De resultaten 1 tot 4 van 4 worden weergegeven.

Discussie: optische splitter

  1. #1

    Standaard optische splitter

    Hallo,

    Ik heb een vraagje, ik heb een receiver staan met 2 optische ingangen. Nu heb ik alleen 3 apparaten met een optische uitgang. Nu verkopen ze wel een splittertje ervoor, maar de verkoper gaf wel aan dat ik zoiezo niet beide apparaten tegelijk ana moet hebben omdat je dan blijkbaar de receiver kapot maakt?
    Nu is mijn vraag, ik zou dan als ik het al zou doen, mijn ps3 en mijn mediaspeler via de splitter aansluiten. maar zend de ps3 of de eminent 7080 een optisch signaal als ze op standby staan?
    ik kan het als ik google niet echt vinden. wellicht dat jullie meer weten.

  2. #2

    Standaard

    Optische kabels (ook wel TOSLINK) werken met lichtpulsjes. Als je dan een splitter gebruikt en je hebt twee of meer apparaten tegelijk aan ontvangt het apparaat teveel signalen en stuurt alles tegelijk door waardoor je receiver er niets meer van begrijpt.

    Kun je niet een van de apparaten middels een coaxiale aansluiting aansluiten, dan heb je geen splitter nodig?

  3. #3

    Standaard

    Nou de splitter breng ik dan zoiezo maar terug. Ik hoor alleen hier net een collega zeggen die ook de 7bq heeft dat ana de voorzijde van mn receiver ook nog een optische zit, dan is het probleem opgelost, dan heb ik er 3. Dat straks thuis is bekijken. Wel super bedankt voor je antwoord , anders had ik waarschijnlijk die splitter ertussen gedaan.

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door arjan_ufo Bekijk bericht
    Nou de splitter breng ik dan zoiezo maar terug. Ik hoor alleen hier net een collega zeggen die ook de 7bq heeft dat ana de voorzijde van mn receiver ook nog een optische zit, dan is het probleem opgelost, dan heb ik er 3. Dat straks thuis is bekijken. Wel super bedankt voor je antwoord , anders had ik waarschijnlijk die splitter ertussen gedaan.

    Er bestaat ook nog zoiets als een optische switch:

    http://www.allekabels.nl/Optische-Ka...chakelaar.html



    Dat werkt wel zonder problemen, kun je op 1 ingang 3 apparaten aansluiten en met de schakelaar kies je het apparaat dat je nodig hebt
    Have fun and enjoy your collection

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •