv d3500 receiver yamaha rx v663 Pana BD50 blu ray speler afhaalprijs 300 euri(wegens overcompleet lokatie apeldoorn

  10. #10

    Standaard

    Hm, dan toch maar passen voor de panasonic tx-p50g20e ?

  11. #11

    Standaard

    Laten we niet op de zaken vooruitlopen he, voorlopig word de g serie goed getest en de v en vt roept men dat het het beste is wat plasma heeft te bieden, is is geen garantie dat er na pakweg een jaar hetzelfde gebeurt als met de 2008-2009 modellen en indien ja of dat in dezelfde mate zal zijn, of nagenoeg niet...
    Blu rays: http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/johnsmeets
    Hometheater:
    SONY LED TV 55 HX850, Receiver Yamaha RX-V663, Sony BDPS790B Blu-ray Speler, Sony hd recorder RDR-HX750. UPC hdtv dvr Horizon Speakers: Teufel Theather 3 Hybride 7.2 (2 intergraded subwoofers 2 rear 2 surround 2 front 1 center) cables monster

    Te koop sony 40 inch tv d3500 receiver yamaha rx v663 Pana BD50 blu ray speler afhaalprijs 300 euri(wegens overcompleet lokatie apeldoorn

  12. #12

    Standaard

    Het is nogal moeilijk een bepaald produkt te verdedigen, terwijl het niet eens lang genoeg op de markt is om positieve conclusies te trekken, toch? Akkoord, misschien is mijn vrees eveneens onterecht. Maar momenteel valt dat model dus onder 'risicogeval', tot er zekerheid is.

  13. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door johnsmeets Bekijk bericht
    , en daar doet een standaard mailtje van panasonic ook niks aan af...
    Jawel,
    Als je er een rechtzaak van maakt!!
    Als Panasonic iets beweert wat niet zo blijkt te zijn dan kun je ze daarop pakken. Heet het vertrouwenbeginsel.
    Dat heb je dan zwart op wit staan.

    De vraag is of het loont om als particulier/ gemiddelde consument er een rechtzaak van te maken......

    Mochten er bijvoorbeeld rising blacks optreden binnen een laten we zeggen 2 jaar dan is het wel de vraag wiens verantwoordelijkheid dit is en wie het moet oplossen (fabrikant of verkoper), zie bijvoorbeeld:

    Citaat Oorspronkelijk gepost door website
    Stel dat uw dure wasmachine, waarvan je mag verwachten dat die toch wel zeker acht jaar meegaat, drie jaar na aankoop een mankement vertoont. Dan zal de verkoper ervoor moeten zorgen dat dit wordt gerepareerd. Of de garantie al is verstreken, is daarbij niet van belang. In ons land geldt dat de verkoper gedurende de gehele verwachte levensduur van een product aansprakelijk is voor de gebreken die zich tijdens die periode voordoen.


    http://www.kopersbelangen.nl/viewtopic.php?p=94171

  14. #14

    Standaard

    Is het een gebreke, die rising blacks,....???
    Ik zou zeggen van wel... Je koopt een pana voor de goede blacklevels, maar die toch naar een jaar bijvoorbeeld blijken te verslechteren.

    Ik heb een 46 inch pana G20E besteld. Maar ik ga hem vanavond cancelen. Teveel onzekerheden. Ik wacht er nog even mee.
    Zo wil ik bijvoorbeeld niet over een 2 jaar alweer een nieuwe tv moeten kopen omdat ik niet meer tegen de slechte zwart waardes kan van de G20.
    Laatst aangepast door custommicron : 29-06-2010 om 15:33

  15. #15

    Standaard

    Bij mij nét hetzelfde, ik zou volgende week (solden) naar de speciaalzaak trekken om na héél lang wikken en wegen de G20 (50") in huis te halen. Maar dit nieuws doet je toch wel even nadenken alvorens ong. 1500€ neer te leggen!

  16. #16
    Glorious Member
    Registratie datum
    May 2009
    Woonplaats
    The Future's So Bright, I Gotta Wear Shades

    Standaard

    Kan me natuurlijk vergissen, niemand kan in de toekomst kijken, maar heb nu
    het gevoel dat jullie wat paniekvoetbal aan het spelen zijn

    Voor welke gaan jullie dan wel ?
    Panasonic PX-P65VT60E | Marantz AV7005 | Marantz MM7055 | Marantz MM7025 | Oppo BDP-93 met Pro V2 Mod | Apple TV 4K | Focal Chorus 826V | 800CC | 806V | SR 800 V | BK XXLS 400FF


  17. #17

    Standaard

    Noem het wat je wil, maar het is allesinds (nog) niet onterecht. Net omdat we niet in de toekomst kunnen kijken. De énige reden waarom ik een plasma zou nemen die dubbel zo duur is (Panasonic dus) is vanwege het blijkbaar superieure beeld en bovenal de zwartdiepte. Nu blijkt nét aan hun grootste troef wat fout te zitten. Dan mag een mens al eens wat voorbarig reageren, niet? Ik ga niet wachten tot deze de tests doorstaan hebben alvorens een flatscreen in huis te halen. Wat de vervanger zal worden is nog niet duidelijk.

  18. #18

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door StefaanD Bekijk bericht
    maar heb nu
    het gevoel dat jullie wat paniekvoetbal aan het spelen zijn
    ?

    Zie hier, iemand van avs forums (uk):

    Citaat Oorspronkelijk gepost door dazsmith69 Bekijk bericht
    ive had yet another black level rise, and it is a light grey now, especially noticeable on the borders of films. Unwatchable to a certain degree in dark scenes. around 4000hrs on mine now. not happy at all
    Dit is weliswaar een G10 model dat deze vent heeft maar het is bekend dat de G20 dat ook heeft. Het blijkt alleen, volgens Panasonic, aangepast te zijn waardoor dat veel langzamer zou moeten gebeuren.

    4000 uur, dat is bij mij ongeveer 1,5 tot 2 jaar tv kijken. Vind ik veel te kort als dan al de black levels op de G20 zouden veranderen. Overigens veranderde ze bij de G10 al na 1000 uur. Het blijft een gok. Want wellicht veranderd het maar een beetje en zie je het met het menselijke oog vrijwel niet. Maar het tegendeel is nog niet uitgesloten.

    Met de tijd is het logisch dat elke tv achteruit gaat.Zwart waarde en kleuren worden iets lichter, iets minder.
    Maar als ik nu een samsung of LG plasma bijvoorbeeld koop. Dan weet ik dat ik na 10.000 kijk uren nog steeds geen (drastische, als ze al komen) rising blacks hoef te verwachten!
    Alhoewel de G20 in zijn prijs catagorie één van de beste plasma's op dit moment (IMHO) is wacht ik wellicht eventueel tot de serie Pana van 2011. Of wacht ik een paar maanden tot wanneer er wat meer gebruikerservaringen zijn met de rising blacks!
    Laatst aangepast door custommicron : 30-06-2010 om 07:53

  19. #19

    Standaard

    Bij deze is de G20 van mijn lijstje verdwenen. Ik ga voor Samsung.

  20. #20

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door custommicron Bekijk bericht
    Zie hier, iemand van avs forums (uk):



    Dit is weliswaar een G10 model dat deze vent heeft maar het is bekend dat de G20 dat ook heeft. Het blijkt alleen, volgens Panasonic, aangepast te zijn waardoor dat veel langzamer zou moeten gebeuren.

    4000 uur, dat is bij mij ongeveer 1,5 tot 2 jaar tv kijken. Vind ik veel te kort als dan al de black levels op de G20 zouden veranderen. Overigens veranderde ze bij de G10 al na 1000 uur. Het blijft een gok. Want wellicht veranderd het maar een beetje en zie je het met het menselijke oog vrijwel niet. Maar het tegendeel is nog niet uitgesloten.

    Met de tijd is het logisch dat elke tv achteruit gaat.Zwart waarde en kleuren worden iets lichter, iets minder.
    Maar als ik nu een samsung of LG plasma bijvoorbeeld koop. Dan weet ik dat ik na 10.000 kijk uren nog steeds geen (drastische, als ze al komen) rising blacks hoef te verwachten!
    Alhoewel de G20 in zijn prijs catagorie één van de beste plasma's op dit moment (IMHO) is wacht ik wellicht eventueel tot de serie Pana van 2011. Of wacht ik een paar maanden tot wanneer er wat meer gebruikerservaringen zijn met de rising blacks!
    Blijft moeilijk de samsungs en lg,s hebben weer een aantal andere nadelen,
    Sony heeft een paar goede lcd,s bij de nieuwe reeksen, maar helaas zoals ook een paar plasma,s Heel veel last van reflecties(zeker bij daglicht) En een paar van de oude serie zoals de 52z5500 is volgens mij nergens te krijgen.....
    Blu rays: http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/johnsmeets
    Hometheater:
    SONY LED TV 55 HX850, Receiver Yamaha RX-V663, Sony BDPS790B Blu-ray Speler, Sony hd recorder RDR-HX750. UPC hdtv dvr Horizon Speakers: Teufel Theather 3 Hybride 7.2 (2 intergraded subwoofers 2 rear 2 surround 2 front 1 center) cables monster

    Te koop sony 40 inch tv d3500 receiver yamaha rx v663 Pana BD50 blu ray speler afhaalprijs 300 euri(wegens overcompleet lokatie apeldoorn

  21. #21

    Standaard

    De mail van panasonic die ik een week of 3 geleden van hun heb gehad die heb ik niet meer ,mn interesse in Panasonic was na het lezen van alle berichten en problemen rond om hun plasma schermen aanrdig verminderd.

    Maar als je Panasonic even een mail stuurt met een vraag zal je net als ik ook antwoord krijgen.

  22. #22

    Standaard

    Maar wat is het antwoord dan concreet? Of liever, voorbij de mooie praatjes, wat staat er dan letterlijk in? Zolang het namelijk niet neerkomt op "Wij herkennen het probleem en aanvaarden het onder vorm van garantie. Over de huidige (2010) modellen kan Panasonic nog geen sluitende conclusies bezorgen." maakt het namelijk niet uit wát ze als antwoord bezorgen.
    Laatst aangepast door Esteban : 01-07-2010 om 08:04

  23. #23

    Standaard

    In een ander topic werd mij gevraagd waarom ik inplaats van de G20 (die ik gecanceld heb) nu in eens toch interesse blijk te hebben voor WEER een panasonic, De v20 weliswaar.

    Wil ik even kort toelichten in deze thread.

    punt 1. Meningen kunnen veranderen. Op basis van wat ik zelf weet en onderzoek over deze tv's heb ik een argwaan tegen de 2010 versie. Dat is waar. Floating blacks ben ik niet bang voor. Wel de rising blacks waardoor de zwartwaarde na verloop van tijd veranderd. Toch wil ik graag dit jaar een tv kopen. En voor zijn prijscatagorie zijn zowel G20 en V20 hele mooie modellen. Ik zou, alhoewel ik niet alle tv's heb vergeleken, zelfs kunnen zeggen dat het de beste van 2010 zijn (dat verwacht ik).

    Punt 2. Hier een tekstje van internet, bron: http://www.hippotechsolutions.com/?p=1853

    Over de rising blacks (ze spreken over de 2009 modellen):


    Citaat Oorspronkelijk gepost door iemand van de website Bekijk bericht
    The newest Viera plasma HDTVs incorporate an improved automatic control which applies the voltage adjustments in smaller increments. This results in a more gradual change in the Black Level over time.

    What does this mean? It means the black level rise is by design to help compensate for the aging of the panel. Does this mean you should hold off on buying a Panasonic plasma? In our opinion no. Even with elevated blacks (if you notice it) the NEO plasma’s are still competitive with sets from Samsung and just about anything else out there with liquid crystal technology so don’t sweat it. Don’t quote us on this, but just about all plasma displays do something similar to compensate for phosphor wear so it’s really nothing new, however it’s usually done in a way thats imperceptible to the owner. Extreme videophiles may be disappointed with the news, but perhaps the companies upcoming flagship VT25 display will make us all forget..
    Laatst aangepast door custommicron : 01-07-2010 om 14:34

  24. #24

    Standaard

    De V20 is inderdaad hier en daar al getest als de momenteel beste plasma
    Of de vt25 daar nog eens schepje bovenop gaat doen ? Ben benieuwd..
    Blu rays: http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/johnsmeets
    Hometheater:
    SONY LED TV 55 HX850, Receiver Yamaha RX-V663, Sony BDPS790B Blu-ray Speler, Sony hd recorder RDR-HX750. UPC hdtv dvr Horizon Speakers: Teufel Theather 3 Hybride 7.2 (2 intergraded subwoofers 2 rear 2 surround 2 front 1 center) cables monster

    Te koop sony 40 inch tv d3500 receiver yamaha rx v663 Pana BD50 blu ray speler afhaalprijs 300 euri(wegens overcompleet lokatie apeldoorn

  25. #25

    Standaard

    v25 was toch alleen voor amerika?

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •